Garcia legt uit: ''Ben niet ontevreden met hoe het nu gaat''

38
Garcia legt uit: ''Ben niet ontevreden met hoe het nu gaat''

Gonzalo Garcia heeft in de winterstop geprobeerd meer defensieve zekerheid in te bouwen bij FC Twente. Dat leverde een clean sheet op tegen FC Groningen, maar FC Twente kon daardoor aanvallend ook weinig brengen. Toch moest Garcia zijn tactiek wel aanpassen.

"Als we toen een fout maakten, lag het achter de bal veel te open en werden we verslagen in de omschakeling", zegt de oefenmeester in gesprek met Voetbal International. "We zijn bezig een nieuwe verdedigende organisatie te ontwikkelen die de ploeg houvast moet geven voor de beslissende maanden die eraan komen. Wij doen niet anders dan ons aanpassen aan de wetten van het profvoetbal. Het gaat om het resultaat en het gaat om overleven. Dit is een goed punt."

Met de nieuwe aanwinst Noa Lang hoopt Garcia nu ook aanvallend meer te kunnen brengen. "We hebben scorend vermogen nodig en de komst van Noa Lang is wat dat betreft een goede zet", meent de trainer. "Hij heeft niet alleen de kwaliteiten, maar ook de wil om een goal te maken. Daarnaast kan hij op alle posities voorin uit de voeten."

Garcia sluit meer aanwinsten niet uit. "We zullen zien wat we de komende weken nog aan versterkingen kunnen halen, maar ik ben niet ontevreden met hoe het nu gaat. Voor de winterstop hadden we het gevoel dat alles tegenzat, er hing een bepaalde neerslachtigheid in de groep. Nu zijn de jongens eindelijk weer eens een keertje beloond voor al hun inspanningen", aldus Garcia.

38 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Jan 2020 om 23:40
    #GarciaOut Zie net hoe IJsselmeervogels bijna van GAE wint in de beker en wij als makke schapen zielloos verloren. En dat ligt niet aan de kwaliteiten van de spelers, maar aan de mentaliteit van deze kuttrainer. We mogen echt niet verwachten dat we in het linkerrijtje komen, maar wel passie en strijd. Tegen PSV verliezen betekent witte zakdoekjes
  • 23 Jan 2020 om 19:31
    Beloond? 1 punt tegen de nummer 11 thuis. Waar moet je dan je punten halen?
    Lekker achterover leunen en zeggen dat alles goed gaat. Ted doet lekker mee. Maar het is een gevaarlijk spelletje want bij degradatie is het gedaan. Maar ach, t gaat wel lekker jongens
  • 23 Jan 2020 om 19:18
    Of is die G2 er nog
  • 23 Jan 2020 om 18:55
    • Quote van 23 Jan 2020 om 15:21
      Beste Ik, wat laten jullie je toch ontzettend opfokken door Gerichte media vormgeving! Akelig vind ik het. Heb probleem bij "nieuws" als deze (welke je hier leest onder anderen) Is dat je de gestelde vragen niet te zien krijgt. Daar komt nog eens bij, dat elk interview 5 keer omgeschreven wordt zodat het erop lijkt dat des betreffende persoon 100 keer hetzelfde zegd. Ik Ben ook niet blij met de Gang van zaken. Maar laat me niet GEK makenn door de media in en rond Enschede.
    Ikzeg. Gt. U heeft misschien gelijk. Ik laat mij totaal niet gek maken door de media, er is er op dit moment maar een waar ik mij wel gek door laat maken en dat is onze trainer, en dat is al vanaf het begin van de competitie, deze man had er echt nooit mogen staan, en het probleem nu is dat wij fctwente weer maar dan voor de 3e keer tegen een degradatie aan varen, maar ik denk zelfs dat het zo niet goed komt en wij gaan degraderen. En daar zijn er 2 de schuld van en ik heb geen zin om dit weer te moeten mee maken.
