Wekking kritisch: ''Als FC Twente dit seizoen toch degradeert...''

13
Wekking kritisch: ''Als FC Twente dit seizoen toch degradeert...''

FC Twente verloor dinsdagavond met 2-0 op bezoek bij FC Emmen en na afloop werd de spelersbus van de Tukkers opgewacht door een groepje boze supporters. Een delegatie van de club uit Enschede ging in gesprek met de fans, maar een dag later stonden de opnames online.

Peter Wekking toont zich kritisch. "Wat daarop te beluisteren was, was allesbehalve elegant", schrijft hij op de website van VI. "In plaats van zich te beroepen op het recht van iedere trainer - namelijk dat hij de opstelling bepaalt en derhalve goed betaalde voetballers buiten het elftal of zijn selectie mag laten – verloren García en Boschker zich in sentimenten en zaken die op inhoud betwist kunnen worden."

"Wat in het bizarre betoog ontbrak was een bepaalde mate van zelfreflectie", stelt Wekking. "FC Twente is al maanden dolende en van de laatste zestien competitiewedstrijden won het instabiele elftal van García er slechts drie. Met als gevolg dat de afstand tot de zestiende plaats, die een club aan het einde van de competitie veroordeelt tot het spelen van degradatiewedstrijden, slechts drie punten bedraagt." 

"Dat ligt dus aan een speler – Brama - die bijna nooit meer mag meevoetballen. Dat ligt aan de supporters die dinsdagavond ook te horen kregen dat zij te kritisch zijn en de Twente-voetballers daardoor onzeker maken", vervolgt de verslaggever cynisch. "Maar na de smadelijke nederlaag tegen Emmen streng voor zichzelf zijn, dat deden spelers en trainers van FC Twente voor het gemak maar even niet." 

"De veiligheid van de kleedkamer is geschonden, de integriteit van mensen beschadigd, werkvloer en achterban zijn verdeeld", constateert Wekking. "En dat door wat lichtzinnig geklets in de avondlijke uren na een nederlaag. Als FC Twente dit seizoen toch degradeert dan is de definitieve kiem daarvoor gelegd op die dinsdag waarop de club zich kortstondig presenteerde als een open inrichting." 

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Feb 2020 om 22:23
    • Quote van 13 Feb 2020 om 17:28
      Als Ted blijft ga je kapot denk daar maar eens overna
    Ted heeft niks meer te doen. Hij gaat waarschijnlijk aan het eind toch weg. nu vast iemand zoeken die gaat inventariseren en zoeken naar spelers.
  • 13 Feb 2020 om 17:43
    • Quote van 13 Feb 2020 om 16:14
      Als je Ted eruit gooit wie wil je dan ophalen om spelers halen? Want z’n mannetje als van halst hoop ik niet nog een xtje te krijgen
    Rutten heeft zich als td bewezen bij Twente. Hans Nijland zou ook top zijn. Stan Valkx is ook een optie. Zo zijn er vast wel meer.
  • 13 Feb 2020 om 17:41
    • Quote van 13 Feb 2020 om 17:29
      Vraag me af hoe het was geweest als we Pusic nog als trainer hadden
    Dan hadden in ieder geval de spelers op de juiste plek geataan.
  • 13 Feb 2020 om 17:29
    Vraag me af hoe het was geweest als we Pusic nog als trainer hadden
  • 13 Feb 2020 om 17:28
    • Quote van 13 Feb 2020 om 16:14
      Als je Ted eruit gooit wie wil je dan ophalen om spelers halen? Want z’n mannetje als van halst hoop ik niet nog een xtje te krijgen
    Als Ted blijft ga je kapot denk daar maar eens overna
  • 13 Feb 2020 om 16:52
    • Quote van 13 Feb 2020 om 16:40
      Heeft Ted zoveel goede spelers gehaald dan? Vind het nogal tegenvallen!
    In principe zijn de spelers voldoende. Aitor en Espinosa en Zehknini etc. Kunnen allemaal wel voetballen. Je hebt er helaas een coach bij die te eigenwijs is en de spelers niet beter maakt. De onrust in het team is alleen op het conto van een onervaren coach te schrijven en daarmee op het conto ook van Ted. Maar ook op de heren bestuurders. In een jaar waarvan je van te voren weet dat het een zeer moeilijk jaar wordt heb je een ervaren coach nodig. Die had de hele situatie met Brama beter afgehandeld en het ook niet zo ver laten komen. Ik ga er van uit dat garcia eind van het jaar haalt ondanks de resultaten maar hoop dat er een ervaren iemand naast gezet wordt en garcia stapje terug doet
  • 13 Feb 2020 om 16:47
    • Quote van 13 Feb 2020 om 16:40
      Heeft Ted zoveel goede spelers gehaald dan? Vind het nogal tegenvallen!
    Vind ik ook. Vooral op het mentale vlak vallen er teveel door de mand. Het zijn mooi weer voetballers, maar zodra de oorlog uitbreekt zetten ze het op een lopen.
  • 13 Feb 2020 om 16:40
    • Quote van 13 Feb 2020 om 16:14
      Als je Ted eruit gooit wie wil je dan ophalen om spelers halen? Want z’n mannetje als van halst hoop ik niet nog een xtje te krijgen
    Heeft Ted zoveel goede spelers gehaald dan? Vind het nogal tegenvallen!
  • 13 Feb 2020 om 16:14
    Als je Ted eruit gooit wie wil je dan ophalen om spelers halen? Want z’n mannetje als van halst hoop ik niet nog een xtje te krijgen
  • 13 Feb 2020 om 16:03
    Denk dat die PvdK ondertussen al wat lijntjes uitgegooid naar eventueel interessante opties bij degradatie want die zal toch ook wel zien dat het zo verkeerd gaat? Maar goed voor mij is de enige optie nu GG en Ted eruit donderen en een andere trainer ervoor en hopen op een ommekeer en dat ons dat bespaart blijft. Al denk ik echt dat PvdK daar achter de schermen mee bezig is, of is dit nou totaal onjuist wat ik denk?? Man word gek van deze ellende weer. Pfff
  • 13 Feb 2020 om 15:52
    Mocht de club degraderen is het over en uit gemeente helpt zekers niet nog een keer. Enige optie is dan verkopen of leeg stadion
  • 13 Feb 2020 om 15:43
    Onze club heeft gisteren voor degradatie getekend door alle waslappen aan boord te houden!Sterkte allemaal.
  • 13 Feb 2020 om 15:37
    Ik vrees dat ze over 5 wedstrijden 17de staan en met heel veel geluk 16de