'Voordeel' voor FC Twente in degradatiestrijd: ''Heeft een bonuspunt'' Vertrekt Bijen transfervrij? ''Dan ga je daar wel over nadenken'' VIDEO | Samenvatting: FC Twente geeft zege uit handen tegen FC Utrecht Drommel blijft rustig: ''Ons optreden hier geeft moed en vertrouwen'' Drommel: ''Miscommunicatie. Hij wil hem teruggeven met z'n rug''

'Grove fout' van Garcia: ''Blijft goochelen met zijn opstelling''

( 27 reacties)
'Grove fout' van Garcia: ''Blijft goochelen met zijn opstelling''

FC Twente verloor dinsdagavond met 2-0 op bezoek bij FC Emmen en na afloop werd de spelersbus van de Tukkers opgewacht door een groepje boze supporters. Een delegatie van de club uit Enschede ging in gesprek met de fans, maar een dag later stonden de opnames online.

"De uitgelekte tape gaf een ontluisterend beeld van een hoofdtrainer, die ten overstaan van buitenstaanders een selectielid openlijk afbrandde om zichzelf te verschonen", schrijft Jeroen Kapteijns in de Telegraaf. "Een grove fout van Garcia, die er sowieso niet best opstaat bij de achterban."

"De beginnende hoofdtrainer – dit seizoen heeft hij voor het eerst een eigen elftal onder zijn hoede – blijft maar goochelen met zijn opstelling en heeft een voorliefde voor het opstellen van spelers op voor hen ongewone posities", vervolgt de verslaggever over de Uruguayaanse oefenmeester. 

Zo speelde linksback Calvin Verdonk tegen FC Emmen op het middenveld, terwijl centrumverdediger Xandro Schenk juist als back werd gebruikt. Voor de winterstop speelde middenvelder Busquets als centrumverdediger, terwijl centrumverdediger Julio Pleguezuelo vaak rechtsback was. 

