'Voordeel' voor FC Twente in degradatiestrijd: ''Heeft een bonuspunt'' Vertrekt Bijen transfervrij? ''Dan ga je daar wel over nadenken'' VIDEO | Samenvatting: FC Twente geeft zege uit handen tegen FC Utrecht Drommel blijft rustig: ''Ons optreden hier geeft moed en vertrouwen'' Drommel: ''Miscommunicatie. Hij wil hem teruggeven met z'n rug''

Twente, Verenigt en supportersverenigingen maken gezamenlijk statement

( 60 reacties)
Twente, Verenigt en supportersverenigingen maken gezamenlijk statement

FC Twente kwam eerder deze avond met een statement en datzelfde doet Twente Verenigt!. Samen met de supportersverenigingen heeft de organisatie een statement gemaakt.

"Het was natuurlijk niet fraai dat de geluidsopnames van de bijeenkomst gisteren met de technische staf op straat kwamen te liggen. Zeker niet omdat de discussie zich concentreert op twee Tukkers met een fantastische staat van dienst voor onze club", schrijft Twente, Verenigt!. "Het heeft op dit moment niet heel veel zin om te kissebissen over gelijk of ongelijk, en ook het afplakken van het standbeeld van Sander Boschker voegde weinig positiefs toe aan de discussie."

De organisaties benadrukken dat iedereen zich weer op het clubbelang moet richten. "Het is zaak dat betrokkenen snel en constructief met elkaar spreken om verschillen opzij te schuiven en zich te richten op dat grote doel; goed voetbal op de mat leggen en daarmee voldoende punten halen om uit de gevarenzone te blijven. Het doel voor de komende periode is kraakhelder: elke wedstrijd is een finale, en elk punt telt."

"Wij roepen iedereen op om onze clubiconen te steunen en ons allemaal te richten op het steunen van de spelers om zo lijfsbehoud te realiseren!", zo schrijft zowel Twente, Verenigt! als de supportersverenigingen.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Feb 2020 om 19:06
    Klinkt als twee jaar terug. Nu nog roepen dat de RvC wat moet doen en die gaan dan heldhaftig zeggen dat ze in moesten grijpen.
  • 13 Feb 2020 om 13:51
    • Quote van 13 Feb 2020 om 09:43
      audio naar buiten brengen? Is dat geen list en bedrog?
      Dat is een vuile rattenstreek die de verkeerde persoon heeft beschadigd. Ga lekker als supporter in de slachtoffer rol zitten...aub zeg..
    Als twente vanaf het begin open en eerlijk naar de buitenwacht had gecommuniceerd, was er nu niets aan de hand geweest! Maar er worden dus vieze spelletjes gespeeld om eigen belang, en dat ligt nu gelukkig op straat!
  • 13 Feb 2020 om 09:52
    • Quote van 13 Feb 2020 om 09:43
      audio naar buiten brengen? Is dat geen list en bedrog?
      Dat is een vuile rattenstreek die de verkeerde persoon heeft beschadigd. Ga lekker als supporter in de slachtoffer rol zitten...aub zeg..
    Wat ben jij een zielepoot. Het maakt je geen reet uit hoe het met de club gaat. Blijkbaar voel je je niet betrokken bij de club. Nou succes samen met Sander in de 5e klasse.
  • 13 Feb 2020 om 09:43
    • Quote van 12 Feb 2020 om 23:45
      Hebben de supporters zich laten verleiden? Alstublieft! De club heeft zich laten verleiden bedoel je! Alles is list en bedrog!, en is op een lullige manier naar buiten gekomen.......dit is nog maar het topje!
    audio naar buiten brengen? Is dat geen list en bedrog?
    Dat is een vuile rattenstreek die de verkeerde persoon heeft beschadigd. Ga lekker als supporter in de slachtoffer rol zitten...aub zeg..
  • 13 Feb 2020 om 09:39
    • Quote van 12 Feb 2020 om 22:27
      Tijd voor en statement namens de bezoekende supporters.

