'Voordeel' voor FC Twente in degradatiestrijd: ''Heeft een bonuspunt'' Vertrekt Bijen transfervrij? ''Dan ga je daar wel over nadenken'' VIDEO | Samenvatting: FC Twente geeft zege uit handen tegen FC Utrecht Drommel blijft rustig: ''Ons optreden hier geeft moed en vertrouwen'' Drommel: ''Miscommunicatie. Hij wil hem teruggeven met z'n rug''

Ten Voorde: ''Er wordt openlijk getwijfeld aan zijn functioneren''

( 38 reacties)
Ten Voorde: ''Er wordt openlijk getwijfeld aan zijn functioneren''

FC Twente verloor dinsdagavond met 2-0 op bezoek bij FC Emmen en na afloop werd de spelersbus van de Tukkers opgewacht door een groepje boze supporters. Een delegatie van de club uit Enschede ging in gesprek met de fans, maar een dag later stonden de opnames online.

Leon ten Voorde toont zich kritisch. "Los van de vraag wie er gelijk heeft, en of het chique is gesprekken zonder toestemming op te nemen, geeft het geluidsfragment van het onderhoud met de supportersdelegatie een ontluisterend inkijkje in de werk- en denkwijze van de technische staf", schrijft de clubwatcher in een messcherpe analyse op de website van Tubantia

Hij ziet dat FC Twente verdeeld is geraakt. "Ondertussen zijn mensen onnodig beschadigd en bevindt trainer Garcia zich in een mijnenveld", vervolgt Ten Voorde. "Hij wordt gesteund door de man die hem heeft aangesteld, technisch directeur Ted van Leeuwen, maar binnen andere geledingen van de club wordt er inmiddels openlijk getwijfeld aan zijn functioneren", verklapt hij. 

