'Bijzonder talent' bij FC Twente: ''Volledig in eigen handen''

16
'Bijzonder talent' bij FC Twente: ''Volledig in eigen handen''

Bij FC Twente krijgt de jeugd de laatste jaren weer meer speelminuten vanwege de financiële problemen. Na FC Groningen, Ajax, SC Heerenveen, AZ en Willem II krijgen talenten vanaf 2017 de meeste kansen in Enschede.

"De grilligheid van de promovendus kan niet los worden gezien van de onervarenheid", concludeert Bas van den Hoven in Voetbal International. "Niet alleen is er met de 36-jarige Gonzalo Garcia een onervaren coach, het eerste elftal heeft ook volop jeugdig elan."

De journalist ziet dat FC Twente daar bewust op heeft ingezet. "Veel van de vondsten van technisch directeur Ted van Leeuwen zijn bezig met het schrijven van de eerste hoofdstukken van hun carrière. Het gaat veelal om huurlingen, zoals Noa Lang en Keito Nakamura. Een van de meest bijzondere talenten heeft Twente wel volledig in eigen handen; de net 21 jaar geworden Lindon Selahi", aldus Van den Hoven.

N.B.
De vier thuiswedstrijden in maart, april en mei gaan (hoogstwaarschijnlijk) niet door vanwege het coronavirus. Twentefans.nl en TwenteInsite.nl zijn daarom een ludieke actie gestart en hopen dat FC Twente hierdoor niet te veel horeca-inkomsten misloopt. Wil jij alsnog een bedrag voor 'bier en beenham' overmaken? #StortVoorTwente.

U kunt de 'vrije gift' naar boven of beneden bijstellen.

16 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Apr 2020 om 18:10
    Off topic, as en psv willen ook niet meer voetballen
  • 2 Apr 2020 om 17:27
    • Quote van 2 Apr 2020 om 15:49
      Hennik praat veelal poep........ Hij vergeet namelijk totaal het salaris, en het feit dat niets gratis is......
    Mooaaahh, salaris moet er altijd worden betaald ook bij gehuurde spelers.
  • 2 Apr 2020 om 15:49
    • Quote van 2 Apr 2020 om 15:11
      Wat een BS, het zijn toch profs en geen amateurs. Maar goed dat jij de rest dus wel okay vind zegt genoeg over het niveau dat jij acceptabel vind.
    Hennik praat veelal poep........ Hij vergeet namelijk totaal het salaris, en het feit dat niets gratis is......
  • 2 Apr 2020 om 15:44
    • Quote van 2 Apr 2020 om 15:11
      Wat een BS, het zijn toch profs en geen amateurs. Maar goed dat jij de rest dus wel okay vind zegt genoeg over het niveau dat jij acceptabel vind.
    Niet goed gelezen, ze hebben geen geld om duurdere spelers te kopen
  • 2 Apr 2020 om 15:11
    • Quote van 2 Apr 2020 om 14:48
      Alleen Busquets en Espinosa vallen zwaar tegen, de rest heeft weinig gekost, als weinig heeft gekost dan kun je er ook niet veel van verwachten
    Wat een BS, het zijn toch profs en geen amateurs. Maar goed dat jij de rest dus wel okay vind zegt genoeg over het niveau dat jij acceptabel vind.
  • 2 Apr 2020 om 14:48
    • Quote van 2 Apr 2020 om 12:53
      Alleen de rest van de 20 was niet best.
    Alleen Busquets en Espinosa vallen zwaar tegen, de rest heeft weinig gekost, als weinig heeft gekost dan kun je er ook niet veel van verwachten
  • 2 Apr 2020 om 14:07
    • Quote van 2 Apr 2020 om 12:53
      Nadeel: kaarten pakker!!!
    Op de meest domme plekken.
  • 2 Apr 2020 om 13:21
    • Quote van 2 Apr 2020 om 12:53
      Alleen de rest van de 20 was niet best.
    Precies, procentueel gewoon slecht voor een TD
  • 2 Apr 2020 om 12:53
    Nadeel: kaarten pakker!!!
  • 2 Apr 2020 om 12:53
    • Quote van 2 Apr 2020 om 12:43
      Ted heeft met het aantrekken van Selahi en Pleguezuelo aangetoond een goede neus te hebben voor talenten, super.
    Alleen de rest van de 20 was niet best.
  • 2 Apr 2020 om 12:43
    Ted heeft met het aantrekken van Selahi en Pleguezuelo aangetoond een goede neus te hebben voor talenten, super.
  • 2 Apr 2020 om 11:15
    • Quote van 2 Apr 2020 om 10:02
      Goede inzet maar dit is toch geen supertalent ? zo wordt het hier wel beetje gebracht
    Kijk jij wel alle wedstrijden? Deze speler is vaak de beste in de wedstrijd, prima speler, die ze meteen een vierjarig contract moeten geven, het enige minpuntje is dat hij TE veel gele kaarten pakt, maar dat komt door zijn 100% inzet iedere wedstrijd !
  • 2 Apr 2020 om 10:16
    • Quote van 2 Apr 2020 om 08:28
      Is selahi geen huur??? Speler naar mijn hart!
    Mag hier z'n hele carriere blijven
  • 2 Apr 2020 om 10:02
    • Quote van 2 Apr 2020 om 08:28
      Is selahi geen huur??? Speler naar mijn hart!
    Goede inzet maar dit is toch geen supertalent ? zo wordt het hier wel beetje gebracht
  • 2 Apr 2020 om 08:56
    • Quote van 2 Apr 2020 om 08:28
      Is selahi geen huur??? Speler naar mijn hart!
    Nee is transfervrij overgenomen van standard Luik
  • 2 Apr 2020 om 08:28
    Is selahi geen huur??? Speler naar mijn hart!
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›