''Geopperd om seizoen te beslissen met alternatieve play-offs''

21
''Geopperd om seizoen te beslissen met alternatieve play-offs''

Vanwege het coronavirus is het nog maar de vraag of er dit seizoen überhaupt gevoetbald gaat worden in Nederland en daardoor zijn er nog drie scenario's mogelijk. De meest voor de hand liggende is dat er een streep door het huidige seizoen gaat.

Volgens het Algemeen Dagblad is er echter ook nog een andere optie. "In het tweede scenario wordt de huidige koploper Ajax formeel kampioen, en worden de overige Europese plekken verdeeld op basis van de huidige stand. Complicatie: Ajax, AZ, Feyenoord en FC Utrecht hebben een wedstrijd minder gespeeld dan de rest", schrijven Sjoerd Mossou en Maarten Wijffels op de website. 

"Bovendien kun je discussiëren of je een gelijke eindstand dan op basis van doelsaldo bepaalt, ofwel op basis van onderling resultaat", vervolgt duo. "Dat laatste zou weer betekenen dat AZ kampioen wordt. En hoe ga je om met de Keuken Kampioen Divisie en de bijbehorende promotie- en degradatieplaatsen? Kun je clubs als Cambuur of De Graafschap zomaar hun promotiekansen afnemen, ten faveure van bijvoorbeeld hekkensluiter RKC, met alle financiële gevolgen van dien?"

"Een mogelijkheid kan daarbij ook zijn om de eredivisie komend seizoen met twintig clubs te spelen, maar er zijn meer varianten mogelijk", leggen Mossou en Wijffels uit. "In de vergaderingen van de laatste dagen is ook geopperd om het seizoen te beslissen met alternatieve play-offs. Bijvoorbeeld een dubbele finale om de landstitel, een toernooi om de overige Europese plekken, en uitgebreidere promotie/degradatie play-offs", besluit de verslaggevers. 

21 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 26 Mar 2020 om 15:54
    Dan zou AZ kampioen moeten worden obv onderling resultaat, 2 maal van ajax gewonnen.
  • 25 Mar 2020 om 10:27
    • Quote van 25 Mar 2020 om 10:17
      Ja omdat ik opgefokt raak van bepaalde dingen vooral als er ook nog goede maat in zeer kritische toestand ligt . Dan word ik woest en boeit het me niet wat jij vind, maar gewoon die discussie voeren gaat tegen alles is en draait alleen maar om geld. Gewoon kappen niet geforceerd de boel weer opstarten. En is dan een Lullo als jou mij zo een opmerking geeft nou ach laat ik mijn mond maar dicht houden.
    Dat je opgefokt kunt raken weten we allemaal. Dat wij daar soms even lollig over doen en jou lopen te sarren, heb je te accepteren. Dat een maat van je kritieke toestand ligt is heel erg, en iedereen wenst hem sterkte. Iedereen heeft een situatie. Iedereen zit in een bepaald schuitje en iedereen heeft een eigen mening. Als je dan zo sterk uit de hoek komt, krijg je evenredig overspannen reacties. Mijn advies, typ een post. Lees hem hardop, tel tot 10, en post hem dan. Goede kans dat je 'm wat aanpast.
  • 25 Mar 2020 om 10:17
    • Quote van 25 Mar 2020 om 07:37
      Ah kijk. Nu toch zonder hoofdletters en wat meer inhoud. Alleen gek dat jij zegt dat ik het kut vind. Waar staat dat? Kun je dat even citeren voor me? Je reactie is gewoon lachwekkend. En dat vind ik nog steeds. Met je gescheld, hoofdlettergebruik, 1F niveau, etc. Je laatste post is een hele verbetering.
    Ja omdat ik opgefokt raak van bepaalde dingen vooral als er ook nog goede maat in zeer kritische toestand ligt . Dan word ik woest en boeit het me niet wat jij vind, maar gewoon die discussie voeren gaat tegen alles is en draait alleen maar om geld. Gewoon kappen niet geforceerd de boel weer opstarten. En is dan een Lullo als jou mij zo een opmerking geeft nou ach laat ik mijn mond maar dicht houden.
  • 25 Mar 2020 om 07:37
    • Quote van 25 Mar 2020 om 04:02
      Dat mag jij kut vinden maar zolang er door dit virus mensen doodgaan en het zich nog verspreid moet je het woord voetbal en beginnen niet in je nek nemen, en vooral niet met allerlei achterlijke scenario's komen. Gewoon afkappen die hele competitie, er zijn nu belangrijkere zaken aan de orde. Vooral als er nog steeds mensen ziek worden en sterven hoor je niet over hervatting of wat dan ook te beginnen droeftoeter. Die hele discussie is bullshit het virus is niet onder controle en dan is het ongepast om over deze bullshit als spelletje voetbal te lukken. En hoe je het draait of keert het draait allemaal om poen. Gewoon afkappen nu .
    Ah kijk. Nu toch zonder hoofdletters en wat meer inhoud. Alleen gek dat jij zegt dat ik het kut vind. Waar staat dat? Kun je dat even citeren voor me? Je reactie is gewoon lachwekkend. En dat vind ik nog steeds. Met je gescheld, hoofdlettergebruik, 1F niveau, etc. Je laatste post is een hele verbetering.
  • 25 Mar 2020 om 04:02
    • Quote van 24 Mar 2020 om 19:54
      Hahaha wat een reactie. Echt lachwekkend.
    Dat mag jij kut vinden maar zolang er door dit virus mensen doodgaan en het zich nog verspreid moet je het woord voetbal en beginnen niet in je nek nemen, en vooral niet met allerlei achterlijke scenario's komen. Gewoon afkappen die hele competitie, er zijn nu belangrijkere zaken aan de orde. Vooral als er nog steeds mensen ziek worden en sterven hoor je niet over hervatting of wat dan ook te beginnen droeftoeter. Die hele discussie is bullshit het virus is niet onder controle en dan is het ongepast om over deze bullshit als spelletje voetbal te lukken. En hoe je het draait of keert het draait allemaal om poen. Gewoon afkappen nu .
  • 25 Mar 2020 om 02:19
    • Quote van 24 Mar 2020 om 22:12
      Mijn idee...Maak de competitie af in augustus. Daarna de nieuwe competitie enkel rondig dus 17 wedstrijden. Zo heb je meer tijd voor Europees en interlands. Dit kan in alle Europese landen zo. Moet het virus wel weg zijn dan natuurlijk.
    Kan niet. 31 juno lopen de contracten van spelers af.
  • 25 Mar 2020 om 01:47
    • Quote van 24 Mar 2020 om 22:25
      Verschrikkelijk slecht en complex idee.
    Er zijn buiten het financiële meer voordelen dan nadelen aan. Maar alles hangt er vanaf wanneer er weer gevoetbald kan worden. De lopende competitie wordt afgemaakt, dus geen gegoochel wie kampioen, degradeert of Europees speelt. Het nieuwe seizoen kan worden afgewerkt inclusief Europees en interlands en het is op tijd af voor het EK. Sowieso is er een financiële strop voor alle clubs, wat er ook bedacht wordt. Je kunt de tv gelden op een gelijke manier verdelen voor komend seizoen. Voor het restant van het seizoen in augustus moeten gewoon weer kaarten worden gekocht. Want als je de wedstrijden schrapt ben je je geld namelijk ook kwijt. Contracten gewoon in juli 1 maand om te shoppen. Hier en daar nog wat bij te schaven, misschien een competitie met 19 clubs, zodat iedere club 9 thuiswedstrijden heeft. Ik zie dit wel zitten zo, maar BAM wat is er complex aan, vertel.
  • 24 Mar 2020 om 23:49
    • Quote van 24 Mar 2020 om 23:30
      Hoe wil je een competitie met 20 teams afkrijgen als je in oktober begint
    Heel simpel.

