'FC Twente trekt nieuwe lening van 1,5 miljoen euro aan'

11
'FC Twente trekt nieuwe lening van 1,5 miljoen euro aan'

FC Twente heeft een nieuwe lening van 1,5 miljoen euro aangetrokken, dat meldt TC Tubantia. De lening is nodig om de schuld aan Matthias Bunge af te lossen.

FC Twente trof een schikking met de zaakwaarnemer van oud-speler Jesús Corona, die tot 2017 in Enschede speelde. Bunge zou 3,9 miljoen euro tegoed hebben, maar FC Twente werd 384.000 euro van dat bedrag kwijtgescholden.

De overige 3,5 miljoen euro kreeg Bunge in één keer uitbetaald, waardoor FC Twente een lening moest afsluiten. "De condities zijn gunstiger dan de uitstaande schuld aan Bunge, waardoor de totale schuldpositie van de club afneemt", schrijft journalist Gerben Kuitert.

11 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Mar 2020 om 19:04
    • Quote van 25 Mar 2020 om 18:09
      Ikzeg. Fctwente support. Ik was woedend dat er zoveel geld naar een makelaar gaat ongelooflijk.
    Inderdaad, belachelijk!
  • 25 Mar 2020 om 18:09
    • Quote van 25 Mar 2020 om 14:09
      Moet wel zeggen dat ik genoten heb van Corona bij Twente en blij was dat hij naar Twente kwam, een ‘groot’ Mexicaans talent. Maar als ik wist dat al deze ellende meekwam met zaakwaarnemers, externe geldschieters en al die transferrechten had ik dit niet gedaan. Ook heeft Corona niet het maximale bij ons uitgehaald en ook mede door het vertrouwen van de technische staf. - Weet iemand trouwens of we nog een doorverkooppercentage hebben op Corona? Ik dacht namelijk zelf 30% maar dat dit geld niet naar Twente zelf gaat.
    Ikzeg. Fctwente support. Ik was woedend dat er zoveel geld naar een makelaar gaat ongelooflijk.
  • 25 Mar 2020 om 18:06
    • Quote van 25 Mar 2020 om 14:41
      Die 30% klopt inderdaad, maar dit geld alleen over de transferrechten van Porto. En aangezien porto maar 30% procent eigenaar is van Corona krijgen wij dus bij een verkoop 30% van 30%. Verbeter me als ik het fout heb.
    En aangezien hij daar bijna einde contract is en tegenwoordig vooral als back in actie komt, zal hij niet veel opleveren.
  • 25 Mar 2020 om 16:45
    • Quote van 25 Mar 2020 om 14:54
      Leuke speler. Maar heeft niet gebracht wat werd verwacht.
    Was echt weergaloos een aantal wedstrijden
  • 25 Mar 2020 om 16:44
    De coronacrisis is behoorlijk te merken bij Twente.
  • 25 Mar 2020 om 16:16
    • Quote van 25 Mar 2020 om 14:54
      Leuke speler. Maar heeft niet gebracht wat werd verwacht.
    Het 2e jaar was best goed toch van Corona 27 wedstrijden 9 doelpunten ik hoop dat hij nog een keer wat geld oplevert als hij bij Porto vertrekt hij heeft nog 2 jaar.
  • 25 Mar 2020 om 14:54
    Leuke speler. Maar heeft niet gebracht wat werd verwacht.
  • 25 Mar 2020 om 14:41
    • Quote van 25 Mar 2020 om 14:09
      Moet wel zeggen dat ik genoten heb van Corona bij Twente en blij was dat hij naar Twente kwam, een ‘groot’ Mexicaans talent. Maar als ik wist dat al deze ellende meekwam met zaakwaarnemers, externe geldschieters en al die transferrechten had ik dit niet gedaan. Ook heeft Corona niet het maximale bij ons uitgehaald en ook mede door het vertrouwen van de technische staf. - Weet iemand trouwens of we nog een doorverkooppercentage hebben op Corona? Ik dacht namelijk zelf 30% maar dat dit geld niet naar Twente zelf gaat.
    Die 30% klopt inderdaad, maar dit geld alleen over de transferrechten van Porto. En aangezien porto maar 30% procent eigenaar is van Corona krijgen wij dus bij een verkoop 30% van 30%. Verbeter me als ik het fout heb.
  • 25 Mar 2020 om 14:09
    Moet wel zeggen dat ik genoten heb van Corona bij Twente en blij was dat hij naar Twente kwam, een ‘groot’ Mexicaans talent. Maar als ik wist dat al deze ellende meekwam met zaakwaarnemers, externe geldschieters en al die transferrechten had ik dit niet gedaan. Ook heeft Corona niet het maximale bij ons uitgehaald en ook mede door het vertrouwen van de technische staf. - Weet iemand trouwens of we nog een doorverkooppercentage hebben op Corona? Ik dacht namelijk zelf 30% maar dat dit geld niet naar Twente zelf gaat.
  • 25 Mar 2020 om 13:46
    4 miljoen voor een zaakwaarnemer... compleet verrot
  • 25 Mar 2020 om 13:45
    Met dank aan (S)Aldo en Joop!
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›