"Door alle onrust is de druk op de toch al weinig weerbare spelersgroep toegenomen", legt de verslaggever uit. "Juist in een periode dat het lijfsbehoud op het spel staat. Maar misschien nog wel het pijnlijkst van alles is dat twee jongens van de club, die in 2010 nog kampioen van Nederland werden, nu tegen over elkaar zijn komen te staan. Het conflict kent alleen maar verliezers. Winnaars zijn er ook, maar die zitten in Venlo, Sittard en Emmen, bij de concurrentie dus", besluit Ten Voorde. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Feb 2020 om 13:18
    • Quote van 14 Feb 2020 om 10:19
      Ron Jans en Henk ten Cate zijn vrij.2 trainers die voor rust kunnen zorgen.
    O zo.,,,, is Ron Jans vrij ????? ??
  • 14 Feb 2020 om 10:19
    Ron Jans en Henk ten Cate zijn vrij.2 trainers die voor rust kunnen zorgen.
  • 14 Feb 2020 om 09:59
    • Quote van 14 Feb 2020 om 09:28
      Ikzeg. Hennink. U heeft een punt. Natuurlijk zijn er trainers die het zeker beter kunnen als deze ccc en ted ik weet wel een die heeft ook nog eens een echte twente hart en ik weet 100%zeker dat ik het beter kan als die ccc en ted en holcher. Ken er nog een paar van de amateurclubs die zijn net als ik een aanrader.
    Jij heb de papieren niet Namen aub
  • 14 Feb 2020 om 09:28
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:09
      Kom zelf eens met een naam die het beter dan GGG en,, geen exotische namen, het moet betaalbaar blijven ,,,,,
    Ikzeg. Hennink. U heeft een punt. Natuurlijk zijn er trainers die het zeker beter kunnen als deze ccc en ted ik weet wel een die heeft ook nog eens een echte twente hart en ik weet 100%zeker dat ik het beter kan als die ccc en ted en holcher. Ken er nog een paar van de amateurclubs die zijn net als ik een aanrader.
  • 13 Feb 2020 om 23:09
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:02
      Grappig, alles is bijna beter dan die clown die we nu voor de groep hebben. Over zijn trainers capaciteiten hoeven we het al niet meer te hebben, die zijn bagger. Zien we ja week in week uit weer 90 min. lang. Maar hij maakt als clown zelf geen mensen vrolijk al met al.
    Kom zelf eens met een naam die het beter dan GGG en,, geen exotische namen, het moet betaalbaar blijven ,,,,,
  • 13 Feb 2020 om 23:02
    • Quote van 13 Feb 2020 om 22:09
      Lol.......Michel Jansen kome nie Van Sta heeft een goede serie neergezet bij GEA .......
    Grappig, alles is bijna beter dan die clown die we nu voor de groep hebben. Over zijn trainers capaciteiten hoeven we het al niet meer te hebben, die zijn bagger. Zien we ja week in week uit weer 90 min. lang. Maar hij maakt als clown zelf geen mensen vrolijk al met al.
  • 13 Feb 2020 om 22:09
    • Quote van 13 Feb 2020 om 21:42
      Wat mij betreft halen de idd Michel Janssen weer op met Jan van Sta als assistent. Hans Nijland zou ik graag als TD zien.
    Lol.......Michel Jansen kome nie Van Sta heeft een goede serie neergezet bij GEA .......
  • 13 Feb 2020 om 21:42
    • Quote van 13 Feb 2020 om 20:53
      Steijn, Ten Cate, van Marwijk zijn nu gewend aan een hoog salaris dus denk ik niet realistisch.
      Van Bommel en Stam leunen te veel op hun naam als voetballer en zijn ook relatief kort trainer, heb ze niet echt een negatieve spiraal bij hun club zien omdraaien.
      Groendijk en Streppel zouden dan overblijven, geef mij echter maar een duitse trainer ala Hans Meyer met wat meer trainings-en levenservaring.
    Wat mij betreft halen de idd Michel Janssen weer op met Jan van Sta als assistent. Hans Nijland zou ik graag als TD zien.
  • 13 Feb 2020 om 20:53
    • Quote van 13 Feb 2020 om 18:09
      Heb jij persoonlijk van een Streppel, Groenendijk, Steijn, Ten Kate, Stam, van Marwijk of een Van Bommel gehoord of gelezen dat ze NIET bij Twente zouden willen werken dan? Vast niet!
    Steijn, Ten Cate, van Marwijk zijn nu gewend aan een hoog salaris dus denk ik niet realistisch.
    Van Bommel en Stam leunen te veel op hun naam als voetballer en zijn ook relatief kort trainer, heb ze niet echt een negatieve spiraal bij hun club zien omdraaien.
    Groendijk en Streppel zouden dan overblijven, geef mij echter maar een duitse trainer ala Hans Meyer met wat meer trainings-en levenservaring.
  • 13 Feb 2020 om 19:41
    • Quote van 13 Feb 2020 om 19:13
      Ik geef zeker niet aan dat de trainers alles goed doen. De trainers zijn net zo schuldig als de spelersgroep als er verloren wordt. Maar het gaat er niet om wie de fouten maakt want dat doen ze allemaal. Het gaat er om dat je de problemen die er zijn oplost en uitpraat. En dat de spelers weer met lef en overtuiging durven te voetballen en hierdoor de gewenste resultaten binnen halen.
    En dat gaat niet lukken met deze TS dus heel snel exit en ervaren trainer vragen die krijgt de pruttel misschien nog aan het voetballen, maar zet in ieder geval de juiste poppetjes op de plek!!!! Dan zijn we al stuk verder.
  • 13 Feb 2020 om 19:13
    • Quote van 13 Feb 2020 om 19:02
      Draai de boel toch niet om, man! Werkloze trainers gaan toch niet in koor roepen waar ze graag willen werken. En negatieve rendementen uit het verleden hoeven echt geen garantie voor de toekomst te bieden hoor! Maar goed, jij vind dat er niet ingegrepen hoeft te worden omdat deze waslap alles keurig op orde heeft.
    Ik geef zeker niet aan dat de trainers alles goed doen. De trainers zijn net zo schuldig als de spelersgroep als er verloren wordt. Maar het gaat er niet om wie de fouten maakt want dat doen ze allemaal. Het gaat er om dat je de problemen die er zijn oplost en uitpraat. En dat de spelers weer met lef en overtuiging durven te voetballen en hierdoor de gewenste resultaten binnen halen.
  • 13 Feb 2020 om 19:08
    • Quote van 13 Feb 2020 om 18:03
      Namen ???
    Micheal Reiziger. Die is vele malen beter dan de huidige trainer.
  • 13 Feb 2020 om 19:06
    • Quote van 13 Feb 2020 om 18:55
      Ja hoor, een van die namen was een kandidaat bij ons. En wilde.

      Nu het een teringbende is, not so sure.

