'Voordeel' voor FC Twente in degradatiestrijd: ''Heeft een bonuspunt'' Vertrekt Bijen transfervrij? ''Dan ga je daar wel over nadenken'' VIDEO | Samenvatting: FC Twente geeft zege uit handen tegen FC Utrecht Drommel blijft rustig: ''Ons optreden hier geeft moed en vertrouwen'' Drommel: ''Miscommunicatie. Hij wil hem teruggeven met z'n rug''

Column: Waakvlam

( 12 reacties)
Column: Waakvlam

Aanvallend, fris voetbal zouden we voorgeschoteld krijgen. Spelers die het gras op zouden eten, die voor elke 100 euro die ze per half uur in hun waarschijnlijk peperdure spijkerbroek stoppen, het Twentse ros uit zouden ademen, wat zeg ik, zouden rijden als gladiatoren in hoogtijdagen.

Die romantiek is niet meer. Alleen het verleden geeft ons nog houvast voor de toekomst. Het hart van de supporter klopt nog. Het doet zeer, maar het bonst nog zeker. Gisteren zaten ze er weer, de hondstrouwe aanhang. Waarschijnlijk eerder vrij moeten nemen van werk. Harde wind, koude handen, maar toch samen als één groot blok hout.

Maar hoe hard zij ook hun best deden, het hout vatte geen vlam. Het vuur in de ziel van dit team is uit. Ja, ergens op de tribune stond onze waakvlam. Een nostalgisch vuurtje die telkens weer uitgetrapt lijkt te worden. Net zolang totdat er niemand meer is die een lucifer heeft om het aan te wakkeren.

Het doet pijn om te zien hoe het geloof langzaam weer wegzakt in het drijfzand. Hoe we eindelijk weer eens samen en naast elkaar reden, maar als een eenrichtingsweg bijna weer doodloopt. Het doet pijn om te zien hoe cultuur stilletjes weg ligt te kwijnen.

Hoe supporters telkens weer komen, hopen en weer teleurgesteld worden. Hoe het vuurtje langzaam gedoofd is tot een waakvlam, terwijl er zoveel brandstof is dat alleen maar aangestoken hoeft te worden door het team en technische staf. Heel simpel eigenlijk. Maar blijkbaar dus niet.

Misschien een idee om Heubach Hooligan eens voor de neus van de trainer en spelers neer te zetten? Gewoon om eens op zíjn manier te praten over visie, cultuur, en al die andere belangrijke dingen die je eigenlijk al vanaf dat je een Twente-contract tekent, in je DNA gestopt had moeten krijgen. Ohja, en misschien zou hij ook nog wat pepers mee kunnen nemen. Kilo's graag. Vooral roodgekleurd!

R.M.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Feb 2020 om 00:56
    • Quote van 12 Feb 2020 om 17:41
      Je hebt zeker selahi gisteren niet zien voetballen. Ook zo,n kneus.
    Selahi is jong talent. Die wisselen goede en slechte wedstrijden af. Over het algemeen doet hij het zeer behoorlijk, en heeft zeer zeker het juiste karakter.
  • 12 Feb 2020 om 20:18
    • Quote van 12 Feb 2020 om 18:27
      Kwam net in een keer een speler in mn kop op.. lautibeaudiere. Speelde 1 pot mee en deed het geweldig, waar is die eigenlijk?
    Net als Bosch. Kapot maken noemen ze dat.
  • 12 Feb 2020 om 19:00
    • Quote van 12 Feb 2020 om 18:16
      45 jaar supporter van FCT maar heb na 45 jaar nog nooit zo,n teringzooi mee gemaakt!!!! Al die import doet ons niet goed! Ik zeg je dat FCT stervende is. Dan durven ze ook nog te vragen om met elkaar de schouders eronder zetten! DAT DOEN we elke week al stel lamme pony,s flikker op uit Twente achterlijke import!!!!!!
    Amen, dit gaat echt weer de verkeerde kant op.
  • 12 Feb 2020 om 18:47
    • Quote van 12 Feb 2020 om 18:27
      Kwam net in een keer een speler in mn kop op.. lautibeaudiere. Speelde 1 pot mee en deed het geweldig, waar is die eigenlijk?
    Weggepest door Garcia
  • 12 Feb 2020 om 18:27
    Kwam net in een keer een speler in mn kop op.. lautibeaudiere. Speelde 1 pot mee en deed het geweldig, waar is die eigenlijk?
  • 12 Feb 2020 om 18:23
    • Quote van 12 Feb 2020 om 18:16
      45 jaar supporter van FCT maar heb na 45 jaar nog nooit zo,n teringzooi mee gemaakt!!!! Al die import doet ons niet goed! Ik zeg je dat FCT stervende is. Dan durven ze ook nog te vragen om met elkaar de schouders eronder zetten! DAT DOEN we elke week al stel lamme pony,s flikker op uit Twente achterlijke import!!!!!!
    Eens!
  • 12 Feb 2020 om 18:16
    45 jaar supporter van FCT maar heb na 45 jaar nog nooit zo,n teringzooi mee gemaakt!!!! Al die import doet ons niet goed! Ik zeg je dat FCT stervende is. Dan durven ze ook nog te vragen om met elkaar de schouders eronder zetten! DAT DOEN we elke week al stel lamme pony,s flikker op uit Twente achterlijke import!!!!!!
  • 12 Feb 2020 om 17:52
    • Quote van 12 Feb 2020 om 17:47
      Omdat hij een slechte pot speelde?
    Klopt maar dit was niet zijn enige...inzet wel voetbal kwaliteit nee
  • 12 Feb 2020 om 17:47
    • Quote van 12 Feb 2020 om 17:41
      Je hebt zeker selahi gisteren niet zien voetballen. Ook zo,n kneus.
    Omdat hij een slechte pot speelde?
  • 12 Feb 2020 om 17:46
    • Quote van 12 Feb 2020 om 17:41
      Je hebt zeker selahi gisteren niet zien voetballen. Ook zo,n kneus.
    Dan alleen Drommel en Julio..
  • 12 Feb 2020 om 17:41
    • Quote van 12 Feb 2020 om 17:09
      Enige met inzet zijn Drommel Selahi en Julio miss brama maar daar nu even geen woorden over de rest is Prut!
    Je hebt zeker selahi gisteren niet zien voetballen. Ook zo,n kneus.
  • 12 Feb 2020 om 17:09
    Enige met inzet zijn Drommel Selahi en Julio miss brama maar daar nu even geen woorden over de rest is Prut!
zaterdag 29 februari 2020
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›