  • 23 Jan 2020 om 17:06
    Had hij zelf die verdedigende onzekerheid niet gecreëerd? Busquet in de laatste linie, Bijen uit vorm te lang laten staan en aanvallers die niet terug verdedigen. Onze Spaanse vriend die tegen Groningen speelde in de laatste linie had hij al die tijd al in huis. Ben trouwens benieuwd of het ook stand houdt tegen een tegenstander die wel serieus druk zet. Waar zou hij nu zo tevreden over zijn? Lees vaak dat hij FcT maar een clubje met faciliteiten en salarissen van niks vindt. Heeft met Lang toch geen echte centrum spits gekregen en hij heeft ook nog niet zijn zo gewenste centrale verdediger gekregen. De wegen van GG zijn ondoorgrondelijk of is het een paljas die denkt zo de wind waait waai mijn rokje. TvL zal hem wel flink in de oren blazen en GG luisterd naar de wind. Hij verwacht nog meer versterkingen, eigenlijk zegt hij wat we nu hebben is knudde. Het zijn geen toppers maar ik vind de trainer veel slechter.
  • 23 Jan 2020 om 16:38
    Wij zijn wel ontevreden. Het is niet om aan te zien. Vraag me echt af waneer er wat gaat gebeuren. Antwoord weet ik al ALS HET TE LAAT IS.
  • 23 Jan 2020 om 16:26
    Tja, veel gelezen en t is al bijna weer avond. Nog nieuws?
  • 23 Jan 2020 om 15:21
    • Quote van 23 Jan 2020 om 14:38
      Ikzeg. Hoe een trainer spreekt ik ben niet ontevreden, man man man man wij fctwente zijn al weer een plaats gezakt en u bent niet ontevreden! !!!!
    Beste Ik, wat laten jullie je toch ontzettend opfokken door Gerichte media vormgeving! Akelig vind ik het. Heb probleem bij "nieuws" als deze (welke je hier leest onder anderen) Is dat je de gestelde vragen niet te zien krijgt. Daar komt nog eens bij, dat elk interview 5 keer omgeschreven wordt zodat het erop lijkt dat des betreffende persoon 100 keer hetzelfde zegd. Ik Ben ook niet blij met de Gang van zaken. Maar laat me niet GEK makenn door de media in en rond Enschede.
  • 23 Jan 2020 om 15:14
    • Quote van 23 Jan 2020 om 13:50
      Bapoh geen miskleun. Zeer ongewaardeerd en onterecht wisselspeler vorig seizoen.
    Hahaha schei toch uit man! Broodje Bakpoh...
  • 23 Jan 2020 om 15:01
    • Quote van 23 Jan 2020 om 13:30
      Nieuwe huurlingen zijn geen aanwinsten. Het is pappen en nathouden.
      Het is opvallend hoeveel meuk Ted van Leeuwen weer heeft binnen weten te slepen.
      Abujarnia, die hij kent. Zou toch moeten weten wat zijn kwaliteit is.Zekhnini, die voor de KKD eigenlijk al te licht was bevonden, toch doenPaul Verhaegh, die veel geblesseerd was, gewoon doen.Berggreen, die in jaren geen pot gebroken heeft, gewoon erbij zetten, voor de ongewisse toekomstHolscher, (inkt niet waard om commentaar op te geven)RamosSchenkBapohFridayRicardinho
      En als klapperrrrrrrrrrr op de vuurpijl, miskleun in drieFouT
      Garcia Garcia Gonzales
    Weet je nog wat de algemene stemming hier afgelopen zomer was? - "In Ted we trust" - "Geef Garcia een kans, Ted weet wel wat hij doet" - "Ted is onze redding" - enz, enz. Ik werd een negatieveling genoemd omdat ik voorzag wat er nu gebeurt. Terwijl ik een super positieve inslag heb. Ik was alleen maar realistisch. Nu gebeurt precies hetzelfde als afgelopen zomer. Ted, en zijn protegé Garcia worden massaal vervloekt. De kudde roept maar wat, praten een aantal schreeuwers na, zonder te beseffen wat er werkelijk aan de hand is. FC Twente wordt in leven gehouden om schulden af te lossen. Het "barely minimum" wordt geïnvesteerd in het voetbal om een plek in de eredivisie te consolideren. Terug naar de subtop?.....Dat wordt alleen maar geroepen om de supporters en sponsoren een rad voor ogen te draaien. Als ze zouden vertellen dat het primaire doel, het uitknijpen en uitmelken van de organisatie is. Alle geld, wat niet absoluut noodzakelijk is voor het handhaven in de eredivisie, afromen. Dan zou er een opstand onder supporters komen en deze zouden niet meer naar het stadion komen. Sponsoren zouden geen geld meer in de club steken. Als alles eruit gehaald is wat er uit te halen is, blijft er een leeg omhulsel over. Wat daarmee gebeurd zal het huidig management een worst wezen. Of de club dan nog bestaat........? Als je vanuit dit oogpunt naar Ted kijkt, doet hij zijn werk meer dan uitstekend. Zelfs het aanstellen van Garcia valt dan te verklaren. - - - - Ik ben schriftelijk niet zo sterk dat ik dit in een kort en bondig verhaal kan opschrijven, maar je zult wel begrijpen wat ik bedoel. Ik ben nu ook niet negatief, maar realistisch. Helaas is dit scenario wel negatief. Maar daar kan ik ook niets aan doen.
