''FC Twente mag echt de handen dichtknijpen met deze aanhang''

37
''FC Twente mag echt de handen dichtknijpen met deze aanhang''

Bij het gesprek tussen boze supporters van FC Twente, de technische staf en aanvoerder Xandro Schenk werd dinsdagavond ook gewezen naar de fans van FC Twente, die te kritisch zouden zijn en meer achter het elftal zouden moeten staan.

Dat is bij clubwatcher Leon ten Voorde in het verkeerde keelgat geschoten. "Ik vond dat heel gênant. Als er één club is die massaal gesteund wordt door het publiek, dan is het FC Twente", zegt Ten Voorde bij 1Twente. "We zien hier in Enschede al jaren heel slecht voetbal. Toch zit elke thuiswedstrijd vol met bijna 27.000 mensen, die eigenlijk helemaal niet zo kritisch zijn."

"Bijna altijd is er steun, elk uitvak zit vol", vervolgt de journalist. "Op een dinsdagavond om half zeven zit het uitvak vol en dan ga jij zeggen dat het publiek te kritisch is. Als je dat vindt, ben je ongeschikt om bij een club als FC Twente te spelen. Deze club is groot en daar moet je maar mee om kunnen gaan."

Ten Voorde snapt dat de supporters ontevreden zijn. "Natuurlijk is elke supporter kritisch, want die baalt en ziet dat het niet goed gaat. Maar ze mogen echt de handen dichtknijpen met deze aanhang, die elke keer weer teruggaat naar het stadion en massaal komt opdagen", aldus de clubwatcher, die schrok van het gesprek tussen de supporters en de technische staf.

"Het gebrek aan zelfkritiek en zelfbeklag vond ik echt stuitend en doet me het ergste vrezen. Ze hebben totaal geen zelfbeeld. Ik vond die supporters een stuk verstandiger dan die hele afvaardiging van FC Twente bij elkaar", besluit Ten Voorde.

37 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Feb 2020 om 07:44
    • Quote van 13 Feb 2020 om 05:05
      Denk dat Leon precies aangeeft waar het probleem ligt binnen deze selectie en dat word ook de reden dat we volgend jaar weer in de eerstedivsie spelen!!!
    Dat gaat niet gebeuren. Als Twente degradeert kunnen we volgend jaar na een eventuele herstart naar de 4e klasse gaan kijken.
  • 13 Feb 2020 om 07:38
    • Quote van 12 Feb 2020 om 22:40
      Schrijnend dat de spelersgroep geen zelfreflectie heeft. Ze kunnen beter die Schenk op de tribune zetten tussen vak P. Kan hij eens met eigen ogen het spel aanschouwen. Komt hij waarschijnlijk ook tot de conclusie dat 27000 mensen naar een parodie op voetbal zitten te kijken en ook nog iedere keer weerkomen.
    Eens
  • 13 Feb 2020 om 06:30
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:32
      Zeker de angst en twijfel overboord gooien zaterdag En met beleving en lef de duels aan gaan dan is er zeker wat mogelijk tegen elke tegenstander
    Gaat niet gebeuren!!!! Met deze trainer Ik wacht er al 3 jaar op
  • 13 Feb 2020 om 05:05
    Denk dat Leon precies aangeeft waar het probleem ligt binnen deze selectie en dat word ook de reden dat we volgend jaar weer in de eerstedivsie spelen!!!
  • 13 Feb 2020 om 00:47
    Hahah … Ten Voorde is ook schizo. Die kraakt supporters regelmatig af, zet ze weg als dom. Maar nu zijn ze ineens geweldig, Zoals de wind waait, waait Leonie.
  • 13 Feb 2020 om 00:30
    • Quote van 12 Feb 2020 om 22:40
      Schrijnend dat de spelersgroep geen zelfreflectie heeft. Ze kunnen beter die Schenk op de tribune zetten tussen vak P. Kan hij eens met eigen ogen het spel aanschouwen. Komt hij waarschijnlijk ook tot de conclusie dat 27000 mensen naar een parodie op voetbal zitten te kijken en ook nog iedere keer weerkomen.
