FC Twente wil met jurist en FBO om tafel: ''Niet worden verrast'' Update: Vuckic reageert: ''Mijn focus is volledig op FC Twente'' Kritiek op Van Leeuwen: ''Daar heeft hij compleet gefaald'' 'KNVB zet vol in op doorspelen: play-offs naar enkel duel' OPROEP | Kaartenactie Twentefans voor zieke en jarige Sørensen

Kritiek op Busquets: ''Hij doet nooit iets beslissend''

36
Kritiek op Busquets: ''Hij doet nooit iets beslissend''

Queensy Menig krijgt sinds vorige week de kans aan de aftrap bij FC Twente. De vleugelaanvaller was tegen AZ al belangrijk met een doelpunt en gaf zondag tegen FC Utrecht een assist. Fardau Wagenaar is gecharmeerd van Menig.

"Noa Lang vind ik ook fijn om naar te kijken", zegt Wagenaar in de Tubantia Podcast. "Ik houd gewoon van die snelheid, ik vind dat gewoon gaaf. Ik zie echt wel hun mankementen en dat ze soms geen overzicht meer hebben, maar aan de andere kant zie ik de energie en het lef van die jongens. Daar houd ik gewoon van. Daar zit nog geen rem van stress of druk op."

Collega Leon ten Voorde is onder de indruk van Giorgi Aburjania. "Ik heb heel vaak gezegd dat hij niets toevoegt aan FC Twente, maar hij doet het op dit moment hartstikke goed", deelt Ten Voorde een compliment uit. "Hij brengt wel energie en beweging op het middenveld, dat eerst een beetje statistisch was. Hij doet het op dit moment prima. Maar ik ben ook echt van mening dat als FC Twente komend seizoen stappen wil maken, dan brengt deze speler je niet verder naar een ander niveau."

Ten Voorde is minder te spreken over FC Barcelona-huurling Oriol Busquets. "Hij mist gewoon iets en straalt zo weinig uit in het veld", geeft de journalist aan. "Hij doet nooit iets beslissend in een wedstrijd, dat hij bijvoorbeeld met een pass Menig, Lang of Vuckic alleen voor de keeper zet. Het is allemaal breed, terug en op safe. Ik ben een beetje klaar met die balletjes breed."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 26 Feb 2020 om 08:17
    • Quote van 25 Feb 2020 om 20:35
      John....je kunt lang en breed naar excuses blijven zoeken. Feit is gewoon dat Espiniksa, Aitor en Busquets niet de vereisten bezitten die zij nodig hebben op dit podium. Dan kun je het beste afscheid nemen na dit seizoen van dit 'kaliber' spelers zodat je toch nog winst behaalt op gebied van salaris....
    Amen en ik geloof dat de twee jeugdspelers zeker niet slechte zijn op het middenveld. Dan zie ik die liever daar staan dan een stel slappe niet werkende Spanjaarden die de helft van de tijd gewoon een zware KUT instelling hebben.
  • 25 Feb 2020 om 20:35
    • Quote van 25 Feb 2020 om 20:27
      Was het maar zo simpel hoe jij het omschrijft. En fctwente moet op dit moment keuzes maken doordat ze financiële problemen hebben en de euro's maar een keer kunnen uitgeven. Ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel.
    John....je kunt lang en breed naar excuses blijven zoeken. Feit is gewoon dat Espiniksa, Aitor en Busquets niet de vereisten bezitten die zij nodig hebben op dit podium. Dan kun je het beste afscheid nemen na dit seizoen van dit 'kaliber' spelers zodat je toch nog winst behaalt op gebied van salaris....
  • 25 Feb 2020 om 20:27
    • Quote van 25 Feb 2020 om 20:20
      Kortom.....deze jongens zijn nog niet 'rijp' voor dit podium en kunnen dus beter elders 'rijpen' zodat de ongezonde spanning een gezonde spanning wordt en er geen stress meer door hun lijfjes giert.........toch?
    Was het maar zo simpel hoe jij het omschrijft. En fctwente moet op dit moment keuzes maken doordat ze financiële problemen hebben en de euro's maar een keer kunnen uitgeven. Ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel.
  • 25 Feb 2020 om 20:20
    • Quote van 25 Feb 2020 om 20:16
      Weet je waarom de meeste zeer talent volle spelers afhaken. Dat komt omdat ze niet zijn opgewassen tegen de druk het verwachtingspatroon en daardoor mentaal door de ondergrens zakken. De meeste van deze spelers eisen juist veelste veel van hun zelf. Dan wordt de gezonde spanning ongezonde spanning en stress en daardoor gast niemand beter funconeren.
    Kortom.....deze jongens zijn nog niet 'rijp' voor dit podium en kunnen dus beter elders 'rijpen' zodat de ongezonde spanning een gezonde spanning wordt en er geen stress meer door hun lijfjes giert.........toch?
  • 25 Feb 2020 om 20:16
    • Quote van 25 Feb 2020 om 20:04
      Ga je geen logisch antwoord op krijgen Ket.......