  • 23 Jan 2020 om 15:00
    • Quote van 23 Jan 2020 om 14:19
      Je vergeet Thesker. Thesker, waarvan een video online staat hoe hij een portier uitkaffert, was samen met Lely (ook door Ted aangetrokken, gezien Lely zijn contract in had geleverd maar Ted in al zijn wijsheid hem heeft teruggehaald), het gif in de selectie waardoor een geheel onnodige degradatie tot stand kwam.
    Niks tegen thesker van mijn kant... bovendien, (sorry dat ik het zeg) vind ik het nergens op slaan dat je een oude video aankaart waar hij een uitbarsting had. Waarom? Ik vind je geen haar beter... sommigen van je "leuke" ook wel (eens) beleidigende stukjes zijn kwalijker dan dat filmpje. Of ben je vandaag heiligman dat je zoiets persee aan moet kaarten? Jij bent nooit boos op een uitsmijter? Ik krijg ook het gevoel dat je het Charakter van thesker de schuld geeft van de degradatie in je betoog... je pakt echt weer alles aan om te zaniken niet?
  • 23 Jan 2020 om 14:38
    Ikzeg. Hoe een trainer spreekt ik ben niet ontevreden, man man man man wij fctwente zijn al weer een plaats gezakt en u bent niet ontevreden! !!!!
  • 23 Jan 2020 om 14:35
    • Quote van 23 Jan 2020 om 14:32
      Ikzeg. Tukker 1965. Het laatste wat u schrijft daar ben ik erg bang voor dit voor de 3e keer ga mee maken. En dan is het echt over en uit.
    Hopelijk staat Red Bull of Gazprom dan op en gaat de bezem er echt flink door anders duurt het jaren voordat we weer iets kunnen betekenen.
  • 23 Jan 2020 om 14:32
    • Quote van 23 Jan 2020 om 14:24
      Thesker heeft ook nog wel goede wedstrijden gespeeld en had wel mentaliteit iets wat veel anderen niet hadden en nu ook niet veel die Thomas Lam was ook niets toen was net zo slecht als Lachman. Lam was het vriendje van Verbeek die hij nog kende van AZ net als Maher daarom kreeg Thesker alle stront over zich heen en Liendl mocht ook niet op zijn favoriete plek spelen op 10 van Verbeek. Waar heb ik dat vaker gezien ow ja nu bij Garcia die zet spelers ook op de verkeerde plek en is vriendjes met Ted dus we kunnen zomaar weer degraderen als dit voort borduurt.
    Ikzeg. Tukker 1965. Het laatste wat u schrijft daar ben ik erg bang voor dit voor de 3e keer ga mee maken. En dan is het echt over en uit.
  • 23 Jan 2020 om 14:24
    • Quote van 23 Jan 2020 om 14:19
      Je vergeet Thesker. Thesker, waarvan een video online staat hoe hij een portier uitkaffert, was samen met Lely (ook door Ted aangetrokken, gezien Lely zijn contract in had geleverd maar Ted in al zijn wijsheid hem heeft teruggehaald), het gif in de selectie waardoor een geheel onnodige degradatie tot stand kwam.
