Nkufo: ''Ik had het gevoel dat hij mij de bal niet wilde geven'' Tal van clubs scharen zich achter Ajax en willen seizoen zien stoppen Brama 'schittert' in video van MST: ''Jij kunt levens redden'' ''Voor Feyenoord, PSV en FC Twente loopt bedrag in de miljoenen'' Derksen reëel: ''Denk dat we deze competitie kunnen vergeten''

Pleguezuelo blinkt uit bij FC Twente: ''Hij is absoluut een krijger''

13
Pleguezuelo blinkt uit bij FC Twente: ''Hij is absoluut een krijger''

Julio Pleguezuelo is de laatste weken een van de uitblinkers bij FC Twente. De Spaanse verdediger staat eindelijk centraal in de defensie en voelt zich daar op zijn plek, ziet ook voormalig FC Twente-trainer Jan va Staa.

"Hij speelde eerst als rechtervleugelverdediger, maar daar vind ik hem minder", zegt Van Staa bij De Oosttribune. "Hij speelt nu centraal en de laatste weken gaat het een stuk beter. Hij straalt rust uit en brengt agressie in de positieve zin. Het is een opvallende speler. Niet alleen in die wedstrijd, maar in z'n algemeenheid vind ik hem iets extra's brengen."

Pleguezuelo kon als rechtsback minder zijn stempel drukken. "Dan moet je altijd heel veel ruimtes in je rug dekken en dan is het lastiger tegen een buitenspeler. Wanneer ga je dan wel of niet dekken? In het centrum heb je altijd mensen om je heen wat het makkelijker maakt. En ik moet zeggen dat Bijen dan ook beter speelt."

Ook clubwatcher Tijmen van Wissing is onder de indruk van Pleguezuelo. "Hij is absoluut een krijger, hoor. We moeten wel uitkijken dat we hem nu niet heel groot gaan maken, maar hij is de laatste weken al heel sterk. Ik vond hem tegen FC Emmen ook de beste FC Twente-speler en eigenlijk de laatste tijd al. Het is een goede zet geweest om hem centraal achterin te zetten."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Feb 2020 om 04:43
    Goede keuze van. Ted om Ple.... binnen te halen
  • 19 Feb 2020 om 10:20
    • Quote van 19 Feb 2020 om 01:53
      Stel je voor: Jans als trainer, Troupee binnenhalen, alle spelers met een slechte mentaliteit weg, Bosch een vaste basisplaats, Aburjania overnemen, Troupee overnemen, contracten van o.a Vukcic en Drommel verlengen, een gemotiveerde buitenspeler halen als vervanging voor Lang of Lang nog een jaar huren (lijkt me onmogelijk) en je hebt een vechtmachine gecreeërd voor volgend seizoen.
    Drommel kun je wel vergeten, denk ik. Hij kon transfervrij vertrekken maar ook bijtekenen bij Twente. Heeft, uiteraard!, het laatste gedaan onder voorwaarden waarvan gelimiteerde transfersom in zijn contract. Ajax gaat hem denk ik halen, lijkt mij ook een heel goede zet van Ajax. Liefst zie ik hem bij ons blijven. Ron Jans als trainer, het zou mij niet verbazen als ze proberen hem te halen. Zal afhankelijk zijn van de grillen van Ted.
  • 19 Feb 2020 om 01:55
    • Quote van 19 Feb 2020 om 01:53
      Stel je voor: Jans als trainer, Troupee binnenhalen, alle spelers met een slechte mentaliteit weg, Bosch een vaste basisplaats, Aburjania overnemen, Troupee overnemen, contracten van o.a Vukcic en Drommel verlengen, een gemotiveerde buitenspeler halen als vervanging voor Lang of Lang nog een jaar huren (lijkt me onmogelijk) en je hebt een vechtmachine gecreeërd voor volgend seizoen.
    En Matos natuurlijk huren/kopen volgend seizoen.
  • 19 Feb 2020 om 01:53
    • Quote van 18 Feb 2020 om 19:13
      Off topic. Snel ron jans binnen halen zou ik zeggen. Hij is weer club loos.
    Stel je voor: Jans als trainer, Troupee binnenhalen, alle spelers met een slechte mentaliteit weg, Bosch een vaste basisplaats, Aburjania overnemen, Troupee overnemen, contracten van o.a Vukcic en Drommel verlengen, een gemotiveerde buitenspeler halen als vervanging voor Lang of Lang nog een jaar huren (lijkt me onmogelijk) en je hebt een vechtmachine gecreeërd voor volgend seizoen.
  • 18 Feb 2020 om 20:03
    • Quote van 18 Feb 2020 om 19:48
      Mag van mij, top trainer met duidelijke visie!!
    En niet te vergeten een schitterende dans
  • 18 Feb 2020 om 19:48
    • Quote van 18 Feb 2020 om 19:13
      Off topic. Snel ron jans binnen halen zou ik zeggen. Hij is weer club loos.
    Mag van mij, top trainer met duidelijke visie!!
  • 18 Feb 2020 om 19:37
    • Quote van 18 Feb 2020 om 18:12
      Zwaar offtopic: Iemand die weet waar je Bourissia Dortmund-Psg live kan kijken, ik heb geen ziggo sport?
    Sport365.live
  • 18 Feb 2020 om 19:34
    • Quote van 18 Feb 2020 om 19:07
      Absolute topper maar helaas ook te lang misbruikt door GG. Die jongen speelt ijzersterk hoe lang ligt die eindelijk vast? Ik dacht toch 2 jaar plus optie nog een jaar?? Hoop het voor mij de toekomstige aanvoerder en leider van dit elftal.
    Ja na dit seizoen nog 1 jaar met een optie voor nog 1
  • 18 Feb 2020 om 19:13
    Off topic. Snel ron jans binnen halen zou ik zeggen. Hij is weer club loos.
  • 18 Feb 2020 om 19:07
    Absolute topper maar helaas ook te lang misbruikt door GG. Die jongen speelt ijzersterk hoe lang ligt die eindelijk vast? Ik dacht toch 2 jaar plus optie nog een jaar?? Hoop het voor mij de toekomstige aanvoerder en leider van dit elftal.
  • 18 Feb 2020 om 19:07
    • Quote van 18 Feb 2020 om 18:56
      Zendt Veronica niet uit? of doen die atletico-liverpool? Anders zou je Rojadirecta kunnen proberen, wel een kunst om de reclames te ontwijken :)
    Helaas zendt veronica alleen liverpool uit, bvb psg lijkt me leuker. Bedankt voor je tip ik zal kijken of die site werkt.
  • 18 Feb 2020 om 18:56
    • Quote van 18 Feb 2020 om 18:12
      Zwaar offtopic: Iemand die weet waar je Bourissia Dortmund-Psg live kan kijken, ik heb geen ziggo sport?
    Zendt Veronica niet uit? of doen die atletico-liverpool? Anders zou je Rojadirecta kunnen proberen, wel een kunst om de reclames te ontwijken :)
  • 18 Feb 2020 om 18:12
    Zwaar offtopic: Iemand die weet waar je Bourissia Dortmund-Psg live kan kijken, ik heb geen ziggo sport?
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›