Nkufo: ''Ik had het gevoel dat hij mij de bal niet wilde geven'' Tal van clubs scharen zich achter Ajax en willen seizoen zien stoppen Brama 'schittert' in video van MST: ''Jij kunt levens redden'' ''Voor Feyenoord, PSV en FC Twente loopt bedrag in de miljoenen'' Derksen reëel: ''Denk dat we deze competitie kunnen vergeten''

Busquets: ''Ben me in Enschede goed aan het ontwikkelen''

18
Busquets: ''Ben me in Enschede goed aan het ontwikkelen''

Oriol Busquets speelt dit seizoen alle wedstrijden en maakt indruk op de technische staf van FC Twente. De jonge middenvelder speelt sinds de winterstop op zijn favoriete positie en daar is hij content mee.

"Ik groei doordat ik nu speelminuten krijg. Ik hoop terug te keren bij FC Barcelona en mijn waarde te kunnen bewijzen. De intentie was dat ik me hier zou ontwikkelen en ik denk dat ik goed onderweg ben. Natuurlijk moeten er dingen beter en kan ik meer bijdragen, maar volgend jaar zal ik sterker in mijn schoenen staan", zegt Busquets tegenover Mundo Deportivo.

De Spaanse controleur is blij dat hij heeft gekozen voor een jaar in Enschede. "Iedereen moet blij zijn met wat hij heeft en kan bereiken. In mijn geval was dit jaar nodig en raad ik het anderen aan. Ook al is het niet de top-vier, het blijft een prachtige competitie. Het is moeilijk om FC Barcelona te verlaten als ze je er niet uitschoppen, maar soms moet je uit je comfortzone stappen."

Net als bij FC Twente maakt het Busquets waar hij speelt. "Het zou me niet uitmaken. Het moge duidelijk zijn dat ik centraal op mijn best ben, maar veelzijdigheid is belangrijk. Mijn verdedigende kwaliteiten zijn nu ook verbeterd. Als ze me de kans geven om te blijven, zal ik deze pakken."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Feb 2020 om 05:54
    • Quote van 20 Feb 2020 om 12:27
      Come on @Tukkerwolf, dat ga je niet menen. Die Busquets is samen met die Espinosa zo slecht aan het spelen. Die moeten zich beiden nog eens goed in de spiegel kijken. Misschien is onze verwachting zo hoog geweest maar de realiteit is echt anders. Het zijn gewoon slechte voetballers op dit moment.
    Voor beiden geldt dat het leuke spelers zijn zolang je de bal hebt. Moet je als team bikkelen dan stralen ze dat niet uit.
  • 20 Feb 2020 om 16:05
    • Quote van 20 Feb 2020 om 00:24
      Wat een negativiteit over oriol hier zeg. Is prima speler die nog wel een paar stappen gaat maken. Is rustig aan de bal en ziet het spel ook prima. Jammer dat het een huur speler is.
    Gaat aan het einde van dit seizoen weg en heeft nog te weinig toegevoegd.