"Na een goede competitiestart met twaalf punten uit de eerste zes wedstrijden, is het spelpeil ver weggezakt en de rode streep steeds dichterbij gekomen", constateert Kapteijns. "Om in zo’n situatie dan een prestigestrijd aan te gaan met een clubman als Brama, die de steun van een groot deel van het publiek geniet, is niet verstandig", besluit de clubwatcher realistisch. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Feb 2020 om 17:49
    • Quote van 13 Feb 2020 om 16:36
      O zo, nou weet jij nog hoe het de met de vorige supportersrellen ins afgelopen, allemaal verliezers, geen winnaar komt er dan uit de strijd.
    Beste @ Hennik, ik ben anti rellen. Een vredig betoog bestaat ook doormiddel van uit/ingangen blokkeren. Geweld los je idd niks mee op. Dat kost de club alleen maar geld. Dat ben ik helemaal met je eens
  • 13 Feb 2020 om 16:36
    • Quote van 13 Feb 2020 om 16:22
      Die Mexicaanse investeerder Mauricio García liep er de kantjes vanaf, dominante jongen spelen en beloven om de club een financiële injectie te geven met miljoenen zodat de salarissen betaald kunnen worden en dit niet nakomen doormiddel van géén enkele euro te investeren, dan heb je bij een club ook niets te zoeken en moet je ook je biezen pakken. Zoniet vrijwillig dan hardhandig. Dit had niks te maken met de technische staf. Onze Garcia wordt de hand boven het hooft gehouden door ene Ted v L. Deze meneer heeft oogkleppen op en denk alles maar met een schoon laken te bedekken terwijl iedereen kan zien dat ons Twente naar beneden keldert met zo’n trainer. Dan moet je zelf ook maar tot de conclusie komen dat je als Technisch Directeur ook je biezen moet pakken. Zoniet moeten we als supporter zelf maar ons noodplan uit de kast trekken, doormiddel van beiden de toegang van het stadion ontzeggen.
    O zo, nou weet jij nog hoe het de met de vorige supportersrellen ins afgelopen, allemaal verliezers, geen winnaar komt er dan uit de strijd.
  • 13 Feb 2020 om 16:22
    • Quote van 13 Feb 2020 om 15:42
      Klopt, vanaf het moment dat de investeerder er bij Roda is uitgezet gaat het veel beter met de club .......pffff
    Die Mexicaanse investeerder Mauricio García liep er de kantjes vanaf, dominante jongen spelen en beloven om de club een financiële injectie te geven met miljoenen zodat de salarissen betaald kunnen worden en dit niet nakomen doormiddel van géén enkele euro te investeren, dan heb je bij een club ook niets te zoeken en moet je ook je biezen pakken. Zoniet vrijwillig dan hardhandig. Dit had niks te maken met de technische staf. Onze Garcia wordt de hand boven het hooft gehouden door ene Ted v L. Deze meneer heeft oogkleppen op en denk alles maar met een schoon laken te bedekken terwijl iedereen kan zien dat ons Twente naar beneden keldert met zo’n trainer. Dan moet je zelf ook maar tot de conclusie komen dat je als Technisch Directeur ook je biezen moet pakken. Zoniet moeten we als supporter zelf maar ons noodplan uit de kast trekken, doormiddel van beiden de toegang van het stadion ontzeggen.
  • 13 Feb 2020 om 15:42
    • Quote van 13 Feb 2020 om 14:05
      Wat mij betreft word ervoor gezorgd dat García en Ted het stadion niet inkomen zaterdag! Net zoals die eigenaar bij Roda eruit gezet werd. Wat denken ze wel niet!
    Klopt, vanaf het moment dat de investeerder er bij Roda is uitgezet gaat het veel beter met de club .......pffff
  • 13 Feb 2020 om 15:40
    • Quote van 13 Feb 2020 om 13:18
      iedereen zaterdag een pakje tempozakdoekjes mee om de trainersstaf uit te zwaaien
    Lol..........
  • 13 Feb 2020 om 15:12
    • Quote van 13 Feb 2020 om 14:05
      Wat mij betreft word ervoor gezorgd dat García en Ted het stadion niet inkomen zaterdag! Net zoals die eigenaar bij Roda eruit gezet werd. Wat denken ze wel niet!
    Nog heel even geduld
  • 13 Feb 2020 om 14:05
    • Quote van 13 Feb 2020 om 12:49
