Nkufo: ''Ik had het gevoel dat hij mij de bal niet wilde geven'' Tal van clubs scharen zich achter Ajax en willen seizoen zien stoppen Brama 'schittert' in video van MST: ''Jij kunt levens redden'' ''Voor Feyenoord, PSV en FC Twente loopt bedrag in de miljoenen'' Derksen reëel: ''Denk dat we deze competitie kunnen vergeten''

''Brama wil zijn rol anders invullen dan Garcia voor ogen heeft''

16
''Brama wil zijn rol anders invullen dan Garcia voor ogen heeft''

Wout Brama komt dit seizoen nauwelijks aan spelen toe bij FC Twente, maar trainer Gonzalo Garcia bleef altijd vaag over de waarom-vraag. Peter Wekking weet echter wel waarom het clubicoon van de Tukkers geen vaste basisspeler is. 

"Voor Gonzalo Garcia belichaamt Brama een middenvelder die zijn rol als 6 anders wil invullen dan de trainer voor ogen heeft", legt hij uit in zijn analyse voor Voetbal International. "Brama is een middenvelder die het spel in eerste instantie denkt en dan pas speelt, als het nog nodig is", aldus Wekking. 

"Met zijn inzicht voorvoelt hij waar gevaar dreigt en ruimtes kunnen ontstaan en daarop anticipeert hij", vervolgt de verslaggever over de ervaren middenvelder. "De in Spanje gevormde Garcia heeft echter een voorkeur voor middenvelders die het spel spelen, zoals de technisch vaardige Spanjaarden Javier Espinosa en Oriol Busquets, die meer bedreven zijn in de balvoering", besluit Wekking realistisch. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Feb 2020 om 18:05
    • Quote van 19 Feb 2020 om 18:29
      Dit is nou niet echt nieuws. Ik vind sowieso de hele discussie rondom Wout Brama wat overdreven. Wout, Sander en Garcia kunnen toch gewoon met elkaar in gesprek gaan. In dat gesprek vertellen ze hoe ze tegen de zaak aankijken. Wout heeft volgens mij het beste met de club voor en is denk ik niet opzettelijk vervelend. Het kan wel zijn dat Garcia dat zo ervaart maar dan ga je er toch met elkaar over praten? Uit het gesprek komt waarschijnlijk dat garcia wout te dominant vindt ,dan kan wout zich aanpassen en het er met garcia erover hebben wanneer hij een grens overtreedt. Als Wout toch geen verbetering laat zien zet je hem uit de selectie, maar niet nu al. Als het lekker gaat dan houdt je hem in de selectie. Je laat naar buiten een bericht verschijnen waarin je zegt dat Brama Garcia en Boschker hebben gespreken en dat de rust weer is teruggekeert en je hebt de chaos opgelost. Bij mij komt het heel erg over alsof Brama Boschker en Garcia niet met elkaar praten en hun ego's te groot zijn om het met elkaar over de zaak te hebben. Ik geloof dat Wout heel dominant en cynisch kan zijn en dat garcia daar gelijk in heeft maar dan zeg je dat tegen hem en zet je hem toch niet neer als een splijtzwan in de media?
    Goed geschreven.

    Ik denk dat Wout zichzelf wellicht overschat. Hij mocht zich vorig seizoen met Pusic bemoeien, had een vinger in de pap. Had de steun van Van Leeuwen. Nu dat hij zich met Garcia wilde bemoeien, mocht dat wss niet van Ted. Het is gewoon een sneeuwbaleffect van onbehoorlijk management van onze Technisch Directeur die gewoon niet geschikt is voor deze rol. Er was onrust op alle vlakken tijdens zijn eerste verblijf, en nu weer. Gebrek aan discipline, gebrek aan topsportklimaat, gebrek aan visie, gebrek aan communicatie. Bij Esbjerg staan ze ook weer op degraderen.

    Zo snel mogelijk Ted en Garcia de deur uitwerken. Bloemetje. Bedankt voor alles. We hebben nu professionals nodig voor de lange termijn

    Argumentatie

    1) Julio en Selahi, de som van het resultaat van twee seizoenen werken. Er is meer talent de deur uitgelopen dan er binnen is gekomen. Onvoldoende.
    2) Spanjaarden - volledig gefaald filosofie. Zwaar Onvoldoende (Aitor heeft te weinig velddoelpunten gemaakt)
    3) Herkenbaar Voetbal, is herkenbaar slecht tot op heden het geval in 90% van de wedstrijden. Onvoldoende
    4) Garcia. Geen fatsoenlijke opstellingen. Verkeerde spelers op verkeerde positie. Pas na 22 wedstrijden een logische opstellingen. Zwaar onvoldoende.
    5) Doelstelling Lijfsbehoud met subdoelstelling plaats 12 (om even iedereen te bevredigen), deze gaat behaald worden. Voldoende, met mogelijkheid om Goed te worden.

