FC Utrecht moet maar liefst zes spelers missen tegen FC Twente ''Bij de volgende club gaan jullie de Douglas van vroeger terug zien'' ''Ik sputter tegen en begin over Bosch, die hoort in de basis'' ''Brama wil zijn rol anders invullen dan Garcia voor ogen heeft'' Steun voor Van Leeuwen: ''Ted past voortreffelijk bij FC Twente''

'Gemakzucht' bij FC Twente: ''Werd rommeliger in de kleedkamer''

( 56 reacties)
'Gemakzucht' bij FC Twente: ''Werd rommeliger in de kleedkamer''

FC Twente kende dit seizoen een prima start en op een gegeven moment lonkte zelfs de koppositie, maar daarna zakte de ploeg van trainer Gonzalo Garcia ver weg. Technisch directeur Ted van Leeuwen kan geen specifiek moment aanwijzen wanneer het misging.

Hij ziet wel dat het saamhorigheidsgevoel minder is geworden. "Eerst zijn er de wittebroodsweken. Alles is nieuw en fris, iedereen doet wat hij moet doen, vaak zelfs meer dan dat", analyseert Van Leeuwen in Voetbal International. "Maar op een gegeven moment is die fase voorbij, en dan… Misschien zijn we in het begin van dit seizoen wel te veel geprezen."

"We hebben veel jonge jongens, wellicht gingen ze zich te comfortabel voelen door al het applaus", vervolgt Van Leeuwen. "Ach, dat extra stapje… Je kon het ook zien aan andere zaken, het werd rommeliger in de kleedkamer", geeft hij aan. "Als je daar al denkt dat iemand anders de rotzooi wel voor je opruimt, zit die gemakzucht ook in het veld in je hoofd."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Jan 2020 om 10:59
    • Quote van 24 Jan 2020 om 08:03
      Nou dankjewel, jij hebt al meerdere malen deze prijs gewonnen toch?
    BAM, die komt aan BAM BAM BAM !
  • 24 Jan 2020 om 09:05
    • Quote van 24 Jan 2020 om 08:46
      Tja het ergste is nog dat ze zelf in die onzin zijn gaan geloven.
    Compleet de weg kwijt King
  • 24 Jan 2020 om 08:46
    • Quote van 24 Jan 2020 om 07:30
      Weet je wat ik verwacht? Dat een trainer met een logische opstelling komt en dat team het vertrouwen geeft een wedstrijd of 6. Niet elke wedstrijd je team op 3 plaatsen aanpassen. Trainen op wat de jongens wel kunnen, hun sterke punten naar boven halen en niet trainen op iets wat ze totaal niet beheersen. En mocht het eens tegen zitten, dat hij TIJDIG met plan b. op de proppen komt en niet in de 88e minuut met een wanhoopwissel komt.Een speler die al het hele seizoen compleet faalt niet constant maar laat aankloten. Etc.etc, etc. Spelets die er in de 1e helft een potje van maken in de rust in de kleedkamer laten. Bij de 1e 6 plaatsen is grote onzin, maar ze hebben een elftal dat probleemloos rond de 10e plek mee moet kunnen draaien. Maar je hoort het overal binnen Twente, ze zijn super tevreden. Alleen een kapotte bus kan zondag nog roet in het eten gooien. Ze maken zich compleet belachelijk en denken dat wij een stelletje domme boeren zijn.
    Tja het ergste is nog dat ze zelf in die onzin zijn gaan geloven.
  • 24 Jan 2020 om 08:03
    • Quote van 23 Jan 2020 om 17:28
      Gefeliciteerd, domste opmerking van de maand.
    Nou dankjewel, jij hebt al meerdere malen deze prijs gewonnen toch?
  • 24 Jan 2020 om 07:30
    • Quote van 24 Jan 2020 om 00:22
      Twente is geen ploeg voor de top 6 maar voor de onderste 6 op dit moment. En dan is de mogelijkheid dat je meer verliest dan wint. Dat word wel anders verwacht. Maar blijf wel in de realiteit mensen.
