VI: 'Deze elf buitenkansjes zijn transfervrij op te pikken' FC Twente licht optie en verlengt met 21-jarige middenvelder Van der Kraan: ''FC Twente zal alle besluiten onvoorwaardelijk volgen'' Onduidelijkheid over toekomst Brama: ''Heeft clausule in contract'' Sørensen: ''Mezelf door mijn hoofd geschoten als ik een pistool had''

''We moeten 1,5 meter afstand houden, maar straks wel voetballen?''

11
''We moeten 1,5 meter afstand houden, maar straks wel voetballen?''

Sjors Ultee zit bomvol vraagtekens na de persconferentie die het kabinet afgelopen maandag hield over de maatregelen rondom het coronavirus. Vooralsnog wordt er tot 6 april niet gevoetbald, maar de oefenmeester van Fortuna Sittard weet wel beter.

"Ik heb jongens aan de lijn gehad die zeggen dat ze niet durven te voetballen", zegt Ultee in gesprek met Voetbal International. "Ze snappen het niet; in Nederland moeten we allemaal anderhalve meter afstand houden om risico's uit te sluiten, maar wij moeten straks wel gewoon weer gaan voetballen?"

Volgens Ultee gaat het volgens de spelers niet om hun eigen gezondheid, maar om die van de mensen om hen heen. "Het ís nu ook krom: op 30 mei mag je niet op elkaars verjaardag komen, maar wij gaan op 6 april wel weer het trainingsveld op...", vervolgt de oud-trainer van FC Twente.

"Maar, en dat leg ik die spelers ook uit, de KNVB neemt gewoon wat langer de tijd om in overleg met het RIVM een standpunt te bepalen. Persoonlijk ben ik er echt niet bang voor dat zij onverantwoorde keuzes gaan maken en dat wij als voetballers of trainers straks stelling moeten gaan nemen", aldus Ultee.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Mar 2020 om 16:48
    • Quote van 25 Mar 2020 om 10:47
      Net als bij Mark Rutte die Nederland 'open' wil houden en geen 'lockdown' toe wil passen. Holladie-jee....ouderen weg ermee. Scheelt weer pensioenuitgaven waardoor je andere landen zoals Griekenland financieel kunt blijven steunen.....
    Een te vroege lockdown betekent dat niemand weerstand kan opbouwen tegen dit virus en als je dan uit lockdown gaat is er een grote kans dat het virus nog een keer uitbreekt.
  • 25 Mar 2020 om 13:43
    • Quote van 25 Mar 2020 om 13:31
      Valt wel mee. Winter van 2017/2018 binnen 3 a 4 maanden 9500 doden door de griep. Dat zie ik bij de corona virus niet halen.
    Hoe de mensen nu overlijden door ademnood, zonder naasten en misschien over een paar weken geen ic bedden meer is toch wel een stuk erger. Verder kunnen ex corona patiënten er blijvende longschade aan overhouden, vooral die op ic hebben gelegen.
  • 25 Mar 2020 om 13:31
    • Quote van 25 Mar 2020 om 11:32
      Elk jaar inderdaad imbeciel, maar door deze pandemie gaat het een stuk sneller en grootschaliger......
    Valt wel mee. Winter van 2017/2018 binnen 3 a 4 maanden 9500 doden door de griep. Dat zie ik bij de corona virus niet halen.
  • 25 Mar 2020 om 12:46
    • Quote van 25 Mar 2020 om 10:54
      Elk jaar overlijden er ouderen door een ziekte, ouderdom of andere redenen. Waar was je toen schaap!
    Koekoek
  • 25 Mar 2020 om 12:16
    • Quote van 25 Mar 2020 om 11:32
      Elk jaar inderdaad imbeciel, maar door deze pandemie gaat het een stuk sneller en grootschaliger......
    Wat een gezwets, laat jezelf lekker bang maken. Ik zou iets minder op social media zitten als ik jou was. 276 doden op 17.000.000 mensen. Ongeveer dezelfde kans als door de bliksem geraakt te worden.
  • 25 Mar 2020 om 11:32
    • Quote van 25 Mar 2020 om 10:54
      Elk jaar overlijden er ouderen door een ziekte, ouderdom of andere redenen. Waar was je toen schaap!
    Elk jaar inderdaad imbeciel, maar door deze pandemie gaat het een stuk sneller en grootschaliger......
  • 25 Mar 2020 om 10:54
    • Quote van 25 Mar 2020 om 10:47
      Net als bij Mark Rutte die Nederland 'open' wil houden en geen 'lockdown' toe wil passen. Holladie-jee....ouderen weg ermee. Scheelt weer pensioenuitgaven waardoor je andere landen zoals Griekenland financieel kunt blijven steunen.....
    Elk jaar overlijden er ouderen door een ziekte, ouderdom of andere redenen. Waar was je toen schaap!
  • 25 Mar 2020 om 10:47
    • Quote van 25 Mar 2020 om 10:19
      Ze zijn gek bij de KNVB en Uefa alles draait om geld.
    Net als bij Mark Rutte die Nederland 'open' wil houden en geen 'lockdown' toe wil passen. Holladie-jee....ouderen weg ermee. Scheelt weer pensioenuitgaven waardoor je andere landen zoals Griekenland financieel kunt blijven steunen.....
  • 25 Mar 2020 om 10:41
    De enige maatregel die momenteel tot 1 juni van kracht is is het verbieden van vergunnings/meldplichtige evenementen. De rest loopt tot 6 april maar zal ongetwijfeld verlengd worden.
  • 25 Mar 2020 om 10:26
    • Quote van 25 Mar 2020 om 10:19
      Ze zijn gek bij de KNVB en Uefa alles draait om geld.
    Ikzeg. Hallo jadie hoe gaat het met jou en je kamaraat ik hoop dat het beter gaat in iedergeval sterkte daar.
  • 25 Mar 2020 om 10:19
    Ze zijn gek bij de KNVB en Uefa alles draait om geld.