      Een leeg stadion zegt meer dan rellen, en dus sla ik zaterdag een keer over om naar de Veste te gaan....
    Zo..eindelijk 1 verstandig. Blijf maar thuis ja. Oprotten met verdwaalde relschoppers.
  • 13 Feb 2020 om 09:35
    • Quote van 13 Feb 2020 om 00:08
      Ze hadden nooit verwacht dat 90% van de supporters door die hele facade heenprikt en een man als Brama nooit laat vallen. Backfired in het kwadraat. Garcia en Boschker Raus!
    .Veel plezier met Wout Brama de komende 20 jaar in de basis.
    Ik zit liever bij die 10% die het beste wil voor de
    .Boscker die de waarheid spreekt..of Brama die door diezelfde 90% 6 jaar geleden Drama werd genoemd en nu loopt te snikken en nu zijn muil houdt?
    Ik ben voor eerlijkheid.
    Benieuwd of Brama ballen heeft.
    Groetjes
  • 13 Feb 2020 om 08:08
    • Quote van 13 Feb 2020 om 00:01
      Overname
    Onzin.
  • 13 Feb 2020 om 00:52
    • Quote van 13 Feb 2020 om 00:37
      Bij mijn weten zijn Ted en van der Kraan statutair directeur en Hoogstoevenbeld niet. En zit het probleem in het ontbreken van hiërarchie tussen Ted en vd Kraan.
    Ik denk dat je van hiërarchie chemie moet maken.
  • 13 Feb 2020 om 00:48
    • Quote van 13 Feb 2020 om 00:37
      Bij mijn weten zijn Ted en van der Kraan statutair directeur en Hoogstoevenbeld niet. En zit het probleem in het ontbreken van hiërarchie tussen Ted en vd Kraan.
    https://www.fctwente.nl/club/organisatie/bestuur-organisatie
  • 13 Feb 2020 om 00:46
    • Quote van 12 Feb 2020 om 22:19
      Niks, ze zijn te druk met elkaar te dekken en zolang er geen kapitein rond loopt die durft in te grijpen en duidelijkheid schept, blijft het gewoon door etteren totdat er geen weg meer terug is en het afgelopen is.
    Er loopt wel een kapitein rond en das onze Ted. En die man heeft aardig de touwtjes in handen. Maar één ding snap ik niet van Ted, als je als technische >>??<< chef nog het lef hebt on zo’n trainer te laten staan. Dan heb je iedere nacht toch een nachtmerrie en slaap je niet meer. Het zelfde is als ik naar m’n cluppie ga en kijk na de match, dan wordt ik snachts ook wel eens wakker van:”Was dit nou gisteren wel echt of heb ik nu een nachtmerrie?” Ach Ted, wat is ons leven toch een sprookje ! Pfffff
  • 13 Feb 2020 om 00:37
    • Quote van 13 Feb 2020 om 00:34
      Ik ben geen Ans. Ted is een autist, maar geen statutair directeur. Heeft carte blanche gekregen bij aanstelling, maar financieel afhankelijk. Dat blijkt omdat Kraan onderhandelingen doet met Heracles en Makelaars. Zelfs al doet Ted de onderhandelingen, zal hij alsnog goedkeuren moeten krijgen van de statutaire directeuren. Ted kennen we uit zijn eerste periode, is een makelaar geen beleidsbepaler. Kraan heeft 2023 op het vizier, moet break even draaien zonder transfervergoedingen.

      De RVC, dat zijn mensen die enkel controleren. Weghorst representeert het kapitaal, dus zal de zwaarste stem hebben. Schippers heeft veel invloed. Echter, de bestuursorganen behoren zich niet met het dagelijks management te bemoeien, Paul van der Kraan is oppermachtig, draagt verantwoording samen met Hoogstoevenveld.