      Waarom stel jij voor om een ervaren assistent naast Garcia te zetten terwijl Garcia dit zelf 'bullshit' vind, dit interview heb jij ook gezien neem ik aan?
    De trainer gargia is onervaren en zijn hulptrainers zijn dat ook dus kan hij onmogelijk terugvallen op ervaring in zijn staf. Elke onervaren trainer zal wat kunnen leren van een ervaren trainer zoals bijvoorbeeld een Fred rutten is. Als hij hier niet voor open staat creëert gargia ook een probleem met de club als de directe dat gaat adviseren aan de trainer. Er werdt geroepen niemand is groter dan de club en dat is de trainer natuurlijk ook niet.
  • 13 Feb 2020 om 19:02
    • Quote van 13 Feb 2020 om 18:33
      Heb jij gelezen dat ze wel willen komen naar fctwente als tijdelijke trainer. Daarnaast is het volstrekt onverandwoord om de trainer gargia weg te sturen. Er is maar 1 optie een ervaren hulptrainer er naast zetten bijvoorbeeld een Fred rutten. Het onslaan en wegsturen van trainers heeft fctwente nog nooit postive succesen opgeleverd
    Draai de boel toch niet om, man! Werkloze trainers gaan toch niet in koor roepen waar ze graag willen werken. En negatieve rendementen uit het verleden hoeven echt geen garantie voor de toekomst te bieden hoor! Maar goed, jij vind dat er niet ingegrepen hoeft te worden omdat deze waslap alles keurig op orde heeft.
  • 13 Feb 2020 om 18:55
    • Quote van 13 Feb 2020 om 18:33
      Heb jij gelezen dat ze wel willen komen naar fctwente als tijdelijke trainer. Daarnaast is het volstrekt onverandwoord om de trainer gargia weg te sturen. Er is maar 1 optie een ervaren hulptrainer er naast zetten bijvoorbeeld een Fred rutten. Het onslaan en wegsturen van trainers heeft fctwente nog nooit postive succesen opgeleverd
    Ja hoor, een van die namen was een kandidaat bij ons. En wilde.

    Nu het een teringbende is, not so sure.

