''FC Twente mist vertrouwen en ze hebben geen voorhoede''

47
''FC Twente mist vertrouwen en ze hebben geen voorhoede''

FC Twente gaat zondagavond op bezoek bij PSV. Beide ploegen liggen onder vuur na een matige eerste seizoenshelft. PSV staat op een teleurstellende vierde plaats en speelde na de winterstop gelijk bij VVV-Venlo (1-1).

Jan Poortvliet heeft een duidelijke boodschap aan de Eindhovenaren. "PSV moet die ploeg vastzetten en opvreten", zegt de oud-speler van PSV in gesprek met PSV Inside. "FC Twente mist vertrouwen en ze hebben geen voorhoede."

"PSV moet thuis veel pressing durven spelen en steeds hoog druk zetten, een hoog tempo hanteren, vooruit voetballen en variëren in de spelopbouw", doelt Poortvliet op een aantal elementen die tegen VVV-Venlo ontbraken. "Faber moet met dit elftal de gehele verdediging betrekken bij het spel. Dat betekent dus ook centraal mensen door laten komen en zo laten zien dat VVV een incident was."

47 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Jan 2020 om 21:23
    • Quote van 23 Jan 2020 om 19:41
      Jij bent gek waar haal jij die wijsheid weg, uit je blikje RB?
    alles beter dan die Te Vrede..
  • 23 Jan 2020 om 21:03
    we hebben gewoon vleugels spelers nodig die de spits bereikt die de bal vasthoud om opkomende middenvelder te vinden om te scoren of zelf scoord
  • 23 Jan 2020 om 19:41
    • Quote van 23 Jan 2020 om 17:12
      Het is....Mitchell Te vrede
    Jij bent gek waar haal jij die wijsheid weg, uit je blikje RB?
  • 23 Jan 2020 om 19:19
    • Quote van 23 Jan 2020 om 19:09
      Heel simpel siem de Jong let maar op.
    Ik zou er blij mee zijn
  • 23 Jan 2020 om 19:09
    Heel simpel siem de Jong let maar op.
  • 23 Jan 2020 om 18:21
    • Quote van 23 Jan 2020 om 17:54
      Nergens....dus maak oe nich druk. Maar Ted als TD zet soms aparte zetten. Als het maar niet Kramer is...
    Het zou me niks verbazen als hij het zou zijn... hoop t niet. Een voetballende spits zou mooi zijn!
  • 23 Jan 2020 om 18:13
    • Quote van 23 Jan 2020 om 17:54
      Nergens....dus maak oe nich druk. Maar Ted als TD zet soms aparte zetten. Als het maar niet Kramer is...
    He pannenkoek is Drommel al vot voor 4,5 mil.
  • 23 Jan 2020 om 18:08
    • Quote van 23 Jan 2020 om 16:20
      Hier kunnen we weinig mee, denk ik. Goede bekende als in bij Twente of als in het Nederlands voetbal? Bekende in het Nederlands voetbal dan houd je heel veel namen over. Gaat het om bekende van/bij Twente dan zijn er niet zoveel opties. Ünal, Castagnois, John, Ruiz? Hoop dan op de eerste.
    Er zijn wel meer dan alleen die 4 te noemen. Stoch, Chadli, Celina, Elia, Kusk...
  • 23 Jan 2020 om 17:56
    • Quote van 23 Jan 2020 om 17:48
      Ik vind centrum spits echt een muts. Een menig bijv en lang op de vleugels vind ik prima.
    Berggreen is echt een prima spits.. het is gewoon puur de aanvoer waar het aan short. Gaat Garcia die nieuwe spits dan wel opstellen?
  • 23 Jan 2020 om 17:54
    • Quote van 23 Jan 2020 om 17:18
      Echt? Meenje nie :/ waar hebje dat gelezen?
    Nergens....dus maak oe nich druk. Maar Ted als TD zet soms aparte zetten. Als het maar niet Kramer is...
  • 23 Jan 2020 om 17:48
    • Quote van 23 Jan 2020 om 17:47
      Alleen als er 1 vertrekt. Maar prio is een spits en een centrale verdediger.
    Mee eens
  • 23 Jan 2020 om 17:48
    • Quote van 23 Jan 2020 om 17:46
      Want we hebben zulke goede vleugelspelers? Geen 1 in de ploeg met een fatsoenlijke voorzet. En mannetje uitspelen lukt ook maar zelden.
    Ik vind centrum spits echt een muts. Een menig bijv en lang op de vleugels vind ik prima.
  • 23 Jan 2020 om 17:47