      Het ligt aan alles en iedereen, alleen niet aan Espiniksa, Aitor en Busquets. ;)
    Weet je waarom de meeste zeer talent volle spelers afhaken. Dat komt omdat ze niet zijn opgewassen tegen de druk het verwachtingspatroon en daardoor mentaal door de ondergrens zakken. De meeste van deze spelers eisen juist veelste veel van hun zelf. Dan wordt de gezonde spanning ongezonde spanning en stress en daardoor gast niemand beter funconeren.
  • 25 Feb 2020 om 20:04
    • Quote van 25 Feb 2020 om 19:00
      Wat zijn dan volgens jou al deze factoren waardoor het er niet uit komt?
    Ga je geen logisch antwoord op krijgen Ket.......


    Het ligt aan alles en iedereen, alleen niet aan Espiniksa, Aitor en Busquets. ;)
  • 25 Feb 2020 om 19:00
    • Quote van 25 Feb 2020 om 18:26
      Zeker Espinoza is gewoon een goede speler dat het er niet goed uitkomt heeft meerdere factoren. Deze speler en ook Oriol b.hebben erg veel voetbal kwaliteiten dat zie je of je wilt het niet zien. Dat er een aantal reageerders zijn die dat niet kunnen en willen zien is jammer voor deze personen. En dat ligt meer aan hun zelf dan aan de spelers.
    Wat zijn dan volgens jou al deze factoren waardoor het er niet uit komt?
  • 25 Feb 2020 om 18:31
    • Quote van 25 Feb 2020 om 18:26
      Zeker Espinoza is gewoon een goede speler dat het er niet goed uitkomt heeft meerdere factoren. Deze speler en ook Oriol b.hebben erg veel voetbal kwaliteiten dat zie je of je wilt het niet zien. Dat er een aantal reageerders zijn die dat niet kunnen en willen zien is jammer voor deze personen. En dat ligt meer aan hun zelf dan aan de spelers.
    Heb je weer een klap van de molen opgelopen John?


    Het ligt aan de hele wereld, maar nooit aan de hoofdrolspelers zelf....toch?
  • 25 Feb 2020 om 18:26
    • Quote van 25 Feb 2020 om 11:15
      Als jij de (aanvallende) kwaliteiten van Espinosa niet ziet denk ik dat jij eerder geschikt bent voor korfbal
    Zeker Espinoza is gewoon een goede speler dat het er niet goed uitkomt heeft meerdere factoren. Deze speler en ook Oriol b.hebben erg veel voetbal kwaliteiten dat zie je of je wilt het niet zien. Dat er een aantal reageerders zijn die dat niet kunnen en willen zien is jammer voor deze personen. En dat ligt meer aan hun zelf dan aan de spelers.
  • 25 Feb 2020 om 16:21
    • Quote van 25 Feb 2020 om 11:15
      Als jij de (aanvallende) kwaliteiten van Espinosa niet ziet denk ik dat jij eerder geschikt bent voor korfbal
    Aanvallende kwaliteiten? Heb jij wel opgelet hoe vaak de beste jongen balverlies leed, of doel jij op die ene steekpass zo af en toe? Is jou ook ontgaan dat hij totaal verbijsterd blijft staan als hij de bal verloor, zodat anderen zijn zoveelste shit op konden proberen te ruimen?


