Nkufo: ''Ik had het gevoel dat hij mij de bal niet wilde geven'' Tal van clubs scharen zich achter Ajax en willen seizoen zien stoppen Brama 'schittert' in video van MST: ''Jij kunt levens redden'' ''Voor Feyenoord, PSV en FC Twente loopt bedrag in de miljoenen'' Derksen reëel: ''Denk dat we deze competitie kunnen vergeten''

Garcia blikt terug: ''Het had in de familie moeten blijven''

11
Garcia blikt terug: ''Het had in de familie moeten blijven''

FC Twente won afgelopen weekend met 2-0 van AZ door doelpunten van Giorgi Aburjania en Queensy Menig en daardoor zijn de Tukkers nog maar twee punten verwijderd van het linkerrijtje. Trainer Gonzalo Garcia toonde zich na afloop trots. 

"Op het moeilijkste moment van het seizoen hebben wij onze beste wedstrijd gespeeld", legt hij uit in gesprek met Voetbal International. "Als je dat als speler kunt opbrengen, heb je persoonlijkheid en een groot hart. Wij hebben vandaag aan de buitenwereld het juiste signaal gegeven: wij zijn nog steeds samen", aldus Garcia, die Wout Brama weer in zijn selectie had opgenomen. 

De oefenmeester heeft dan ook geen spijt van die keuze. "Het sentiment rond de club was te negatief geworden. Het gaat mij om de elf die in het veld staan, ik probeer zo veel mogelijk druk bij hen weg te nemen", aldus Garcia, die weinig meer kwijt wil over 'Bramagate' en de Twente-tapes. "In iedere familie gebeurt weleens wat. Alleen: het had in de familie moeten blijven", beseft hij. 

 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Feb 2020 om 12:43
    • Quote van 20 Feb 2020 om 11:29
      Zou het in ieder geval nog dit seizoen proberen met Jans hoofdtrainer Garcia assistent en als meneer Garcia zich daar te groot en te goed voor vind dan is het wegwezen.
    en de spanjolen..die willen alleen met 2G..dan gaan we alsnog het schip in...nee dit is niet de oplossing..
  • 20 Feb 2020 om 11:29
    • Quote van 19 Feb 2020 om 18:34
      Gracia moet je afscheid van nemen na dit seizoen. Er is teveel gebeurt tussen hem en Wout wat de club heeft geschaad. Vergeet daarnaast niet zijn overduidelijke, en onterechte voorkeur voor Aitor en Espiniksa. Ron Jans moet je inderdaad nu al benaderen.....
    Zou het in ieder geval nog dit seizoen proberen met Jans hoofdtrainer Garcia assistent en als meneer Garcia zich daar te groot en te goed voor vind dan is het wegwezen.
  • 19 Feb 2020 om 18:34
    • Quote van 19 Feb 2020 om 17:34
      Ron Jans hoofdtrainer en Garcia en vd Ree assistent, is ook iets goedkopere manier en Garcia kent Jans nog van zijn Groningen tijd volgens mij misschien werkt dat wel meer ervaring naast zich.
    Gracia moet je afscheid van nemen na dit seizoen. Er is teveel gebeurt tussen hem en Wout wat de club heeft geschaad. Vergeet daarnaast niet zijn overduidelijke, en onterechte voorkeur voor Aitor en Espiniksa. Ron Jans moet je inderdaad nu al benaderen.....
  • 19 Feb 2020 om 17:34
    • Quote van 19 Feb 2020 om 16:39
      Ja en Ron Jans in zijn plaats.
    Ron Jans hoofdtrainer en Garcia en vd Ree assistent, is ook iets goedkopere manier en Garcia kent Jans nog van zijn Groningen tijd volgens mij misschien werkt dat wel meer ervaring naast zich.
  • 19 Feb 2020 om 17:23
    • Quote van 19 Feb 2020 om 16:39
      Ja en Ron Jans in zijn plaats.
    Nou, mag voor mij per direct komen om seizoen af te maken en dan verder met hem voor in de toekomst. Wat heb je nou aan die grappenmaker van García ? Heeft géén toegevoegde waarde meer op de ploeg. En Tedje zit nog in z’n winterslaap, die had op moeten staan als TD en z’n maatregelen moeten nemen.
  • 19 Feb 2020 om 17:17
    • Quote van 19 Feb 2020 om 12:44
      Het is allemaal gissen. Zelfs voor een weldenkend mens.
    Haha, voor een weldenkend mens, is het verhaal glashelder!
  • 19 Feb 2020 om 16:39
    • Quote van 19 Feb 2020 om 14:12
      García, droeftoeter, snel wegwezen na dit seizoen !
    Ja en Ron Jans in zijn plaats.
  • 19 Feb 2020 om 15:49
    Ron Jans hieropan
  • 19 Feb 2020 om 14:12
    García, droeftoeter, snel wegwezen na dit seizoen !
  • 19 Feb 2020 om 12:44
    • Quote van 19 Feb 2020 om 12:32
      Met alle respect maar die man is volledig de weg kwijt. Onzin en hij spreekt zichzelf tegen Het is kwalijk dat de directie/ bestuur deze man nog toestemming geven voor interviews. Ieder weldenkend mens begrijpt nu ook hoe de kwestie met een verstandig persoon als Brama is ontstaan.
    Het is allemaal gissen. Zelfs voor een weldenkend mens.
  • 19 Feb 2020 om 12:32
    Met alle respect maar die man is volledig de weg kwijt. Onzin en hij spreekt zichzelf tegen Het is kwalijk dat de directie/ bestuur deze man nog toestemming geven voor interviews. Ieder weldenkend mens begrijpt nu ook hoe de kwestie met een verstandig persoon als Brama is ontstaan.
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›