    Thesker heeft ook nog wel goede wedstrijden gespeeld en had wel mentaliteit iets wat veel anderen niet hadden en nu ook niet veel die Thomas Lam was ook niets toen was net zo slecht als Lachman. Lam was het vriendje van Verbeek die hij nog kende van AZ net als Maher daarom kreeg Thesker alle stront over zich heen en Liendl mocht ook niet op zijn favoriete plek spelen op 10 van Verbeek. Waar heb ik dat vaker gezien ow ja nu bij Garcia die zet spelers ook op de verkeerde plek en is vriendjes met Ted dus we kunnen zomaar weer degraderen als dit voort borduurt.
  • 23 Jan 2020 om 14:19
    • Quote van 23 Jan 2020 om 14:15
      Komt bij Bochum ook niet aan de bak. Zal een reden voor zijn?
    Bapoh is nu zwaar geblesseerd
  • 23 Jan 2020 om 14:19
    • Quote van 23 Jan 2020 om 14:14
      Vergeet al die andere miskopen niet hè Olaitan, Yeboah, Agyepong, Buckley-Ricketts, Ede, Trajkovski, Cuevas, Tighadouini, Bunjaki, Gjorgjev, Kvasina, Zawada
    Alleen Trajkovski van dat rijtje had ik er nu nog wel bij willen hebben, verder allemaal bagger.
  • 23 Jan 2020 om 14:19
    • Quote van 23 Jan 2020 om 14:14
      Vergeet al die andere miskopen niet hè Olaitan, Yeboah, Agyepong, Buckley-Ricketts, Ede, Trajkovski, Cuevas, Tighadouini, Bunjaki, Gjorgjev, Kvasina, Zawada
    Je vergeet Thesker. Thesker, waarvan een video online staat hoe hij een portier uitkaffert, was samen met Lely (ook door Ted aangetrokken, gezien Lely zijn contract in had geleverd maar Ted in al zijn wijsheid hem heeft teruggehaald), het gif in de selectie waardoor een geheel onnodige degradatie tot stand kwam.
  • 23 Jan 2020 om 14:15
    • Quote van 23 Jan 2020 om 13:50
      Bapoh geen miskleun. Zeer ongewaardeerd en onterecht wisselspeler vorig seizoen.
    Komt bij Bochum ook niet aan de bak. Zal een reden voor zijn?
  • 23 Jan 2020 om 14:14
    • Quote van 23 Jan 2020 om 13:30
      Nieuwe huurlingen zijn geen aanwinsten. Het is pappen en nathouden.
      Het is opvallend hoeveel meuk Ted van Leeuwen weer heeft binnen weten te slepen.
      Abujarnia, die hij kent. Zou toch moeten weten wat zijn kwaliteit is.Zekhnini, die voor de KKD eigenlijk al te licht was bevonden, toch doenPaul Verhaegh, die veel geblesseerd was, gewoon doen.Berggreen, die in jaren geen pot gebroken heeft, gewoon erbij zetten, voor de ongewisse toekomstHolscher, (inkt niet waard om commentaar op te geven)RamosSchenkBapohFridayRicardinho
      En als klapperrrrrrrrrrr op de vuurpijl, miskleun in drieFouT
      Garcia Garcia Gonzales
    Vergeet al die andere miskopen niet hè Olaitan, Yeboah, Agyepong, Buckley-Ricketts, Ede, Trajkovski, Cuevas, Tighadouini, Bunjaki, Gjorgjev, Kvasina, Zawada
  • 23 Jan 2020 om 14:02
    • Quote van 23 Jan 2020 om 13:30
      Nieuwe huurlingen zijn geen aanwinsten. Het is pappen en nathouden.
      Het is opvallend hoeveel meuk Ted van Leeuwen weer heeft binnen weten te slepen.
