BREAKING | FC Twente zegt contracten Garcia en Bijen formeel op

71
BREAKING | FC Twente zegt contracten Garcia en Bijen formeel op

FC Twente heeft de aflopende contracten van Gonzalo Garcia en Peet Bijen formeel opgezegd. De club uit Enschede heeft namelijk de contracten met spelers en trainers met een tussentijds verlengde aflopende verbintenis en/of een optie formeel opgezegd.

Volgens de CAO moeten clubs dit voor 1 april doen. Naast Garcia en Bijen heeft volgens TC Tubantia ook fysiektrainer Balder Berckmans te horen gekregen dat zijn aflopende verbintenis formeel is opgezegd. FC Twente gaat in een later stadium mogelijk nog met het drietal om tafel om te spreken over een nieuwe contract.

CAO-bepalingen schrijven voor dat een betaald voetbalorganisatie spelers met een tussentijds verlengde aflopende verbintenis en/of een optie in hun contract voor 1 april dienen te informeren over hun toekomst. Dit geldt alleen voor overeenkomsten die tussentijds door de club zijn verlengd.

Ook Aitor Cantalapiedra, Javier Espinosa, Haris Vuckic, Xandro Schenk, Emil Berggreen, Tim Hölscher, Wout Brama, Paul Verhaegh, Ramiz Zerrouki, Jeffrey de Lange, Noa Lang (gehuurd), Oriol Busquets (gehuurd), Rafik Zekhnini (gehuurd), José Matos (gehuurd), Giovanni Troupée (gehuurd) en Joel Latibeaudiere (gehuurd) hebben een aflopend contract, maar het is hun eerste verbintenis bij FC Twente.

71 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 27 Mar 2020 om 22:55
    • Quote van 27 Mar 2020 om 20:49
      Welke transfervrije leuke spelers komen er dan John?
    Meer dan genoeg spelers waarbij het contract gaat aflopen. Maar er spelen nu er andere zaken wereldwijd en is voetbal het minst belangrijkste. Voor het corona virus moet eerst een oplossing komen want anders wordt er helemaal niet meer gevoetbald.
  • 27 Mar 2020 om 21:42
    • Quote van 27 Mar 2020 om 20:22
      Zeker komen er leuke spelers die transvrij kunnen worden overgenomen. Alleen speelt er een. Enorm probleem wereld wijd dat heel veel onnodige slachtoffers gast creëeren. En geen bedrijf of voetbal club kan nu financiëel dingen doen op dit moment en weet niemand hoe het er over 2 a 3 maanden er voor staat. De onzekerheid is enorm groot voor iedereen dat is de realiteit op dit moment.
    Onnodige slachtoffers waren er altijd al op deze wereld. Mensen raken nu in paniek omdat er iets dichtbij komt. Natuurlijk verschrikkelijk voor iemand die een persoon kent die ernstige symptonen van het Coronavirus heeft maar mensen moeten zich meer beseffen dat er tienduizenden mensen per dag doodgaan aan hongersnood, het medicijn daarvoor is iets waar wij veel teveel van hebben namelijk eten.
  • 27 Mar 2020 om 20:50
    • Quote van 27 Mar 2020 om 20:22
      Zeker komen er leuke spelers die transvrij kunnen worden overgenomen. Alleen speelt er een. Enorm probleem wereld wijd dat heel veel onnodige slachtoffers gast creëeren. En geen bedrijf of voetbal club kan nu financiëel dingen doen op dit moment en weet niemand hoe het er over 2 a 3 maanden er voor staat. De onzekerheid is enorm groot voor iedereen dat is de realiteit op dit moment.
    Daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik wil alleen zeggen dat ik er helemaal klaar mee ben dat er steeds spelers van alleemaal verschillende landen komen terwijl er in Nederland genoeg rondloopt.
  • 27 Mar 2020 om 20:49
    • Quote van 27 Mar 2020 om 20:22
      Zeker komen er leuke spelers die transvrij kunnen worden overgenomen. Alleen speelt er een. Enorm probleem wereld wijd dat heel veel onnodige slachtoffers gast creëeren. En geen bedrijf of voetbal club kan nu financiëel dingen doen op dit moment en weet niemand hoe het er over 2 a 3 maanden er voor staat. De onzekerheid is enorm groot voor iedereen dat is de realiteit op dit moment.