    We weten nu niets. Wat we wel weten is dat we TIJD nodig hebben.

    Dus. Kap NU met de competitie. Gewoon opschorten en voetballers niet of gedeeltelijk uitbetalen voor April/Mei/Juni.

    Dan.

    Begin je voorbereiding half Juni.
    Twee weken later stromen nieuwe spelers binnen. Inhoudend dat TD's nu ook tijd hebben en hun werk fatsoenlijk kunnen doen. Je moet er niet aan denken dat Ted van Leeuwen 15 spelers moet halen in 45 dagen.
    Begin de competitie half/eind Augustus.
    Geen Winterstop.
    (indien nodig, cancel de beker en geef een extra EL plaats op basis van ranglijst)
    Cancel de play-offs om Europees.
    Maak de play-offs om promotie/degradatie uitgebreider. Dus 19/20 degraderen. KKD periode winnaars en de nummer 18,17 (16?) ED spelen om promotie/degradatie.

    Als het EK inderdaad 300 miljoen extra gaat kosten waarvoor clubs/landen op moeten draaien, dan moeten we het boycotten. Sla het een keer over, het is compleet irrelevant, het heeft geen enkele meerwaarde. Elke cent van clubs, moet naar clubs. Zelfs gemeenschapsgeld mag niet meer naar clubs, elke stuiver moet naar ZZPérs en Jantje Modaal.

    Ook dit zal niet ideaal zijn, maar hey.... als we met Kerst en Oud en Nieuw naar het stadion kunnen zoals in Engeland dan teken ik daarvoor. Ook trainingskampen zijn nu overbodig dus besparen clubs twee a drie ton en genereren extra omzet. Dat is dus een win win.

