''Slechtste wedstrijd van het seizoen, FC Twente maakte het niet af''

8
''Slechtste wedstrijd van het seizoen, FC Twente maakte het niet af''

Assistent Dennis Haar was tegen FC Twente hoofdverantwoordelijke voor FC Utrecht. John van den Brom was namelijk geschorst. Haar koos ervoor Jonas Arweiler en Issah Abass in te brengen en dat pakte goed uit.

Het idee kwam van een andere assistent-trainer: Rick Kruys. Dat gaf Haar eerlijk toe tegenover het Algemeen Dagblad. Over de wedstrijd is hij duidelijk. "Dit was op technisch gebied onze slechtste wedstrijd van het seizoen. Ontzettend slordig. We konden ook totaal geen gebruik maken van de ruimtes op het veld omdat we continu de bal aan de verkeerde kleur gaven of uit schoten. Of we speelden te snel de lange bal."

"Twente had ook op 0-2 kunnen komen en dan is het gespeeld, denk ik. Ze maakten het niet af. Dat was vorige week óns euvel", gaat Haar verder. "Met het nodige geluk winnen we nu alsnog op aparte wijze. Het was technisch en tactisch slecht, het was gelukkig en onverdiend, maar we zijn blij dat we toch nog de drie punten hebben gepakt."

8 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Feb 2020 om 09:01
    Met alle respect maar FC Utrecht speelde echt slecht. Die kans hebben we gewoon laten liggen door ze niet voldoende bij de strot te pakken. Toen Utrecht tegen het einde ‘eindelijk’ de geest kreeg, zag je hoe kwetsbaar het team is. Laten we ons geen zand in de ogen laten gooien door te denken dat we er al zijn. Dat (gevaar) proef ik nu een beetje.
  • 24 Feb 2020 om 23:10
    AZ had ook al slechtste wedstrijd van het seizoen; licht het dan toch aan de tegenstander
  • 24 Feb 2020 om 22:10
    • Quote van 24 Feb 2020 om 21:36
      Twente speelde met druk naar voren????? Twente speelde compact, en dat is heel wat anders
    Je kunt compact staan voor je eigen 16 (zoals vvv) of “hoog” staan en de verdediging onder druk zetten. Dat deed Twente niet continue maar wel zeer regelmatig. Door die druk leverde Utrecht bijna alle passing in. John heeft mijn inziens gelijk.
  • 24 Feb 2020 om 21:48
    • Quote van 24 Feb 2020 om 21:36
      Twente speelde met druk naar voren????? Twente speelde compact, en dat is heel wat anders
    John ziet alles anders
  • 24 Feb 2020 om 21:36
    Twente speelde met druk naar voren????? Twente speelde compact, en dat is heel wat anders
  • 24 Feb 2020 om 19:55
    • Quote van 24 Feb 2020 om 19:12
      Fctwente speelde met lef en druk naar voren daardoor was fctwente veel beter dan Utrecht. En daardoor lijkt het dat Utrecht erg slecht speelde. Utrecht kwam zelf niet in hun eigen spel omdat fctwente met lef en overtuiging Utrecht niet liet voetballen. De aansluiting was goed verdegigend stond het goed alleen het benutten van de kansen was het probleem gisteren dat moet beter in de komende wedstrijden.
    Tja maar we missen wel een spits.
  • 24 Feb 2020 om 19:31
    • Quote van 24 Feb 2020 om 19:12
      Fctwente speelde met lef en druk naar voren daardoor was fctwente veel beter dan Utrecht. En daardoor lijkt het dat Utrecht erg slecht speelde. Utrecht kwam zelf niet in hun eigen spel omdat fctwente met lef en overtuiging Utrecht niet liet voetballen. De aansluiting was goed verdegigend stond het goed alleen het benutten van de kansen was het probleem gisteren dat moet beter in de komende wedstrijden.
    Bijna helemaal mee eens..Maar soms met je ook een voorsprong blijven verdedigen, als je nog een min of 15 hebt te spelen. En niet vol in de aanval op zoek naar een 2e goal.
  • 24 Feb 2020 om 19:12
    Fctwente speelde met lef en druk naar voren daardoor was fctwente veel beter dan Utrecht. En daardoor lijkt het dat Utrecht erg slecht speelde. Utrecht kwam zelf niet in hun eigen spel omdat fctwente met lef en overtuiging Utrecht niet liet voetballen. De aansluiting was goed verdegigend stond het goed alleen het benutten van de kansen was het probleem gisteren dat moet beter in de komende wedstrijden.
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›