VIDEO | Samenvatting: FC Twente geeft zege uit handen tegen FC Utrecht Drommel blijft rustig: ''Ons optreden hier geeft moed en vertrouwen'' Drommel: ''Miscommunicatie. Hij wil hem teruggeven met z'n rug'' Garcia: ''Als we zo doorgaan, dan komen er goede wedstrijden aan'' Bijen teleurgesteld: ''Dit mag niet gebeuren. We waren bovenliggend''

'Roemeratoe gaat contract bij FC Twente dit weekend verlengen'

( 43 reacties)
'Roemeratoe gaat contract bij FC Twente dit weekend verlengen'

FC Twente staat op het punt om de contracten van Jesse Bosch en Godfried Roemeratoe te verlengen, dat meldt TC Tubantia. De twee talenten uit de eigen jeugdopleiding kunnen een nieuwe verbintenis in Enschede tekenen.

Voor de twee middenvelders ligt een nieuw contract tot de zomer van 2022 klaar. Bosch en Roemeratoe worden daarmee beloond voor hun ontwikkeling dit seizoen. De twee talenten braken door en stonden allebei al aan de aftrap in de Eredivisie.

Roemeratoe en Bosch hadden allebei een aflopend contract bij FC Twente, al kon de club de optie in de verbintenis van Roemeratoe lichten. De twintigjarige Zeeuw, die sinds zijn veertiende in Enschede speelt, krijgt echter een nieuw contract. Roemeratoe werd begeerd door meerdere clubs uit de Eredivisie. De negentienjarige Bosch maakte in de jeugd de overstap van SV Lutte naar FC Twente.

Update: Godfried Roemeratoe gaat zaterdag 'rondom de thuiswedstrijd tegen AZ' zijn contract verlengen bij FC Twente, zo weet de Telegraaf te melden. Hij zal een verbintenis tot medio 2022 (met een optie voor nog een jaar) gaan tekenen bij de club uit Enschede. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Feb 2020 om 13:28
    • Quote van 13 Feb 2020 om 13:26
      Als ik een team neer zou moeten zetten met spelers die er wel degelijk voor willen gaan zou ik: Drommel op goal, rechts Troupee, links Schenk, Bijen en Julio centraal. Middenveld met Roemeratoe, Bosch, Aburjania en Selahi en dan Vuckic samen met Nakamura of Menig in de spits
    Aburjania toevoegen op het midveld*
  • 13 Feb 2020 om 13:26
    Als ik een team neer zou moeten zetten met spelers die er wel degelijk voor willen gaan zou ik: Drommel op goal, rechts Troupee, links Schenk, Bijen en Julio centraal. Middenveld met Roemeratoe, Bosch, Aburjania en Selahi en dan Vuckic samen met Nakamura of Menig in de spits
  • 13 Feb 2020 om 13:07
    • Quote van 13 Feb 2020 om 13:05
      ze zullen allemaal wel weer ontsnappingsclausule hebben...bij degradatie transfervrij..
    Ja die makelaars en spelers zijn daar ook gek op kunnen weer meer tekengeld etc. opstrijken.
  • 13 Feb 2020 om 13:05
    • Quote van 13 Feb 2020 om 12:58
      Heb liever dat eerst Bosch verlengd voor meerdere jaren.
    ze zullen allemaal wel weer ontsnappingsclausule hebben...bij degradatie transfervrij..
  • 13 Feb 2020 om 13:02
    • Quote van 29 Jan 2020 om 22:06
      DM: Drommel, LA: Schenk, LCA: Pleguezuelo, RCA: Bijen, RA: Troupee, RCM: Roemeratoe LCM: Bosch, CAM: Keito, LB Lang, CA Vuckic RB: Aitor/menig. Keito komt op de flanken snelheid tekort maar hij is technisch zo goed. Aitor valt tegen. Speelt een beetje als Ziyech in zijn laatste jaar. Alleen 2/3 klassen minder. Voor het teamverband niet ideaal. Al heeft hij wel iets extra’s.
    Ik zou zo beginnen: Drommel, Troupee, Bijen, Julio, Schenk, Verdonk, Busquets, Bosch, Vuckic 10, Menig/Nakamura, Nakamura/Lang. Aanvallers moeten wisselen van positie is ook moeilijker te verdedigen en je hebt Vuckic dan ook nog als extra optie om 16 meter in te gaan.
  • 13 Feb 2020 om 12:58
    Heb liever dat eerst Bosch verlengd voor meerdere jaren.