      Abujarnia, die hij kent. Zou toch moeten weten wat zijn kwaliteit is.Zekhnini, die voor de KKD eigenlijk al te licht was bevonden, toch doenPaul Verhaegh, die veel geblesseerd was, gewoon doen.Berggreen, die in jaren geen pot gebroken heeft, gewoon erbij zetten, voor de ongewisse toekomstHolscher, (inkt niet waard om commentaar op te geven)RamosSchenkBapohFridayRicardinho
      En als klapperrrrrrrrrrr op de vuurpijl, miskleun in drieFouT
      Garcia Garcia Gonzales
    Eens.
  • 23 Jan 2020 om 14:01
    • Quote van 23 Jan 2020 om 12:58
      Garcia leeft in zijn eigen droomwereld. Garcia kan niet tevreden zijn met zijn rol als hoofdtrainer. Kun je hem ook niet kwalijk nemen. Hoe kan van Leeuwen een beginnend trainer direkt al hoofdtrainer maken?John van't Schip overkwam het zelfde. van Bommel overkomt het ook want ervaring ontbreekt. Cocu en van Bronkhorst kregen een ervaren coach naast zich. Nee van Leeuwen laat Garcia maar aanmodderen.Wordt tijd dat van Leeuwen ingrijpt want zo kan het niet verder.
    Zeker in een van te voren duidelijk moeilijk seizoen als promovendus heeft Ted een te groot risico genomen.
  • 23 Jan 2020 om 13:54
    Wat een lulhannes 1e klas, trainer die tevreden is dat spelers alleen maar zo vaak mogelijk passes in een veel te laag tempo naar elkaar spelen en weer terug, mentaliteit 0,0%, na een kwartier al moe zijn en niet scoren omdat het spel en de tactiek veel te voorspelbaar zijn geworden en Ted houdt hem de handen boven het hoofd want die heeft hem aangesteld net als veel andere spelers die Ted heeft gehaald.
  • 23 Jan 2020 om 13:50
    • Quote van 23 Jan 2020 om 13:30
      Nieuwe huurlingen zijn geen aanwinsten. Het is pappen en nathouden.
      Het is opvallend hoeveel meuk Ted van Leeuwen weer heeft binnen weten te slepen.
      Abujarnia, die hij kent. Zou toch moeten weten wat zijn kwaliteit is.Zekhnini, die voor de KKD eigenlijk al te licht was bevonden, toch doenPaul Verhaegh, die veel geblesseerd was, gewoon doen.Berggreen, die in jaren geen pot gebroken heeft, gewoon erbij zetten, voor de ongewisse toekomstHolscher, (inkt niet waard om commentaar op te geven)RamosSchenkBapohFridayRicardinho
      En als klapperrrrrrrrrrr op de vuurpijl, miskleun in drieFouT
      Garcia Garcia Gonzales
    Bapoh geen miskleun. Zeer ongewaardeerd en onterecht wisselspeler vorig seizoen.
  • 23 Jan 2020 om 13:35
    Veel slechte aankopen gehad. De enige waar je tevreden over kunt zijn Selahi en na afloop van de vorige wedstrijd Julio. Voor de rest bijna geen goede aankopen. Mensen van deze transferperiode niet mee gerekend
  • 23 Jan 2020 om 13:34
    • Quote van 23 Jan 2020 om 13:22
      Waarom zeikt iedereen op die besloten trainingen.. dat is letterlijk bij elke club in de eredivisie / kkd zo. Dat gezeik, hou er toch mee op
    Is toch heel simpel. Als je met je elftal strak aan kop staat, dan kun je elke training een portie koekhappen organiseren, geen haan die er naar kraait. Nu vecht hij tegen degradatie, het spel is op 5e klasse niveau, je ziet alleen maar achteruitgang, hangt na een gelukkig gelijkspel de vlag al uit en geeft de spelers als beloning een paar vrije dagen,etc,etc. Dan staat er wat binnenwerk op het programma, een gymnastiekuurtje en een besloten training. Dan moet je niet raar staan te kijken, dat hier het nodige commentaar op komt. En terecht!!!
  • 23 Jan 2020 om 13:32
    • Quote van 23 Jan 2020 om 13:22
      Waarom zeikt iedereen op die besloten trainingen.. dat is letterlijk bij elke club in de eredivisie / kkd zo. Dat gezeik, hou er toch mee op
    Die besloten trainingen zijn het probleem niet. Dat het geen ene fuck oplevert, daar zit het probleem.