    Op de bank er mee en Jesse erin.....
  • 20 Feb 2020 om 12:27
    • Quote van 20 Feb 2020 om 00:24
      Wat een negativiteit over oriol hier zeg. Is prima speler die nog wel een paar stappen gaat maken. Is rustig aan de bal en ziet het spel ook prima. Jammer dat het een huur speler is.
    Come on @Tukkerwolf, dat ga je niet menen. Die Busquets is samen met die Espinosa zo slecht aan het spelen. Die moeten zich beiden nog eens goed in de spiegel kijken. Misschien is onze verwachting zo hoog geweest maar de realiteit is echt anders. Het zijn gewoon slechte voetballers op dit moment.
  • 20 Feb 2020 om 10:14
    Kan er echt niet bij dat hier mensen nog denken dat deze gast slechter is dan Brama. Af en toe moet hij sneller handelen maar dat geldt voor al onze spelers. Brengt verder veel rust aan de bal en kan echt hele goede passes geven, getuige ook een balletje dit weekend tussen 4 man van az door waarna Lang kan doorlopen (en de bal vervolgens t stadion uitschiet)
  • 20 Feb 2020 om 09:45
    • Quote van 20 Feb 2020 om 00:07
      Kan bijna niet anders dan dat hij verplicht aantal wedstrijden in contract heeft staan
    Denk ik ook , zal wel een bepaald aantal wedstrijden moeten spelen , anders is het betalen .
  • 20 Feb 2020 om 01:05
    • Quote van 19 Feb 2020 om 23:16
      Deze jongen gaat Barca 1 echt nooit halen. Met techniek alleen kom je er niet. Hij laat vaak gaten vallen en speelt onvoldoende in de omschakeling. Ik zie ook liever Roemeratoe. Zonde om die geen speelminuten te geven. Wanneer hij wordt doorverkocht heeft Twente er nog wat aan. Busquets gaat zo weer weg.
    Jesse Bosch kan ook of Brama
  • 20 Feb 2020 om 01:04
    • Quote van 20 Feb 2020 om 00:24
      Wat een negativiteit over oriol hier zeg. Is prima speler die nog wel een paar stappen gaat maken. Is rustig aan de bal en ziet het spel ook prima. Jammer dat het een huur speler is.
    Zeer trage handelingssnelheid en vaak passes naar de verkeerde kleur. Doet me denken aan Holscher.
  • 20 Feb 2020 om 00:30
    • Quote van 20 Feb 2020 om 00:24
      Wat een negativiteit over oriol hier zeg. Is prima speler die nog wel een paar stappen gaat maken. Is rustig aan de bal en ziet het spel ook prima. Jammer dat het een huur speler is.
    Tjaha, kijk jij per abuis naar Barcelona?
  • 20 Feb 2020 om 00:24
    Wat een negativiteit over oriol hier zeg. Is prima speler die nog wel een paar stappen gaat maken. Is rustig aan de bal en ziet het spel ook prima. Jammer dat het een huur speler is.
  • 20 Feb 2020 om 00:07
    Kan bijna niet anders dan dat hij verplicht aantal wedstrijden in contract heeft staan
  • 20 Feb 2020 om 00:05
    Deze speler heeft geen meerwaarde !
  • 20 Feb 2020 om 00:02
    • Quote van 19 Feb 2020 om 22:40
      Ik vind dat de kritiek op hem iets te veel is eerlijk gezegd. Speelde ook gewoon goed/uitstekend tegen AZ, goede techniek, blijft ontzettend rustig, kan een man afschudden en heeft ook een goede pass in de benen waarmee hij iemand diep kan sturen
    Opgehemelde speler. Was ook tegen AZ wederom zeer matig. Bracht vanwege zijn te lage handelingssnelheid zichzelf enkel malen in de moeilijkheden waarbij het maar net goed afliep. Als spelbepaler ook geen meerwaarde. Treurig dat onze eigen (jeud)spelers de dupe worden van schimmige praktijken van management/trainer.
  • 19 Feb 2020 om 23:43
    Zeer matige speler , veel te traag, balletje breed
  • 19 Feb 2020 om 23:16
    • Quote van 19 Feb 2020 om 22:49
      Oriol is zeker een talent volle speler deze speler heeft zelf al voor de hoofdmacht van Barcelona gespeeld. Maar hij weet zelf ook dat het nog veel beter moet en kan. Hij met meer lef gaan spelen en hij hoeft niet alles voetbald op te lossen. De speler zit fysiek goed in elkaar maar hier dan ook gebruik van in wedstrijden.
    Deze jongen gaat Barca 1 echt nooit halen. Met techniek alleen kom je er niet. Hij laat vaak gaten vallen en speelt onvoldoende in de omschakeling. Ik zie ook liever Roemeratoe. Zonde om die geen speelminuten te geven. Wanneer hij wordt doorverkocht heeft Twente er nog wat aan. Busquets gaat zo weer weg.
  • 19 Feb 2020 om 22:49
    Oriol is zeker een talent volle speler deze speler heeft zelf al voor de hoofdmacht van Barcelona gespeeld. Maar hij weet zelf ook dat het nog veel beter moet en kan. Hij met meer lef gaan spelen en hij hoeft niet alles voetbald op te lossen. De speler zit fysiek goed in elkaar maar hier dan ook gebruik van in wedstrijden.
  • 19 Feb 2020 om 22:45
    • Quote van 19 Feb 2020 om 22:40
      Ik vind dat de kritiek op hem iets te veel is eerlijk gezegd. Speelde ook gewoon goed/uitstekend tegen AZ, goede techniek, blijft ontzettend rustig, kan een man afschudden en heeft ook een goede pass in de benen waarmee hij iemand diep kan sturen
    Welke speler is wel goed te beoordelen met alle goocheltrucs van GGG.
  • 19 Feb 2020 om 22:40
    Ik vind dat de kritiek op hem iets te veel is eerlijk gezegd. Speelde ook gewoon goed/uitstekend tegen AZ, goede techniek, blijft ontzettend rustig, kan een man afschudden en heeft ook een goede pass in de benen waarmee hij iemand diep kan sturen