Brama: ''Hoe dat toen verliep, zal nooit meer gebeuren''

16
Brama: ''Hoe dat toen verliep, zal nooit meer gebeuren''

Voor Wout Brama is de landstitel met FC Twente nog altijd het hoogtepunt in zijn carrière. Op 2 mei 2010 werd het kampioenschap in Breda binnengehaald. NAC Breda werd met 2-0 verslagen.

"Ik voelde me heerlijk", blikt Brama terug in Zilver Magazine, het inspiratiemagazine voor de Twentse 65-plusser. "Alles valt van je af. Ik besefte dat we geschiedenis hadden geschreven  en dat ik daar onderdeel van was. Je bent 23 jaar en kampioen geworden met de club waar je opgegroeid bent en waar je van houdt. Daar droom je van. Ik heb laatst nog tegen mijn vriendin gezegd dat als ik één dag van mijn leven opnieuw zou mogen beleven, dat het dan die dag zou moeten zijn."

Op de terugweg kleurde de A1 rood met FC Twente-supporters. "Hoe dat toen verliep, zal nooit meer gebeuren. Zelfs de politie feestte mee. Het had tien uur langer mogen duren. Daar zag je wat die titel losgemaakt had in de regio en zag je dat FC Twente een club van de streek is en niet van één stad, zoals de meeste andere clubs. Dat is heel bijzonder en maakt de club zo enorm sterk", aldus Brama.

Na terugkomst in Enschede aten de spelers van FC Twente bij de Grolsch-fabriek. "Daarna gingen we met een man of vijf de stad in", herinnert hij zich nog. "Ik begreep niet dat de anderen naar huis gingen, want zoiets beleef je misschien nooit weer. Mijn familie sliep bij me thuis. Het was allemaal ontzettend leuk."

16 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Mar 2020 om 08:09
    • Quote van 23 Mar 2020 om 23:08
      Fbk voorheen veldwijkstadion heeft dus verder niets met de investering in de trainingsfaciliteiten te maken maar goed, dat was puur voor het fbk games gebeuren.
    Het een (investering in FBK) staat los van de 4.8m die Hengelo er in heeft geïnvesteerd. In de tussenliggende periode (tussen het verhuizen naar Hengelo en nu) is er regelmatig geïnvesteerd door de club en gemeente. Dus voor dat je roept dat ik mij in moet lezen zou ik willen zeggen: doe dat zelf even. Buiten deze nutteloze discussie bis er maar 1 doel, overleven. Als dat lukt heeft Enschede zijn geld terug en wij onze club
  • 23 Mar 2020 om 23:17
    • Quote van 23 Mar 2020 om 21:00
      @Vlekkie,

      Miljoenen??? voor het trainingscomplex in Hengelo???heb je gedroomd of zo, Hengelo heeft nu 350,000 euro toegezegd voor de erbarmelijke velden, en ze een tijdje geleden een likje verf en wat nieuwe tafels en stoelen betaald, ga je eerst eens inlezen voor je onzin reageert, miljoenen whaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    Tafels en stoelen en inrichting spelershome zijn door TV en de Vriendenkring betaald, gebouw is eigendom van de club,Gemeente Hengelo staat garant voor paar miljoen, hypothecaire zekerheid,en complex is gefinancierd met deels geld van gemeenten die hun aandelen energie maatschappij aan Essent verkochten,heette toen Essent trainingscentrum, allemaal onbelangrijk nu,morgen zien hoe de competitie verdergaat, degraderen gaan we niet meer,denk dat ze er een streep onder gaan zetten,volgend jaar 20 clubs,of net als Turkije,bovenste en onderste vier play offs, kampioenschap of degradatie,dus wij zijn veilig,en welke financiële gevolgen dit later gaat hebben moeten we afwachten, gelukkig lopen de meeste contracten af,gaat voor veel clubs een probleem worden,minder supporters en sponsors, afwachten maar weer.
  • 23 Mar 2020 om 23:08
    • Quote van 23 Mar 2020 om 23:00
      Nee dat is nog een andere investeringsronde geweest van 5.1m om het stadion (en atletiekbanen etc) te renoveren. Er Zijn door de gemeente (en club) al veel vaker investeringen gedaan in het gehele complex. Als je het bij elkaar optelt ga je al snel richting een 7 a 8m sinds 2001.
    Fbk voorheen veldwijkstadion heeft dus verder niets met de investering in de trainingsfaciliteiten te maken maar goed, dat was puur voor het fbk games gebeuren.
  • 23 Mar 2020 om 23:00
    • Quote van 23 Mar 2020 om 22:26
      was dat niet voor de FBKgames?
    Nee dat is nog een andere investeringsronde geweest van 5.1m om het stadion (en atletiekbanen etc) te renoveren. Er Zijn door de gemeente (en club) al veel vaker investeringen gedaan in het gehele complex. Als je het bij elkaar optelt ga je al snel richting een 7 a 8m sinds 2001.
  • 23 Mar 2020 om 22:51
    • Quote van 23 Mar 2020 om 20:59
      Schrijf je reactie
    Stop is met deze onzin
  • 23 Mar 2020 om 22:26
    • Quote van 23 Mar 2020 om 21:07
      En die 4.8m die ze eerder in het complex hebben geïnvesteerd dan
    was dat niet voor de FBKgames?
  • 23 Mar 2020 om 21:07
    • Quote van 23 Mar 2020 om 21:00
      @Vlekkie,