      Mocht ik een fout gemaakt hebben dan wordt ik vanzelf gecorrigeerd, als Citrofiel reageert dan is het zeer waarschijnlijk dat hij exact hetzelfde zegt op een andere manier.
    Bij mijn weten zijn Ted en van der Kraan statutair directeur en Hoogstoevenbeld niet. En zit het probleem in het ontbreken van hiërarchie tussen Ted en vd Kraan.
  • 13 Feb 2020 om 00:34
    • Quote van 12 Feb 2020 om 22:52
      Beste ANS, je bent opvallend rustig. Ik dacht dat je een rol had bij Twente Verenigt. Ik ben echt het spoor bijster wie hier nu aan het stuur zit bij de club. Ik vrees Ted. Dat hij intern alle steun heeft en niet Vd Kraan en Hoogstoevenbelt. Ik vraag me ook af welke rol de RvC speelt. Kun je ons een update geven?
    Ik ben geen Ans. Ted is een autist, maar geen statutair directeur. Heeft carte blanche gekregen bij aanstelling, maar financieel afhankelijk. Dat blijkt omdat Kraan onderhandelingen doet met Heracles en Makelaars. Zelfs al doet Ted de onderhandelingen, zal hij alsnog goedkeuren moeten krijgen van de statutaire directeuren. Ted kennen we uit zijn eerste periode, is een makelaar geen beleidsbepaler. Kraan heeft 2023 op het vizier, moet break even draaien zonder transfervergoedingen.

    De RVC, dat zijn mensen die enkel controleren. Weghorst representeert het kapitaal, dus zal de zwaarste stem hebben. Schippers heeft veel invloed. Echter, de bestuursorganen behoren zich niet met het dagelijks management te bemoeien, Paul van der Kraan is oppermachtig, draagt verantwoording samen met Hoogstoevenveld.

    Mocht ik een fout gemaakt hebben dan wordt ik vanzelf gecorrigeerd, als Citrofiel reageert dan is het zeer waarschijnlijk dat hij exact hetzelfde zegt op een andere manier.
  • 13 Feb 2020 om 00:08
    Ze hadden nooit verwacht dat 90% van de supporters door die hele facade heenprikt en een man als Brama nooit laat vallen. Backfired in het kwadraat. Garcia en Boschker Raus!
  • 13 Feb 2020 om 00:01
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:48
      Ik ben wel benieuwd wat er allemaal achter de schermen gebeurt , mijn gevoel zegt veel .
    Overname
  • 12 Feb 2020 om 23:45
    • Quote van 12 Feb 2020 om 22:39
      Rookgordijnen. Lijdzaam toekijken hoe deze Uruguayaanse knoeier ons naar de KKD leid lijkt me niet de beste optie. Supporters hebben zich zelf laten verleiden om de kwestie Brama hoofdzaak te maken. Dom.
    Hebben de supporters zich laten verleiden? Alstublieft! De club heeft zich laten verleiden bedoel je! Alles is list en bedrog!, en is op een lullige manier naar buiten gekomen.......dit is nog maar het topje!
  • 12 Feb 2020 om 22:52
    Beste ANS, je bent opvallend rustig. Ik dacht dat je een rol had bij Twente Verenigt. Ik ben echt het spoor bijster wie hier nu aan het stuur zit bij de club. Ik vrees Ted. Dat hij intern alle steun heeft en niet Vd Kraan en Hoogstoevenbelt. Ik vraag me ook af welke rol de RvC speelt. Kun je ons een update geven?
  • 12 Feb 2020 om 22:50
    • Quote van 12 Feb 2020 om 19:47
      De volgende wedstrijd is tegen AZ. NAC laat nu zien hoe je tegen AZ moet spelen, hoog druk zetten. Maar met 5 verdedigers en 2 controleurs zal dat zaterdag zeker niet lukken. Ik vrees het ergste met deze trainer.
    Helemaal mee eens. Dan heb ik nog liever dat we op die manier verliezen dan de GGG methode met dat luizenvoetbal. Twente onwaardig.
  • 12 Feb 2020 om 22:49
    • Quote van 12 Feb 2020 om 19:55
      Die trainer straalt agressie uit iets wat bij Twente compleet ontbreekt.
    Waar staat nac ook weer in de competitie na het winnen van de eerste periode? En waar stond Twente ook weer vorig jaar? Beetje kortzichtig kijken of niet?
  • 12 Feb 2020 om 22:39
    Rookgordijnen. Lijdzaam toekijken hoe deze Uruguayaanse knoeier ons naar de KKD leid lijkt me niet de beste optie. Supporters hebben zich zelf laten verleiden om de kwestie Brama hoofdzaak te maken. Dom.
  • 12 Feb 2020 om 22:33
    • Quote van 12 Feb 2020 om 22:27
      Tijd voor en statement namens de bezoekende supporters.

