Mossou: ''Juist nu zou voetbal zoveel verlichting kunnen bieden''

10
Mossou: ''Juist nu zou voetbal zoveel verlichting kunnen bieden''

De voetbalwereld ligt al enkele weken plat door de uitbraak van het coronavirus. Volkomen begrijpelijk, maar anderzijds enorm jammer. Sjoerd Mossou verlangt dan ook naar het moment dat de bal weer gaat rollen.

"In het licht van de coronacrisis voelt het slecht om je druk te maken om voetbal, en logisch ook. Wie er kampioen wordt of wie er degradeert, in dit gecrashte seizoen doet het er weinig meer toe natuurlijk. Lekker belangrijk. Dit seizoen acuut stopzetten als je er levens mee kunt redden? Geen discussie waard", steekt hij van wal in zijn column voor het Algemeen Dagblad

Mossou spreekt van een bepaalde 'leegte'. "Maar dat neemt niet weg dat je voetbal best mag missen natuurlijk. Dat je er hartgrondig van mag balen, van deze ongekende voetballeegte. Vermoedelijk tot 1 juni en misschien nog veel langer. Juist nu zou voetbal, onze fijne nationale bijzaak, zoveel verlichting kunnen bieden", vervolgt hij.

"Geen idee hoe het bij u thuis is, maar ik snak naar de prikkeling van juist de meest onbenullige dingen. Een teenblessurenieuwtje over Joël Veltman. Een rare opstelling. Gezanik over de VAR. Een slechte woordgrap van Koert Westerman. Een bal onderkant lat. Een topscorerslijstje in de krant."

Volgens Mossou is het geen schande het voetbal heel erg te missen. "Je doet er niets of niemand tekort mee. Het is geen kwestie van de verkeerde prioriteiten stellen, juist niet. Schaam je vooral niet. Er is zelden meer aanleiding geweest om hevig te verlangen naar een potje voetbal", besluit hij.

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Mar 2020 om 12:53
    • Quote van 25 Mar 2020 om 11:37
      Er is geen enkele verlichting denkbaar wanneer een naaste aan de gevolgen van Corona overlijdt Vlek. Maar alleen iemand die dom is zal dat niet begrijpen....
    Fijn dat je bevestigd dat je de column niet begrijpt. Eigenlijk bevestig je alweer wat velen hier weten.....
  • 25 Mar 2020 om 11:37
    • Quote van 25 Mar 2020 om 10:52
      TC is te dom om de essentie van de column te begrijpen, helemaal als je iemand het virus toe wenst.
    Er is geen enkele verlichting denkbaar wanneer een naaste aan de gevolgen van Corona overlijdt Vlek. Maar alleen iemand die dom is zal dat niet begrijpen....
  • 25 Mar 2020 om 11:11
    • Quote van 25 Mar 2020 om 09:54
      "Juist nu zou voetbal, onze fijne nationale bijzaak, zoveel verlichting kunnen bieden."

      Van mij mag Mossou getroffen worden door het Corona virus, want die gast onderschat deze pandemie en de gevolgen behoorlijk.....zoals zovelen van deze mediageile figuren.....
    Sjonge jonge, lekker de negativiteit belichten. Lees zijn stuk eens goed en zorg dat je goed geïnformeerd bent voor je een mening vormt.
  • 25 Mar 2020 om 10:54
    • Quote van 25 Mar 2020 om 10:26
      Hoe zie je het dan voor je NS04? Spelen in lege stadions? De pandemie negeren en schouder aan schouder gaan zitten in het stadion opdat de besmetting nog sneller om zich heen kan grijpen?


      Er heerst een wereldwijde gezondheidscrisis die dagelijks slachtoffers maakt en eist. Dit kun je niet (blijven) negeren en ontkennen. Mossou zou een klap voor zijn scheve smoelwerk moeten hebben.......
    Volgens mij heb jij het artikel niet gelezen
  • 25 Mar 2020 om 10:52
    • Quote van 25 Mar 2020 om 10:23
      Lees de tweede alinea eens man.
    TC is te dom om de essentie van de column te begrijpen, helemaal als je iemand het virus toe wenst.
  • 25 Mar 2020 om 10:27
    • Quote van 25 Mar 2020 om 10:23
      Lees de tweede alinea eens man.
    Wat lees jij dan wat ik niet zie?
  • 25 Mar 2020 om 10:26
    • Quote van 25 Mar 2020 om 10:06
      Hij snapt ook wel dat Corona belangrijker is, maar je wordt hekenaal gek als je 24/7 met je hoofd bij corona bent.
    Hoe zie je het dan voor je NS04? Spelen in lege stadions? De pandemie negeren en schouder aan schouder gaan zitten in het stadion opdat de besmetting nog sneller om zich heen kan grijpen?


    Er heerst een wereldwijde gezondheidscrisis die dagelijks slachtoffers maakt en eist. Dit kun je niet (blijven) negeren en ontkennen. Mossou zou een klap voor zijn scheve smoelwerk moeten hebben.......
  • 25 Mar 2020 om 10:23
    • Quote van 25 Mar 2020 om 09:54
      "Juist nu zou voetbal, onze fijne nationale bijzaak, zoveel verlichting kunnen bieden."

      Van mij mag Mossou getroffen worden door het Corona virus, want die gast onderschat deze pandemie en de gevolgen behoorlijk.....zoals zovelen van deze mediageile figuren.....
    Lees de tweede alinea eens man.
  • 25 Mar 2020 om 10:06
    • Quote van 25 Mar 2020 om 09:54
      "Juist nu zou voetbal, onze fijne nationale bijzaak, zoveel verlichting kunnen bieden."

      Van mij mag Mossou getroffen worden door het Corona virus, want die gast onderschat deze pandemie en de gevolgen behoorlijk.....zoals zovelen van deze mediageile figuren.....
    Hij snapt ook wel dat Corona belangrijker is, maar je wordt hekenaal gek als je 24/7 met je hoofd bij corona bent.
  • 25 Mar 2020 om 09:54
    "Juist nu zou voetbal, onze fijne nationale bijzaak, zoveel verlichting kunnen bieden."

    Van mij mag Mossou getroffen worden door het Corona virus, want die gast onderschat deze pandemie en de gevolgen behoorlijk.....zoals zovelen van deze mediageile figuren.....
zondag 20 september 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›