    Welke transfervrije leuke spelers komen er dan John?
  • 27 Mar 2020 om 20:22
    • Quote van 27 Mar 2020 om 17:41
      Als ik om ons heen kijk zie ik goede spelers die 'voorlopig' weg mogen, als Ted is gaat scouten in Nederland krijg je een fantastisch team die allemaal de taal spreken en de competitie kennen. Andere trainer er bij en je hebt gewoon een prima team om in de middenmoot te eindigen
    Zeker komen er leuke spelers die transvrij kunnen worden overgenomen. Alleen speelt er een. Enorm probleem wereld wijd dat heel veel onnodige slachtoffers gast creëeren. En geen bedrijf of voetbal club kan nu financiëel dingen doen op dit moment en weet niemand hoe het er over 2 a 3 maanden er voor staat. De onzekerheid is enorm groot voor iedereen dat is de realiteit op dit moment.
  • 27 Mar 2020 om 17:41
    Als ik om ons heen kijk zie ik goede spelers die 'voorlopig' weg mogen, als Ted is gaat scouten in Nederland krijg je een fantastisch team die allemaal de taal spreken en de competitie kennen. Andere trainer er bij en je hebt gewoon een prima team om in de middenmoot te eindigen
  • 27 Mar 2020 om 16:56
    • Quote van 27 Mar 2020 om 16:27
      Ook Micheal Reiziger (assistent Ajax) of Fred Grim (RKC) zijn opties. Spreken beiden van ervaring.
    Passen hier niet.
  • 27 Mar 2020 om 16:41
    Michel Preud'homme terughalen
  • 27 Mar 2020 om 16:27
    • Quote van 27 Mar 2020 om 14:05
      Helemaal mee eens Van Bommel is op dit moment de beste optie
    Ook Micheal Reiziger (assistent Ajax) of Fred Grim (RKC) zijn opties. Spreken beiden van ervaring.
  • 27 Mar 2020 om 16:23
    • Quote van 27 Mar 2020 om 16:14
      Pffff @Insite , wat een zielige reactie. Ipv 3 Turken , 2 Turken en een Marokkaan > lekker belangrijk. Tis zeer bijzonder dat jij aangeeft dat ik zegt dat Sylvana van Denk is ! ..... Beter lezen alvorens je begint te piepen.
    @insite esd ? ; Wat dacht je , laat ik zelf maar m’n eigen kinderachtige reactie verwijderen. Pfff
  • 27 Mar 2020 om 16:14
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Pffff @Insite , wat een zielige reactie. Ipv 3 Turken , 2 Turken en een Marokkaan > lekker belangrijk. Tis zeer bijzonder dat jij aangeeft dat ik zegt dat Sylvana van Denk is ! ..... Beter lezen alvorens je begint te piepen.
  • 27 Mar 2020 om 14:30
    • Quote van 27 Mar 2020 om 13:35
      Klopt, ben ik het mee eens. Het woord 'racisme' wordt hier in Nederland ook al snel in de mond genomen door die achterlijk Denk/Sylvana Simons aanhang.
    Partij Denk bestaat uit drie Turken die niets toevoegen aan de samenleving. Sylvana is gewoon een smerige slak, die af en toe uit hun schulp komt om aandacht te vragen omdat ze zich Remi voelen.
  • 27 Mar 2020 om 14:15
    Ik zou graag Wim Jonk of Ron Jans hier willen zien, of een Duitse trainer die zich ook al bewezen heeft, evt. Mark v Bommel of/en Bert v Marwijk ook nog !
  • 27 Mar 2020 om 14:05
    • Quote van 27 Mar 2020 om 13:59
      100 x Mark van Bommel is gemotiveerd en heeft wat te bewijzen. Twente is een uitstekende club om naam te maken.
    Helemaal mee eens Van Bommel is op dit moment de beste optie
  • 27 Mar 2020 om 14:01
    • Quote van 27 Mar 2020 om 12:36
      Ik heb een hekel aan mensen die gediscrimineerd worden...
    haha.