      Een leeg stadion zegt meer dan rellen, en dus sla ik zaterdag een keer over om naar de Veste te gaan....
    Oké, pik! Succes met je statement!
  • 12 Feb 2020 om 22:27
    Tijd voor en statement namens de bezoekende supporters.

    Een leeg stadion zegt meer dan rellen, en dus sla ik zaterdag een keer over om naar de Veste te gaan....
  • 12 Feb 2020 om 22:19
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:48
      Ik ben wel benieuwd wat er allemaal achter de schermen gebeurt , mijn gevoel zegt veel .
    Niks, ze zijn te druk met elkaar te dekken en zolang er geen kapitein rond loopt die durft in te grijpen en duidelijkheid schept, blijft het gewoon door etteren totdat er geen weg meer terug is en het afgelopen is.
  • 12 Feb 2020 om 22:07
    Bestaat die vereniging nog, hahahaha vond het vanaf dag 1 al niks. Voeg ook totaal niks toe en is tot stand gekomen om de suporters destijds een beetje te paaien. De mensen die een beetje kritisch waren zijn in de loop der tijd steeds vervangen door slappe ja knikkers en meelopers.
  • 12 Feb 2020 om 21:39
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:48
      Ik ben wel benieuwd wat er allemaal achter de schermen gebeurt , mijn gevoel zegt veel .
    Mijn gevoel zegt niets
  • 12 Feb 2020 om 21:34
    Spelers home sluiten. Leerling trainer aangesteld. Een of ander Tedje die alleen exotische dwergen ophaalt. Club icoon op de tribune zetten. Achterbaks bestuur. En wat doen onze hooligans,een vuilniszakje over het standbeeld van Sander schuiven. Gewoon blijven klappen en zingen jongens al is het niveau zomeravond voetbal aan het worden. PS Het broodje beenham wordt 20 cent goedkoper dus de seizoenskaart kan weer verlengd worden.
  • 12 Feb 2020 om 21:23
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:41
      Geduld Joris.
    Hoelang nog?
  • 12 Feb 2020 om 20:51
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:20
      Zelfs de verenigingen zijn al ja knikkers geworden slappe zakken
    Twente verenigt was al slap. Laat maar door kletsen. Geen toeschouwers, geen catering geen inkomsten. De club is dankzij de Noabers en slap ingrijpen en Carte blanche voor Ted gewoon failliet. Triest.
  • 12 Feb 2020 om 20:49
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:05
      Ga je door met deze trainer (García) dan teken je je eigen doodvonnis. Deze meneer kan gewoon niet z’n eigen spelersmatriaal fatsoenlijk invullen op het veld, dan ben je ook niet geschikt om als trainer te functioneren. Laat staan je spelers te motiveren. Maargoed het statement is : Blijf je club maar steunen , Till We Di !!! Anno 2020
    Eens
  • 12 Feb 2020 om 20:48
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:41
      Geduld Joris.
    Ik ben wel benieuwd wat er allemaal achter de schermen gebeurt , mijn gevoel zegt veel .
  • 12 Feb 2020 om 20:41
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:20
      Zelfs de verenigingen zijn al ja knikkers geworden slappe zakken
    Geduld Joris.
  • 12 Feb 2020 om 20:31
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:03
      wie staat er bij Nac centraal achterin..die is niet verkeerd..:-))
    Ex-FC Twente speler. Goed was die hè? ;-)
  • 12 Feb 2020 om 20:20
    Zelfs de verenigingen zijn al ja knikkers geworden slappe zakken
