'Voordeel' voor FC Twente in degradatiestrijd: ''Heeft een bonuspunt'' Vertrekt Bijen transfervrij? ''Dan ga je daar wel over nadenken'' VIDEO | Samenvatting: FC Twente geeft zege uit handen tegen FC Utrecht Drommel blijft rustig: ''Ons optreden hier geeft moed en vertrouwen'' Drommel: ''Miscommunicatie. Hij wil hem teruggeven met z'n rug''

''Lijkt me logisch dat je het seizoen dan afmaakt met Garcia''

( 29 reacties)
''Lijkt me logisch dat je het seizoen dan afmaakt met Garcia''

Met Gonzalo Garcia ligt er opnieuw een trainer onder vuur bij FC Twente. Eerder sneuvelden Co Adriaanse, Steve McClaren, Alfred Schreuder, René Hake en Gertjan Verbeek voortijdig, terwijl ook kampioenenmaker Marino Pusic moest vertrekken.

Gerard Marsman, die jarenlang directeur Coaches Betaald Voetbal was, merkt dat FC Twente een lastige club is om te werken. "Overal lopen de stadions leeg, alleen bij FC Twente en NAC blijven de mensen massaal komen. Dat is prachtig en uniek, maar je moet ook beseffen dat al die mensen ergens iets van vinden en mee willen praten. Dat maakt het vaak complex", zegt Marsman in gesprek met TC Tubantia.

Volgens de vader van voormalig FC Twente-doelman Nick Marsman zijn bij FC Twente de taken in het bestuur niet duidelijk verdeeld. "Het is heel onduidelijk wie er nou aan de touwtjes trekt. Is dat de algemeen directeur (Paul van der Kraan, red.) of is dat de technisch directeur (Ted van Leeuwen, red.)? En, werken zij wel voldoende samen? Het is algemeen bekend dat als het in een organisatie bovenin sijpelt het onderin druppelt", aldus Marsman.

Marsman zou Garcia niet zomaar ontslaan, tenzij het niet werkt tussen de trainer en de spelers. "Ik neem aan dat FC Twente bewust voor de trainer en de mens Garcia heeft gekozen en daar ook heel bewust een staf bij heeft gezocht. Dan lijkt het me logisch dat je met elkaar het seizoen afmaakt."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Feb 2020 om 14:03
    • Quote van 14 Feb 2020 om 06:34
      Joost, ben jij misschien Hengelo?
    Nee. Ik ben Enschede. Woon er alleen niet meer.
  • 14 Feb 2020 om 12:54
    • Quote van 14 Feb 2020 om 11:27
      Papagaaien! Er is geeneen trainer die dit zooitje beter kan laten voetballen. Er zit gewoon geen kwaliteit in de selectie. Nu de trainer ontslaan is wel het domste dat je kunt doen.
    Nee dom doorgaan en straks beetje schaapachtig en zielig huilen van hoe kan dat nu dat we toch weer degraderen. Pff wordt wakker of pak maar vast je Twente zakdoekje.
  • 14 Feb 2020 om 12:39
    • Quote van 14 Feb 2020 om 11:56
      Waarop baseer jij dat ? Kijk je überhaupt wedstrijden. Dit is niet papegaaien. Je hoeft niet eens voetbalverstand te hebben om te zien dat de trainer foute keuze maakt. Nee we hebben geen fantastische selectie. Maar als je ze ook nog op de verkeerd plek neerzet. We spelen aflopen wedstrijd met twee aanvallende ingestelde spelers. Het enige aanvallende wat was opgesteld is een vuckic (aanvallende mid) en een vleugel speler. Dan met balafpakkers proberen wat te creëren op middenveld ( selahi) . Dat is net als brama een 6. Espinoza is in zijn ogen een aanvaller maar die scoort zelfs in de kk leage nauwelijks en tikt veel liever rond de middenlijn. GG snapt er gewoon niks van. Vertel jij mij nou eens wat jij zo goed vindt lopen dan? Iedere andere trainer maakt tenminste een normale opstelling. Ik denk dat in dit geval er juist heel veel te halen valt met trainerswissel. Meer wist dan bij alle domme onslagen van de afgelopen jaren.