    Weet je wat ik verwacht? Dat een trainer met een logische opstelling komt en dat team het vertrouwen geeft een wedstrijd of 6. Niet elke wedstrijd je team op 3 plaatsen aanpassen. Trainen op wat de jongens wel kunnen, hun sterke punten naar boven halen en niet trainen op iets wat ze totaal niet beheersen. En mocht het eens tegen zitten, dat hij TIJDIG met plan b. op de proppen komt en niet in de 88e minuut met een wanhoopwissel komt.Een speler die al het hele seizoen compleet faalt niet constant maar laat aankloten. Etc.etc, etc. Spelets die er in de 1e helft een potje van maken in de rust in de kleedkamer laten. Bij de 1e 6 plaatsen is grote onzin, maar ze hebben een elftal dat probleemloos rond de 10e plek mee moet kunnen draaien. Maar je hoort het overal binnen Twente, ze zijn super tevreden. Alleen een kapotte bus kan zondag nog roet in het eten gooien. Ze maken zich compleet belachelijk en denken dat wij een stelletje domme boeren zijn.
  • 24 Jan 2020 om 00:30
    • Quote van 23 Jan 2020 om 17:26
      Dus als Ted in een knalrode mankini met het Twentse Ros op de borst getatoeëerd naast het veld staat gaan we opeens wel winnen?
    Hahahahaha
  • 24 Jan 2020 om 00:29
    • Quote van 23 Jan 2020 om 23:00
      Feyenoord slecht materiaal is onzin. Deze club heeft voor de Nederlandse competitie gewoon goed materiaal. En daar had stam ook weer het gewenste voetbal in gekregen. Feyenoord heeft een periode gekent waar niets lukt en daar zat {zit) fctwente in en psv ook. Dat gebeurt bij het spelletje voetbal en is niet altijd zo maar een goede verklaring voor te geven waarom dit gebeurt.
    Ben ik wel met je eens wat Feyenoord betreft stam had een periode vol blessures soms moet je wat geluk hebben. Maar advocaat weet natuurlijk ook wel wat hij doet,toch zou hij met het huidige Fct ook geen hoge ogen gooien.
  • 24 Jan 2020 om 00:22
    • Quote van 23 Jan 2020 om 22:34
      Ik kijk nergens meer van op.....Twente zette zichzelf te kakken tegen een Vitesse, Ado, Vvv, Feyenoord, Rkc, etc etc....
    Twente is geen ploeg voor de top 6 maar voor de onderste 6 op dit moment. En dan is de mogelijkheid dat je meer verliest dan wint. Dat word wel anders verwacht. Maar blijf wel in de realiteit mensen.
  • 24 Jan 2020 om 00:03
    • Quote van 23 Jan 2020 om 23:32
      Ik vermoed dat John w. gewoon een fan is van de pauperclub. Hij wil gewoon reacties uitlokken.
    Het zou zo maar kunnen hahahaha
  • 23 Jan 2020 om 23:32
    Ik vermoed dat John w. gewoon een fan is van de pauperclub. Hij wil gewoon reacties uitlokken.
  • 23 Jan 2020 om 23:11
    Overal zie ik John, John hoe ist? met mie Wa good. Wie drinkt er nog 1!
  • 23 Jan 2020 om 23:05
    • Quote van 23 Jan 2020 om 22:54
      Na de laaste wedstrijden in 2019 is de nul houden in de eerste wedstrijd van 2020 een goede prestatie. Het veldspel naar voren moet en gaat wel beter komen er zijn een paar versterkingen bij gekomen. En het moet ook weer een beetje gaan mee zitten dan komt het gewenste voetbal en resultaten ook weer terug.