    Goed, er zullen haken en ogen zitten aan dit voorstel. Maar het is
  • 24 Mar 2020 om 23:30
    • Quote van 24 Mar 2020 om 23:23
      Niemand kampioen dit jaar. Laat Ajax en AZ twee wedstrijden tegen elkaar spelen voor rechtstreekse CL ticket.
      Voor plek 3 en 4 en 5. Play offs laten spelen. KNVB Finale ook gewoon spelen.
      Nieuwe competitie pas begin Oktober laten starten.
      Niemand degradeerd en twee extra clubs erbij vanuit de KKD. NIemand kampioen. De plaatsen 1 t/m 6 laten spelen voor promotie.
      Alle financiele schade kan men declareren bij de Staat. Die heeft geld zat blijkbaar. Kan een hele economie financieel opvangen.En dat voor een sterftecijfer van 0.0002% van de bevolking.Beter altijd thuis blijven lijkt me.
    Hoe wil je een competitie met 20 teams afkrijgen als je in oktober begint
  • 24 Mar 2020 om 23:23
    Niemand kampioen dit jaar. Laat Ajax en AZ twee wedstrijden tegen elkaar spelen voor rechtstreekse CL ticket.
    Voor plek 3 en 4 en 5. Play offs laten spelen. KNVB Finale ook gewoon spelen.
    Nieuwe competitie pas begin Oktober laten starten.
    Niemand degradeerd en twee extra clubs erbij vanuit de KKD. NIemand kampioen. De plaatsen 1 t/m 6 laten spelen voor promotie.
    Alle financiele schade kan men declareren bij de Staat. Die heeft geld zat blijkbaar. Kan een hele economie financieel opvangen.En dat voor een sterftecijfer van 0.0002% van de bevolking.Beter altijd thuis blijven lijkt me.
  • 24 Mar 2020 om 22:30
    • Quote van 24 Mar 2020 om 22:12
      Mijn idee...Maak de competitie af in augustus. Daarna de nieuwe competitie enkel rondig dus 17 wedstrijden. Zo heb je meer tijd voor Europees en interlands. Dit kan in alle Europese landen zo. Moet het virus wel weg zijn dan natuurlijk.
    Als wij dan maar alle wedstrijden thuis mogen spelen. Hoe zie je dit voor je dan ? Helft van de inkomsten dan gaat drie kwart failliet.
  • 24 Mar 2020 om 22:25
    • Quote van 24 Mar 2020 om 22:12
      Mijn idee...Maak de competitie af in augustus. Daarna de nieuwe competitie enkel rondig dus 17 wedstrijden. Zo heb je meer tijd voor Europees en interlands. Dit kan in alle Europese landen zo. Moet het virus wel weg zijn dan natuurlijk.
    Verschrikkelijk slecht en complex idee.
  • 24 Mar 2020 om 22:12
    Mijn idee...Maak de competitie af in augustus. Daarna de nieuwe competitie enkel rondig dus 17 wedstrijden. Zo heb je meer tijd voor Europees en interlands. Dit kan in alle Europese landen zo. Moet het virus wel weg zijn dan natuurlijk.
  • 24 Mar 2020 om 20:59
    • Quote van 24 Mar 2020 om 20:25
      Nee, de idioten willen blijkbaar koste wat het kost doorspelen. Houden deuren open die gewoon potdicht horen te zitten.
    100+
  • 24 Mar 2020 om 20:25
    • Quote van 24 Mar 2020 om 19:47
      Ze zijn toch gestopt? Ik neem aan dat jij ook wil dat er na deze crisis weer voetbal komt
    Nee, de idioten willen blijkbaar koste wat het kost doorspelen. Houden deuren open die gewoon potdicht horen te zitten.
  • 24 Mar 2020 om 19:54
    • Quote van 24 Mar 2020 om 18:44
      Opritten mongolen gewoon stoppen of zitten we aan jullie boterham, stelletje idioten degelijk sterven er zoveel mensen en dan maar zeilen over dat voetbal hoe het nou moet GEWOON KAPOEN STEL MONGOLEN.
    Hahaha wat een reactie. Echt lachwekkend.
  • 24 Mar 2020 om 19:47
    • Quote van 24 Mar 2020 om 18:44
      Opritten mongolen gewoon stoppen of zitten we aan jullie boterham, stelletje idioten degelijk sterven er zoveel mensen en dan maar zeilen over dat voetbal hoe het nou moet GEWOON KAPOEN STEL MONGOLEN.
    Ze zijn toch gestopt? Ik neem aan dat jij ook wil dat er na deze crisis weer voetbal komt
  • 24 Mar 2020 om 19:29
    Streep door het hele seizoen. Net doen alsof het nooit begonnen is.
  • 24 Mar 2020 om 19:03
    Ja, je kunt 101 manieren bedenken om een einde aan het seizoen te maken. Dit is vrij zinloze speculatie.
  • 24 Mar 2020 om 18:54
    Als ze dat laatste gaan doen is twente de Sjaak en degraderen ze. Want daar kom je met deze trainer niet doorheen.
  • 24 Mar 2020 om 18:44
    Opritten mongolen gewoon stoppen of zitten we aan jullie boterham, stelletje idioten degelijk sterven er zoveel mensen en dan maar zeilen over dat voetbal hoe het nou moet GEWOON KAPOEN STEL MONGOLEN.
zondag 20 september 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›