    Er loopt helemaal niets goed, maar een andere trainer kan dat niet veranderen. Deze selectie zal zelfs niet in de top 5 van de KKD eindigen.
  • 14 Feb 2020 om 11:56
    • Quote van 14 Feb 2020 om 11:27
      Papagaaien! Er is geeneen trainer die dit zooitje beter kan laten voetballen. Er zit gewoon geen kwaliteit in de selectie. Nu de trainer ontslaan is wel het domste dat je kunt doen.
    Waarop baseer jij dat ? Kijk je überhaupt wedstrijden. Dit is niet papegaaien. Je hoeft niet eens voetbalverstand te hebben om te zien dat de trainer foute keuze maakt. Nee we hebben geen fantastische selectie. Maar als je ze ook nog op de verkeerd plek neerzet. We spelen aflopen wedstrijd met twee aanvallende ingestelde spelers. Het enige aanvallende wat was opgesteld is een vuckic (aanvallende mid) en een vleugel speler. Dan met balafpakkers proberen wat te creëren op middenveld ( selahi) . Dat is net als brama een 6. Espinoza is in zijn ogen een aanvaller maar die scoort zelfs in de kk leage nauwelijks en tikt veel liever rond de middenlijn. GG snapt er gewoon niks van. Vertel jij mij nou eens wat jij zo goed vindt lopen dan? Iedere andere trainer maakt tenminste een normale opstelling. Ik denk dat in dit geval er juist heel veel te halen valt met trainerswissel. Meer wist dan bij alle domme onslagen van de afgelopen jaren.
  • 14 Feb 2020 om 11:30
    • Quote van 14 Feb 2020 om 09:07
      Henk ten Cate zou hier nu goed passen.Ervaring, Rust en een natuurlijk overwicht op jonge spelers.
    Rust? Henk is zeer bedreven en als het Henk niet zint ... type Moniz die heeft dat ook.
    Michel Jansen is wel rust en eventueel Duitse trainer Labbadia, Schmidt en Roy Makaay spitsentrainer maken maar die kunnen we allemaal niet betalen vrees ik of sponsoren moeten betalen. Anfang, Walter, Schwartz misschien wel.
  • 14 Feb 2020 om 11:27
    Papagaaien! Er is geeneen trainer die dit zooitje beter kan laten voetballen. Er zit gewoon geen kwaliteit in de selectie. Nu de trainer ontslaan is wel het domste dat je kunt doen.
  • 14 Feb 2020 om 10:36
    Ik snap dat je aan het begin van het seizoen met zorg een staff hebt samengesteld maar we zitten nu niet meer aan begin van het seizoen en er zijn in de tussentijd aardig wat verkeerde keuzes gemaakt door diezelfde staff. Ik neem aan dat je dan gaat kijken of de staff nog steeds voldoet aan de verwachting. De verwachting die ik heb gelezen was punten behalen met aantrekkelijk voetbal. Dat eerste lukt beperkt dat tweede is totaal mislukt. Dus ik vind het niet raar dat je overweegt om niet door te gaan met de staff. Ook met het oog op de belangen.
  • 14 Feb 2020 om 09:17
    Die Marsman is totaal niet op de hoogte kan je wel opmaken uit zijn mening.
  • 14 Feb 2020 om 09:07
    Henk ten Cate zou hier nu goed passen.Ervaring, Rust en een natuurlijk overwicht op jonge spelers.
  • 14 Feb 2020 om 09:02
    • Quote van 14 Feb 2020 om 07:59
      Mee eens maar dat is de waan en de emotie van de dag.