    Hoe belachelijk kun je jezelf maken zeg. En trouwens ook nog eens niet waar of telt het trainingskamp nu even niet mee. Reageer ook nog even op NAC of is dat te lastig
  • 23 Jan 2020 om 23:05
    John heb je het stukje van TvL gelezen over rommel in de kleedkamer. De TS is niet eens instaat ze een propje papier in een vuinisbakje te laten gooien. Hoe kun je ze dan in hemels naam leren in een organisatie spelen en hoe je een doelpunt kunt maken. Ben bang dat wij Baumgartl gaan kopen, past goed in de visie van TvL en GG. Kan er (ook) niks van.
  • 23 Jan 2020 om 23:02
    Dit lijkt wel propganda
  • 23 Jan 2020 om 23:01
    • Quote van 23 Jan 2020 om 22:54
      Na de laaste wedstrijden in 2019 is de nul houden in de eerste wedstrijd van 2020 een goede prestatie. Het veldspel naar voren moet en gaat wel beter komen er zijn een paar versterkingen bij gekomen. En het moet ook weer een beetje gaan mee zitten dan komt het gewenste voetbal en resultaten ook weer terug.
    laatste wedstrijden int oudejaar allemaal verloren...14 wedstrijden maar 10 pnt... komende 14 wedstrijden weer 10 pnt..is degradatie zo doorgaan..jonge ..toch...
  • 23 Jan 2020 om 23:00
    • Quote van 23 Jan 2020 om 22:38
      Wat lui jij nu weer dom. Met stam had Feyenoord echt niet deze resultaten gehaald hoor. Je kan zien dat advocaat echt wel weet wat hij doet en met slecht materiaal gewoon weet te winnen.
    Feyenoord slecht materiaal is onzin. Deze club heeft voor de Nederlandse competitie gewoon goed materiaal. En daar had stam ook weer het gewenste voetbal in gekregen. Feyenoord heeft een periode gekent waar niets lukt en daar zat {zit) fctwente in en psv ook. Dat gebeurt bij het spelletje voetbal en is niet altijd zo maar een goede verklaring voor te geven waarom dit gebeurt.
  • 23 Jan 2020 om 22:54
    • Quote van 23 Jan 2020 om 22:39
      Dat weet jij helemaal niet of het beter zou zijn gegaan onder Stam. Daarnaast was het onder van Bommel misschien nog wel slechter gegaan. En hoe verklaar je NAC nou dan ? Dan zeg je dat je het bij Den Haag nog niet kunt zeggen maar eerder roep je al wel dat de verdediging van Twente nu staat, ze een 1x de nul gehouden .
    Na de laaste wedstrijden in 2019 is de nul houden in de eerste wedstrijd van 2020 een goede prestatie. Het veldspel naar voren moet en gaat wel beter komen er zijn een paar versterkingen bij gekomen. En het moet ook weer een beetje gaan mee zitten dan komt het gewenste voetbal en resultaten ook weer terug.
  • 23 Jan 2020 om 22:40
    • Quote van 23 Jan 2020 om 22:36
      Wel even goed opletten gargia is hoofd coach
    was ook eerst de assistent..die ze hoifdcoach gemaakt hebben en sinds die tijd gaat het slechter.. slechter... slechter
  • 23 Jan 2020 om 22:39
    • Quote van 23 Jan 2020 om 22:34
      Als feyenoord met stam verder was gegaan hadden ze nu ook betere resultaten gehaald. En den haag heeft nu 1 wedstrijd onder de nieuwe trainer gespeeld dus hier kun je niet over oordelen.
    Dat weet jij helemaal niet of het beter zou zijn gegaan onder Stam. Daarnaast was het onder van Bommel misschien nog wel slechter gegaan. En hoe verklaar je NAC nou dan ? Dan zeg je dat je het bij Den Haag nog niet kunt zeggen maar eerder roep je al wel dat de verdediging van Twente nu staat, ze een 1x de nul gehouden .
  • 23 Jan 2020 om 22:39
    • Quote van 23 Jan 2020 om 22:36
      Wel even goed opletten gargia is hoofd coach
    Lezen wat er staat is moeilijk of niet?