    Die Schenk is knettertje gek, dat hij zich als aanvoerder zich zo uitlaat over de supporters. Een aanvoerder ? Ik heb het nog nooit meegemaakt om zo effe 27.000 man een dolk in de rug te steken van “Halt die fresse !”. Keer’l motten ze aanvoerdersband om z’n kloten binden met rode pepers in z’n reet. Misschien komt er dan nog een beetje pit in de rest van het seizoen .
  • 12 Feb 2020 om 23:52
    • Quote van 12 Feb 2020 om 22:14
      Kun je zien hoe diep de club gezonken is. Ze maken er week in week uit zelf een potje van maar als er dan te recht, kritiek komt is iedereen te kritisch of de gebeten hond. Als ik die kneusjes van spelers en de technische staf was met die NEP aanvoerder voorop zou ik maar eens in de spiegel kijken en een beetje aan zelf reflectie doen. Heb veel mee gemaakt met deze club maar dit slaat toch wel alles eerlijk gezegd.
    Ikzeg. Tk. Ik ook en u heeft helemaal gelijk +100
  • 12 Feb 2020 om 23:50
    • Quote van 12 Feb 2020 om 22:16
      De eerste 7 wedstrijden waren van goed niveau waarom er daarna steeds meer verkeerd is gegaan is vaak een groot vraagteken. En waarom het negatieve steeds verder uitvergroten is ook een teken van onmacht. Je lost geen enkel probleem door de dingen die verkeerd gaan uit te vergroten. Want fouten maakt iedereen en dat weten de spelers en trainers ook.
    Ikzeg. Jw. Ik ben het weer niet met u eens. Welke 7 wedstrijden heeft u op hoog niveau gezien van ons fctwente dan moet u echt terug naar 2010 of zo maar niet dit seizoen. Ze zijn niet voor uit te branden en sorry maar u moet beter weten dat dit zo niet goed komt en helemaal niet de komende weken als wij die gaan verliezen is de club kapot en dat laatste wil ik niet mee maken.
  • 12 Feb 2020 om 22:40
    Schrijnend dat de spelersgroep geen zelfreflectie heeft. Ze kunnen beter die Schenk op de tribune zetten tussen vak P. Kan hij eens met eigen ogen het spel aanschouwen. Komt hij waarschijnlijk ook tot de conclusie dat 27000 mensen naar een parodie op voetbal zitten te kijken en ook nog iedere keer weerkomen.
  • 12 Feb 2020 om 22:40
    • Quote van 12 Feb 2020 om 22:16
      De eerste 7 wedstrijden waren van goed niveau waarom er daarna steeds meer verkeerd is gegaan is vaak een groot vraagteken. En waarom het negatieve steeds verder uitvergroten is ook een teken van onmacht. Je lost geen enkel probleem door de dingen die verkeerd gaan uit te vergroten. Want fouten maakt iedereen en dat weten de spelers en trainers ook.
    Jij snapt het echt niet. De oorzaak begint met de opstelling en het systeem dat de trainer maakt. Succes met recht lullen
  • 12 Feb 2020 om 22:16
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:33
      Ja want dat doen ze het hele seizoen al. Dat jij nog steeds niet inziet dat deze trainer niet geschikt is voor onze club is echt te triest voor woorden. John w aka hengelo
    De eerste 7 wedstrijden waren van goed niveau waarom er daarna steeds meer verkeerd is gegaan is vaak een groot vraagteken. En waarom het negatieve steeds verder uitvergroten is ook een teken van onmacht. Je lost geen enkel probleem door de dingen die verkeerd gaan uit te vergroten. Want fouten maakt iedereen en dat weten de spelers en trainers ook.
  • 12 Feb 2020 om 22:14
    Kun je zien hoe diep de club gezonken is. Ze maken er week in week uit zelf een potje van maar als er dan te recht, kritiek komt is iedereen te kritisch of de gebeten hond. Als ik die kneusjes van spelers en de technische staf was met die NEP aanvoerder voorop zou ik maar eens in de spiegel kijken en een beetje aan zelf reflectie doen. Heb veel mee gemaakt met deze club maar dit slaat toch wel alles eerlijk gezegd.
  • 12 Feb 2020 om 22:13
    • Quote van 12 Feb 2020 om 21:44
      Eerlijk is eerlijk, hier zegt LtV wel waar het op staat! Tegen AZ wordt het 0-5 en zijn de rapen pas echt gaar...
