FC Twente wil met jurist en FBO om tafel: ''Niet worden verrast'' Update: Vuckic reageert: ''Mijn focus is volledig op FC Twente'' Kritiek op Van Leeuwen: ''Daar heeft hij compleet gefaald'' 'KNVB zet vol in op doorspelen: play-offs naar enkel duel' OPROEP | Kaartenactie Twentefans voor zieke en jarige Sørensen

Nederlands elftal in De Grolsch Veste: wat krijgt FC Twente?

19
Nederlands elftal in De Grolsch Veste: wat krijgt FC Twente?

FC Twente is eind mei voor de tweede keer gastheer van het Nederlands elftal. Net als in 2009 speelt Oranje een oefeninterland in De Grolsch Veste.

Het binnenhalen van de interland is volgens TC Tubantia vooral goed voor het imago van de club en voor Enschede. Financieel wordt FC Twente er niet veel rijker van. De opbrengst van de tickets gaat namelijk volledig naar de KNVB.

De normale wedstrijdkosten zijn voor de rekening van FC Twente, al wordt de club wel gecompenseerd door de voetbalbond die een huursom betaalt. De opbrengsten uit de catering zijn wel volledig voor FC Twente.

Ondanks dat de verwachting is dat De Grolsch Veste uitverkocht zal raken voor de interland tussen Nederland en Griekenland liggen de opbrengsten uit de catering waarschijnlijk lager. De supporters van FC Twente staan namelijk bekend als 'goede drinkers', terwijl het Nederlands elftal een ander soort publiek trekt.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Feb 2020 om 07:26
    • Quote van 19 Feb 2020 om 12:19
      Nope, alleen met Twente.
      Nooit met dat klapvee.
    Stoer.
  • 19 Feb 2020 om 14:28
    • Quote van 19 Feb 2020 om 12:27
      Hoe vind je het dan dat Twente dit gebruikt om de financiële huishouding weer op orde te krijgen dan?
    Oh gelukkig, na Nederland - Griekenland is financieel alles weer tip top.
    Ik kan weer rustig slapen.
  • 19 Feb 2020 om 12:50
    • Quote van 19 Feb 2020 om 12:44
      ? Tekst niet gelezen? Zoveel houdt Twente er niet aan over hoor. Zal me niks verbazen dat ze zelfs bij moeten passen met alle randgebeuren er omheen.
    Levert wel geld op maar geen hele grote bedragen. Gewoon creatief zijn en proberen geld te verdienen. Wie het kleine niet eert.......
  • 19 Feb 2020 om 12:44
    • Quote van 19 Feb 2020 om 12:27
      Hoe vind je het dan dat Twente dit gebruikt om de financiële huishouding weer op orde te krijgen dan?
    ? Tekst niet gelezen? Zoveel houdt Twente er niet aan over hoor. Zal me niks verbazen dat ze zelfs bij moeten passen met alle randgebeuren er omheen.
  • 19 Feb 2020 om 12:27
    • Quote van 19 Feb 2020 om 09:50
      Klapvee is het en niets anders, bij het NL elftal zit geen echt voetbalpubliek althans 80% zit niet, dat zijn korfbal mensen en dat soort types. Het is gewoon net als carnaval een achterlijk gebeuren met inderdaad stadion vol klapvee oh wat een lol....
    Hoe vind je het dan dat Twente dit gebruikt om de financiële huishouding weer op orde te krijgen dan?
  • 19 Feb 2020 om 12:19
    • Quote van 19 Feb 2020 om 10:42
      Nee wij met die trommels
    Ook afschaffen die trommels, eens.
  • 19 Feb 2020 om 12:19
    • Quote van 19 Feb 2020 om 10:23
      EK en WK dan ook maar afschaffen. Of sta je dan wel op de oude markt te zuipen.
    Nope, alleen met Twente.
    Nooit met dat klapvee.
  • 19 Feb 2020 om 12:18
    • Quote van 19 Feb 2020 om 10:27
      Zijn er nog ergere mongolen dan jij? Kan me niet voorstellen.
    Ja je vader en moeder omdat ze jou hebben gehouden.
  • 19 Feb 2020 om 12:18
    • Quote van 19 Feb 2020 om 09:33
      Dus jij vind gezinnen die leuk met zn vieren naar een wedstrijd van het Nederlands elftal gaan mongolen?
    JA - Voetbal is niet voor gezinnen. Voetbal is voor snuivende, rellende, tierende mannen die de boel afbreken. En daarna lekker naar de hoeren gaan om zich helemaal suf te pompen op zo'n kuthoer. Dit wou je horen denk ik? Voldoet het aan je verwachting?
  • 19 Feb 2020 om 10:56
    Ron Jans naar FCT halen.
  • 19 Feb 2020 om 10:42
    • Quote van 19 Feb 2020 om 09:50
      Klapvee is het en niets anders, bij het NL elftal zit geen echt voetbalpubliek althans 80% zit niet, dat zijn korfbal mensen en dat soort types. Het is gewoon net als carnaval een achterlijk gebeuren met inderdaad stadion vol klapvee oh wat een lol....
    Nee wij met die trommels
  • 19 Feb 2020 om 10:27
    • Quote van 19 Feb 2020 om 09:17
      Wat Twente krijgt?Een stel mongolen in de Veste.
    Zijn er nog ergere mongolen dan jij? Kan me niet voorstellen.
  • 19 Feb 2020 om 10:23
    • Quote van 19 Feb 2020 om 09:50
      Klapvee is het en niets anders, bij het NL elftal zit geen echt voetbalpubliek althans 80% zit niet, dat zijn korfbal mensen en dat soort types. Het is gewoon net als carnaval een achterlijk gebeuren met inderdaad stadion vol klapvee oh wat een lol....
    EK en WK dan ook maar afschaffen. Of sta je dan wel op de oude markt te zuipen.
  • 19 Feb 2020 om 09:50
    • Quote van 19 Feb 2020 om 09:33
      Dus jij vind gezinnen die leuk met zn vieren naar een wedstrijd van het Nederlands elftal gaan mongolen?
    Klapvee is het en niets anders, bij het NL elftal zit geen echt voetbalpubliek althans 80% zit niet, dat zijn korfbal mensen en dat soort types. Het is gewoon net als carnaval een achterlijk gebeuren met inderdaad stadion vol klapvee oh wat een lol....
  • 19 Feb 2020 om 09:44
    Laat ze dan lekker ergens anders gaan spelen
  • 19 Feb 2020 om 09:33
    • Quote van 19 Feb 2020 om 09:17
      Wat Twente krijgt?Een stel mongolen in de Veste.
    Dus jij vind gezinnen die leuk met zn vieren naar een wedstrijd van het Nederlands elftal gaan mongolen?
  • 19 Feb 2020 om 09:25
    De Veste staat bekend om zijn lekkere broodjes beenham. Dus dat gaat wel goedkomen. Gewoon mooi dat ze hier gaan spelen.
  • 19 Feb 2020 om 09:17
    Wat Twente krijgt?Een stel mongolen in de Veste.
  • 19 Feb 2020 om 08:44
    Die opbrengsten gaan tegenvallen idd als er slootwater wordt geschonken. Daar kunnen ze zelfs in het westen maar 2 van op. Maarja, westerlingen kunnen gewoon niet zuipen