'Voordeel' voor FC Twente in degradatiestrijd: ''Heeft een bonuspunt'' Vertrekt Bijen transfervrij? ''Dan ga je daar wel over nadenken'' VIDEO | Samenvatting: FC Twente geeft zege uit handen tegen FC Utrecht Drommel blijft rustig: ''Ons optreden hier geeft moed en vertrouwen'' Drommel: ''Miscommunicatie. Hij wil hem teruggeven met z'n rug''

Garcia 'teleurgesteld': ''Dat was geen tactisch probleem''

( 24 reacties)
Garcia 'teleurgesteld': ''Dat was geen tactisch probleem''

Gonzalo Garcia begon dinsdagavond met twee aanvallers aan de uitwedstrijd tegen FC Emmen. Nadat de trainer van FC Twente in de tweede helft terugkeerde naar het 4-3-3-systeem liep het beter bij de Tukkers.

Garcia weet niet of hij beter met drie aanvallers kon starten. "Dat is moeilijk om te zeggen", reageert de oefenmeester in gesprek met RTV Oost. "Als we met twee buitenspelers beginnen, maar zonder intensiteit dan heb je hetzelfde."

"Het probleem is dat in de eerste helft één pass twee of drie spelers voorbij ging", legt hij uit. "Ook kwam Emmen in de kleine ruimte aan de buitenkant eruit met twee spelers tussen vijf van ons. Dat was geen tactisch probleem, maar het waren die momenten. Frei, de linksbuiten van hen, kwam tussen drie of vier spelers van ons en dan denk je dat de bal voor ons is. Maar dat was niet zo."