    Daar kon je nog wel eens gelijk in krijgen. Denk dat de pleuris al uitbreekt als het voetbal weer niet om aan te gluren is. Wat een lef om het hondstrouwe publiek zo af te serveren. Dank zij de supporters mogen zij hier voetballen, maar dat dringt nog niet echt door tot die botte hersentjes van de “technische” staf en spelers.
  • 12 Feb 2020 om 21:53
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:36
      Drommel - Troupee - Julio.- Bijen/Busquets-Verdonk - Selahi - Bosch - Espinosa- Keito/ Menig ( geen Zekhnini!!!) - Vuckic - Lang
    Nooit meer Espinosa, waslap eerste klas.
  • 12 Feb 2020 om 21:44
    Eerlijk is eerlijk, hier zegt LtV wel waar het op staat! Tegen AZ wordt het 0-5 en zijn de rapen pas echt gaar...
  • 12 Feb 2020 om 21:27
    Twente gaat naar de kloten
  • 12 Feb 2020 om 21:02
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:40
      Idd, en wat was Schenk afgelopen dinsdag ? Jawel , aanvoerder. En dan praat je zo over je trouwe supporters. Sorry Schenk, jij hebt gelijk. Wij zullen niet meer kritisch zijn en sorry dat wij stront in onze ogen hadden. Ons excuus !!!!
    Weet dat je het cynisch bedoeld maar alleen de gedachte al, je betaald als supporter om een fatsoenlijke wedstrijd te kunnen zien en wat krijg je, dramatisch slecht voetbal. Zo langzamerhand mogen deze rijkelijk betaalde spelers wel eens wat terug doen voor al die wanprestaties. Blijf het bizar vinden dat je dan ook nog kritisch genoemd wordt. Wat als je iets koopt of ergens gaat eten en het deugd niet, dan mag je ook niks zeggen?
  • 12 Feb 2020 om 20:56
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:22
      Dit gaf ik vanochtend al aan deze passant was zeer onbeschoft en half agressief aan het woord en vond het allemaal maar bulshit,maar ook dankzij deze pannenkoek staan we er slecht voor helaas wil ook hij het niet inzien. Maar wel roepen dat we ze moeten blijven steunen net of dat nooit is gebeurt Kotsmisselijk wordt ik van die roep van “Twente hoop op steun en vertrouwen vd supporters, en dat ze er WEER vol achter gaan staan” Gvd elke 14 dagen volle bak in de Veste,record aantal seizoens kaarten verkocht, elke uitwedstrijd altijd uitverkocht, en dan vragen ze ONS nog om steun.....!!! T’is wel duidelijkheid welke rol ze voor ons hebben.... en dan durven ze het ook nog over vertrouwen te praten...
    Zo is het Messi, ik wist echt niet wat ik zag. Maar wat ik vandaag al eerder zei die Schenk had hier normaal nooit gespeeld. Uit zware armoede aangetrokken en dan ook nog een grote waffel. Ze moeten zich de ogen uit hun kop schamen dat stelletje niksnutten. En weer roepen ze het noodlot over zich zelf af.
  • 12 Feb 2020 om 20:46
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:42
      Laten we een voorbeeld nemen aan hoe NAC heeft gespeeld. Zo hoort het. Had Hyballa hier graag gezien.
    Hoor hem nu op tv Keal wat een verschil met die muppet wat wij hebben
  • 12 Feb 2020 om 20:42
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:37
      AZ 1-3 verloren.
    Laten we een voorbeeld nemen aan hoe NAC heeft gespeeld. Zo hoort het. Had Hyballa hier graag gezien.
  • 12 Feb 2020 om 20:42
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:37
      AZ 1-3 verloren.
    En dus.....Twente behaald de komende 4 wedstrijden ook geen punten, is mijn gok...en dan wordt het echt lastig om niet te degraderen
  • 12 Feb 2020 om 20:41
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:36
      Drommel - Troupee - Julio.- Bijen/Busquets-Verdonk - Selahi - Bosch - Espinosa- Keito/ Menig ( geen Zekhnini!!!) - Vuckic - Lang
    Espinoza is geen 10 dus in mijn ogen moet je kiezen tussen bosch of espinoza. Dan zou je met keito op 10 kunnen spelen en menig op rechts. Zeknini speelt slecht omdat die wordt gebracht als we achter staan. De tegenstander zakt dan in om de voorsprong te verdedigen. In de kleine ruimtes kan hij dan inderdaad weinig. Een beetje trainer brengt hem wanneer je voor staat. Dan kan je met zijn snelheid counteren. Maar Jah we hebben nu niet echt een trainer die de kracht van spelers benut.
