FC Twente wil met jurist en FBO om tafel: ''Niet worden verrast'' Update: Vuckic reageert: ''Mijn focus is volledig op FC Twente'' Kritiek op Van Leeuwen: ''Daar heeft hij compleet gefaald'' 'KNVB zet vol in op doorspelen: play-offs naar enkel duel' OPROEP | Kaartenactie Twentefans voor zieke en jarige Sørensen

Gemeente Enschede: ''Heracles heeft niet zoveel recht van spreken''

19
Gemeente Enschede: ''Heracles heeft niet zoveel recht van spreken''

Het standpunt van Burgerbelangen Enschede, de grootste partij in de gemeenteraad, wat betreft FC Twente is nog altijd onveranderd: de club moet terug naar 'haar' Enschede. 

"Wij hebben vorig jaar het financiële reddingsplan van FC Twente gesteund op voorwaarde dat de gehele club terugkeert naar oale grond. FC Twente is geworteld in Enschede. Dan kan het niet zo zijn dat de club bijvoorbeeld in Haaksbergen, Hengelo of Almelo is gehuisvest", zegt fractievoorzitter Marc Teutelink in gesprek met TC Tubantia.

Aan de andere kant wil Teutelink niet breken met het contract dat FC Twente heeft met de gemeente Hengelo. "Dat respecteren we. Op dit moment trainen en spelen de vrouwen en de jeugdteams uit de onderbouw van FC Twente al op het Diekmancomplex. Als de eerste selectie daar ook naartoe gaat, zal dat complex drastisch aangepakt moeten worden", beseft hij.

Dat Heracles de stap naar Enschede niet ziet zitten, begrijpt Teutelink. "Maar ik vind dat Heracles eerlijk gezegd niet zoveel recht van spreken heeft. FC Twente heeft de opleiding jarenlang bijna in zijn eentje bekostigd. Heracles betaalde maar een fractie, maar liftte wel mee", besluit hij.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Feb 2020 om 14:35
    • Quote van 25 Feb 2020 om 12:17
      Ach ja politiek en zonnige dingen, dat gaat niet samen. Als PvdK slim is gaat hij in gesprek met Hengelo. Nieuw topsport centrum en de verplichting dat de gemeente het up tot date houd en in ruil nog een paar jaar extra in Hengelo. De club kan de centen nu wel beter gebruiken. Ben je als club wel mooi een jaar of 10 uit de brand en heb je de accomodatie voor elkaar.
    Het lijkt me ook relatief simpel. Faciliteiten, en daarmee kosten, spreiden. Logistiek lijkt me Hengelo ook iets voordeliger.

    Tenzij er natuurlijk goede argumenten zijn om het anders te doen, argumenten anders dan die gegeven door Burgerbelangen, die van de onderbuik.

    Ook het argument levert niets op is bullshit. Heracles heeft Europees gespeeld met dank aan 5 spelers uit die opleiding, spelers waar FCT recht op heeft gehad maar heeft genegeerd.

    Het moet dus echt een financieel argument zijn.
  • 25 Feb 2020 om 14:27
    V.w.b. Heracles heeft hij gelijk. Die hebben jarenlang geprofiteerd. Daar wil ik wel bij vermelden dat dit ook de schuld van Munsterman was, want hij wilde eerste keuze in het gekeurde vlees. Dat daarop keer op keer werd besloten dat het gekeurde vlees goed genoeg werd bevonden wanneer daar een idioot prijskaartje aan hing.....tja......

    Nieuwbouw is veelal goedkoper dan renovatie. Dat valt dus ook nog te begrijpen. Ruimte voor velden is er genoeg naast de bestaande velden. Hengelo e.o. hebben niet bijgedragen aan het laatste reddingsplan, en dus begrijp ik de stelling vanuit de Gemeente Enschede wel inzake 'oale groond'.