      We moeten gewoon een oudere trainer hebben met charisma, passie en voetbalverstand, liefst ook ervaring met de Nederlandse competitie en dan kom ik uit op Erik Gerets. Zou hier groot voorstander van zijn.
    Was in het verleden veelbelovende trainer en heeft ook best wat gewonnen. Ik zou het geweldig vinden als hij zou komen.
  • 14 Feb 2020 om 08:47
    • Quote van 14 Feb 2020 om 06:44
      Eind van het seizoen
    Klopt samen met Tedje
  • 14 Feb 2020 om 08:24
    • Quote van 14 Feb 2020 om 06:58
      Tm zaterdag.
    Laten we het hopen haha.
  • 14 Feb 2020 om 08:08
    • Quote van 14 Feb 2020 om 06:58
      Tm zaterdag.
    Dat kunnen we alleen maar hopen.
  • 14 Feb 2020 om 07:59
    • Quote van 14 Feb 2020 om 03:04
      We hebben ons Twente kampioen zien worden, in de CL gezien, vechtend voor de top 3, top 5 etc. En nu spelen we in de onderste regionen met het risico dat we alsnog failliet gaan. Het is allemaal verdomde klote. Het voetbal is niet om aan te gluren en veel spelers lopen tegen de lamp. Trainerfiguren die komen en gaan en clubiconen die om 1 been vechten. Het is allemaal best triest. Maar om nu te schreeuwen om een Hake, die hier 2 jaar lang kapotgemaakt is omdat hij er niks van kon. En Schreuder daarvoor. Toen moest profeet Verbeek komen, die werd weer kapot gemaakt. Bla bla. Geen enkele trainer kan het hier goed doen. Zelfs Steve McClaren werd ineens verguisd omdat hij niet het succes kon brengen wat hij ons ooit bracht. Lieve mensen, kritisch zijn mag. Maar té kritisch, is niet goed voor jezelf en al helemaal niet voor de persoon, of club, waar je van houdt!!!
    Mee eens maar dat is de waan en de emotie van de dag.
    We moeten gewoon een oudere trainer hebben met charisma, passie en voetbalverstand, liefst ook ervaring met de Nederlandse competitie en dan kom ik uit op Erik Gerets. Zou hier groot voorstander van zijn.
  • 14 Feb 2020 om 06:58
    • Quote van 14 Feb 2020 om 06:44
      Eind van het seizoen
    Tm zaterdag.
  • 14 Feb 2020 om 06:44
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:22
      Tot wanneer loopt het contract van García ? !
    Eind van het seizoen
  • 14 Feb 2020 om 06:34
    • Quote van 14 Feb 2020 om 03:04
      We hebben ons Twente kampioen zien worden, in de CL gezien, vechtend voor de top 3, top 5 etc. En nu spelen we in de onderste regionen met het risico dat we alsnog failliet gaan. Het is allemaal verdomde klote. Het voetbal is niet om aan te gluren en veel spelers lopen tegen de lamp. Trainerfiguren die komen en gaan en clubiconen die om 1 been vechten. Het is allemaal best triest. Maar om nu te schreeuwen om een Hake, die hier 2 jaar lang kapotgemaakt is omdat hij er niks van kon. En Schreuder daarvoor. Toen moest profeet Verbeek komen, die werd weer kapot gemaakt. Bla bla. Geen enkele trainer kan het hier goed doen. Zelfs Steve McClaren werd ineens verguisd omdat hij niet het succes kon brengen wat hij ons ooit bracht. Lieve mensen, kritisch zijn mag. Maar té kritisch, is niet goed voor jezelf en al helemaal niet voor de persoon, of club, waar je van houdt!!!
    Joost, ben jij misschien Hengelo?