  • 23 Jan 2020 om 22:38
    • Quote van 23 Jan 2020 om 22:34
      Als feyenoord met stam verder was gegaan hadden ze nu ook betere resultaten gehaald. En den haag heeft nu 1 wedstrijd onder de nieuwe trainer gespeeld dus hier kun je niet over oordelen.
    Wat lui jij nu weer dom. Met stam had Feyenoord echt niet deze resultaten gehaald hoor. Je kan zien dat advocaat echt wel weet wat hij doet en met slecht materiaal gewoon weet te winnen.
  • 23 Jan 2020 om 22:36
    • Quote van 23 Jan 2020 om 22:34
      precies lijkt FCT wel met zn assistent coach..
    Wel even goed opletten gargia is hoofd coach
  • 23 Jan 2020 om 22:34
    • Quote van 23 Jan 2020 om 22:32
      Sam Lammerts zal zondag wel opleven en 3x scoren!! Zou wel weer lekker typisch zijn.
    Ik kijk nergens meer van op.....Twente zette zichzelf te kakken tegen een Vitesse, Ado, Vvv, Feyenoord, Rkc, etc etc....
  • 23 Jan 2020 om 22:34
    • Quote van 23 Jan 2020 om 22:23
      Zeker het weg sturen van de trainer heeft enorm veel succes op geleverd. Nac - psv 2-0 na 80 minuten.
    precies lijkt FCT wel met zn assistent coach..
  • 23 Jan 2020 om 22:34
    • Quote van 23 Jan 2020 om 22:28
      En hoe verklaar je Feyenoord en bv een ADO dan ?
    Als feyenoord met stam verder was gegaan hadden ze nu ook betere resultaten gehaald. En den haag heeft nu 1 wedstrijd onder de nieuwe trainer gespeeld dus hier kun je niet over oordelen.
  • 23 Jan 2020 om 22:32
    • Quote van 23 Jan 2020 om 22:21
      Weer een klap voor psv....daar moeten wij toch gebruik van kunnen maken? Toch? Toch?
    Sam Lammerts zal zondag wel opleven en 3x scoren!! Zou wel weer lekker typisch zijn.
  • 23 Jan 2020 om 22:28
    • Quote van 23 Jan 2020 om 22:23
      Zeker het weg sturen van de trainer heeft enorm veel succes op geleverd. Nac - psv 2-0 na 80 minuten.
    En hoe verklaar je Feyenoord en bv een ADO dan ?
  • 23 Jan 2020 om 22:25
    • Quote van 23 Jan 2020 om 22:22
      Jup alleen fct heeft al meerdere ploegen weer in het zadel geholpen
    Klopt, Ado, Vitesse,010 en Rkc.
  • 23 Jan 2020 om 22:23
    • Quote van 23 Jan 2020 om 22:17
      Psv 2-0 achter
    Zeker het weg sturen van de trainer heeft enorm veel succes op geleverd. Nac - psv 2-0 na 80 minuten.
  • 23 Jan 2020 om 22:22
    • Quote van 23 Jan 2020 om 22:21
      Weer een klap voor psv....daar moeten wij toch gebruik van kunnen maken? Toch? Toch?
    Jup alleen fct heeft al meerdere ploegen weer in het zadel geholpen
  • 23 Jan 2020 om 22:21
    Weer een klap voor psv....daar moeten wij toch gebruik van kunnen maken? Toch? Toch?
  • 23 Jan 2020 om 22:18
    • Quote van 23 Jan 2020 om 22:05
      Baumgartl direct rood bij psv nu, dan mag hij toch niet meedoen aanstaande zondag?
    Ja die is geschorst
  • 23 Jan 2020 om 22:18
    • Quote van 23 Jan 2020 om 22:16
      Klopt. Is gelijk voor de wedstrijd erop geschorst. Dat is ook alleen bij direct rood.
    het werken compenseert het gebrek aan techniek bij NAC.....kunnen ze bij ons voorbeeld aan nemen..
  • 23 Jan 2020 om 22:17
    Psv 2-0 achter
  • 23 Jan 2020 om 22:16
    • Quote van 23 Jan 2020 om 22:05
      Baumgartl direct rood bij psv nu, dan mag hij toch niet meedoen aanstaande zondag?