    Nu ligt de bal bij Hengelo om te reageren, want daar zijn de belangen groter dan in Enschede. FC Twente weg betekent ook einde FBK. reageert Hengelo niet, dan gewoon in 2028 vertrekken uit Hengelo....
  • 25 Feb 2020 om 13:47
    • Quote van 25 Feb 2020 om 10:45
      Ik hoor die gozer hier wel vaker over praten maar ik heb hem nog nooit inhoudelijk tekst en uitleg zien geven. FCT terug naar Enschede, fijn. Maar wat is de kosten/baten analyse? Wat is het plan? Hoe financieren we dit, en wat levert het op? Wat zijn de voordelen? Wat zijn de nadelen. Leg het eens uit, en stop met popie jopie dingen roepen zonder ze te onderbouwen.
      FCT is overigens van de provincie. FCT is van de vele supporters uit Hengelo, Reutum, Haaksbergen, Borne, ons afzetgebied reikt totaan Zwolle. Kijk eens naar de 7 assistenten van Schreuder destijds, waar zijn al die voetballers geboren? Vele van onze exvoetballers komen uit Twentse dorpen.
      Als jij een bedrijf opzet, en wil groeien dan moet je een concurrentie positie verwerven. Stellen dat FCT in Enschede hoort is het tegenovergestelde. Het heet casting a net, je moet dus wortels willen schieten Vanuit Enschede.... Niet de keutel terug trekken, tenzij er een Iron clad plan ligt.
      Dus Burgerbelangen..... Zeg het maar.
    er zijn lopende contracten ..burger belanggen zal nieuw trainingscomplex wel realiseren voor ca. 10 milj. en om niet beschikbaar stellen..want hglo moet ook vetaald worden.
  • 25 Feb 2020 om 13:43
    • Quote van 25 Feb 2020 om 12:25
      Twente is meer dan enschede. Regio twente zou allemaal een steentje bij moeten dragen
    Volgens mij zijn er veel sponsoren de afgelopen jaren afgehaakt bij ons Twente en er zijn ook veel bedrijven weggegaan uit Twente dus daar mogen we ook niet zomaar meer even vanuit gaan.
  • 25 Feb 2020 om 12:25
    Twente is meer dan enschede. Regio twente zou allemaal een steentje bij moeten dragen
  • 25 Feb 2020 om 12:17
    • Quote van 25 Feb 2020 om 10:45
      Ik hoor die gozer hier wel vaker over praten maar ik heb hem nog nooit inhoudelijk tekst en uitleg zien geven. FCT terug naar Enschede, fijn. Maar wat is de kosten/baten analyse? Wat is het plan? Hoe financieren we dit, en wat levert het op? Wat zijn de voordelen? Wat zijn de nadelen. Leg het eens uit, en stop met popie jopie dingen roepen zonder ze te onderbouwen.
      FCT is overigens van de provincie. FCT is van de vele supporters uit Hengelo, Reutum, Haaksbergen, Borne, ons afzetgebied reikt totaan Zwolle. Kijk eens naar de 7 assistenten van Schreuder destijds, waar zijn al die voetballers geboren? Vele van onze exvoetballers komen uit Twentse dorpen.
      Als jij een bedrijf opzet, en wil groeien dan moet je een concurrentie positie verwerven. Stellen dat FCT in Enschede hoort is het tegenovergestelde. Het heet casting a net, je moet dus wortels willen schieten Vanuit Enschede.... Niet de keutel terug trekken, tenzij er een Iron clad plan ligt.
      Dus Burgerbelangen..... Zeg het maar.
    Ach ja politiek en zonnige dingen, dat gaat niet samen. Als PvdK slim is gaat hij in gesprek met Hengelo. Nieuw topsport centrum en de verplichting dat de gemeente het up tot date houd en in ruil nog een paar jaar extra in Hengelo. De club kan de centen nu wel beter gebruiken. Ben je als club wel mooi een jaar of 10 uit de brand en heb je de accomodatie voor elkaar.
  • 25 Feb 2020 om 12:05
    • Quote van 25 Feb 2020 om 09:36