  • 14 Feb 2020 om 06:31
    • Quote van 14 Feb 2020 om 03:04
      We hebben ons Twente kampioen zien worden, in de CL gezien, vechtend voor de top 3, top 5 etc. En nu spelen we in de onderste regionen met het risico dat we alsnog failliet gaan. Het is allemaal verdomde klote. Het voetbal is niet om aan te gluren en veel spelers lopen tegen de lamp. Trainerfiguren die komen en gaan en clubiconen die om 1 been vechten. Het is allemaal best triest. Maar om nu te schreeuwen om een Hake, die hier 2 jaar lang kapotgemaakt is omdat hij er niks van kon. En Schreuder daarvoor. Toen moest profeet Verbeek komen, die werd weer kapot gemaakt. Bla bla. Geen enkele trainer kan het hier goed doen. Zelfs Steve McClaren werd ineens verguisd omdat hij niet het succes kon brengen wat hij ons ooit bracht. Lieve mensen, kritisch zijn mag. Maar té kritisch, is niet goed voor jezelf en al helemaal niet voor de persoon, of club, waar je van houdt!!!
    Wat een onzin. Voor de meeste supporters hoefde Hake helemaal niet weg. Juist toen Verbeek werd aangesteld, werd er gewaarschuwd voor zijn manier van werken Ik voorspelde toen al dat hij niet paste bij die selectie. Schreuder was een heel ander verhaal dan Hake. Hij kraamde onzin uit voor en na een wedstrijd. Dat geen overtuiging in. Hake was in alle tijden zichzelf en gaf duidelijk aan wat goed ging en niet tijdens een interview. Dat hij dan geen gevleugelde uitspraken had, is iets heel anders.
  • 14 Feb 2020 om 05:59
    • Quote van 14 Feb 2020 om 03:04
      We hebben ons Twente kampioen zien worden, in de CL gezien, vechtend voor de top 3, top 5 etc. En nu spelen we in de onderste regionen met het risico dat we alsnog failliet gaan. Het is allemaal verdomde klote. Het voetbal is niet om aan te gluren en veel spelers lopen tegen de lamp. Trainerfiguren die komen en gaan en clubiconen die om 1 been vechten. Het is allemaal best triest. Maar om nu te schreeuwen om een Hake, die hier 2 jaar lang kapotgemaakt is omdat hij er niks van kon. En Schreuder daarvoor. Toen moest profeet Verbeek komen, die werd weer kapot gemaakt. Bla bla. Geen enkele trainer kan het hier goed doen. Zelfs Steve McClaren werd ineens verguisd omdat hij niet het succes kon brengen wat hij ons ooit bracht. Lieve mensen, kritisch zijn mag. Maar té kritisch, is niet goed voor jezelf en al helemaal niet voor de persoon, of club, waar je van houdt!!!
    Ja Joost, dan moeten we maar degraderen. In ieder geval niet te kritisch zijn.
  • 14 Feb 2020 om 03:04
    • Quote van 13 Feb 2020 om 23:46
      Mis René Hake nu als een gek. Degraderen of niet, je weet wat je aan je trainer hebt. Na die tapes zou ik GGG het liefst een bijl door z'n nek hakken. Maarja het is zijn werk maar en niet dat hij persoonlijk een moord wilde plegen. Een nuchter type als Lukkien of Hake zou het beste zijn voor deze club en GGG kan sterven
    We hebben ons Twente kampioen zien worden, in de CL gezien, vechtend voor de top 3, top 5 etc. En nu spelen we in de onderste regionen met het risico dat we alsnog failliet gaan. Het is allemaal verdomde klote. Het voetbal is niet om aan te gluren en veel spelers lopen tegen de lamp. Trainerfiguren die komen en gaan en clubiconen die om 1 been vechten. Het is allemaal best triest. Maar om nu te schreeuwen om een Hake, die hier 2 jaar lang kapotgemaakt is omdat hij er niks van kon. En Schreuder daarvoor. Toen moest profeet Verbeek komen, die werd weer kapot gemaakt. Bla bla. Geen enkele trainer kan het hier goed doen. Zelfs Steve McClaren werd ineens verguisd omdat hij niet het succes kon brengen wat hij ons ooit bracht. Lieve mensen, kritisch zijn mag. Maar té kritisch, is niet goed voor jezelf en al helemaal niet voor de persoon, of club, waar je van houdt!!!