  • 12 Feb 2020 om 20:40
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:28
      deze slapjanussen hebben niets met deze prachtige club als ze morgen een euro meer kunnen verdienen zijn ze weg,het zijn gewoon waardeloze broodvoetballers die niets met Twente hebben en helemaal geen respect hebben voor de geweldige aanhang,deze spelers moeten zich diep schamen,als die verwende luie slappe kerels echte kerels leveren salaris in ,en helemaal naar die wanprestatie van Gisteren,ik hou mijn hard vast als dit maar goed gaat,ik denk daar moet de bezem door de Technische staf,trek een ervaren trainer aan en maak Brama hulptrainer,de Hupeloze mensen die nu op de bank zitten brengen niets alleen maar onrust
    Idd, en wat was Schenk afgelopen dinsdag ? Jawel , aanvoerder. En dan praat je zo over je trouwe supporters. Sorry Schenk, jij hebt gelijk. Wij zullen niet meer kritisch zijn en sorry dat wij stront in onze ogen hadden. Ons excuus !!!!
  • 12 Feb 2020 om 20:37
    AZ 1-3 verloren.
  • 12 Feb 2020 om 20:36
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:32
      Zeker de angst en twijfel overboord gooien zaterdag En met beleving en lef de duels aan gaan dan is er zeker wat mogelijk tegen elke tegenstander
    Zo lang die met zo weinig aanvallers blijft spelen valt er niks af te jagen of aan te vallen. Die jongens voelen zich ongemakkelijk omdat die heel hun leven niet aanvallend hebben gespeeld.
  • 12 Feb 2020 om 20:36
    Drommel - Troupee - Julio.- Bijen/Busquets-Verdonk - Selahi - Bosch - Espinosa- Keito/ Menig ( geen Zekhnini!!!) - Vuckic - Lang
  • 12 Feb 2020 om 20:35
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:22
      Dit gaf ik vanochtend al aan deze passant was zeer onbeschoft en half agressief aan het woord en vond het allemaal maar bulshit,maar ook dankzij deze pannenkoek staan we er slecht voor helaas wil ook hij het niet inzien. Maar wel roepen dat we ze moeten blijven steunen net of dat nooit is gebeurt Kotsmisselijk wordt ik van die roep van “Twente hoop op steun en vertrouwen vd supporters, en dat ze er WEER vol achter gaan staan” Gvd elke 14 dagen volle bak in de Veste,record aantal seizoens kaarten verkocht, elke uitwedstrijd altijd uitverkocht, en dan vragen ze ONS nog om steun.....!!! T’is wel duidelijkheid welke rol ze voor ons hebben.... en dan durven ze het ook nog over vertrouwen te praten...
    Wij hebben het gedaan Messi. De steun en het geschreeuw is niet genoeg. Nou, opbokk’n met dat geneul! Wie bunt er altied! Laat de spelers maar eens voetballen voor de centen.
  • 12 Feb 2020 om 20:33
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:32
      Zeker de angst en twijfel overboord gooien zaterdag En met beleving en lef de duels aan gaan dan is er zeker wat mogelijk tegen elke tegenstander
    Ja want dat doen ze het hele seizoen al. Dat jij nog steeds niet inziet dat deze trainer niet geschikt is voor onze club is echt te triest voor woorden. John w aka hengelo
  • 12 Feb 2020 om 20:32
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:27
      NAC is precies het voorbeeld zoals wij het ook moeten doen. Niet dat bange en inzakken. Hup erop en gas geven. Zaterdag brama op de bank ondanks alles. 433 spelen: Drommel-Gio-Julio-Peet-Verdonk-Selahi-Bosch-Roemeratoe/Espinosa/Busquest-Lang-Vuckic-Nakamura.