    Heel rap laten gaan na dit seizoen. Dat geldt ook voor Aitor....vot d'r met. Daarvoor een paar oerdegelijke Nederlandse voetballers ophalen zoals Smeets. Knapen die de beuk erin gooien als het niet gaat zoals wenselijk zou zijn.....
  • 25 Feb 2020 om 16:17
    • Quote van 25 Feb 2020 om 10:21
      Deze speler heeft zoveel talent en kwaliteit dat het erg vreemd is dat het er niet optimaal uit komt. Deze speler heeft het zelfde probleem als Espinoza een speler met meer dan genoeg kwaliteit. Het mentale niet goed met de druk omgaan op dit moment is de grootste oorzaak van deze spelers. Deze spelers moeten geen verstoppertje meer gaan spelen maar met lef en overtuiging durven spelen dan zie je de, werkelijke voetballer Oriol en Espinoza
    Heb je weer een klap van de molen opgelopen John?
  • 25 Feb 2020 om 16:16
    • Quote van 25 Feb 2020 om 09:12
      2 derde van de Spanjaarden is bagger, slap en hebben een instelling van als het vandaag niet lukt, heel misschien lukt het morgen wat beter. Aan het einde van het seizoen de bezem door deze broodvoetballers en gelijk door het gehele voetbal technische gedeelte.
    En dan te bedenken dat Tedjen nog riep dat dit soort knapen de juiste mentaliteit hebben......
  • 25 Feb 2020 om 15:05
    Wellicht heb je met Jesse Bosch wat meer voetballer in je elftal. Toch gek dat een jongen hier uit de streek meer voetbal brengt dan een zogenaamd groot talent van Barcelona en international bij Spanje O21.
  • 25 Feb 2020 om 13:12
    Wie was dat die dat schot van die 2-1 had kunnen/moeten blokken? Ik zie soms spelers die zich ervoor gooien met inzet/gif etc. Deze speler stak zijn been uit maar ik zag niet de intentie en wil om echt iets te doen. Slap!
  • 25 Feb 2020 om 12:06
    Is gewoon een zware KUTspeler.Speelt alleen omdat TvL hem heeft gebracht.Niet obv kwaliteit in dit kwaliteitsarme team.
  • 25 Feb 2020 om 11:49
    • Quote van 25 Feb 2020 om 11:15
      Als jij de (aanvallende) kwaliteiten van Espinosa niet ziet denk ik dat jij eerder geschikt bent voor korfbal
    Hij is geschikt voor de eerste divisie, komt nu gewoon te kort, tja en het niveau is niet eens veel hoge bij de meeste clubs. Kan ook iedereen zien en waarnemen de laatste maanden.
  • 25 Feb 2020 om 11:36
    • Quote van 25 Feb 2020 om 11:15
      Als jij de (aanvallende) kwaliteiten van Espinosa niet ziet denk ik dat jij eerder geschikt bent voor korfbal
    Juustem!
  • 25 Feb 2020 om 11:30
    • Quote van 25 Feb 2020 om 11:15
      Als jij de (aanvallende) kwaliteiten van Espinosa niet ziet denk ik dat jij eerder geschikt bent voor korfbal
    De meesten zien hier de bijzondere gaves van Espinosa niet. Komt tekort voor onderkant Eredivisie. Heel simpel.
  • 25 Feb 2020 om 11:15
    • Quote van 25 Feb 2020 om 10:50
      Espinsosa was vorig jaar amper goed genoeg. Aanvallend redelijk, verdedigend zwaar onvoldoende. Slap. Komt veel te vaak veel te laat.

