Van Leeuwen sneert naar Ajax en KNVB: ''Wie controleert dat?''

9
Van Leeuwen sneert naar Ajax en KNVB: ''Wie controleert dat?''

Ted van Leeuwen constateert dat de 'coronacrisis' ook veel gevolgen heeft voor FC Twente. De technisch directeur van de club uit Enschede wijst vooral op de situatie voor trainer Gonzalo Garcia en de rest van de Spaanse enclave. 

"We hebben behoorlijk wat spelers en een trainer die afkomstig zijn uit Spanje", legt hij uit in gesprek met Voetbal International. "De situatie dáár is heftig, de Spaanse spelersvakbond reageert overal ook heftig op en dat heeft weer tot gevolg dat Spaanse spelers eveneens heftig reageren op allerlei zaken", aldus Van Leeuwen, die twijfelt of de clubs alle richtlijnen van de KNVB wel naleven. 

"Er lag tenslotte ook een herenakkoord tussen clubs dat ze van elkaars jeugdspelers zouden afblijven. Dat werd binnen drie maanden al doorbroken door Ajax, dat een jeugdspeler bij AZ weghaalde", vervolgt Van Leeuwen kritisch. "Wat ik me afvraag: wie controleert of alle clubs zich aan de richtlijnen houden? Hoe zorg je voor handhaving? Wat zijn eventuele sancties? Er is dus nog wel wat onduidelijkheid", stelt hij. 

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Mar 2020 om 22:37
    • Quote van 19 Mar 2020 om 18:21
      Zijn dit twee delen van een twee artikelen in 1?
      Snap er geen hol van.
      Nu vind ik wat Ted zegt sowieso niet interessant, maar.... Iets met Spanjolen. Que?
    Stagiaires hebben de macht gegrepen
  • 19 Mar 2020 om 18:21
    Zijn dit twee delen van een twee artikelen in 1?
    Snap er geen hol van.
    Nu vind ik wat Ted zegt sowieso niet interessant, maar.... Iets met Spanjolen. Que?
  • 19 Mar 2020 om 16:55
    • Quote van 19 Mar 2020 om 15:03
      Die derderangs journalist heeft hier zelf alles in de soep laten lopen bij zowel de jeugd, Jong FC Twente en het eerste elftal. Nu begint meneertje af te geven op Ajax en KNVB, omdat hij weet dat hij over 4 maanden toch op straat staat!100%
    Ikzeg. Tukkertje 78. Die 100%daar hou ik u aan. En ook die ccc en holcher gratis erbij mee aub out met die gasten.
  • 19 Mar 2020 om 15:22
    Kun je nagaan wat labiel die Ted is. Hij moet zich druk maken over z’n aankopen wat ie heeft gedaan. “DE TOPPERS”
  • 19 Mar 2020 om 15:03
    Die derderangs journalist heeft hier zelf alles in de soep laten lopen bij zowel de jeugd, Jong FC Twente en het eerste elftal. Nu begint meneertje af te geven op Ajax en KNVB, omdat hij weet dat hij over 4 maanden toch op straat staat!100%
  • 19 Mar 2020 om 14:46
    Wat een warrig verhaal weer van Ted ... belooft weinig goeds
  • 19 Mar 2020 om 14:14
    • Quote van 19 Mar 2020 om 13:59
      Snap niet dat Ted zich hier druk om maakt. Twente zat niet binnen dat heren akkoord ; 'wat naar mijn mening nooit gesloten had mogen worden'. Dit hele akkoord maakt het voor clubs die buiten dat akkoord vallen veel lastiger om spelers te behouden omdat de grotere clubs niet meer in elkaars vijver vissen. KNVB zou hier een stok voor moeten steken. Maar in dit soort gevallen kijken ze weg.
    Bij Ted deugt niets. Omdat hij dat zelf ook niet doet.
  • 19 Mar 2020 om 13:59
    Snap niet dat Ted zich hier druk om maakt. Twente zat niet binnen dat heren akkoord ; 'wat naar mijn mening nooit gesloten had mogen worden'. Dit hele akkoord maakt het voor clubs die buiten dat akkoord vallen veel lastiger om spelers te behouden omdat de grotere clubs niet meer in elkaars vijver vissen. KNVB zou hier een stok voor moeten steken. Maar in dit soort gevallen kijken ze weg.
  • 19 Mar 2020 om 12:43
    Ted ook jij weet fat Ajax heilig is binnen de KNVB er zal dus een voetbal-wetboek opgericht moeten worden waarin duidelijk beschreven moet staan van wat er wel en niet mag maar dit zal ook lange tijd duren eer het zover is