  • 27 Mar 2020 om 13:59
    • Quote van 27 Mar 2020 om 12:02
      Ik zie persoonlijk liever Wim Jonk komen. Past uitstekend in het beeld om de jeugd weer toekomst te geven.
      Komt er weer creatief voetbal in de Veste.
    100 x Mark van Bommel is gemotiveerd en heeft wat te bewijzen. Twente is een uitstekende club om naam te maken.
  • 27 Mar 2020 om 13:35
    • Quote van 27 Mar 2020 om 13:20
      Ach ja Berry , je weet wel hoe dat gaat hè in Amerika , lekker genomen onder een vergrootglas. Tis precies hetzelfde als de uitspraak “Nigger”. Blijkt dat een donker persoon in Amerika dit wel uit z’n mond mag kramen maar een blanke niet. Dus wie wordt er hier gediscrimineerd door wie ????
    Klopt, ben ik het mee eens. Het woord 'racisme' wordt hier in Nederland ook al snel in de mond genomen door die achterlijk Denk/Sylvana Simons aanhang.
  • 27 Mar 2020 om 13:32
    • Quote van 27 Mar 2020 om 12:15
      Ik denk dat peet zijn huidige contract veel te hoog is , misschien dat hij nu een normaal contact aangeboden krijgt.
    Als glazenwasser misschien.
  • 27 Mar 2020 om 13:31
    • Quote van 27 Mar 2020 om 13:20
      Ach ja Berry , je weet wel hoe dat gaat hè in Amerika , lekker genomen onder een vergrootglas. Tis precies hetzelfde als de uitspraak “Nigger”. Blijkt dat een donker persoon in Amerika dit wel uit z’n mond mag kramen maar een blanke niet. Dus wie wordt er hier gediscrimineerd door wie ????
    Goed lezen red alert.... ;-)
  • 27 Mar 2020 om 13:28
    Als die succes trainer nog een contractverlenging krijgt ben je als club niet professioneel meer bezig. Graag ook een afzettingsprocedure beginnen tegen TD (Ted) want deze man heeft géén toekomst visie voor onze club. Laat meneer lekker zomerhuisje kopen in Spanje, VOT D’R MET !!
  • 27 Mar 2020 om 13:20
    • Quote van 27 Mar 2020 om 12:36
      Ik heb een hekel aan mensen die gediscrimineerd worden...
    Ach ja Berry , je weet wel hoe dat gaat hè in Amerika , lekker genomen onder een vergrootglas. Tis precies hetzelfde als de uitspraak “Nigger”. Blijkt dat een donker persoon in Amerika dit wel uit z’n mond mag kramen maar een blanke niet. Dus wie wordt er hier gediscrimineerd door wie ????
  • 27 Mar 2020 om 12:36
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:36
      Flikker op joh met je racisten, schijnheilige.
      Alsof Jans een racist is.
    Ik heb een hekel aan mensen die gediscrimineerd worden...
  • 27 Mar 2020 om 12:35
    Ron Jans Kom ons verlossen!
  • 27 Mar 2020 om 12:29
    Mensen waarvan hun EERSTE contract afloopt worden automatisch beëindigd, dus ook van alle Spanjaarden. Peet en GGG zaten in tweede/derde contract, die moeten ze voor 1 april opzeggen om later in gesprek te gaan voor evt nieuw contract met andere of zelfde voorwaarden. Schenk heeft clausule dat na 20 wedstrijden automatisch verlengd wordt.
  • 27 Mar 2020 om 12:17
    • Quote van 27 Mar 2020 om 12:15
      Ik denk dat peet zijn huidige contract veel te hoog is , misschien dat hij nu een normaal contact aangeboden krijgt.
    Contract uit ons oude tijdperk waarschijnlijk
  • 27 Mar 2020 om 12:15
    • Quote van 27 Mar 2020 om 12:04
      Prima reserve. Beter Schenk terugsturen naar Deventer.....
    Ik denk dat peet zijn huidige contract veel te hoog is , misschien dat hij nu een normaal contact aangeboden krijgt.
  • 27 Mar 2020 om 12:13
    Ik denk dat bijen nog een oud contract heeft. Anders had ik schenk er ook uit gegooid.