    Punt 5 weegt niet op tegen de constante wanorde, het gebrek aan professionaliteit en de negatieve randzaken die overheersen.

  • 20 Feb 2020 om 13:04
    • Quote van 19 Feb 2020 om 19:59
      "Wout, Sander en Garcia kunnen toch gewoon met elkaar in gesprek gaan".


      Hoe zie jij dat voor je Maarten als je door je 'vriend' in je rug bent gestoken en de trainer een vuile leugenaar is gebleken?


      Heeft Sanderke überhaupt spijt van zijn uitspraken jegens Brama? Ik denk van niet, anders had Judas Boschker allang openlijk zijn excuses uitgesproken.


      Brama is 'klaar' met Sanderke en de vriendschap is voorbij. Is dat raar of heel normaal wanneer je door een vriend in je rug gestoken wordt ten overstaan van een groep supporters? Dan Gracia die loog dat Wout een (ver)storende factor zou zijn binnen de selectie terwijl Troupee deze leugen even later ontkracht?


      Wout hoeft niets uit praten voordat er openlijke excuses uit zijn gesproken door Judas Boschker en leugenaar Gracia......
    100+
  • 20 Feb 2020 om 09:06
    • Quote van 19 Feb 2020 om 19:59
      "Wout, Sander en Garcia kunnen toch gewoon met elkaar in gesprek gaan".


      Hoe zie jij dat voor je Maarten als je door je 'vriend' in je rug bent gestoken en de trainer een vuile leugenaar is gebleken?


      Heeft Sanderke überhaupt spijt van zijn uitspraken jegens Brama? Ik denk van niet, anders had Judas Boschker allang openlijk zijn excuses uitgesproken.


      Brama is 'klaar' met Sanderke en de vriendschap is voorbij. Is dat raar of heel normaal wanneer je door een vriend in je rug gestoken wordt ten overstaan van een groep supporters? Dan Gracia die loog dat Wout een (ver)storende factor zou zijn binnen de selectie terwijl Troupee deze leugen even later ontkracht?


      Wout hoeft niets uit praten voordat er openlijke excuses uit zijn gesproken door Judas Boschker en leugenaar Gracia......
    Precies.
  • 20 Feb 2020 om 00:27
    Wat zegt die Wekking nou? "Garcia bleef altijd vaag over de waarom-vraag". Garcia is een populisten trainer met hele verhalen maar die aan de eind van zin niet meer weet wat hij aan het begin heeft gezegd. En vandaag niet meer weet wat gisteren zijn opstelling was. Hij doet alles op gevoel maar daar prikt een radeloze professional als Brama snel doorheen. Tja dan grijpt deze trainer samen met zijn hofnarren uit onmacht maar naar het machtsmiddel.
  • 19 Feb 2020 om 23:47
    • Quote van 19 Feb 2020 om 19:59
      "Wout, Sander en Garcia kunnen toch gewoon met elkaar in gesprek gaan".


      Hoe zie jij dat voor je Maarten als je door je 'vriend' in je rug bent gestoken en de trainer een vuile leugenaar is gebleken?


      Heeft Sanderke überhaupt spijt van zijn uitspraken jegens Brama? Ik denk van niet, anders had Judas Boschker allang openlijk zijn excuses uitgesproken.


      Brama is 'klaar' met Sanderke en de vriendschap is voorbij. Is dat raar of heel normaal wanneer je door een vriend in je rug gestoken wordt ten overstaan van een groep supporters? Dan Gracia die loog dat Wout een (ver)storende factor zou zijn binnen de selectie terwijl Troupee deze leugen even later ontkracht?