  • 23 Jan 2020 om 13:30
    Nieuwe huurlingen zijn geen aanwinsten. Het is pappen en nathouden.
    Het is opvallend hoeveel meuk Ted van Leeuwen weer heeft binnen weten te slepen.
    Abujarnia, die hij kent. Zou toch moeten weten wat zijn kwaliteit is.Zekhnini, die voor de KKD eigenlijk al te licht was bevonden, toch doenPaul Verhaegh, die veel geblesseerd was, gewoon doen.Berggreen, die in jaren geen pot gebroken heeft, gewoon erbij zetten, voor de ongewisse toekomstHolscher, (inkt niet waard om commentaar op te geven)RamosSchenkBapohFridayRicardinho
    En als klapperrrrrrrrrrr op de vuurpijl, miskleun in drieFouT
    Garcia Garcia Gonzales
  • 23 Jan 2020 om 13:22
    Waarom zeikt iedereen op die besloten trainingen.. dat is letterlijk bij elke club in de eredivisie / kkd zo. Dat gezeik, hou er toch mee op
  • 23 Jan 2020 om 13:10
    Met de nieuwe aanwinst Noa Lang hoopt Garcia nu ook aanvallend meer te kunnen brengen. "We hebben scorend vermogen nodig en de komst van Noa Lang is wat dat betreft een goede zet", meent de trainer. "Hij heeft niet alleen de kwaliteiten, maar ook de wil om een goal te maken. Daarnaast kan hij op alle posities voorin uit de voeten."Kopie van het artikel: "Die scheve verhouding is ons ook opgevallen"
  • 23 Jan 2020 om 13:07
    Wat een verschrikkelijke koekwaus !
  • 23 Jan 2020 om 13:05
    • Quote van 23 Jan 2020 om 12:58
      Garcia leeft in zijn eigen droomwereld. Garcia kan niet tevreden zijn met zijn rol als hoofdtrainer. Kun je hem ook niet kwalijk nemen. Hoe kan van Leeuwen een beginnend trainer direkt al hoofdtrainer maken?John van't Schip overkwam het zelfde. van Bommel overkomt het ook want ervaring ontbreekt. Cocu en van Bronkhorst kregen een ervaren coach naast zich. Nee van Leeuwen laat Garcia maar aanmodderen.Wordt tijd dat van Leeuwen ingrijpt want zo kan het niet verder.
    Van Leeuwen trekt in nog geen 8 maanden tijd spelers aan die nu blijbaar alweer mogen vertrekken. Dan heb ik in die knakker steeds minder vertrouwen.
  • 23 Jan 2020 om 13:00
    Direct ontslaan, wat een mongool!
  • 23 Jan 2020 om 12:58
    Garcia leeft in zijn eigen droomwereld. Garcia kan niet tevreden zijn met zijn rol als hoofdtrainer. Kun je hem ook niet kwalijk nemen. Hoe kan van Leeuwen een beginnend trainer direkt al hoofdtrainer maken?John van't Schip overkwam het zelfde. van Bommel overkomt het ook want ervaring ontbreekt. Cocu en van Bronkhorst kregen een ervaren coach naast zich. Nee van Leeuwen laat Garcia maar aanmodderen.Wordt tijd dat van Leeuwen ingrijpt want zo kan het niet verder.
  • 23 Jan 2020 om 12:55
    • Quote van 23 Jan 2020 om 12:37
      Dan heb je toch een plaat voor je kop of niet. Wat een wous
    Nou idd het gaat lekker zie ik dan toch een andere wedstrijd??
  • 23 Jan 2020 om 12:52
    Het gaat fantastisch!! Lekker doorgaan op de ingeslagen weg. Europa, we komen er aan...
  • 23 Jan 2020 om 12:52
    Drie keer winnen de aankomende vijf wedstrijden Garcia, dat is wat telt. Geen besloten trainingen, geen mooie woorden, geen excuses, gewoon punten pakken. Het kan, ik ben daar van overtuigd!!
  • 23 Jan 2020 om 12:37
    Dan heb je toch een plaat voor je kop of niet. Wat een wous