FC Twente licht optie en verlengt met 21-jarige middenvelder Van der Kraan: ''FC Twente zal alle besluiten onvoorwaardelijk volgen'' Onduidelijkheid over toekomst Brama: ''Heeft clausule in contract'' Sørensen: ''Mezelf door mijn hoofd geschoten als ik een pistool had'' Top! FC Twente-supporters starten UNIEKE actie: #StortVoorTwente

KNVB verschaft duidelijkheid: deze drie scenario's blijven over

15
KNVB verschaft duidelijkheid: deze drie scenario's blijven over

De KNVB heeft dinsdagmiddag gereageerd naar aanleiding van de aangescherpte maatregelen om het coronavirus onder controle te krijgen. De voetbalbond laat weten dat er op dit moment nog drie scenario's zijn: 

1. De competities worden uitgespeeld voor 30 juni (tot juni zonder publiek);
2. De competities worden uitgespeeld na 30 juni* (afhankelijk uitkomsten UEFA-kalenderwerkgroep);
3. De competities worden niet uitgespeeld.

"Het blijft een puzzel, en bovendien is zonder ingrijpen van de UEFA het uitspelen van de Europese nationale competities na 30 juni onmogelijk", benadrukt de KNVB. "Ook de UEFA is nog bezig met scenario’s. De uitkomsten daarvan zijn voor ons relevant omdat we als Nederlands voetbal zo veel als mogelijk eenduidig op willen trekken met de andere competities."

De overheid liet maandagavond weten dat er tot 1 juni geen bijeenkomsten meer georganiseerd kunnen worden. Het betaalde voetbal valt nu dus buiten die categorie. Tot dusver is de competitie uitgesteld tot 6 april. Over het verdere verloop binnen de sport zal pas een besluit worden genomen in de aanloop naar 6 april.

*Vooralsnog alleen betaald voetbal

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Mar 2020 om 20:27
    • Quote van 24 Mar 2020 om 19:34
      Hoezo veel supporters buiten het stadion ? Gemiddelde supporter heeft meer gezond boeren verstand dan die mafklappers in Zeist. Ik snap überhaupt niet waarom men wacht met besluiten nemen. Het RIVM/kabinet was toch duidelijk. Geen uitzonderingen daarop tenzij je een cruciaal beroep hebt. Anders gewoon de ophokplicht handhaven.
    Er hebben al hordes supporters voor stadions gestaan, de aanname dat dit in NL ook gaat gebeuren is zeer redelijk. En dat heeft behalve besmettingsgevaar ook andere gevolgen, zoals politie te been. onrust.
  • 24 Mar 2020 om 19:34
    • Quote van 24 Mar 2020 om 19:09
      De knvb is zo te lezen een organisatie die niet denkt in oplossingen. Maar juist de problemen nog veel groter wil maken spelen zonder supporters in het stadion. Wat betekent dat in de praktijk heel veel supporters buiten het stadion als de wedstrijd wordt gespeeld. Dit is niet de oplossing om de besmetting tegen te gaan maar juist het tegenovergestelde.
    Hoezo veel supporters buiten het stadion ? Gemiddelde supporter heeft meer gezond boeren verstand dan die mafklappers in Zeist. Ik snap überhaupt niet waarom men wacht met besluiten nemen. Het RIVM/kabinet was toch duidelijk. Geen uitzonderingen daarop tenzij je een cruciaal beroep hebt. Anders gewoon de ophokplicht handhaven.
  • 24 Mar 2020 om 19:09
    De knvb is zo te lezen een organisatie die niet denkt in oplossingen. Maar juist de problemen nog veel groter wil maken spelen zonder supporters in het stadion. Wat betekent dat in de praktijk heel veel supporters buiten het stadion als de wedstrijd wordt gespeeld. Dit is niet de oplossing om de besmetting tegen te gaan maar juist het tegenovergestelde.
  • 24 Mar 2020 om 18:16
    Gewoon afkappen alles draait alleen maar omdat fucking geld, terwijl er elke dag mensen sterven!!! Hoezo opties??? Gewoon stoppen nu stel randdebielen. Dat is de enige juiste keuze.
  • 24 Mar 2020 om 17:46
    • Quote van 24 Mar 2020 om 15:17
      Ik stem voor optie3
    Enige juiste scenario. De piek in de Corona-crisis moet nog komen. Er is dus nog geen datum te noemen waarop überhaupt weer getraind kan worden. Nog los van de voorbeeldfunctie die topsporters hebben.
  • 24 Mar 2020 om 17:44
    • Quote van 24 Mar 2020 om 17:17
      Optie 1 kan blijkbaar wel. Een idioot in Den Haag heeft bedacht dat de huidige maatregel niet van toepassing is op de KNVB. Heel vreemd dat ze dit bedacht hebben.
    Optie 1 kan en moet je niet willen. Want de supporters gaan dan buiten het stadion zich melden....
  • 24 Mar 2020 om 17:40
    • Quote van 24 Mar 2020 om 17:17
      Optie 1 kan blijkbaar wel. Een idioot in Den Haag heeft bedacht dat de huidige maatregel niet van toepassing is op de KNVB. Heel vreemd dat ze dit bedacht hebben.
    Bint niet goed wies en totaal geen respect voor wat er gebeurt.
  • 24 Mar 2020 om 17:17
    • Quote van 24 Mar 2020 om 15:32
      Optie 1 en 2 kunnen niet eens. Wat een mongolen bij de KNVB. Wordt tijd dat daar andere mensen komen te zitten.
    Optie 1 kan blijkbaar wel. Een idioot in Den Haag heeft bedacht dat de huidige maatregel niet van toepassing is op de KNVB. Heel vreemd dat ze dit bedacht hebben.
  • 24 Mar 2020 om 16:26
    Incompetente mensen daar bij de KNVB eens te meer bewezen.
  • 24 Mar 2020 om 16:00
    • Quote van 24 Mar 2020 om 15:32
      Optie 1 en 2 kunnen niet eens. Wat een mongolen bij de KNVB. Wordt tijd dat daar andere mensen komen te zitten.
    Eens , kan er niet van hogerhand ingegrepen worden ... dit kan echt niet meer
  • 24 Mar 2020 om 16:00
    KNVB SCHAAM JE KAPOT
  • 24 Mar 2020 om 15:32
    Optie 1 en 2 kunnen niet eens. Wat een mongolen bij de KNVB. Wordt tijd dat daar andere mensen komen te zitten.
  • 24 Mar 2020 om 15:29
    Wat een belachelijk plan van de knvb. Nummer 1 is onmogelijk omdat de spelers 1.5 meter afstand van elkaar moeten nemen volgens richtlijnen. Nummer 2 zal ook moeilijk worden omdat dan de contracten van een deel van de spelers zijn afgelopen. En waneer begin je het nieuwe seizoen 2020 /2021. Optie 3 is het allerbeste op dit moment voor de clubs spelers en supporters.
  • 24 Mar 2020 om 15:28
    Knvb mag blij zijn als ze in mei kunnen starten zonder publiek en dan hopelijk vanaf 1 juni weer met.... iig wel weer voetbal op tv. Eerst maar afwachten wanneer er überhaupt weer getraind kan/Mag worden.
  • 24 Mar 2020 om 15:17
    Ik stem voor optie3