  • 27 Mar 2020 om 12:05
    Eindelijk ook goed nieuws in het Corona Circus
  • 27 Mar 2020 om 12:05
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:32
      Vlikker zelf op Ron Jans is geen racist is gewoon domme actie bovendien denk ik dat Jans hier heel goed past in deze regio niks mis mee.
    Idd
  • 27 Mar 2020 om 12:04
    • Quote van 27 Mar 2020 om 12:04
      Prima reserve. Beter Schenk terugsturen naar Deventer.....
    Klopt...
  • 27 Mar 2020 om 12:04
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:56
      Die kan er niks van...bot er met
    Prima reserve. Beter Schenk terugsturen naar Deventer.....
  • 27 Mar 2020 om 12:02
    Ik zie persoonlijk liever Wim Jonk komen. Past uitstekend in het beeld om de jeugd weer toekomst te geven.
    Komt er weer creatief voetbal in de Veste.
  • 27 Mar 2020 om 12:02
    Schenk jaar langer hier
  • 27 Mar 2020 om 11:56
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:37
      Garcia direct oprotten.Bijen mogen ze wel verlengen.
    Die kan er niks van...bot er met
  • 27 Mar 2020 om 11:37
    Garcia direct oprotten.Bijen mogen ze wel verlengen.
  • 27 Mar 2020 om 11:36
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:16
      Pleurt gouw op, wij hoeven hier geen racisten
    Flikker op joh met je racisten, schijnheilige.
    Alsof Jans een racist is.
  • 27 Mar 2020 om 11:36
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:25
      Ikzeg. Gka. U hoort hier niet al helemaal niet hoe u zich presenteert.
    Negeer Dennis gewoon beste Ikzeg......
  • 27 Mar 2020 om 11:35
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:16
      Pleurt gouw op, wij hoeven hier geen racisten
    Ben jij niet helemaal lekker in je paas-ei?
  • 27 Mar 2020 om 11:33
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:25
      Ikzeg. Gka. U hoort hier niet al helemaal niet hoe u zich presenteert.
    100+
  • 27 Mar 2020 om 11:32
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:16
      Pleurt gouw op, wij hoeven hier geen racisten
    Vlikker zelf op Ron Jans is geen racist is gewoon domme actie bovendien denk ik dat Jans hier heel goed past in deze regio niks mis mee.
  • 27 Mar 2020 om 11:29
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:16
      Pleurt gouw op, wij hoeven hier geen racisten
    Ik heb je al vaker gezegd jij hebt de goed wijs kapot man, wat een dom gelul weer ik hoop dat Ron Jans heel snel komt ipv deze mafklapper GGG.
  • 27 Mar 2020 om 11:25
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:19
      Gooi jezelf van het forum
    Ikzeg. Gka. U hoort hier niet al helemaal niet hoe u zich presenteert.
  • 27 Mar 2020 om 11:22
    Nou nou, wat breaking zeg. Dit gebeurt altijd. Zie ze er bij ons wel voor aan dat ze gewoon verlengen met die klaploper van een García.
  • 27 Mar 2020 om 11:21
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:16
      Pleurt gouw op, wij hoeven hier geen racisten
    Rot op man niks mis met die vent. Heill Ron Jans
  • 27 Mar 2020 om 11:21
    Waarom zijn de rest van de spelers niet formeel opgezegd? Die contracten lopen toch ook allemaal af?
  • 27 Mar 2020 om 11:20
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:19
      Gooi jezelf van het forum
    Tjonge jonge jonge jonge jonge jonge
  • 27 Mar 2020 om 11:20
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:19
      Gooi jezelf van het forum
    Dennis fuck off
  • 27 Mar 2020 om 11:20
    Peetje gewoon verlengen. Vecht zich altijd terug in de basis. Is over tien jaar de nieuwe Wout.
  • 27 Mar 2020 om 11:19
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:16
      Ikzeg. Gt. Geen ccc en holcher een nieuw contract en gooi die ted er ook uit.
    Gooi jezelf van het forum
  • 27 Mar 2020 om 11:18
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:15
      Dit zegt nog niets.... Dit gebeurt altijd standaard want anders worden de contracten automatisch onder dezelfde voorwaarden verlengd. Het betekent absoluut nog niet dat ze vertrekken.
