''Voor Sparta en FC Twente verwacht ik sowieso geen gevaar''

17
''Voor Sparta en FC Twente verwacht ik sowieso geen gevaar''

FC Twente ziet de degradatiestreep naderen na de nederlaag bij FC Emmen. Kees Kwakman, Aad de Mos en Niek Vossebelt zien de club uit Enschede echter niet in de problemen komen.

Kwakman zet PEC Zwolle op de zestiende plek en ziet ADO Den Haag en RKC Waalwijk rechtstreeks degraderen. "Ik denk in ieder geval dat Fortuna Sittard en FC Emmen erin blijven", zegt de analist in het Algemeen Dagblad. "Die ploegen pakken hun punten en horen met hun stijl van voetballen thuis in de eredivisie. Voor Sparta en FC Twente verwacht ik sowieso geen gevaar."

De Mos denkt dat PEC Zwolle en RKC Waalwijk eruit vliegen. De oud-trainer verwacht dat VVV-Venlo nacompetitie moet spelen. "Het zit natuurlijk dicht op elkaar en het blijft gissen nu het zo dicht bij elkaar ligt. Ik denk dat ADO er uiteindelijk boven blijft. ADO heeft een goed programma en een nieuwe coach voor de groep", aldus De Mos.

Vossebelt, die in 2014 degradeerde met Willem II, verwacht dat het doek valt voor VVV-Venlo en RKC Waalwijk. De middenvelder van Almere City FC zet ADO Den Haag op plek zestien. "Ik denk dat ADO het nog net gaat redden om rechtstreekse degradatie te ontlopen", voorspelt Vossebelt.

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Feb 2020 om 16:09
    • Quote van 13 Feb 2020 om 11:05
      Twee jaar geleden hoorde ik de zogenaamde kenners precies hetzelfde zeggen.
    Precies Déjà vu
  • 13 Feb 2020 om 13:28
    Wat is volgens jullie nu de oplossing om punten te gaan sprokkelen. Dan niet de trainer eruit want dat zal waarschijnlijk niet gebeuren. Welke opstelling moet er komen met welk systeem? Ik ben voorstander van terug naar de basis: linkspoot op links rechtspoot op rechts en de spits bedienen. Gedurende de wedstrijd mag er best geswitcht worden zodat met name Troupée op kan komen en een voorzet afleveren. Uiteraard een centrale verdediger op de plek van CV en een back op de back positie. Zo is voetbal bedoeld, volgens mij.
  • 13 Feb 2020 om 13:26
    • Quote van 13 Feb 2020 om 13:00
      Jongen, Aitor heb je nog heel hard nodig om erin te blijven maar goed die discussie ga ik niet weer met je aan.
    Momenteel zie ik liever een Bosch dan een Aitor. Er zal geschraapt moeten worden. Wij hebben niks aan egoïstische waslappen die bij het minste en geringste op de grond liggen te janken.
  • 13 Feb 2020 om 13:00
    • Quote van 13 Feb 2020 om 12:52
      Nee Frank.....je hebt het toch gehoord uit de mond van Judas Boschker? Dat de selectie geen zelfvertrouwen heeft, dat lag aan Brama en het publiek in de Veste.....


      Peetken en Schenk kun je weinig kwalijk nemen. Zij kunnen net als Aitor en Espiniksa dit niveau niet aan. Spelers als Keito en Jesse....die moet je nu in de wei pleuren, en hopelijk gebeurt dat nu ook nu Espiniksa en Aitor er gelukkig niet bij zijn.....
    Jongen, Aitor heb je nog heel hard nodig om erin te blijven maar goed die discussie ga ik niet weer met je aan.
  • 13 Feb 2020 om 12:52
    • Quote van 13 Feb 2020 om 12:01
      Nou met Verbeek zeiden we dat ook, en als je de programma s van de concurrentie bekijkt dan zijn wij wel heel hard op weg naar die 16e plek hoor......
      En dan heb je nog te maken met een trainer die onbegrijpelijke opstellingen maakt, waar de spelers vervolgens weer met 0,0 zelfvertrouwen door op het veld staan en er totaal geen automatismen zijn en er geen kans gecreeerd wordt.
      publiek gaat ongetwijfeld morren, waardoor spelers als Schenk en Bijen hun onderbroekje weer vol hebben.... kortom: we gaan eraan!
    Nee Frank.....je hebt het toch gehoord uit de mond van Judas Boschker? Dat de selectie geen zelfvertrouwen heeft, dat lag aan Brama en het publiek in de Veste.....