      Gewoon kappen met die profiteurs uit Almelo oprotten met ze.
    Eens.
  • 25 Feb 2020 om 12:02
    Samenwerking met Heracles levert niets op ... gewoon zelf verdergaan nu
  • 25 Feb 2020 om 12:02
    ''Dat Heracles de stap naar Enschede niet ziet zitten, begrijpt Teutelink. "Maar ik vind dat Heracles eerlijk gezegd niet zoveel recht van spreken heeft. FC Twente heeft de opleiding jarenlang bijna in zijn eentje bekostigd. Heracles betaalde maar een fractie, maar liftte wel mee", besluit hij.
    Idd laat Heracles nu zelf maar meebetalen als ze zo nodig niet naar Enschede willen. Je wilt samenwerken of niet wel de lusten maar niet de lasten.
  • 25 Feb 2020 om 11:11
    • Quote van 25 Feb 2020 om 10:29
      Het wachten is op het nieuws dat FC Twente en Heracles de stekker uit de constructieve gesprekken heeft getrokken. Afscheid nemen van Hengelo. Nieuw trsiningsaccomodatie bouwen in de buurt van Universiteit Twenthe.
    Daar liggen nu al nieuwe velden die aan de laatste eisen voldoen.
  • 25 Feb 2020 om 10:46
    Gewoon op eigen voet verder. Beide clubs (supporters) wensen elkaar toch al de gang naar de KKD toe en hebben totaal niets met elkaar.
  • 25 Feb 2020 om 10:45
    Ik hoor die gozer hier wel vaker over praten maar ik heb hem nog nooit inhoudelijk tekst en uitleg zien geven. FCT terug naar Enschede, fijn. Maar wat is de kosten/baten analyse? Wat is het plan? Hoe financieren we dit, en wat levert het op? Wat zijn de voordelen? Wat zijn de nadelen. Leg het eens uit, en stop met popie jopie dingen roepen zonder ze te onderbouwen.
    FCT is overigens van de provincie. FCT is van de vele supporters uit Hengelo, Reutum, Haaksbergen, Borne, ons afzetgebied reikt totaan Zwolle. Kijk eens naar de 7 assistenten van Schreuder destijds, waar zijn al die voetballers geboren? Vele van onze exvoetballers komen uit Twentse dorpen.
    Als jij een bedrijf opzet, en wil groeien dan moet je een concurrentie positie verwerven. Stellen dat FCT in Enschede hoort is het tegenovergestelde. Het heet casting a net, je moet dus wortels willen schieten Vanuit Enschede.... Niet de keutel terug trekken, tenzij er een Iron clad plan ligt.
    Dus Burgerbelangen..... Zeg het maar.
  • 25 Feb 2020 om 10:29
    Het wachten is op het nieuws dat FC Twente en Heracles de stekker uit de constructieve gesprekken heeft getrokken. Afscheid nemen van Hengelo. Nieuw trsiningsaccomodatie bouwen in de buurt van Universiteit Twenthe.
  • 25 Feb 2020 om 09:36
    • Quote van 25 Feb 2020 om 09:36
      Gewoon kappen met die profiteurs uit Almelo oprotten met ze.
    Inderdaad. Vot er met.
  • 25 Feb 2020 om 09:36
    Gewoon kappen met die profiteurs uit Almelo oprotten met ze.
  • 25 Feb 2020 om 09:20
    • Quote van 25 Feb 2020 om 09:10
      Ja, ja, zo zijn ze in Almelo,.... alles moet daar voor nop. De voormalig voorzitter was nog te knieperig om een fatsoenlijk gebit in zijn mondje te laten plaatsen
    Die Jan Shit was zo vrekkig dat als hij moest huilen hij slechts met één oog huilde. En met dat huilende oog keek hij dan ook nog scheel waardoor de tranen over zijn rug rolden. Wat een gierig paard.
  • 25 Feb 2020 om 09:10
    Ja, ja, zo zijn ze in Almelo,.... alles moet daar voor nop. De voormalig voorzitter was nog te knieperig om een fatsoenlijk gebit in zijn mondje te laten plaatsen
  • 25 Feb 2020 om 09:02
    Waarom met Heracles, kunnen ze dat niet alleen bekostigen? !
  • 25 Feb 2020 om 08:34
    Wat betreft Heracles heeft hij wel een punt!