  • 13 Feb 2020 om 12:08
    • Quote van 29 Jan 2020 om 22:06
      DM: Drommel, LA: Schenk, LCA: Pleguezuelo, RCA: Bijen, RA: Troupee, RCM: Roemeratoe LCM: Bosch, CAM: Keito, LB Lang, CA Vuckic RB: Aitor/menig. Keito komt op de flanken snelheid tekort maar hij is technisch zo goed. Aitor valt tegen. Speelt een beetje als Ziyech in zijn laatste jaar. Alleen 2/3 klassen minder. Voor het teamverband niet ideaal. Al heeft hij wel iets extra’s.
    Zo zou ik denk ik ook spelen. Eventueel nog verdonk ipv schenk maar dat komt omdat ik niet zo'n fan ben van hem.
  • 13 Feb 2020 om 12:01
    Tja.. mooi uit jeugdopleiding weer. Kan nog niet heel warm worden van zijn spel. Een GG speler, traag spel, weinig energie en balletje breed.
  • 13 Feb 2020 om 11:06
    Nou hiephoi.. Die scharen zich dus in kamp GG/TED
  • 30 Jan 2020 om 12:16
    Ja je moet toch ergens bewaking bij zetten he
  • 30 Jan 2020 om 09:13
    • Quote van 29 Jan 2020 om 17:50
      Hee hallo, ik bepaal zelf wel wat ik ervan vind. Ik ben bang dat de huidige selectie wel eens in degradatie zone kan terecht komen, dus ik ben voor directe versterkingen. 1 om 1 prima, maar dan wel een versterking. Verder ben ik niet zo onder de indruk van de technische staf incl TD. En beleid... tsja.
    Inderdaad, het mooiste is dat iedereen het week in, week uit ook gewoon kan waarnemen.
  • 30 Jan 2020 om 07:27
    • Quote van 29 Jan 2020 om 22:06
      DM: Drommel, LA: Schenk, LCA: Pleguezuelo, RCA: Bijen, RA: Troupee, RCM: Roemeratoe LCM: Bosch, CAM: Keito, LB Lang, CA Vuckic RB: Aitor/menig. Keito komt op de flanken snelheid tekort maar hij is technisch zo goed. Aitor valt tegen. Speelt een beetje als Ziyech in zijn laatste jaar. Alleen 2/3 klassen minder. Voor het teamverband niet ideaal. Al heeft hij wel iets extra’s.
    Ziyech heeft altijd wedstrijden voor ons beslist (ook in mindere doen) maar Aitor is een waslap. Ligt meer op de grond dan dat hij iets waardevols doet, verkopen dus!
  • 29 Jan 2020 om 22:06
    • Quote van 29 Jan 2020 om 16:33
      Tegen sparta: DM: Drommel, LA: Schenk/Verdonk (wie moet volgens jullie?), LCA: Pleguezuelo, RCA: Bijen, RA: Troupee, CVM: Roemeratoe LCM: Bosch, RCM: Busquets, CAM: Vuckic, LSP: Lang, RSP: Aitor
    DM: Drommel, LA: Schenk, LCA: Pleguezuelo, RCA: Bijen, RA: Troupee, RCM: Roemeratoe LCM: Bosch, CAM: Keito, LB Lang, CA Vuckic RB: Aitor/menig. Keito komt op de flanken snelheid tekort maar hij is technisch zo goed. Aitor valt tegen. Speelt een beetje als Ziyech in zijn laatste jaar. Alleen 2/3 klassen minder. Voor het teamverband niet ideaal. Al heeft hij wel iets extra’s.
  • 29 Jan 2020 om 20:22
    • Quote van 29 Jan 2020 om 16:33
      Tegen sparta: DM: Drommel, LA: Schenk/Verdonk (wie moet volgens jullie?), LCA: Pleguezuelo, RCA: Bijen, RA: Troupee, CVM: Roemeratoe LCM: Bosch, RCM: Busquets, CAM: Vuckic, LSP: Lang, RSP: Aitor
    Prima.
  • 29 Jan 2020 om 19:54
    Ze zitten volgens mij bij dezelfde Zaakwaarnemer wat ik hoorde. Dan moet het dus wel goedkomen!
  • 29 Jan 2020 om 18:24
    • Quote van 29 Jan 2020 om 17:19
      Laat het bestuur en staf dat bepalen. Wat nodig is nodig. Geen onnodige kosten maken, als het niet nodig is. Als er een speler vertrekt en er komt een andere speler daarvoor. Dan voeren ze goed beleid.
    Zeker dat is een bijzonder goed beleid en als fctwente dit jaren geleden had gedaan, waren niet op deze manier niet in de financiële problemen gekomen.
  • 29 Jan 2020 om 17:53
    • Quote van 29 Jan 2020 om 17:50
      Hee hallo, ik bepaal zelf wel wat ik ervan vind. Ik ben bang dat de huidige selectie wel eens in degradatie zone kan terecht komen, dus ik ben voor directe versterkingen. 1 om 1 prima, maar dan wel een versterking. Verder ben ik niet zo onder de indruk van de technische staf incl TD. En beleid... tsja.
