Nkufo: ''Ik had het gevoel dat hij mij de bal niet wilde geven'' Tal van clubs scharen zich achter Ajax en willen seizoen zien stoppen Brama 'schittert' in video van MST: ''Jij kunt levens redden'' ''Voor Feyenoord, PSV en FC Twente loopt bedrag in de miljoenen'' Derksen reëel: ''Denk dat we deze competitie kunnen vergeten''

Lang 'publiekslieveling' bij FC Twente: ''Hij werkt zich de kolere''

11
Lang 'publiekslieveling' bij FC Twente: ''Hij werkt zich de kolere''

Noa Lang krijgt deze maanden bij FC Twente de kans om meer ervaring op te doen in de Eredivisie. De huurling van Ajax doet het in zijn eerste wedstrijden uitstekend in Enschede. Clubwatcher Leon ten Voorde geniet van de twintigjarige aanvaller.

"Toen Noa Lang hier binnen kwam, hadden we allemaal het vooroordeel: Mannetje, grote mond bij Ajax, babbels. Past dat hier wel? Dat was het gevoel", zegt Ten Voorde in de podcast van TC Tubantia. "Maar hij is inmiddels op weg om een publiekslieveling te worden."

Lang scoorde al in zijn eerste thuiswedstrijd tegen Sparta Rotterdam (2-0) en speelde ook tegen AZ (2-0) prima. "Hij voelt het heel goed aan en bespeelt het publiek", ziet Ten Voorde. "Hij vindt het ook geweldig om voor Vak-P te spelen. Hij gaat als de brandweer. Ik had ook het gevoel dat hij een beetje op balletjes zou wachten en dan gaan pingelen, maar hij werkt zich echt de kolere."

"Dat deed hij al tegen FC Emmen (2-0), toen had hij na tachtig minuten kramp. Hij rent achter tegenstanders aan en ik denk dat Erik ten Hag vanuit Amsterdam denkt: Zo, dat is een goede ontwikkeling. Noa Lang is aan het werk daar", aldus Ten Voorde, die zelf een jeugdvriend is van Ten Hag.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Feb 2020 om 23:51
    • Quote van 18 Feb 2020 om 17:50
      Prima voetballer voor ons , evenals Troupee !
    Mee eens. Aitor, Eslinosa en Busquets zijn niet meer nodig.
  • 18 Feb 2020 om 23:48
    Hij werkt hard en neemt daarmee de rest op sleeptouw...daar begint het al...en een lefgozer in de ploeg was hard nodig...groot deel was slappe hap...goed dat die Troupee erbij is ook. Laat ze allebei volgend jaar ook maar bij Twente...
  • 18 Feb 2020 om 21:51
    Ja misschien is "negatief" weer te negatief van mij ;) Maar ik lees het en der toch van sommigen dat ze hem nog niet veel vinden toevoegen, wat ik dan vrij onbegrijpelijk vind..
  • 18 Feb 2020 om 21:24
    • Quote van 18 Feb 2020 om 20:39
      Ik begrijp niet dat er mensen nog negatief of twijfelachtig over Lang kunnen zijn.. Ik had ook heel erg mijn twijfels over zijn persoon en exact het gevoel wat Ten Voorde beschrijft, maar sinds ik hem in ons shirt heb zien voetballen ben ik direct fan van hem geworden. Tuurlijk gaan nog niet al zijn kansen erin, maar als je ziet hoeveel dreiging, werklust en techniek hij onze ploeg brengt, dan word ik daar echt heel blij van. Ik vind hem echt van een andere categorie dan wat we hier de laatste jaren hebben zien spelen, en zie hem nog wel ver komen.
    Wie is er dan negatief over dan
  • 18 Feb 2020 om 20:39
    • Quote van 18 Feb 2020 om 17:41
      Bij lange na niet....hij maakt niet het verschil. Troupe ook niet maar het was een teamprestatie. Hopelijk kunnen ze deze lijn nog ff doortrekken.
    Ik begrijp niet dat er mensen nog negatief of twijfelachtig over Lang kunnen zijn.. Ik had ook heel erg mijn twijfels over zijn persoon en exact het gevoel wat Ten Voorde beschrijft, maar sinds ik hem in ons shirt heb zien voetballen ben ik direct fan van hem geworden. Tuurlijk gaan nog niet al zijn kansen erin, maar als je ziet hoeveel dreiging, werklust en techniek hij onze ploeg brengt, dan word ik daar echt heel blij van. Ik vind hem echt van een andere categorie dan wat we hier de laatste jaren hebben zien spelen, en zie hem nog wel ver komen.
  • 18 Feb 2020 om 19:49
    • Quote van 18 Feb 2020 om 17:41
      Bij lange na niet....hij maakt niet het verschil. Troupe ook niet maar het was een teamprestatie. Hopelijk kunnen ze deze lijn nog ff doortrekken.
    En mede dat de juiste mannetjes eindelijk op de goede plek liepen
  • 18 Feb 2020 om 18:48
    • Quote van 18 Feb 2020 om 17:41
      Bij lange na niet....hij maakt niet het verschil. Troupe ook niet maar het was een teamprestatie. Hopelijk kunnen ze deze lijn nog ff doortrekken.
    Er zijn twee versterkingen gehaald en FCT speelt vervolgens met 6(!) andere basisspelers als voor de winterstop.
  • 18 Feb 2020 om 17:50
    Prima voetballer voor ons , evenals Troupee !
  • 18 Feb 2020 om 17:48
    • Quote van 18 Feb 2020 om 17:41
      Bij lange na niet....hij maakt niet het verschil. Troupe ook niet maar het was een teamprestatie. Hopelijk kunnen ze deze lijn nog ff doortrekken.
    Bij LANGe na niet....
  • 18 Feb 2020 om 17:41
    • Quote van 18 Feb 2020 om 17:10
      Noa Lang hopelijk het gezicht van de wederopstanding van FC Twente
    Bij lange na niet....hij maakt niet het verschil. Troupe ook niet maar het was een teamprestatie. Hopelijk kunnen ze deze lijn nog ff doortrekken.
  • 18 Feb 2020 om 17:10
    Noa Lang hopelijk het gezicht van de wederopstanding van FC Twente