    Waarom stel jij voor om een ervaren assistent naast Garcia te zetten terwijl Garcia dit zelf 'bullshit' vind, dit interview heb jij ook gezien neem ik aan?
  • 13 Feb 2020 om 18:42
    • Quote van 13 Feb 2020 om 18:33
      Heb jij gelezen dat ze wel willen komen naar fctwente als tijdelijke trainer. Daarnaast is het volstrekt onverandwoord om de trainer gargia weg te sturen. Er is maar 1 optie een ervaren hulptrainer er naast zetten bijvoorbeeld een Fred rutten. Het onslaan en wegsturen van trainers heeft fctwente nog nooit postive succesen opgeleverd
    Heb je eigenlijk wel in de gaten dat door zulke achterlijke reacties van jou echt iedereen nog meer zijn best zal doen om het zooitje dat er nu zit er uit te werken. Dus loopt het zaterdag uit de hand; DAN IS HET JOUW SCHULD!!!
  • 13 Feb 2020 om 18:36
    • Quote van 13 Feb 2020 om 18:09
      Heb jij persoonlijk van een Streppel, Groenendijk, Steijn, Ten Kate, Stam, van Marwijk of een Van Bommel gehoord of gelezen dat ze NIET bij Twente zouden willen werken dan? Vast niet!
    Steijn is in het verleden al eens gevraagd, dus,....., van Marwijk zou kunnen, Stam en Ten Kate hoef je niet meer te vragen,. die anderen passen naar mijn mening niet bij de club.
  • 13 Feb 2020 om 18:33
    • Quote van 13 Feb 2020 om 18:09
      Heb jij persoonlijk van een Streppel, Groenendijk, Steijn, Ten Kate, Stam, van Marwijk of een Van Bommel gehoord of gelezen dat ze NIET bij Twente zouden willen werken dan? Vast niet!
    Heb jij gelezen dat ze wel willen komen naar fctwente als tijdelijke trainer. Daarnaast is het volstrekt onverandwoord om de trainer gargia weg te sturen. Er is maar 1 optie een ervaren hulptrainer er naast zetten bijvoorbeeld een Fred rutten. Het onslaan en wegsturen van trainers heeft fctwente nog nooit postive succesen opgeleverd
  • 13 Feb 2020 om 18:25
    • Quote van 13 Feb 2020 om 17:55
      Flikker op man , als die trainer iedereen op de juiste plek had gezet was het heel anders geweest, maar nee deze flapdrol moest zo nodig van alles onnodig proberen. En Ted heeft zeer beperkte spelers gehaald .. dus gewoon oprotten incl Boshker
    Hahaha, je kunt veel van GG zeggen, maar een stuk of vijf/zes spelers staan (of zitten) op de juiste plek. Een onervaren trainer met een groep derderangs broodvoetballers en toch verwachten dat je een makkelijk seizoen hebt? Verwachtingspatroon bijstellen. Dit Twente, met deze trainer mag blij zijn als het de nacompetitie ontloopt. En hopen op iemand met een hele harde bezem.
  • 13 Feb 2020 om 18:25
    • Quote van 13 Feb 2020 om 17:55
      Flikker op man , als die trainer iedereen op de juiste plek had gezet was het heel anders geweest, maar nee deze flapdrol moest zo nodig van alles onnodig proberen. En Ted heeft zeer beperkte spelers gehaald .. dus gewoon oprotten incl Boshker
    Hahaha, je kunt veel van GG zeggen, maar een stuk of vijf/zes spelers staan (of zitten) op de juiste plek. Een onervaren trainer met een groep derderangs broodvoetballers en toch verwachten dat je een makkelijk seizoen hebt? Verwachtingspatroon bijstellen. Dit Twente, met deze trainer mag blij zijn als het de nacompetitie ontloopt. En hopen op iemand met een hele harde bezem.
  • 13 Feb 2020 om 18:22
    Slechtste trainer ooit! Schuiven met Pleqezuelo Schenk Verdonk Busquets Espinoza Brama, half februari nu en hij blijft maar schuiven hij heeft echt geen idee en de spelers snappen het al helemaal niet meer. In mijn 38 jaar als seizoenskaarthouder is dit wel het slechtste ooit, geen beleving, geen plan.Een kudde zonder herder en een hond op 3 poten. Als García blijft komt er voor mij geen 39e jaar. Maar de bom barst toch wel binnen een paar dagen iedereen weet op deze voet verder gaat het faliekant mis.
  • 13 Feb 2020 om 18:17
    • Quote van 13 Feb 2020 om 17:09
      Kom eens met namen die de kar moeten trekken, niemand wil het meer doen De media heeft bij FC Twente een trainerskerkhof gerealiseerd Je moet geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt ......
    Er zijn genoeg mensen die hier in willen stappen hoor. Als ze degradatie voor komen dan staat goed op hun cv. Ik weet zeker dat een streppel of een steyn hier wel ja tegen zeggen.
  • 13 Feb 2020 om 18:09
    • Quote van 13 Feb 2020 om 18:03
      Namen ???
    Jazeker namen. Ff zoeken Hennik
  • 13 Feb 2020 om 18:09
    • Quote van 13 Feb 2020 om 17:09
      Kom eens met namen die de kar moeten trekken, niemand wil het meer doen De media heeft bij FC Twente een trainerskerkhof gerealiseerd Je moet geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt ......
    Heb jij persoonlijk van een Streppel, Groenendijk, Steijn, Ten Kate, Stam, van Marwijk of een Van Bommel gehoord of gelezen dat ze NIET bij Twente zouden willen werken dan? Vast niet!
  • 13 Feb 2020 om 18:03