      Het doet me zoveel pijn (diep in mijn hart) dat ik met lede ogen toe moet zien hoe mijn (&jullie) clubje ten onder gaat door het knullige samenwerken van Basie & Adriaan (Ted & G). En niemand doet iets ! ONGELOOFELIJK dat zoiets kan in ons mooie tukkerland. Wij als trouwe supporters hebben (hadden) altijd een mooie leus: “ Twente is van ons !!!” Dan zeg ik: blokkeren die handel. Dit amateuristische gedrag is een schande voor onze uitstraling als club. Als supporter worden we toch niet serieus genomen. Waar blijft ons zeggenschap voor zo’n mooie club als Twente !!
    Wat mij betreft word ervoor gezorgd dat García en Ted het stadion niet inkomen zaterdag! Net zoals die eigenaar bij Roda eruit gezet werd. Wat denken ze wel niet!
  • 13 Feb 2020 om 13:42
    • Quote van 13 Feb 2020 om 13:08
      @Ik, en dat er maar één man is die alles kapot kan maken binnen zooooooo’n grote club als Twente. Of moet ik zaterdag als noodsignaal maar Ted vd tribune afslepen om duidelijk te maken dat dit zo niet langer meerkan. Raad van com. Is toch ook een orgaan binnen onze club die hem de deur kan wijzen. Of begrijp ik het verkeerd ?
    Er zullen U velen bijstaan.
  • 13 Feb 2020 om 13:18
    • Quote van 13 Feb 2020 om 13:02
      Hahahaha top zaterdag de witte sjaal mee IK vot met die pruttel wat er nu zit.
    iedereen zaterdag een pakje tempozakdoekjes mee om de trainersstaf uit te zwaaien
  • 13 Feb 2020 om 13:12
    • Quote van 13 Feb 2020 om 13:09
      Zo vergaat het vele onder ons. Het is diep triest dat hier op dit blog bij b.v.3 reacties meer voetbalverstand en inzicht naar boven komt dan bij de hele club Twente. Dat is toch werkelijk waar niet te filmen. En het is net als met dat zooitje in Den Haag, wij moeten het gvd met lede ogen maar aanzien. Er moet zaterdagavond bij verlies wel iets gebeuren. Geen geweld, maar wel een paar grote witte lakens meenemen. Daar kun je heel veel witte zakdoekjes van maken. Mensen, de absolute grens is deze week echt wel bereikt!!!
    Hoofdingang op een nette manier blokkeren is ook en statement om een protest te laten zien voor de buitenwereld dat we het niet langer accepteren zo !
  • 13 Feb 2020 om 13:09
    • Quote van 13 Feb 2020 om 12:49
      Het doet me zoveel pijn (diep in mijn hart) dat ik met lede ogen toe moet zien hoe mijn (&jullie) clubje ten onder gaat door het knullige samenwerken van Basie & Adriaan (Ted & G). En niemand doet iets ! ONGELOOFELIJK dat zoiets kan in ons mooie tukkerland. Wij als trouwe supporters hebben (hadden) altijd een mooie leus: “ Twente is van ons !!!” Dan zeg ik: blokkeren die handel. Dit amateuristische gedrag is een schande voor onze uitstraling als club. Als supporter worden we toch niet serieus genomen. Waar blijft ons zeggenschap voor zo’n mooie club als Twente !!
    Zo vergaat het vele onder ons. Het is diep triest dat hier op dit blog bij b.v.3 reacties meer voetbalverstand en inzicht naar boven komt dan bij de hele club Twente. Dat is toch werkelijk waar niet te filmen. En het is net als met dat zooitje in Den Haag, wij moeten het gvd met lede ogen maar aanzien. Er moet zaterdagavond bij verlies wel iets gebeuren. Geen geweld, maar wel een paar grote witte lakens meenemen. Daar kun je heel veel witte zakdoekjes van maken. Mensen, de absolute grens is deze week echt wel bereikt!!!
  • 13 Feb 2020 om 13:08
    • Quote van 13 Feb 2020 om 12:59
      Ikzeg. Vlekkie. U heeft een punt. Gelukkig is het wat rustiger bij mij thuis ik kijk even en zet er direct een kast om heen; ) ha ha. Laten wij onder elkaar maar even een lach naar voren brengen, want binnen in onze fctwente komt er geen lach meer op dit moment.
    @Ik, en dat er maar één man is die alles kapot kan maken binnen zooooooo’n grote club als Twente. Of moet ik zaterdag als noodsignaal maar Ted vd tribune afslepen om duidelijk te maken dat dit zo niet langer meerkan. Raad van com. Is toch ook een orgaan binnen onze club die hem de deur kan wijzen. Of begrijp ik het verkeerd ?
  • 13 Feb 2020 om 13:02
    • Quote van 13 Feb 2020 om 12:52
      Ikzeg. Hallo messi. Fijn dat je er weer op antwoord met een lach, super daar hou ik van, en wat holcher betreft die heeft al zoveel geld bij ons fctwente op gehaald. Dat ik snel weer terug ben uit het kanaal; ) ha ha.
    Hahahaha top zaterdag de witte sjaal mee IK vot met die pruttel wat er nu zit.