    Peetken en Schenk kun je weinig kwalijk nemen. Zij kunnen net als Aitor en Espiniksa dit niveau niet aan. Spelers als Keito en Jesse....die moet je nu in de wei pleuren, en hopelijk gebeurt dat nu ook nu Espiniksa en Aitor er gelukkig niet bij zijn.....
  • 13 Feb 2020 om 12:26
    Met deze minkukel aan het roer vliegen we er rechtstreeks uit of via de nacompetitie. Twente heeft daar gisteren in alle 'wijsheid' zelf voor gekozen.
  • 13 Feb 2020 om 12:25
    Ikzeg. Heren kijken jullie wel naar het voetbal zo nee dan hebben jullie een puntje. Maar kijk nu eenmaal naar ons fctwente en kom dan weer met een interview. Ik heb het al vanaf het begin gezegd het is zelfs nog slechter als wat ik zag bij de eerste trainingen en bij amateur clubs waar wij tegen speelde. Als er niet nu ingegrepen wordt dan is het over en uit, ja dat laatste kreeg ik in het begin nog veelal commentaar op, maar geloof mij dit gaat niet goed komen op de manier waarop nu gespeeld wordt. En waar ook de schuld ligt, dan wordt het tijd dat die mensen met volwassen mensen gaat het met elkaar om de tafel vandaag spreek het uit en ga vechten als echte voetballers.
  • 13 Feb 2020 om 12:01
    Nou met Verbeek zeiden we dat ook, en als je de programma s van de concurrentie bekijkt dan zijn wij wel heel hard op weg naar die 16e plek hoor......
    En dan heb je nog te maken met een trainer die onbegrijpelijke opstellingen maakt, waar de spelers vervolgens weer met 0,0 zelfvertrouwen door op het veld staan en er totaal geen automatismen zijn en er geen kans gecreeerd wordt.
    publiek gaat ongetwijfeld morren, waardoor spelers als Schenk en Bijen hun onderbroekje weer vol hebben.... kortom: we gaan eraan!
  • 13 Feb 2020 om 11:05
    Twee jaar geleden hoorde ik de zogenaamde kenners precies hetzelfde zeggen.
  • 13 Feb 2020 om 11:04
    Met Garcia aan het roer gaat het van kwaad tot erger, die Puta moet oprotten uit Twente.
  • 13 Feb 2020 om 10:59
    Nou Kwakkelman daar vergis je je in
  • 13 Feb 2020 om 10:55
    • Quote van 13 Feb 2020 om 10:29
      Kijken deze mensen überhaupt wel eens een wedstrijd???? Ik zie ons als absolute nummer 16 en met alle onrust nu zelfs daar onder!!! Word het nacompetitie kan je het ECHT VERGETEN tegen cambuur,de graafschap of de eagels.
    Zo is het.
  • 13 Feb 2020 om 10:29
    Kijken deze mensen überhaupt wel eens een wedstrijd???? Ik zie ons als absolute nummer 16 en met alle onrust nu zelfs daar onder!!! Word het nacompetitie kan je het ECHT VERGETEN tegen cambuur,de graafschap of de eagels.
  • 13 Feb 2020 om 09:50
    Moeten we nou weer happy zijn??? Nou ik niet ben niet eerder gerust dat dat hele zootje eruit vliegt. En dan ervaren man neer zetten dan kan het nog goed komen maar met deze prutsers niet.
  • 13 Feb 2020 om 09:48
    Allemaal gebaseerd op het verleden, toen FCT nog een top 4 club was. RKC en ADO staan op dit moment (gelukkig maar) op (te) grote achterstand, maar VVV zie ik nog wel diverse punten pakken in wedstrijden die wij kansloos verliezen. En als Aad de Mos iets voorspelt moet je vaak het tegenovergestelde verwachten ....