    • Quote van 13 Feb 2020 om 18:02
      Die heb ik je al eerder gegeven. Maar zoals net gepost. Het gaat geweldig. Niets aan de hand
    Namen ???
  • 13 Feb 2020 om 18:02
    • Quote van 13 Feb 2020 om 17:56
      Heb nog geen antwoordt op mijn vraag, kom eens met namen en... wie gaat het met dit budget beter doen ....???
    Die heb ik je al eerder gegeven. Maar zoals net gepost. Het gaat geweldig. Niets aan de hand
  • 13 Feb 2020 om 17:56
    • Quote van 13 Feb 2020 om 17:43
      Niets aan de hand Hennik, lekker zo door gaan dan komt alles goed Oogstrelend voetbal met spelers van wereldklasse.TOP
    Heb nog geen antwoordt op mijn vraag, kom eens met namen en... wie gaat het met dit budget beter doen ....???
  • 13 Feb 2020 om 17:55
    • Quote van 13 Feb 2020 om 17:47
      Geweldige analyse van bromsnor op de radio. Brama het waterdragertje lekt naar een vriendje bij de pers en die keeperstrainer zegt tenminste waar het op staat. En verder over de trainer....”die moet met een heel vreemdelingenlegioen in de eredivisie blijven”.
    Flikker op man , als die trainer iedereen op de juiste plek had gezet was het heel anders geweest, maar nee deze flapdrol moest zo nodig van alles onnodig proberen. En Ted heeft zeer beperkte spelers gehaald .. dus gewoon oprotten incl Boshker
  • 13 Feb 2020 om 17:47
    Geweldige analyse van bromsnor op de radio. Brama het waterdragertje lekt naar een vriendje bij de pers en die keeperstrainer zegt tenminste waar het op staat. En verder over de trainer....”die moet met een heel vreemdelingenlegioen in de eredivisie blijven”.
  • 13 Feb 2020 om 17:43
    • Quote van 13 Feb 2020 om 17:09
      Kom eens met namen die de kar moeten trekken, niemand wil het meer doen De media heeft bij FC Twente een trainerskerkhof gerealiseerd Je moet geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt ......
    Niets aan de hand Hennik, lekker zo door gaan dan komt alles goed Oogstrelend voetbal met spelers van wereldklasse.TOP
  • 13 Feb 2020 om 17:09
    • Quote van 13 Feb 2020 om 16:47
      Niks aan de hand geweest als García een ervaren assistent had gehad. Ook vorig jaar alleen maar kleuters op de bank. Het is ook een kunst om telkens de verkeerde mensen aan te stellen. Eerst TvL en GGG ontslaan. Daarna verder kijken en een grote schoonmaak houden. Weer een grote schoonmaak, maar laat dan weldenkende mensen het personeel aanstellen. Onbegrijpelijk hoe achterlijk je kunt zijn...
    Kom eens met namen die de kar moeten trekken, niemand wil het meer doen De media heeft bij FC Twente een trainerskerkhof gerealiseerd Je moet geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt ......
  • 13 Feb 2020 om 17:07
    Ted heeft gewoon heel slecht gepresteerd. De hele selectie is niet in evenwicht. Teveel middenvelders en slechts 1 linksback en rechtsback en spits. Niet zo gek dat GG gaat schuiven
  • 13 Feb 2020 om 16:47
    • Quote van 13 Feb 2020 om 16:42
      Leo wil na Schreuder, Hake en Pusic, graag ook dit jaar weer een trainer van FC Twente de nek omdraaien, dat is goed voor het quotum van Leo, daardoor krijgt Leo meer status.
    Niks aan de hand geweest als García een ervaren assistent had gehad. Ook vorig jaar alleen maar kleuters op de bank. Het is ook een kunst om telkens de verkeerde mensen aan te stellen. Eerst TvL en GGG ontslaan. Daarna verder kijken en een grote schoonmaak houden. Weer een grote schoonmaak, maar laat dan weldenkende mensen het personeel aanstellen. Onbegrijpelijk hoe achterlijk je kunt zijn...
  • 13 Feb 2020 om 16:47
    Probleem is dat je nu ook nog 5 wedstrijden krijgt waar je zo maar 0 punten uit gaat halen. Elk punt uit deze serie is meegenomen. Zal de druk zo hoog maken op de wedstrijd tegen ADO. Kunt alleen maar hopen dat de andere zwakke broeders punten gaan laten liggen ook.
  • 13 Feb 2020 om 16:43
    • Quote van 13 Feb 2020 om 16:42
      Leo wil na Schreuder, Hake en Pusic, graag ook dit jaar weer een trainer van FC Twente de nek omdraaien, dat is goed voor het quotum van Leo, daardoor krijgt Leo meer status.
    Absoluut niet mee eens. Open your eyes please @ Hennik
  • 13 Feb 2020 om 16:42
    Leo wil na Schreuder, Hake en Pusic, graag ook dit jaar weer een trainer van FC Twente de nek omdraaien, dat is goed voor het quotum van Leo, daardoor krijgt Leo meer status.
  • 13 Feb 2020 om 16:42
    • Quote van 13 Feb 2020 om 16:26
      Sorry, maar volgens mij ziet iedereen het falen van gg. Geen touw aan vast te knopen!
    Kom er maar in Tedje van Leeuwen!! Zeg het ; “ Jullie zien dat allemaal verkeerd, stomme Tukkers !!” Who ha ha , lol , pfff
  • 13 Feb 2020 om 16:26
    Sorry, maar volgens mij ziet iedereen het falen van gg. Geen touw aan vast te knopen!
zaterdag 29 februari 2020
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›