  • 13 Feb 2020 om 12:59
    • Quote van 13 Feb 2020 om 12:30
      Denk dat IK opzoek was naar een nieuwe televisie :)
    Ikzeg. Vlekkie. U heeft een punt. Gelukkig is het wat rustiger bij mij thuis ik kijk even en zet er direct een kast om heen; ) ha ha. Laten wij onder elkaar maar even een lach naar voren brengen, want binnen in onze fctwente komt er geen lach meer op dit moment.
  • 13 Feb 2020 om 12:54
    • Quote van 13 Feb 2020 om 12:49
      Het doet me zoveel pijn (diep in mijn hart) dat ik met lede ogen toe moet zien hoe mijn (&jullie) clubje ten onder gaat door het knullige samenwerken van Basie & Adriaan (Ted & G). En niemand doet iets ! ONGELOOFELIJK dat zoiets kan in ons mooie tukkerland. Wij als trouwe supporters hebben (hadden) altijd een mooie leus: “ Twente is van ons !!!” Dan zeg ik: blokkeren die handel. Dit amateuristische gedrag is een schande voor onze uitstraling als club. Als supporter worden we toch niet serieus genomen. Waar blijft ons zeggenschap voor zo’n mooie club als Twente !!
    Ikzeg. Red alert. +10000
  • 13 Feb 2020 om 12:52
    • Quote van 13 Feb 2020 om 12:16
      Hallo IK hebben ze jou ook weer uit het kanaal gehaald :) lang niks gehoord dacht die is bij Holscher op de koffie
    Ikzeg. Hallo messi. Fijn dat je er weer op antwoord met een lach, super daar hou ik van, en wat holcher betreft die heeft al zoveel geld bij ons fctwente op gehaald. Dat ik snel weer terug ben uit het kanaal; ) ha ha.
  • 13 Feb 2020 om 12:49
    Het doet me zoveel pijn (diep in mijn hart) dat ik met lede ogen toe moet zien hoe mijn (&jullie) clubje ten onder gaat door het knullige samenwerken van Basie & Adriaan (Ted & G). En niemand doet iets ! ONGELOOFELIJK dat zoiets kan in ons mooie tukkerland. Wij als trouwe supporters hebben (hadden) altijd een mooie leus: “ Twente is van ons !!!” Dan zeg ik: blokkeren die handel. Dit amateuristische gedrag is een schande voor onze uitstraling als club. Als supporter worden we toch niet serieus genomen. Waar blijft ons zeggenschap voor zo’n mooie club als Twente !!
  • 13 Feb 2020 om 12:48
    • Quote van 13 Feb 2020 om 12:30
      Denk dat IK opzoek was naar een nieuwe televisie :)
    8K toestel, waarbij hij de grassprieten kan tellen terwijl de spelers van Twente als ballerina's of Vlindervangers over het veld dartelen? ;)
  • 13 Feb 2020 om 12:46
    • Quote van 13 Feb 2020 om 12:21
      Up
    Volkswagen Up?
  • 13 Feb 2020 om 12:30
    • Quote van 13 Feb 2020 om 12:16
      Hallo IK hebben ze jou ook weer uit het kanaal gehaald :) lang niks gehoord dacht die is bij Holscher op de koffie
    Denk dat IK opzoek was naar een nieuwe televisie :)
  • 13 Feb 2020 om 12:21
    • Quote van 13 Feb 2020 om 12:12
      Groot deel?Maak er maar minimaal 90-95%% van het publiek van.Garcia Raus!
    Up
  • 13 Feb 2020 om 12:16
    • Quote van 13 Feb 2020 om 12:13
      Ikzeg. Enschede. En neem ted en holcher gratis erbij mee aub out met die rotzooi.
    Hallo IK hebben ze jou ook weer uit het kanaal gehaald :) lang niks gehoord dacht die is bij Holscher op de koffie
  • 13 Feb 2020 om 12:15
    • Quote van 13 Feb 2020 om 12:13
      Ikzeg. Enschede. En neem ted en holcher gratis erbij mee aub out met die rotzooi.
    Dat zou helemaal mooi zijn inderdaad. Holscher komt zwaar tekort, maar hij er weinig aan kan doen dat er zulkde mongolen zijn die hem dit contract hebben voorgeschoteld.
  • 13 Feb 2020 om 12:14
    • Quote van 13 Feb 2020 om 12:12
      Groot deel?Maak er maar minimaal 90-95%% van het publiek van.Garcia Raus!
    Dat is een groot deel inderdaad!
  • 13 Feb 2020 om 12:13
    • Quote van 13 Feb 2020 om 12:12
      Groot deel?Maak er maar minimaal 90-95%% van het publiek van.Garcia Raus!
    Ikzeg. Enschede. En neem ted en holcher gratis erbij mee aub out met die rotzooi.
  • 13 Feb 2020 om 12:12
    Ikzeg. Waar is de gif van wijsheid van volwassen mensen binnen onze organisatie en club fctwente.
  • 13 Feb 2020 om 12:12
    Groot deel?Maak er maar minimaal 90-95%% van het publiek van.Garcia Raus!
zaterdag 29 februari 2020
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›