    Ikzeg. Fct. Ze hebben het nu zelf in de hand. Als ze bij onze club fctwente nu niet wakker zijn dan worden ze nooit meer wakker.
  • 27 Mar 2020 om 11:18
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:14
      Als ik het goed begrijp betekent dit niet dat we 100% zeker van onze spaanse vriend afzijn. Ik zie ted hem zo een nieuw contract aanbieden.
    Het is geen Spanjaard haha goed geïnformeerd
  • 27 Mar 2020 om 11:17
    Maar dit betekent toch niet dat Peet bijvoorbeeld officieel weg is? Ze kunnen nog om de tafel gaan? En de contracten van al die andere spelers worden die niet opgezegd nog?
  • 27 Mar 2020 om 11:17
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:17
      Kun je niet lezen? Ze gaan later nog om de tafel. En aangezuen tedje bevriend is met Garcia zie ik hem hier nog blijven ook.
    Kun je niet lezen? Ik heb m'n eerdere reactie al gecorrigeerd in een latere reactie.
  • 27 Mar 2020 om 11:17
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:16
      Pleurt gouw op, wij hoeven hier geen racisten
    Dit slaat nergens op
  • 27 Mar 2020 om 11:17
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:12
      JAAAAA!!!! WE ZIJN VERLOST!!! WE ZIJN VERLOST!!!
    Kun je niet lezen? Ze gaan later nog om de tafel. En aangezuen tedje bevriend is met Garcia zie ik hem hier nog blijven ook.
  • 27 Mar 2020 om 11:16
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:13
      Ron Jans hier op an
    Pleurt gouw op, wij hoeven hier geen racisten
  • 27 Mar 2020 om 11:16
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:14
      Als ik het goed begrijp betekent dit niet dat we 100% zeker van onze spaanse vriend afzijn. Ik zie ted hem zo een nieuw contract aanbieden.
    Ikzeg. Gt. Geen ccc en holcher een nieuw contract en gooi die ted er ook uit.
  • 27 Mar 2020 om 11:16
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:14
      Als ik het goed begrijp betekent dit niet dat we 100% zeker van onze spaanse vriend afzijn. Ik zie ted hem zo een nieuw contract aanbieden.
    Klopt zie het nu ook...
  • 27 Mar 2020 om 11:15
    Dit zegt nog niets.... Dit gebeurt altijd standaard want anders worden de contracten automatisch onder dezelfde voorwaarden verlengd. Het betekent absoluut nog niet dat ze vertrekken.
  • 27 Mar 2020 om 11:15
    Ikzeg. Ga niet een verbintenis aan met holcher en ccc. Nu nog ted hoppa goed bezig.
  • 27 Mar 2020 om 11:14
    Als ik het goed begrijp betekent dit niet dat we 100% zeker van onze spaanse vriend afzijn. Ik zie ted hem zo een nieuw contract aanbieden.
  • 27 Mar 2020 om 11:14
    Hoppa! Goed nieuws.
  • 27 Mar 2020 om 11:13
    Ron Jans hier op an
  • 27 Mar 2020 om 11:13
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:12
      Woutje Brama is een cluuubicooon
    Dang dang dang dang dang dang dang dang dang
  • 27 Mar 2020 om 11:12
    Blijft er nog wat over?
  • 27 Mar 2020 om 11:12
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:12
      En dit allemaal dankzij lorenzo met zijn prachtige stem
    Woutje Brama is een cluuubicooon
  • 27 Mar 2020 om 11:12
    Peet Bijen mocht blijven
  • 27 Mar 2020 om 11:12
    • Quote van 27 Mar 2020 om 11:12
      En dit allemaal dankzij lorenzo met zijn prachtige stem
    Geef die man een standbeeld
  • 27 Mar 2020 om 11:12
    WOOHOOOOOO,is dit een droom?!!!
  • 27 Mar 2020 om 11:12
    JAAAAA!!!! WE ZIJN VERLOST!!! WE ZIJN VERLOST!!!
  • 27 Mar 2020 om 11:12
    En dit allemaal dankzij lorenzo met zijn prachtige stem
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›