      Miljoenen??? voor het trainingscomplex in Hengelo???heb je gedroomd of zo, Hengelo heeft nu 350,000 euro toegezegd voor de erbarmelijke velden, en ze een tijdje geleden een likje verf en wat nieuwe tafels en stoelen betaald, ga je eerst eens inlezen voor je onzin reageert, miljoenen whaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    En die 4.8m die ze eerder in het complex hebben geïnvesteerd dan
  • 23 Mar 2020 om 21:00
    • Quote van 23 Mar 2020 om 20:59
      Schrijf je reactie
    @Vlekkie,

    Miljoenen??? voor het trainingscomplex in Hengelo???heb je gedroomd of zo, Hengelo heeft nu 350,000 euro toegezegd voor de erbarmelijke velden, en ze een tijdje geleden een likje verf en wat nieuwe tafels en stoelen betaald, ga je eerst eens inlezen voor je onzin reageert, miljoenen whaaaaaaaaaaaaaaaaaa
  • 23 Mar 2020 om 20:59
    Schrijf je reactie
  • 23 Mar 2020 om 18:22
    • Quote van 23 Mar 2020 om 17:46
      Schrijf je reactie
    Dat soort dingen kan ik heel goed zelf bepalen. Je bent niet de baas van het forum.
  • 23 Mar 2020 om 18:14
    • Quote van 23 Mar 2020 om 17:53
      Wat ben ik een realist, en wat kan jij dom lullen, ik heb her toch ook niet over de supporters??, maar over de steun van de steden dorpen, plaatsen om Enschede heen, die wel altijd vooraan meebleren als Twente het goed doet, maar zogauw als er betaald moet worden is Fc Twente ineens weer sc enschede/ enschedese boy’s, en draait de gemeente enschede alleen op voor de kosten, garantstellingen etc.etc,
    Dat is ook niet waar, wie heeft die miljoenen op tafel gelegd voor het trainingscomplex dan ? Welke gemeente verdient er dan geld aan de club ? Het is gewoon een non discussie, de gemeente Enschede had ook bij de andere gemeenten aan kunnen kloppen.
  • 23 Mar 2020 om 18:00
    • Quote van 23 Mar 2020 om 17:46
      Schrijf je reactie
    Bepaal ik zelf wel.
  • 23 Mar 2020 om 17:53
    • Quote van 23 Mar 2020 om 17:09
      Wat ben jij een ----Twente is van de streek en zal dat blijven als het alleen van enschede zou zijn zou het stadion nog niet voor een kwart gevuld zijn dus jij kletst uit je nek.
    Wat ben ik een realist, en wat kan jij dom lullen, ik heb her toch ook niet over de supporters??, maar over de steun van de steden dorpen, plaatsen om Enschede heen, die wel altijd vooraan meebleren als Twente het goed doet, maar zogauw als er betaald moet worden is Fc Twente ineens weer sc enschede/ enschedese boy’s, en draait de gemeente enschede alleen op voor de kosten, garantstellingen etc.etc,
  • 23 Mar 2020 om 17:46
    Schrijf je reactie
  • 23 Mar 2020 om 17:09
    • Quote van 23 Mar 2020 om 13:24
      Club mag dan wel van de streek zijn genoemd, maar het is en blijft een puur enschedese club, als andere twentse gemeenten nu ook eens net zoveel zouden bijdragen als Enschede om de club te behouden en behoeden voor ondergang, maar nee het is hengelo al te veel om eens echt geld in het opleidingscenter en trainingsfaciliteiten te stoppen, maar wel overal in mee willen praten/delen, ik vind het leuk dat wout als almeloer zo denkt, maar de realiteit is gewoon, Fc Twente is Enschede
    Wat ben jij een ----Twente is van de streek en zal dat blijven als het alleen van enschede zou zijn zou het stadion nog niet voor een kwart gevuld zijn dus jij kletst uit je nek.
  • 23 Mar 2020 om 13:24
    Club mag dan wel van de streek zijn genoemd, maar het is en blijft een puur enschedese club, als andere twentse gemeenten nu ook eens net zoveel zouden bijdragen als Enschede om de club te behouden en behoeden voor ondergang, maar nee het is hengelo al te veel om eens echt geld in het opleidingscenter en trainingsfaciliteiten te stoppen, maar wel overal in mee willen praten/delen, ik vind het leuk dat wout als almeloer zo denkt, maar de realiteit is gewoon, Fc Twente is Enschede
zondag 20 september 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›