  • 12 Feb 2020 om 20:12
    • Quote van 12 Feb 2020 om 19:57
      “We?” Ik zou lekker voor mezelf spreken als ik jou was, in plaats van als woordvoerder namens iedereen naar voren te stappen.....
    Hij spreekt toch voor zichzelf?
  • 12 Feb 2020 om 20:10
    • Quote van 12 Feb 2020 om 20:05
      Ga je door met deze trainer (García) dan teken je je eigen doodvonnis. Deze meneer kan gewoon niet z’n eigen spelersmatriaal fatsoenlijk invullen op het veld, dan ben je ook niet geschikt om als trainer te functioneren. Laat staan je spelers te motiveren. Maargoed het statement is : Blijf je club maar steunen , Till We Di !!! Anno 2020
    Eens
  • 12 Feb 2020 om 20:05
    Ga je door met deze trainer (García) dan teken je je eigen doodvonnis. Deze meneer kan gewoon niet z’n eigen spelersmatriaal fatsoenlijk invullen op het veld, dan ben je ook niet geschikt om als trainer te functioneren. Laat staan je spelers te motiveren. Maargoed het statement is : Blijf je club maar steunen , Till We Di !!! Anno 2020
  • 12 Feb 2020 om 20:03
    wie staat er bij Nac centraal achterin..die is niet verkeerd..:-))
  • 12 Feb 2020 om 20:02
    TV en SV’s? Welke SV’s? Ik geloof nooit dat Vak P achter dit statement staat.
  • 12 Feb 2020 om 19:57
    • Quote van 12 Feb 2020 om 19:43
      Ik weet dat sommigen er anders over denken, maar ik vond het een geslaagde actie om Boschker z’n standbeeld in te pakken. Duidelijk een statement gemaakt dat we dit gedrag niet tolereren binnen Twente
    “We?” Ik zou lekker voor mezelf spreken als ik jou was, in plaats van als woordvoerder namens iedereen naar voren te stappen.....
  • 12 Feb 2020 om 19:55
    • Quote van 12 Feb 2020 om 19:52
      Bij nac staat wel een trainer die de groep wel aan het voetballen krijgt Hadden wij die maar!!!!
    Die trainer straalt agressie uit iets wat bij Twente compleet ontbreekt.
  • 12 Feb 2020 om 19:55
    • Quote van 12 Feb 2020 om 19:47
      De volgende wedstrijd is tegen AZ. NAC laat nu zien hoe je tegen AZ moet spelen, hoog druk zetten. Maar met 5 verdedigers en 2 controleurs zal dat zaterdag zeker niet lukken. Ik vrees het ergste met deze trainer.
    Deze trainer kijkt niet naar deze wedstrijd! Hij trekt zijn EIGEN plan. Zie en huiver.
  • 12 Feb 2020 om 19:52
    Bij nac staat wel een trainer die de groep wel aan het voetballen krijgt Hadden wij die maar!!!!
  • 12 Feb 2020 om 19:51
    Ik denk zaterdag maar eens een muisstil protest richting het gehele bestuur,ts en de spelers wij hebben al 22 wedstrijden laten zien waar wij voor staan het wordt tijd dat zij eens laten zien waar zij voor staan.
  • 12 Feb 2020 om 19:48
    • Quote van 12 Feb 2020 om 19:43
      Ik weet dat sommigen er anders over denken, maar ik vond het een geslaagde actie om Boschker z’n standbeeld in te pakken. Duidelijk een statement gemaakt dat we dit gedrag niet tolereren binnen Twente
    Ja en nee, normaal gesproken slaat dit nergens op en ik vind het behoorlijk kinderachtig. Maar Boschker mag ook wel een keer op z'n plaats worden gezet. Was altijd met afstand de meest arrogante speler van Twente en vond hem gisteren tegen de supporters ook behoorlijk dom en zelfzuchtig bezig. Keepen kon hij wel, maar ook bij hem is communicatie waardeloos
  • 12 Feb 2020 om 19:47