  • 13 Feb 2020 om 23:46
    • Quote van 13 Feb 2020 om 22:49
      Zo lang onze club gerund en bestuurd wordt als een veredelde amateur club veranderd er geen reet. Die algemeen directeur schitterd ook van afwezigheid nu al en over de rvc al helemaal te zwijgen wat Slappe bende al met al.
    Mis René Hake nu als een gek. Degraderen of niet, je weet wat je aan je trainer hebt. Na die tapes zou ik GGG het liefst een bijl door z'n nek hakken. Maarja het is zijn werk maar en niet dat hij persoonlijk een moord wilde plegen. Een nuchter type als Lukkien of Hake zou het beste zijn voor deze club en GGG kan sterven
  • 13 Feb 2020 om 23:45
    Als de technisch directeur een fatsoenlijke selectie samensteld , de trainer de juiste spelers op de juiste positie zet en de spelers zich het snot voor de ogen lopen met aanvallende intenties dan hoor je hier geen enkele supporter klagen en is dit een kloten stadion voor elke club die hier naartoe moet.
  • 13 Feb 2020 om 23:22
    Tot wanneer loopt het contract van García ? !
  • 13 Feb 2020 om 22:49
    • Quote van 13 Feb 2020 om 22:36
      Als je wilt degraderen is het logsch ja. Wil je kans maken erin te blijven trap je Puta Garcia er heel snel uit.
    Zo lang onze club gerund en bestuurd wordt als een veredelde amateur club veranderd er geen reet. Die algemeen directeur schitterd ook van afwezigheid nu al en over de rvc al helemaal te zwijgen wat Slappe bende al met al.
  • 13 Feb 2020 om 22:49
    • Quote van 13 Feb 2020 om 22:12
      Ik denk niet dat fctwente bewust heeft gekozen voor ggg maar dat tvl heeft gezegd ggg jij wordt de nieuwe trainer niks meer en niks minder vandaar dat er een grote groep supporters zegt dat beiden weg moeten,klaar en over.
    Ikzeg. Post. U heeft een punt. Hoe het zit is niet moeilijk te verklaren want td en holcher en toen werd ccc onze trainer ongelooflijk maar waar deze 3 hadden nooit maar dan ook nooit de regie mogen hebben. Een ding hoop ik wel dat wij er in blijven want voor de 3e keer degradatie kan ik niet meer aan. En ik denk ons fctwente ook niet.
  • 13 Feb 2020 om 22:40
    • Quote van 13 Feb 2020 om 22:12
      Ik denk niet dat fctwente bewust heeft gekozen voor ggg maar dat tvl heeft gezegd ggg jij wordt de nieuwe trainer niks meer en niks minder vandaar dat er een grote groep supporters zegt dat beiden weg moeten,klaar en over.
    GGG doet maar wat zonder een goeie assistent. Deze club heeft op elk niveau ervaring nodig, maar vooral nu in de TS. En mochten we degraderen, dan is TvL hoofdschuldig. OBLADI OBLADA WOUTJE BRAMA JALALALALALA
  • 13 Feb 2020 om 22:36
    Als je wilt degraderen is het logsch ja. Wil je kans maken erin te blijven trap je Puta Garcia er heel snel uit.
  • 13 Feb 2020 om 22:23
    Aldus marsmannetje
  • 13 Feb 2020 om 22:12
    Ik denk niet dat fctwente bewust heeft gekozen voor ggg maar dat tvl heeft gezegd ggg jij wordt de nieuwe trainer niks meer en niks minder vandaar dat er een grote groep supporters zegt dat beiden weg moeten,klaar en over.
zaterdag 29 februari 2020
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›