    Klopt. Is gelijk voor de wedstrijd erop geschorst. Dat is ook alleen bij direct rood.
  • 23 Jan 2020 om 22:15
    • Quote van 23 Jan 2020 om 17:26
      Dus als Ted in een knalrode mankini met het Twentse Ros op de borst getatoeëerd naast het veld staat gaan we opeens wel winnen?
    Wat een achterlijke reactie
  • 23 Jan 2020 om 22:09
    • Quote van 23 Jan 2020 om 22:05
      Baumgartl direct rood bij psv nu, dan mag hij toch niet meedoen aanstaande zondag?
    Geen idee
  • 23 Jan 2020 om 22:06
    • Quote van 23 Jan 2020 om 21:36
      Doe er dan wat aan. Triest dat deze leiding ons twente om zeep helpt.
    Niet zo dom zeveren aub
  • 23 Jan 2020 om 22:05
    Dus Ted heeft een groep spelers bij elkaar gezocht die de weelde waar ze in leven niet aankunnen. Ik zou zeggen veeg de hele boel bij elkaar en dan in de prullenbak. Het gros van de spelers is toch rotzooi. Het lukt de TS niet om er een team van te maken en opvoeden lukt schijnbaar ook niet. Laat GG niet meer klagen over de faciliteiten want er is wel een schoonmaker. Die hebben de meeste supportes niet en doen dat gewoon na een hele dag werken zelf. Eigenlijk is het te triest voor woorden dat hij dit zegt en dat wij hier op reageren. Door deze hele slappe hap moet letterlijk de bezem.
  • 23 Jan 2020 om 22:05
    Baumgartl direct rood bij psv nu, dan mag hij toch niet meedoen aanstaande zondag?
  • 23 Jan 2020 om 22:00
    Die club uit Deventer gaat door in de beker na een gelijkspel tegen de IJsselmeervogels. Twente verloor onlangs van die club uit Deventer met 2-5. Zeg dat iets over het niveau of niet?
  • 23 Jan 2020 om 21:36
    Doe er dan wat aan. Triest dat deze leiding ons twente om zeep helpt.
  • 23 Jan 2020 om 21:05
    • Quote van 23 Jan 2020 om 17:26
      Dus als Ted in een knalrode mankini met het Twentse Ros op de borst getatoeëerd naast het veld staat gaan we opeens wel winnen?
    Een Prachtige onrealistische reactie. Ik het hele spel voetbal ben je zo afhankelijk van zoveel dingen of het goed gaat en of het niet goed gaat. Het spelletje is heel simpel maar om simpel te spelen is een moeilijke opdracht voor veel clubs.
  • 23 Jan 2020 om 20:14
    Nog een dikke week tot de transfermarkt sluit. Onze selectie is totaal niet in balans. Er moeten er nog wat weg en er moet wat bij. Maar Ted is druk met interviews in de VI. Tijd voor actie Ted!
  • 23 Jan 2020 om 20:13
    • Quote van 23 Jan 2020 om 19:20
      Die gek zegt..spelers moeten rotzooi opruimen. Haha, neeee de RVC moet deze hele rotzooi die Van Leeuwen heeft aangesteld inclusief die Rutten die met Van Leeuwen op de proppen kwam destijds en maar blijft dekken z.s.m. opruimen. 2x verlies en KKD dreigt!!
    Gaat het weer een beetje Je valt zwaar in herhaling
  • 23 Jan 2020 om 19:20
    Die gek zegt..spelers moeten rotzooi opruimen. Haha, neeee de RVC moet deze hele rotzooi die Van Leeuwen heeft aangesteld inclusief die Rutten die met Van Leeuwen op de proppen kwam destijds en maar blijft dekken z.s.m. opruimen. 2x verlies en KKD dreigt!!