    De volgende wedstrijd is tegen AZ. NAC laat nu zien hoe je tegen AZ moet spelen, hoog druk zetten. Maar met 5 verdedigers en 2 controleurs zal dat zaterdag zeker niet lukken. Ik vrees het ergste met deze trainer.
  • 12 Feb 2020 om 19:46
    • Quote van 12 Feb 2020 om 19:42
      Dat bepalen zij ook niet. Je hebt een eigen mening.
    Mooi dan schelden we die de hele wedstrijd verrot
  • 12 Feb 2020 om 19:46
    • Quote van 12 Feb 2020 om 19:41
      yup.. Gewoon dit seizoen overleven, daarna zien we wel weer..
    Houd toch op. Het gaat niet meer gebeuren. Blijf allemaal dromen. Het is gewoon BastaFinito. Twente gaat sept 2020 failliet.
  • 12 Feb 2020 om 19:46
    • Quote van 12 Feb 2020 om 19:41
      yup.. Gewoon dit seizoen overleven, daarna zien we wel weer..
    Hoe oud ben Jij als ik vragen mag? Nu zijn mijn bijdragen niet bijster veel soeps maar dit slaat nergens op GEWOON OVERLEVEN....... normaal win je ook GEWOON van Emmen dus hou aub op met die onzin.
  • 12 Feb 2020 om 19:45
    Als de spelers nu dezelfde inzet laten zien dan de supporters krijg ik er weer vertrouwen in. Dus laat maar zien zaterdag.
  • 12 Feb 2020 om 19:43
    Ik weet dat sommigen er anders over denken, maar ik vond het een geslaagde actie om Boschker z’n standbeeld in te pakken. Duidelijk een statement gemaakt dat we dit gedrag niet tolereren binnen Twente
  • 12 Feb 2020 om 19:42
    • Quote van 12 Feb 2020 om 19:30
      Er staat niets over het steunen van de ts en de td. ;-)
    Dat bepalen zij ook niet. Je hebt een eigen mening.
  • 12 Feb 2020 om 19:41
    • Quote van 12 Feb 2020 om 19:40
      Wel goed. Laten we alsjeblieft rustig blijven. Ik wil GG ook liever vandaag dan morgen weg hebben maar zolang we niet degraderen laat hem maar zitten
    yup.. Gewoon dit seizoen overleven, daarna zien we wel weer..
  • 12 Feb 2020 om 19:41
    • Quote van 12 Feb 2020 om 19:40
      Wel goed. Laten we alsjeblieft rustig blijven. Ik wil GG ook liever vandaag dan morgen weg hebben maar zolang we niet degraderen laat hem maar zitten
    yup.. Gewoon dit seizoen overleven, daarna zien we wel weer..
  • 12 Feb 2020 om 19:41
    • Quote van 12 Feb 2020 om 19:28
      Denk dat we ons ongenoegen zaterdag maar eens moeten kenbaar maken !
    Of volgens alle sv’s en tv zaterdag achter de ploeg gaan staan en voor 3 punten vechten.
  • 12 Feb 2020 om 19:40
    Wel goed. Laten we alsjeblieft rustig blijven. Ik wil GG ook liever vandaag dan morgen weg hebben maar zolang we niet degraderen laat hem maar zitten
  • 12 Feb 2020 om 19:33
    • Quote van 12 Feb 2020 om 19:30
      Dat is een reactie zonder mening!!
    Exact, maak dan geen statement
  • 12 Feb 2020 om 19:31
    Goed voetbal op de mat legge, tsja als je daar dit seizoen nog in gelooft. Blijkbaar vinden tv en de supportersverenigingen het ook niet fijn dat er opnames gelekt zijn. Worden ze toch weer voor de gek gehouden met de zgn transparantie van de club. TV gewoon opdoeken.
  • 12 Feb 2020 om 19:30
    Dat is een reactie zonder mening!!
  • 12 Feb 2020 om 19:30
    Er staat niets over het steunen van de ts en de td. ;-)
  • 12 Feb 2020 om 19:28
    Amen!
  • 12 Feb 2020 om 19:28
    Denk dat we ons ongenoegen zaterdag maar eens moeten kenbaar maken !
zaterdag 29 februari 2020
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›