      John. Mag ik je aub korfbal aanraden? Voetbal is niet echt je ding. Het spijt me. Curling is ook een optie voor je.
    Als jij de (aanvallende) kwaliteiten van Espinosa niet ziet denk ik dat jij eerder geschikt bent voor korfbal
  • 25 Feb 2020 om 11:09
    • Quote van 25 Feb 2020 om 10:49
      Sorry, maar dit is ook nog eens een gehuurde speler. Stel dan Roemeratoe, Bosch of Brama op. Zijn niets minder op deze positie en kunnen nog in waarde toe nemen. Brama uiteraard niet meer.
    Ben ik helemaal met je eens hoor en vind zelf nog dat Brama niks onder doet ten op zich te van die Spanjaarden.
  • 25 Feb 2020 om 10:50
    • Quote van 25 Feb 2020 om 10:21
      Deze speler heeft zoveel talent en kwaliteit dat het erg vreemd is dat het er niet optimaal uit komt. Deze speler heeft het zelfde probleem als Espinoza een speler met meer dan genoeg kwaliteit. Het mentale niet goed met de druk omgaan op dit moment is de grootste oorzaak van deze spelers. Deze spelers moeten geen verstoppertje meer gaan spelen maar met lef en overtuiging durven spelen dan zie je de, werkelijke voetballer Oriol en Espinoza
    Espinsosa was vorig jaar amper goed genoeg. Aanvallend redelijk, verdedigend zwaar onvoldoende. Slap. Komt veel te vaak veel te laat.