      Wout hoeft niets uit praten voordat er openlijke excuses uit zijn gesproken door Judas Boschker en leugenaar Gracia......
    Al deze narigheid is juist voorgekomen dat ze nooit goed met elkaar hebben gepraat.
    Ik weet niet of die vriendschap tussen Sander en Wout helemaal over is.Theo Janssen heeft ook met Sander gebeld en die vertelde dat hij er spijt van heeft wat hij heeft gezegd. Boschker dacht dat hij voor de club moest opkomen en zei toen dat. In het geval dat boschker spijt heeft Brama is waarschijnlijk wel bereid een gesprek aan te gaan.
    Je hebr wel gelijk dat her raar is dat Boschker zijn excuses nog niet in het openbare heeft aangeboden. In het geval dat Boschker Wout een vervelende vent moet je ook in gesprek gaan van elkaar weglopen helpt niet. Je zou ze verplicht met elkaar moeten laten praten.
  • 19 Feb 2020 om 21:45
    Wat een raar kriptisch omschreven verhaal, is dit soms door GG geschreven? Het spel spelen!! Bal voering, hij dacht gooi er een paar termen tegen aan. Hij bedoelt vast Brama die het spel eerst leest en dan speelt. De bal spelen is altijd nodig anders speel je 1 tegen 11 en dat verlies je altijd. Stukje van niks Wekking, niveau GG.
  • 19 Feb 2020 om 21:02
    Wat een gelul. Ik zie weinig balvaardigs van Busquets en GG ziet Espinosa als valse spits. Trouwens als het in de vi staat dan weet je wel uit welke koker dit komt, van Leeuwen. Terwijl kamp GG beweert dat Brama met de media praat doen ze het zelf.
  • 19 Feb 2020 om 20:57
    Het gaat om de balans op middenveld. Dus dus ik zou niet kiezen tussen de speelstylen maar beide opstellen. Ik vind nog steeds dat het middenveld te weinig creativiteit brengt. De komende wedstrijden hoef je niks te wijzigen maar wanneer je tegen een verdedigende tegenstander komt zou ik wel een extra aanvaller op middenveld zetten.
  • 19 Feb 2020 om 20:43
    Busquets is misschien Spaans maar als er iemand niet technisch is is hij het wel.
  • 19 Feb 2020 om 20:28
    • Quote van 19 Feb 2020 om 18:48
      "zoals de technisch vaardige Spanjaarden Javier Espinosa en Oriol Busquets"

      Espiniksa en Biscuit......2 uitermate zwakke schakels. Espiniksa was gelukkig geschorst tegen AZ zodat we zelf konden aanschouwen hoe sterk dit elftal eigenlijk is zonder Espiniksa en Aitor. Biscuit daarentegen mag ook gelijk vervangen voor Jesse Bosch.

      "De in Spanje gevormde Garcia heeft echter een voorkeur voor middenvelders die het spel spelen".

      Welk spel....het Barca spel waarbij vaker verloren wordt dan gewonnen? Het wordt verdomme tijd dat Tedjen zich eens laat gelden en Gracia een letterlijke trap in zijn klokkenspel geeft. Niet voor niets lag Wout al maanden eerder hierover met Gracia in de clinch. Brama ziet wat deze selectie kan, maar daar past totaal geen Barca visie bij......
    +100
  • 19 Feb 2020 om 19:59
    • Quote van 19 Feb 2020 om 18:29
      Dit is nou niet echt nieuws. Ik vind sowieso de hele discussie rondom Wout Brama wat overdreven. Wout, Sander en Garcia kunnen toch gewoon met elkaar in gesprek gaan. In dat gesprek vertellen ze hoe ze tegen de zaak aankijken. Wout heeft volgens mij het beste met de club voor en is denk ik niet opzettelijk vervelend. Het kan wel zijn dat Garcia dat zo ervaart maar dan ga je er toch met elkaar over praten? Uit het gesprek komt waarschijnlijk dat garcia wout te dominant vindt ,dan kan wout zich aanpassen en het er met garcia erover hebben wanneer hij een grens overtreedt. Als Wout toch geen verbetering laat zien zet je hem uit de selectie, maar niet nu al. Als het lekker gaat dan houdt je hem in de selectie. Je laat naar buiten een bericht verschijnen waarin je zegt dat Brama Garcia en Boschker hebben gespreken en dat de rust weer is teruggekeert en je hebt de chaos opgelost. Bij mij komt het heel erg over alsof Brama Boschker en Garcia niet met elkaar praten en hun ego's te groot zijn om het met elkaar over de zaak te hebben. Ik geloof dat Wout heel dominant en cynisch kan zijn en dat garcia daar gelijk in heeft maar dan zeg je dat tegen hem en zet je hem toch niet neer als een splijtzwan in de media?
    "Wout, Sander en Garcia kunnen toch gewoon met elkaar in gesprek gaan".


    Hoe zie jij dat voor je Maarten als je door je 'vriend' in je rug bent gestoken en de trainer een vuile leugenaar is gebleken?


    Heeft Sanderke überhaupt spijt van zijn uitspraken jegens Brama? Ik denk van niet, anders had Judas Boschker allang openlijk zijn excuses uitgesproken.


    Brama is 'klaar' met Sanderke en de vriendschap is voorbij. Is dat raar of heel normaal wanneer je door een vriend in je rug gestoken wordt ten overstaan van een groep supporters? Dan Gracia die loog dat Wout een (ver)storende factor zou zijn binnen de selectie terwijl Troupee deze leugen even later ontkracht?