  • 23 Jan 2020 om 19:20
    Die gek zegt..spelers moeten rotzooi opruimen. Haha, neeee de RVC moet deze hele rotzooi die Van Leeuwen heeft aangesteld inclusief die Rutten die met Van Leeuwen op de proppen kwam destijds en maar blijft dekken z.s.m. opruimen. 2x verlies en KKD dreigt!!
  • 23 Jan 2020 om 19:20
    Die gek zegt..spelers moeten rotzooi opruimen. Haha, neeee de RVC moet deze hele rotzooi die Van Leeuwen heeft aangesteld inclusief die Rutten die met Van Leeuwen op de proppen kwam destijds en maar blijft dekken z.s.m. opruimen. 2x verlies en KKD dreigt!!
  • 23 Jan 2020 om 19:20
    Die gek zegt..spelers moeten rotzooi opruimen. Haha, neeee de RVC moet deze hele rotzooi die Van Leeuwen heeft aangesteld inclusief die Rutten die met Van Leeuwen op de proppen kwam destijds en maar blijft dekken z.s.m. opruimen. 2x verlies en KKD dreigt!!
  • 23 Jan 2020 om 19:20
    Die gek zegt..spelers moeten rotzooi opruimen. Haha, neeee de RVC moet deze hele rotzooi die Van Leeuwen heeft aangesteld inclusief die Rutten die met Van Leeuwen op de proppen kwam destijds en maar blijft dekken z.s.m. opruimen. 2x verlies en KKD dreigt!!
  • 23 Jan 2020 om 19:03
    Ikzeg. Het wordt tijd dat er weer iemand op staat wat ik al eerder heb aangegeven. Toen was het ook zo,tot hans kwam in het diekman.
  • 23 Jan 2020 om 19:00
    • Quote van 23 Jan 2020 om 18:05
      Mwoa, eigenlijk best humoristische opmerking. Leuker dan de schijtlollige volzinnen waarmee jij de handen op elkaar probeert te krijgen.
    Waar ik mij zorgen om maak is de externe attributie. Het ligt aan van alles en nog wat, behalve aan hen zelf. Met als klap op de vuurpijl dat de kapotte bus erbij werd gehaald. Dat een team zich gedurende een jaar ontwikkelt is heel normaal. Zijn boeken vol over geschreven. Daar staat ook in wat je kunt doen en wat je niet moet doen. Dat heet voorbereiding en ja, ook ervaring.
  • 23 Jan 2020 om 18:05
    • Quote van 23 Jan 2020 om 17:28
      Gefeliciteerd, domste opmerking van de maand.
    Mwoa, eigenlijk best humoristische opmerking. Leuker dan de schijtlollige volzinnen waarmee jij de handen op elkaar probeert te krijgen.
  • 23 Jan 2020 om 17:28
    • Quote van 23 Jan 2020 om 17:26
      Dus als Ted in een knalrode mankini met het Twentse Ros op de borst getatoeëerd naast het veld staat gaan we opeens wel winnen?
    Gefeliciteerd, domste opmerking van de maand.
  • 23 Jan 2020 om 17:26
    • Quote van 23 Jan 2020 om 17:18
      Ted heeft nog steeds niet door dat hij TD en dat dit dus BELEID is en dus ZIJN verantwoordelijkheid. BELEID dat Garcia moet uitvoeren, maar als die gozer al niet in een FCT kloffie langs de kant staat, niet eens een FCT speld of sjaal, hoe moeten die spelers dan discipline tonen?
      LEAD BY EXAMPLE!!
    Dus als Ted in een knalrode mankini met het Twentse Ros op de borst getatoeëerd naast het veld staat gaan we opeens wel winnen?
  • 23 Jan 2020 om 17:18
    Ted heeft nog steeds niet door dat hij TD en dat dit dus BELEID is en dus ZIJN verantwoordelijkheid. BELEID dat Garcia moet uitvoeren, maar als die gozer al niet in een FCT kloffie langs de kant staat, niet eens een FCT speld of sjaal, hoe moeten die spelers dan discipline tonen?
    LEAD BY EXAMPLE!!