    Zeker de angst en twijfel overboord gooien zaterdag En met beleving en lef de duels aan gaan dan is er zeker wat mogelijk tegen elke tegenstander
  • 12 Feb 2020 om 20:32
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:28
      deze slapjanussen hebben niets met deze prachtige club als ze morgen een euro meer kunnen verdienen zijn ze weg,het zijn gewoon waardeloze broodvoetballers die niets met Twente hebben en helemaal geen respect hebben voor de geweldige aanhang,deze spelers moeten zich diep schamen,als die verwende luie slappe kerels echte kerels leveren salaris in ,en helemaal naar die wanprestatie van Gisteren,ik hou mijn hard vast als dit maar goed gaat,ik denk daar moet de bezem door de Technische staf,trek een ervaren trainer aan en maak Brama hulptrainer,de Hupeloze mensen die nu op de bank zitten brengen niets alleen maar onrust
    Let maar op Ted gaat vrolijk verlengen met GGG, als GGG er volgend jaar nog zit dan zien ze mij zeker niet volgend seizoen.
  • 12 Feb 2020 om 20:28
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:15
      Arrogantie ten Top !!! Kun je wel zien dat Schenk niet eens weet waarover die praat. Leer nou maar eerst verdedigen of moest je dit zeggen van ons Ted ?
    deze slapjanussen hebben niets met deze prachtige club als ze morgen een euro meer kunnen verdienen zijn ze weg,het zijn gewoon waardeloze broodvoetballers die niets met Twente hebben en helemaal geen respect hebben voor de geweldige aanhang,deze spelers moeten zich diep schamen,als die verwende luie slappe kerels echte kerels leveren salaris in ,en helemaal naar die wanprestatie van Gisteren,ik hou mijn hard vast als dit maar goed gaat,ik denk daar moet de bezem door de Technische staf,trek een ervaren trainer aan en maak Brama hulptrainer,de Hupeloze mensen die nu op de bank zitten brengen niets alleen maar onrust
  • 12 Feb 2020 om 20:27
    NAC is precies het voorbeeld zoals wij het ook moeten doen. Niet dat bange en inzakken. Hup erop en gas geven. Zaterdag brama op de bank ondanks alles. 433 spelen: Drommel-Gio-Julio-Peet-Verdonk-Selahi-Bosch-Roemeratoe/Espinosa/Busquest-Lang-Vuckic-Nakamura.
  • 12 Feb 2020 om 20:26
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:26
      Hoop dat de spelers vanavond ook naar AZ-NAC hebben gekeken. Wat een inzet en ook nog gewonnen. Doe er je voordeel mee
    Nacho was ook goed zeg.
  • 12 Feb 2020 om 20:26
    Hoop dat de spelers vanavond ook naar AZ-NAC hebben gekeken. Wat een inzet en ook nog gewonnen. Doe er je voordeel mee
  • 12 Feb 2020 om 20:22
    Dit gaf ik vanochtend al aan deze passant was zeer onbeschoft en half agressief aan het woord en vond het allemaal maar bulshit,maar ook dankzij deze pannenkoek staan we er slecht voor helaas wil ook hij het niet inzien. Maar wel roepen dat we ze moeten blijven steunen net of dat nooit is gebeurt Kotsmisselijk wordt ik van die roep van “Twente hoop op steun en vertrouwen vd supporters, en dat ze er WEER vol achter gaan staan” Gvd elke 14 dagen volle bak in de Veste,record aantal seizoens kaarten verkocht, elke uitwedstrijd altijd uitverkocht, en dan vragen ze ONS nog om steun.....!!! T’is wel duidelijkheid welke rol ze voor ons hebben.... en dan durven ze het ook nog over vertrouwen te praten...
  • 12 Feb 2020 om 20:22
    Dit is gewoon een grote afleidingsmanoeuvre. Net of de problemen allemaal door dat brama gedoe komen. Komt er ook nog een statement van Twente over het slechte spel? Een statement over de vage opstelling? Een statement waarom we ineens verdedigend spelen terwijl om die reden een trainer ontslagen is? Nee het probleem is blijkbaar brama. Nou heeft heel veel geholpen om brama op de tribune te zetten afgelopen week. We hebben fantastisch gespeeld. Alle problemen zijn voorbij. Niet dus.
  • 12 Feb 2020 om 20:15
    Arrogantie ten Top !!! Kun je wel zien dat Schenk niet eens weet waarover die praat. Leer nou maar eerst verdedigen of moest je dit zeggen van ons Ted ?
zaterdag 12 september 2020
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›