    Wout hoeft niets uit praten voordat er openlijke excuses uit zijn gesproken door Judas Boschker en leugenaar Gracia......
  • 19 Feb 2020 om 19:04
    • Quote van 19 Feb 2020 om 18:29
      Dit is nou niet echt nieuws. Ik vind sowieso de hele discussie rondom Wout Brama wat overdreven. Wout, Sander en Garcia kunnen toch gewoon met elkaar in gesprek gaan. In dat gesprek vertellen ze hoe ze tegen de zaak aankijken. Wout heeft volgens mij het beste met de club voor en is denk ik niet opzettelijk vervelend. Het kan wel zijn dat Garcia dat zo ervaart maar dan ga je er toch met elkaar over praten? Uit het gesprek komt waarschijnlijk dat garcia wout te dominant vindt ,dan kan wout zich aanpassen en het er met garcia erover hebben wanneer hij een grens overtreedt. Als Wout toch geen verbetering laat zien zet je hem uit de selectie, maar niet nu al. Als het lekker gaat dan houdt je hem in de selectie. Je laat naar buiten een bericht verschijnen waarin je zegt dat Brama Garcia en Boschker hebben gespreken en dat de rust weer is teruggekeert en je hebt de chaos opgelost. Bij mij komt het heel erg over alsof Brama Boschker en Garcia niet met elkaar praten en hun ego's te groot zijn om het met elkaar over de zaak te hebben. Ik geloof dat Wout heel dominant en cynisch kan zijn en dat garcia daar gelijk in heeft maar dan zeg je dat tegen hem en zet je hem toch niet neer als een splijtzwan in de media?
    Vind jij
  • 19 Feb 2020 om 19:02
    Ja dat hebben we gezien pfffffff
  • 19 Feb 2020 om 18:48
    "zoals de technisch vaardige Spanjaarden Javier Espinosa en Oriol Busquets"

    Espiniksa en Biscuit......2 uitermate zwakke schakels. Espiniksa was gelukkig geschorst tegen AZ zodat we zelf konden aanschouwen hoe sterk dit elftal eigenlijk is zonder Espiniksa en Aitor. Biscuit daarentegen mag ook gelijk vervangen voor Jesse Bosch.

    "De in Spanje gevormde Garcia heeft echter een voorkeur voor middenvelders die het spel spelen".

    Welk spel....het Barca spel waarbij vaker verloren wordt dan gewonnen? Het wordt verdomme tijd dat Tedjen zich eens laat gelden en Gracia een letterlijke trap in zijn klokkenspel geeft. Niet voor niets lag Wout al maanden eerder hierover met Gracia in de clinch. Brama ziet wat deze selectie kan, maar daar past totaal geen Barca visie bij......
  • 19 Feb 2020 om 18:47
    Ik denk dat wout helemaal gelijk heeft en dat heeft Grazia ons vaak bewezen met zijn kansloze opstellingen en wissels! En wout ziet de degradatie al weer aankomen en wil in grijpen net als wij supporters!!! Maar deze trainer waant zich God en wil naar niemand luisteren en maakt het met de week erger! Dus het probleem in deze selectie is niet Wout Brama!
  • 19 Feb 2020 om 18:29
    Dit is nou niet echt nieuws. Ik vind sowieso de hele discussie rondom Wout Brama wat overdreven. Wout, Sander en Garcia kunnen toch gewoon met elkaar in gesprek gaan. In dat gesprek vertellen ze hoe ze tegen de zaak aankijken. Wout heeft volgens mij het beste met de club voor en is denk ik niet opzettelijk vervelend. Het kan wel zijn dat Garcia dat zo ervaart maar dan ga je er toch met elkaar over praten? Uit het gesprek komt waarschijnlijk dat garcia wout te dominant vindt ,dan kan wout zich aanpassen en het er met garcia erover hebben wanneer hij een grens overtreedt. Als Wout toch geen verbetering laat zien zet je hem uit de selectie, maar niet nu al. Als het lekker gaat dan houdt je hem in de selectie. Je laat naar buiten een bericht verschijnen waarin je zegt dat Brama Garcia en Boschker hebben gespreken en dat de rust weer is teruggekeert en je hebt de chaos opgelost. Bij mij komt het heel erg over alsof Brama Boschker en Garcia niet met elkaar praten en hun ego's te groot zijn om het met elkaar over de zaak te hebben. Ik geloof dat Wout heel dominant en cynisch kan zijn en dat garcia daar gelijk in heeft maar dan zeg je dat tegen hem en zet je hem toch niet neer als een splijtzwan in de media?