'Voordeel' voor FC Twente in degradatiestrijd: ''Heeft een bonuspunt'' Vertrekt Bijen transfervrij? ''Dan ga je daar wel over nadenken'' VIDEO | Samenvatting: FC Twente geeft zege uit handen tegen FC Utrecht Drommel blijft rustig: ''Ons optreden hier geeft moed en vertrouwen'' Drommel: ''Miscommunicatie. Hij wil hem teruggeven met z'n rug''

Lukkien: ''Hebben FC Twente van het kastje naar de muur gestuurd''

( 11 reacties)
Lukkien: ''Hebben FC Twente van het kastje naar de muur gestuurd''

FC Twente verloor dinsdagavond kansloos bij FC Emmen, maar trainer Dick Lukkien van de thuisploeg was er niet gerust op bij een 1-0 voorsprong.

"Nu heb ik nog even zitten knijpen", zegt de oefenmeester in gesprek met FOX Sports. "Maar het was echt de wereld op zijn kop geweest als Twente de gelijkmaker had gemaakt." Lukkien vond FC Emmen dan ook een stuk sterker dan de bezoekers.

"In de eerste helft hebben we echt heel goed gevoetbald en Twente van het kastje naar de muur gestuurd", geeft de trainer aan. "We waren zwaar bovenliggend. Het was echt wervelend. We hebben ze geen moment adem gegeven en hadden iedere tweede bal."

Aan het einde kon FC Twente toch nog hopen op de gelijkmaker. "We gingen in het laatste half uur toch meer naar achteren lopen", zag Lukkien. "Dat is een onverklaarbaar fenomeen in het voetbal. Achteruit lopen is nooit een goede raadgever."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Feb 2020 om 18:11
    Het was inderdaad sneu. Maar .... in de KKD hebben we gelukkig niet allemaal van die sterke tegenstanders. Bovendien weten we nu hoe gezellig of het er is en je kunt nauwelijks degraderen. Ze kunnen dan de wedstrijden gewoon op het veld van Emos spelen. Kost bijna niets!
  • 12 Feb 2020 om 17:49
    De eerste wedstrijd was 4-1 toen was twente nog de betere ploeg. Een wereld van verschil!!
  • 12 Feb 2020 om 17:39
    Nou snap ik de eerste helft ze waren op zoek naar een kastje en een muur
  • 12 Feb 2020 om 17:17
    • Quote van 12 Feb 2020 om 17:15
      Sowieso zakdoekjes mee
    Zakdoekjes helpen niet daar trekken Ted en Garcia zich niets van aan misschien helpen zwembandjes om te overleven en het hoofd boven water te houden :)
  • 12 Feb 2020 om 17:15
    • Quote van 12 Feb 2020 om 17:07
      Volgende thuiswedstrijd maar gratis zwembandjes uitdelen ook voor de spelers, staf en bestuur.
    Sowieso zakdoekjes mee
  • 12 Feb 2020 om 17:07
    • Quote van 12 Feb 2020 om 16:57
      Hij heeft gelijk maar ik hoef dat allemaal niet te lezen hier! Ik heb me gisteren nog meer geërgerd dan in het degradatie seizoen. Toen had ik steeds het gevoel: het zou nog om kunnen slaan. Dat gevoel heb ik nu niet, ik zie heel weinig licht in de tunnel! Naast het dramatische voetbal, continue raadselachtige opstellingen & als kla op de vuurpijl het gedonder rond Brama. FC Twente is heel diep gezonken!
    Volgende thuiswedstrijd maar gratis zwembandjes uitdelen ook voor de spelers, staf en bestuur.
  • 12 Feb 2020 om 16:57
    Hij heeft gelijk maar ik hoef dat allemaal niet te lezen hier! Ik heb me gisteren nog meer geërgerd dan in het degradatie seizoen. Toen had ik steeds het gevoel: het zou nog om kunnen slaan. Dat gevoel heb ik nu niet, ik zie heel weinig licht in de tunnel! Naast het dramatische voetbal, continue raadselachtige opstellingen & als kla op de vuurpijl het gedonder rond Brama. FC Twente is heel diep gezonken!
  • 12 Feb 2020 om 16:55
    Lukkien goede trainer voor ons Twente geen woorden maar daden.
  • 12 Feb 2020 om 16:41
    • Quote van 12 Feb 2020 om 16:32
      Tactisch stond het wel goed bij ons zei de trainer
    Het was een godswonder dat het met rust geen 4 doelpunten verschil was. Tactisch stond het goed...
  • 12 Feb 2020 om 16:32
    Tactisch stond het wel goed bij ons zei de trainer
  • 12 Feb 2020 om 16:30
    Auw dat doet zeer, maar waar en ze hebben ook terecht gewonnen en ons compleet vernederd. Maar tactisch stond het wel goed.
zaterdag 29 februari 2020
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›