Garcia heeft zich niet extra laten gelden in de rust. "Ik was teleurgesteld", geeft de trainer aan. "In andere wedstrijden, zoals tegen RKC, was ik boos. Maar vandaag kon ik wel boos worden, maar ik moest kijken wat ik moest doen om het te veranderen. Het was sowieso niet goed. Dat is niet mooi, want de laatste drie wedstrijden speelden we op een goede manier. Misschien geen negentig minuten, maar we gaven niets weg. Maar vandaag was het in de eerste helft een beetje makkelijk."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Feb 2020 om 17:30
    Als ik hem was zou ik niets meer zeggen want er komt niets zinnigs meer uit. Club gaat met deze technische staf naar de klote. Soms baal ik dat ik zo veel van deze club hou. Wat een stelletje stakkers geven nu leiding aan deze club. En maar zeggen dat de supporters er achter blijven staan moeten. Hoezo? om hun baantje veilig te stellen. Bij degradatie hebben ze toch geen werk meer. Helaas wij geen club meer dus nu direct weg met die hele slappe hap. Als je Woutje niet de baas kunt, wat volgens mij helemaal niet nodig is, ben je een watje. Wat achterbaks, maar we waren deze excuus cultuur al gewend.
  • 12 Feb 2020 om 17:08
    • Quote van 12 Feb 2020 om 15:47
      Ik heb het nu 2 keer gelezen, dit kan hij toch niet echt gezegd hebben. Tja en dat staat als eindverantwoordelijke voor de groep en onder de vleugels van TEDJE. Om te janken dit.
    Luister het fragment maar eens ;-)
  • 12 Feb 2020 om 17:04
    • Quote van 12 Feb 2020 om 15:42
      Het waren slechts momenten.. 80 minuten lang momenten waarbij onze tactiek wel goed was en alleen geluk van Emmen blijkbaar. Wat een tactisch onbenul staat er voor de groep, niet te geloven.
    Hadden we een tactiek?
  • 12 Feb 2020 om 16:54
    G2 mag een voorbeeld nemen aan Alfons Groenendijk. Dit wil je als trainert toch allemaal niet meemaken? Hij krijgt al slapeloze nachten en migraine als ze een cornerbal tegen krijgen. Hij doet er beter aan zelf de handdoek in de ring te gooien, want dit 'huwelijk' komt niet meer goed.
  • 12 Feb 2020 om 16:37
    Gewoon oprotten GG met Tedje samen en neem kontelikker Boshker ook mee bah bah
  • 12 Feb 2020 om 16:35
    Je vraagt je af wat er moet gebeuren alvorens men ingrijpt. Nog meer dramatisch voetbal? Geweld op de tribunes.......Je mag toch hopen dat "verantwoordelijken" hun verantwoordelijkheid nu eens gaan nemen.
  • 12 Feb 2020 om 16:26
    Die garcia moet gewoon oprotten met kijk spaanse rot kop ben helemaal klaar met zijn anti voetbal mentalitijd tegen emmen 6 veededigers op het veld mafkees
  • 12 Feb 2020 om 16:25
    • Quote van 12 Feb 2020 om 16:16
      Gelukkig heeft hij een contract voor nog maar 4 maanden. En zoveel krijgt een onervaren trainer niet toch? En Twente kennende zullen ze er wel weer een assistent voor zetten. Dus hoeveel kost het daadwerkelijk?
    Dan zal Peter Niemeyer volgend jaar wel voor de groep staan.....
  • 12 Feb 2020 om 16:16
    • Quote van 12 Feb 2020 om 16:05
      Nog een trainer die we gaan afbetalen zonder dat hij ervoor hoeft te werken. Top!
    Gelukkig heeft hij een contract voor nog maar 4 maanden. En zoveel krijgt een onervaren trainer niet toch? En Twente kennende zullen ze er wel weer een assistent voor zetten. Dus hoeveel kost het daadwerkelijk?
  • 12 Feb 2020 om 16:11
    • Quote van 12 Feb 2020 om 16:05
      Nog een trainer die we gaan afbetalen zonder dat hij ervoor hoeft te werken. Top!
    Een clown is niet zo duur hoor
  • 12 Feb 2020 om 16:06
    • Quote van 12 Feb 2020 om 16:05
      Nog een trainer die we gaan afbetalen zonder dat hij ervoor hoeft te werken. Top!
    Werknemer, een trainer hebben we op dit moment niet.
  • 12 Feb 2020 om 16:05
    Nog een trainer die we gaan afbetalen zonder dat hij ervoor hoeft te werken. Top!
  • 12 Feb 2020 om 16:03
    Grootste onzin hoe kun je deze trainer nog serieus nemen.
  • 12 Feb 2020 om 15:55
    • Quote van 12 Feb 2020 om 15:51
      Welke kleine ruimte? Zelfs met zoveel verdedigend ingestelde spelers liet Twente gapende gaten ontstaan. Emmen hoefde niet eens in de kleine ruimte te spelen.
    Nou idd, zielige uitleg
  • 12 Feb 2020 om 15:53
    • Quote van 12 Feb 2020 om 15:47
      Ik heb het nu 2 keer gelezen, dit kan hij toch niet echt gezegd hebben. Tja en dat staat als eindverantwoordelijke voor de groep en onder de vleugels van TEDJE. Om te janken dit.
    Nou inderdaad, of lees je het 40x hij interpreteert het echt!!
  • 12 Feb 2020 om 15:52
    • Quote van 12 Feb 2020 om 15:48
      Het was wel een tactische blunder om toch weer Espinosa en Selahi op middenveld te zetten en Jesse Bosch op de bank. Middenveld moet gewoon met Busquets/Roemeratoe, Bosch en Vuckic op 10 en voorin met Menig/Lang, Nakamura/Lang tegen Emmen heb je snelheid nodig voorin.
    Idd, zo ongeveer de belangrijkste wedstrijd van het jaar waar gestreden moet worden voor iedere meter, waar het schuim op de bek moet staan. En dan komt die dorpsgek van ons aan met ballerina Espinosa. Verbaasde me nog dat ie niet wegwaaide met die harde wind. Daarnaast waren er nog meer spelers die een beetje vrolijk over het veld heen huppelden alsof ze met een netje vlinders aan het vangen waren.
  • 12 Feb 2020 om 15:52
    • Quote van 12 Feb 2020 om 15:48
      Fijn zo,n trainings kamp in Spanje.....Siberië was beter op zijn plaats
    Hahahaha en ze kwamen terug met de uitspraken het zit helemaal goed en alle neusjes staan in de zelfde richting.
  • 12 Feb 2020 om 15:51
    Welke kleine ruimte? Zelfs met zoveel verdedigend ingestelde spelers liet Twente gapende gaten ontstaan. Emmen hoefde niet eens in de kleine ruimte te spelen.
  • 12 Feb 2020 om 15:48
    Fijn zo,n trainings kamp in Spanje.....Siberië was beter op zijn plaats
  • 12 Feb 2020 om 15:48
    Het was wel een tactische blunder om toch weer Espinosa en Selahi op middenveld te zetten en Jesse Bosch op de bank. Middenveld moet gewoon met Busquets/Roemeratoe, Bosch en Vuckic op 10 en voorin met Menig/Lang, Nakamura/Lang tegen Emmen heb je snelheid nodig voorin.
  • 12 Feb 2020 om 15:47
    Ik heb het nu 2 keer gelezen, dit kan hij toch niet echt gezegd hebben. Tja en dat staat als eindverantwoordelijke voor de groep en onder de vleugels van TEDJE. Om te janken dit.
  • 12 Feb 2020 om 15:43
    Wat een ongelovelijke natte kranten reactie.
  • 12 Feb 2020 om 15:42
    Het waren slechts momenten.. 80 minuten lang momenten waarbij onze tactiek wel goed was en alleen geluk van Emmen blijkbaar. Wat een tactisch onbenul staat er voor de groep, niet te geloven.
  • 12 Feb 2020 om 15:41
    Naar ik hoop zijn allerlaatste analyse
zaterdag 29 februari 2020
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›