    • Quote van 23 Jan 2020 om 17:36
      Hopelijk gaat het om een centrum spits. Nog een vleugel aanvaller lijkt me niet nodig.
    Alleen als er 1 vertrekt. Maar prio is een spits en een centrale verdediger.
  • 23 Jan 2020 om 17:46
    • Quote van 23 Jan 2020 om 17:36
      Hopelijk gaat het om een centrum spits. Nog een vleugel aanvaller lijkt me niet nodig.
    Want we hebben zulke goede vleugelspelers? Geen 1 in de ploeg met een fatsoenlijke voorzet. En mannetje uitspelen lukt ook maar zelden.
  • 23 Jan 2020 om 17:46
    • Quote van 23 Jan 2020 om 17:12
      Het is....Mitchell Te vrede
    Als ze dat doen maken ze opnieuw dezelfde fout. Te Vrede gaat hier niet scoren.
  • 23 Jan 2020 om 17:36
    Hopelijk gaat het om een centrum spits. Nog een vleugel aanvaller lijkt me niet nodig.
  • 23 Jan 2020 om 17:21
    • Quote van 23 Jan 2020 om 17:18
      Echt? Meenje nie :/ waar hebje dat gelezen?
    Dat heeft hij het verzonnen.
  • 23 Jan 2020 om 17:21
    • Quote van 23 Jan 2020 om 17:12
      Het is....Mitchell Te vrede
    Onzin. Die komt niet.
  • 23 Jan 2020 om 17:18
    • Quote van 23 Jan 2020 om 17:12
      Het is....Mitchell Te vrede
    Echt? Meenje nie :/ waar hebje dat gelezen?
  • 23 Jan 2020 om 17:12
    Het is....Mitchell Te vrede
  • 23 Jan 2020 om 17:03
    • Quote van 23 Jan 2020 om 15:56
      Fred Friday hahaha.
    Nou met Fred weet je het nooit :(
  • 23 Jan 2020 om 16:56
    • Quote van 23 Jan 2020 om 15:47
      Update: Dirty Harry met aanwijzing -----> Een goede bekende....Wie o Wie is deze aanvaller?
    Nashat Akram
  • 23 Jan 2020 om 16:24
    Nog eentje Tjaron Chery...
  • 23 Jan 2020 om 16:20
    • Quote van 23 Jan 2020 om 15:47
      Update: Dirty Harry met aanwijzing -----> Een goede bekende....Wie o Wie is deze aanvaller?
    Hier kunnen we weinig mee, denk ik. Goede bekende als in bij Twente of als in het Nederlands voetbal? Bekende in het Nederlands voetbal dan houd je heel veel namen over. Gaat het om bekende van/bij Twente dan zijn er niet zoveel opties. Ünal, Castagnois, John, Ruiz? Hoop dan op de eerste.
  • 23 Jan 2020 om 16:16
    • Quote van 23 Jan 2020 om 15:47
      Update: Dirty Harry met aanwijzing -----> Een goede bekende....Wie o Wie is deze aanvaller?
    Ola.....?
  • 23 Jan 2020 om 16:15
    • Quote van 23 Jan 2020 om 15:56
      Fred Friday hahaha.
    Jan van Staa heeft zich er blind op gescout destijds. Zou hij Tedje hebbenn overgehaald??
  • 23 Jan 2020 om 16:13
    Theo vogelsang?
  • 23 Jan 2020 om 16:10
    • Quote van 23 Jan 2020 om 16:08
      De enige goede spitsen wat Twente de afgelopen jaren heeft gehad waren Unal en De Jong. Janko en Nkufo natuurlijk ook maar die voetballen niet meer, ik verwacht dan niet al teveel goeds als het om een spits gaat...
    wie hebben ze op de brancard naar binnen gedragen ??
  • 23 Jan 2020 om 16:08
    • Quote van 23 Jan 2020 om 15:47
      Update: Dirty Harry met aanwijzing -----> Een goede bekende....Wie o Wie is deze aanvaller?
    De enige goede spitsen wat Twente de afgelopen jaren heeft gehad waren Unal en De Jong. Janko en Nkufo natuurlijk ook maar die voetballen niet meer, ik verwacht dan niet al teveel goeds als het om een spits gaat...
  • 23 Jan 2020 om 16:00
    • Quote van 23 Jan 2020 om 15:56
      Fred Friday hahaha.
    Nou dat mag ik niet hopen
  • 23 Jan 2020 om 15:59
    castaingos,el hamdaoui, boere, plet,etc.?
  • 23 Jan 2020 om 15:56
    • Quote van 23 Jan 2020 om 15:47
      Update: Dirty Harry met aanwijzing -----> Een goede bekende....Wie o Wie is deze aanvaller?
    Fred Friday hahaha.
  • 23 Jan 2020 om 15:56
    • Quote van 23 Jan 2020 om 15:26