    100+
  • 29 Jan 2020 om 17:50
    • Quote van 29 Jan 2020 om 17:19
      Laat het bestuur en staf dat bepalen. Wat nodig is nodig. Geen onnodige kosten maken, als het niet nodig is. Als er een speler vertrekt en er komt een andere speler daarvoor. Dan voeren ze goed beleid.
    Hee hallo, ik bepaal zelf wel wat ik ervan vind. Ik ben bang dat de huidige selectie wel eens in degradatie zone kan terecht komen, dus ik ben voor directe versterkingen. 1 om 1 prima, maar dan wel een versterking. Verder ben ik niet zo onder de indruk van de technische staf incl TD. En beleid... tsja.
  • 29 Jan 2020 om 17:24
    Top dat we deze jongens gaan laten tekenen voor een langere verbintenis. Zijn jongens met een hoop potentie en kwaliteit. Ze kunnen nog veel leren en Twente gaat daar later profijt van hebben. Ik denk dat ik voor een groot aantal mensen spreek dat wij dit goed nieuws vinden. Nu kijken of we nog transfernieuws krijgen deze week, want ik vind het maar een beetje stil rond de club qua tranfernieuws.
  • 29 Jan 2020 om 17:19
    • Quote van 29 Jan 2020 om 17:00
      Prima dat ze die contracten verlengen, maar nu ook nog graag een paar directe versterkingen. T is zo vrijdag.
    Laat het bestuur en staf dat bepalen. Wat nodig is nodig. Geen onnodige kosten maken, als het niet nodig is. Als er een speler vertrekt en er komt een andere speler daarvoor. Dan voeren ze goed beleid.
  • 29 Jan 2020 om 17:14
    • Quote van 29 Jan 2020 om 16:47
      want? je hoeft ze toch ook niet meteen van die megalomane contracten te geven. gewoon 5 jaar bijtekenen voor een normaal salaris, waarbij je afspraken maakt over een kleine stijging ieder seizoen na een aantal gespeelde minuten. zo moeilijk is het niet. nu 2 jaar is te kort want dan kan je er volgend jaar weer achteraan om contracten te gaan openbreken.
    FC Twente is de komende 2/3 jaar niet tot nauwelijks in staat om contracten langer dan 2 jaar af te sluiten. Dit maakt de kansen op de transfer markt er ook niet makkelijker op, maar het is nu eenmaal de realiteit.
  • 29 Jan 2020 om 17:01
    • Quote van 29 Jan 2020 om 16:47
      want? je hoeft ze toch ook niet meteen van die megalomane contracten te geven. gewoon 5 jaar bijtekenen voor een normaal salaris, waarbij je afspraken maakt over een kleine stijging ieder seizoen na een aantal gespeelde minuten. zo moeilijk is het niet. nu 2 jaar is te kort want dan kan je er volgend jaar weer achteraan om contracten te gaan openbreken.
    Wou net zeggen
  • 29 Jan 2020 om 17:00
    Prima dat ze die contracten verlengen, maar nu ook nog graag een paar directe versterkingen. T is zo vrijdag.
  • 29 Jan 2020 om 16:58
    • Quote van 29 Jan 2020 om 16:22
      Ze liggen al vast of denk je soms dat ze nu contributie betalen?
    AG neej betalen ze geen contributie!! Altijd gedacht dat ze dat deden.
  • 29 Jan 2020 om 16:53
    Goed bezig Twente. Dit willen we zien. Jesse Bosch is echt een verademing.
  • 29 Jan 2020 om 16:52
    Dit is een goede zet! Super!
  • 29 Jan 2020 om 16:47
    • Quote van 29 Jan 2020 om 15:44
      Wees blij dat er geen enkel risico meer genomen wordt. Twente kan geen contracten langer dan 2 jaar aanbieden. Straks zit je weer met een hele zooi van der Heydens en Lely's. Eerst laten zien dat ze een meerwaarde zijn, dan pas verlengen!
    want? je hoeft ze toch ook niet meteen van die megalomane contracten te geven. gewoon 5 jaar bijtekenen voor een normaal salaris, waarbij je afspraken maakt over een kleine stijging ieder seizoen na een aantal gespeelde minuten. zo moeilijk is het niet. nu 2 jaar is te kort want dan kan je er volgend jaar weer achteraan om contracten te gaan openbreken.
  • 29 Jan 2020 om 16:36
    • Quote van 29 Jan 2020 om 15:44
      Wees blij dat er geen enkel risico meer genomen wordt. Twente kan geen contracten langer dan 2 jaar aanbieden. Straks zit je weer met een hele zooi van der Heydens en Lely's. Eerst laten zien dat ze een meerwaarde zijn, dan pas verlengen!