    John. Mag ik je aub korfbal aanraden? Voetbal is niet echt je ding. Het spijt me. Curling is ook een optie voor je.
  • 25 Feb 2020 om 10:49
    • Quote van 25 Feb 2020 om 10:33
      Hebben we daar niet een technische staf voor om die jongens zo optimaal mogelijk de wei in te sturen. Ach sorry die zitten ook nog in hun leer proces ja en hebben geen enkele ervaring op het hoogste niveau.
    Sorry, maar dit is ook nog eens een gehuurde speler. Stel dan Roemeratoe, Bosch of Brama op. Zijn niets minder op deze positie en kunnen nog in waarde toe nemen. Brama uiteraard niet meer.
  • 25 Feb 2020 om 10:33
    • Quote van 25 Feb 2020 om 10:21
      Deze speler heeft zoveel talent en kwaliteit dat het erg vreemd is dat het er niet optimaal uit komt. Deze speler heeft het zelfde probleem als Espinoza een speler met meer dan genoeg kwaliteit. Het mentale niet goed met de druk omgaan op dit moment is de grootste oorzaak van deze spelers. Deze spelers moeten geen verstoppertje meer gaan spelen maar met lef en overtuiging durven spelen dan zie je de, werkelijke voetballer Oriol en Espinoza
    Hebben we daar niet een technische staf voor om die jongens zo optimaal mogelijk de wei in te sturen. Ach sorry die zitten ook nog in hun leer proces ja en hebben geen enkele ervaring op het hoogste niveau.
  • 25 Feb 2020 om 10:33
    Ook in de wedstrijd Utrecht-Twente stond de nummer 20 van FC Twente weer te slapen, PPFFFFF
  • 25 Feb 2020 om 10:29
    • Quote van 25 Feb 2020 om 10:21
      Deze speler heeft zoveel talent en kwaliteit dat het erg vreemd is dat het er niet optimaal uit komt. Deze speler heeft het zelfde probleem als Espinoza een speler met meer dan genoeg kwaliteit. Het mentale niet goed met de druk omgaan op dit moment is de grootste oorzaak van deze spelers. Deze spelers moeten geen verstoppertje meer gaan spelen maar met lef en overtuiging durven spelen dan zie je de, werkelijke voetballer Oriol en Espinoza
    Ja in de KKD zeker voetballen zullen ze kunnen maar niet hier in Nederland. Ja in de KKD in de eredivisie komen ze gewoon te kort , watjes , mooi weer voetballers. Net als Aitor vot er mee. Ik was grote fan van Espinosa maar hij valt nu behoorlijk door de mand. Dus gewoon snel van de hand doen en zulke mooiweerspelers moet je een talent als Bosch lekker laten spelen. Kortom vot er mee.
  • 25 Feb 2020 om 10:21
    Deze speler heeft zoveel talent en kwaliteit dat het erg vreemd is dat het er niet optimaal uit komt. Deze speler heeft het zelfde probleem als Espinoza een speler met meer dan genoeg kwaliteit. Het mentale niet goed met de druk omgaan op dit moment is de grootste oorzaak van deze spelers. Deze spelers moeten geen verstoppertje meer gaan spelen maar met lef en overtuiging durven spelen dan zie je de, werkelijke voetballer Oriol en Espinoza
  • 25 Feb 2020 om 09:26
    • Quote van 25 Feb 2020 om 08:54
      Herinner mij nog heel goed het moment dat hij simpel van de bal werd gezet en die van Utrecht zo de 16 in liep.
    Dat ja
  • 25 Feb 2020 om 09:22
    • Quote van 25 Feb 2020 om 09:12
      2 derde van de Spanjaarden is bagger, slap en hebben een instelling van als het vandaag niet lukt, heel misschien lukt het morgen wat beter. Aan het einde van het seizoen de bezem door deze broodvoetballers en gelijk door het gehele voetbal technische gedeelte.
    Aitor, Boeskets en Espinosa horen in de zaal, maar niet op een groot groen veld.
  • 25 Feb 2020 om 09:12
    • Quote van 25 Feb 2020 om 09:09
      Ook in dit geval is een vroeg stadium al aangegeven: Boeskets eruit en Bosch erin. Dan heb je nog meer power en loopvermogen. Maar daar heeft die dubbele waslap een broertje dood aan schijnbaar.
    2 derde van de Spanjaarden is bagger, slap en hebben een instelling van als het vandaag niet lukt, heel misschien lukt het morgen wat beter. Aan het einde van het seizoen de bezem door deze broodvoetballers en gelijk door het gehele voetbal technische gedeelte.
  • 25 Feb 2020 om 09:09
    Ook in dit geval is een vroeg stadium al aangegeven: Boeskets eruit en Bosch erin. Dan heb je nog meer power en loopvermogen. Maar daar heeft die dubbele waslap een broertje dood aan schijnbaar.
  • 25 Feb 2020 om 08:59
    • Quote van 25 Feb 2020 om 08:56
      Precies. Hij is ook nog eens erg traag en gaat niet de duels aan. Ben er wel bang voor dat hij minimaal een aantal wedstrijden MOET spelen toen hij kwam. Anders kun je beter Brama op zijn plek zetten...
    Eens. Bosch of Roemeratoe op zijn plek kan natuurlijk ook.
  • 25 Feb 2020 om 08:59
    Busquets is te vergelijken met Roemeratoe, alles op safe, alles te traag, alles op breed of naar achteren, waardoor andere spelers in moeilijkheden komen. Die twee spelers zijn een rem in het elftal, nooit eens een verassende pass naar voren, te voorspelbaar, maar daar kan een GOEDE trainer wel veranderingen in brengen !
  • 25 Feb 2020 om 08:56
    • Quote van 25 Feb 2020 om 08:22
      Kritiek op Busquets is ook volledig terecht.
    Precies. Hij is ook nog eens erg traag en gaat niet de duels aan. Ben er wel bang voor dat hij minimaal een aantal wedstrijden MOET spelen toen hij kwam. Anders kun je beter Brama op zijn plek zetten...
  • 25 Feb 2020 om 08:54
    Herinner mij nog heel goed het moment dat hij simpel van de bal werd gezet en die van Utrecht zo de 16 in liep.
  • 25 Feb 2020 om 08:32
    • Quote van 25 Feb 2020 om 08:22
      Kritiek op Busquets is ook volledig terecht.
    Vind ik ook voegt weinig toe en heeft het meeste balverlies vaak op cruciale plekken!
  • 25 Feb 2020 om 08:22
    Kritiek op Busquets is ook volledig terecht.