      Vogel "spotters" gesignaleerd bij de Veste. Tot nu alleen de blinde vink gespot en een stuk of 11 struisvogels. De arend heeft zijn nest nog niet verlaten maar hoe lang gaat dit nog duren. De pieleenden volgen hem blindelings en helpen zo Twente van de wal in de sloot.
    Johann Vogel trekt z'n kicksen weer aan en maakt het seizoen af bij Twente
  • 23 Jan 2020 om 15:47
    Update: Dirty Harry met aanwijzing -----> Een goede bekende....Wie o Wie is deze aanvaller?
  • 23 Jan 2020 om 15:41
    • Quote van 23 Jan 2020 om 15:26
      Vogel "spotters" gesignaleerd bij de Veste. Tot nu alleen de blinde vink gespot en een stuk of 11 struisvogels. De arend heeft zijn nest nog niet verlaten maar hoe lang gaat dit nog duren. De pieleenden volgen hem blindelings en helpen zo Twente van de wal in de sloot.
    Haha, geweldig!
  • 23 Jan 2020 om 15:36
    • Quote van 23 Jan 2020 om 15:26
      Vogel "spotters" gesignaleerd bij de Veste. Tot nu alleen de blinde vink gespot en een stuk of 11 struisvogels. De arend heeft zijn nest nog niet verlaten maar hoe lang gaat dit nog duren. De pieleenden volgen hem blindelings en helpen zo Twente van de wal in de sloot.
    Zou de Jack de Gier naast Garcia gaan zitten.
  • 23 Jan 2020 om 15:33
    • Quote van 23 Jan 2020 om 15:26
      Vogel "spotters" gesignaleerd bij de Veste. Tot nu alleen de blinde vink gespot en een stuk of 11 struisvogels. De arend heeft zijn nest nog niet verlaten maar hoe lang gaat dit nog duren. De pieleenden volgen hem blindelings en helpen zo Twente van de wal in de sloot.
    Hahaha
  • 23 Jan 2020 om 15:32
    • Quote van 23 Jan 2020 om 15:19
      Ben benieuwd, hopelijk een spits. CV prioriteit vind ik nog wel meevallen namelijk
    Welke speler laat zich nu weer ompraten door onze mystery TD.
  • 23 Jan 2020 om 15:26
    • Quote van 23 Jan 2020 om 14:39
      Alert: Dirty Harry meld de volgende aanwijzing......Spotters bij de Veste. Speler opkomst??
    Vogel "spotters" gesignaleerd bij de Veste. Tot nu alleen de blinde vink gespot en een stuk of 11 struisvogels. De arend heeft zijn nest nog niet verlaten maar hoe lang gaat dit nog duren. De pieleenden volgen hem blindelings en helpen zo Twente van de wal in de sloot.
  • 23 Jan 2020 om 15:25
    • Quote van 23 Jan 2020 om 14:39
      Alert: Dirty Harry meld de volgende aanwijzing......Spotters bij de Veste. Speler opkomst??
    Dr staat een vraagteken achter, dus hij vraagt zich af of er beweging is.
  • 23 Jan 2020 om 15:19
    • Quote van 23 Jan 2020 om 14:39
      Alert: Dirty Harry meld de volgende aanwijzing......Spotters bij de Veste. Speler opkomst??
    Ben benieuwd, hopelijk een spits. CV prioriteit vind ik nog wel meevallen namelijk
  • 23 Jan 2020 om 15:15
    Gelukkig voor Jantje Poortvliet loopt PSV wel over van vertrouwen..... Desondanks idd geen poot aan de trapper daar ben ik bang voor.
  • 23 Jan 2020 om 14:47
    Het liefst voor Sparta nog. Moet gewonnen worden!!!!!!
  • 23 Jan 2020 om 14:47
    • Quote van 23 Jan 2020 om 14:39
      Alert: Dirty Harry meld de volgende aanwijzing......Spotters bij de Veste. Speler opkomst??
    Ik hoop Huntelaar en Siem de Jong :)
  • 23 Jan 2020 om 14:39
    Alert: Dirty Harry meld de volgende aanwijzing......Spotters bij de Veste. Speler opkomst??
  • 23 Jan 2020 om 14:37
    Is denk ook dat deze wedstrijd opvatting de grootste kans voor ons is op een punt. Laat ze lekker met z’n allen naar voren rennen, komen er vóór ons vast een paar counter kansen
  • 23 Jan 2020 om 14:08
    Hij heeft gelijk. Helaas.
    Garcia gaat het busje parkeren en counteren. Wedstrijd dood maken. Ritme eruit halen. Grootste kans op een punt. Dat mag deze wedstrijd ook.