    Beetje risico hoort er bij toch vooral bij eigen kweek. Gisteren nog een stuk op YouTube gezien van mark overmars en de samenwerking met Sparta. Ik wist niet dat sparta zo ijzersterk was met talenten.
  • 29 Jan 2020 om 16:33
    Tegen sparta: DM: Drommel, LA: Schenk/Verdonk (wie moet volgens jullie?), LCA: Pleguezuelo, RCA: Bijen, RA: Troupee, CVM: Roemeratoe LCM: Bosch, RCM: Busquets, CAM: Vuckic, LSP: Lang, RSP: Aitor
  • 29 Jan 2020 om 16:22
    Jammer dat het maar tot 2022 is, volgend jaar zomer moet je ze weer verkopen omdat ze anders volgend jaar zomer gratis de deur uitlopen
  • 29 Jan 2020 om 16:22
    • Quote van 29 Jan 2020 om 15:30
      Das GVD well een beetje laat of niet stelletje slapers man man....zulke talenten moet je gelijk vast leggen man...moeilijk of niet Twente,ma goed beter laat dan helemaal niet....op na de top van de eredivisie waar we thuis horen!!!
    Ze liggen al vast of denk je soms dat ze nu contributie betalen?
  • 29 Jan 2020 om 16:18
    Vooral Bosch ben ik blij mee !
  • 29 Jan 2020 om 16:10
    • Quote van 29 Jan 2020 om 16:04
      Oja wou jij zeggen van niet
    Ja, wat jjwilde zegt.
  • 29 Jan 2020 om 16:06
    • Quote van 29 Jan 2020 om 15:44
      Wees blij dat er geen enkel risico meer genomen wordt. Twente kan geen contracten langer dan 2 jaar aanbieden. Straks zit je weer met een hele zooi van der Heydens en Lely's. Eerst laten zien dat ze een meerwaarde zijn, dan pas verlengen!
    Met dit soort talenten uit je eigen vijver mag je wel eerder toe slaan voor dat er een ander club hen contracteert
  • 29 Jan 2020 om 16:05
    Mooi nieuws. Vooral Bosch. Roemeratoe twijfel ik zeer aan of dat wel wat wordt maar eigen jeugd moet je belonen voor een doorbraak
  • 29 Jan 2020 om 16:04
    • Quote van 29 Jan 2020 om 15:32
      Zo kan je op alles wel zeuren...
    Oja wou jij zeggen van niet
  • 29 Jan 2020 om 15:44
    • Quote van 29 Jan 2020 om 15:30
      Das GVD well een beetje laat of niet stelletje slapers man man....zulke talenten moet je gelijk vast leggen man...moeilijk of niet Twente,ma goed beter laat dan helemaal niet....op na de top van de eredivisie waar we thuis horen!!!
    Wees blij dat er geen enkel risico meer genomen wordt. Twente kan geen contracten langer dan 2 jaar aanbieden. Straks zit je weer met een hele zooi van der Heydens en Lely's. Eerst laten zien dat ze een meerwaarde zijn, dan pas verlengen!
  • 29 Jan 2020 om 15:41
    Lekker man! Vooral blij met Bosch
  • 29 Jan 2020 om 15:34
    • Quote van 29 Jan 2020 om 15:23
      Moeten gewoon allebei in de basis, roemeratoe is niks minder dan busquets.
    Juist. Inbrengen van die 2 eigen talenten moet de start zijn van succesvolle opleiding in plaats van (Spaanse) huurlingen invasie. Bovendien nu al beter dan de huurlingen
  • 29 Jan 2020 om 15:32
    • Quote van 29 Jan 2020 om 15:30
      Das GVD well een beetje laat of niet stelletje slapers man man....zulke talenten moet je gelijk vast leggen man...moeilijk of niet Twente,ma goed beter laat dan helemaal niet....op na de top van de eredivisie waar we thuis horen!!!
    Zo kan je op alles wel zeuren...
  • 29 Jan 2020 om 15:30
    Das GVD well een beetje laat of niet stelletje slapers man man....zulke talenten moet je gelijk vast leggen man...moeilijk of niet Twente,ma goed beter laat dan helemaal niet....op na de top van de eredivisie waar we thuis horen!!!
  • 29 Jan 2020 om 15:24
    • Quote van 29 Jan 2020 om 15:23
      Moeten gewoon allebei in de basis, roemeratoe is niks minder dan busquets.
    En ook nog eigendom.
  • 29 Jan 2020 om 15:23
    Moeten gewoon allebei in de basis, roemeratoe is niks minder dan busquets.