''Voor Feyenoord, PSV en FC Twente loopt bedrag in de miljoenen''

27
''Voor Feyenoord, PSV en FC Twente loopt bedrag in de miljoenen''

Als de Eredivisie definitief wordt stilgelegd kan dat in theorie een 'financiële ramp' betekenen voor veel voetbalclubs, zo laat Jeffrey van der Maten weten op de website van het Algemeen Dagblad. Hij wijst op de eventuele terugbetaling aan seizoenkaarthouders. 

Als FC Twente (een gedeelte van) het geld aan seizoenkaarthouders terug moet betalen, kunnen de kosten voor de club uit Enschede flink oplopen. "Voor Feyenoord, PSV en FC Twente lopen de bedragen in de miljoenen. Zeker voor FC Twente zou dat slikken zijn, want de Enschedeërs verkeren in financiële problemen. In de Grolsch Veste zijn tweewekelijks 20.000 mensen van een vaste plaats verzekerd."

Het zou de Tukkers volgens de verslaggever ruim 1.129.411 kunnen kosten. De gemiddelde prijs voor een seizoenkaart in de Grolsch Veste is namelijk 240 euro en er stonden nog vier thuiswedstrijden (tegen ADO Den Haag, Fortuna Sittard, VVV-Venlo en Feyenoord) op het programma. Per wedstrijd zou er dan een bedrag van (240 / 17) ruim veertien euro terug betaald moeten worden aan 20.000 mensen. 

N.B.
De vier thuiswedstrijden in maart, april en mei gaan niet door vanwege het coronavirus. Twentefans.nl en TwenteInsite.nl zijn daarom een ludieke actie gestart en hopen dat FC Twente hierdoor niet te veel horeca-inkomsten misloopt. Wil jij alsnog een bedrag voor 'bier en beenham' overmaken? #StortVoorTwente.

U kunt de 'vrije gift' naar boven of beneden bijstellen.

27 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Apr 2020 om 22:18
    Ach we hebben dit seizoen eigenlijk geen reet waar voor ons geld gehad en ik had ook vaak het gevoel dat ze het ook geen ene reet uit maakte. Voor al die clown van een trainer gaf het ook vaak mooi weer na de zoveelste blamage of een draak van een wedstrijd. Nou mij mogen ze daarom die knaken wel netjes terug storten eerlijk gezegd. Vooral als die trainer blijft hoor. Als een ander het geld liever over de balk wil blijven smijten is ook goed, Ierder zijn eigen ding.
  • 2 Apr 2020 om 20:01
    Ikzeg. Hoezo geld terug, je bent support of je bent het niet, als ze verder gaan met de trainer en td en holcher. Dan vanaf het jaar 1965 alles terug zou ik zeggen. Out met die rotzooi.
  • 2 Apr 2020 om 18:33
    Af wil weer stoken. Ik hoef het niet terug
  • 2 Apr 2020 om 18:31
    • Quote van 2 Apr 2020 om 15:30
      Hier sluit ik me bij aan Vlek. Blijven Gracia en Tedjen, dan wil ik mijn knaken terug. Lijkt me een goede motivatie om beide heren op de keien te schoppen. ;)
    Hahaha op de keien er met.
  • 2 Apr 2020 om 16:18
    • Quote van 2 Apr 2020 om 15:21
      Dan krijg je met een omweg het geld toch nog terug. Ik hoef ook niks terug, verleng mijn SCC tegen normaal tarief en koop volgend jaar ook gewoon mijn stoeltje terug voor de bekerwedstrijden. De vraag is of Fct juridisch gezien compensatie aan moet bieden?
    Dan laten ze een consumptie gratis doen.
  • 2 Apr 2020 om 15:30
    • Quote van 2 Apr 2020 om 12:18
      Precies, ze gaan er van uit dat iedereen zijn geld terug wil Als ze de trainer en TD er uit gooien dan mogen ze het van mij houden :)
    Hier sluit ik me bij aan Vlek. Blijven Gracia en Tedjen, dan wil ik mijn knaken terug. Lijkt me een goede motivatie om beide heren op de keien te schoppen. ;)
  • 2 Apr 2020 om 15:21
    • Quote van 2 Apr 2020 om 12:36
      Als je een beetje supporter bent, eis je dat niet terug natuurlijk. Misschien dat FCTWENTE dan volgend seizoen de bekerwedstrijden ook inclusief kan doen ? !
    Dan krijg je met een omweg het geld toch nog terug. Ik hoef ook niks terug, verleng mijn SCC tegen normaal tarief en koop volgend jaar ook gewoon mijn stoeltje terug voor de bekerwedstrijden. De vraag is of Fct juridisch gezien compensatie aan moet bieden?
  • 2 Apr 2020 om 15:17
    In België is de competitie gewoon klaar. Moeten ze hier ook doen. Heb je geen gedoe met contracten en kun je je richten op volgend seizoen. Laat de KNVB over de brug komen met compensatie naar de clubs. De 2 KKD erbij en je hebt nergens geen gezeur meer over.
  • 2 Apr 2020 om 15:15
    • Quote van 2 Apr 2020 om 12:48
      De rest van Nederland heeft duidelijk nog steeds geen idee hoe tukkers denken, leven en doen. Gejank om een compensatie van die paar wedstrijden. NEE HOOR. Vallen opstaan en weer doorgaan.
    En zo ist
  • 2 Apr 2020 om 15:05
    Ik hoef niets terug.
  • 2 Apr 2020 om 14:57
    • Quote van 2 Apr 2020 om 12:36
      Als je een beetje supporter bent, eis je dat niet terug natuurlijk. Misschien dat FCTWENTE dan volgend seizoen de bekerwedstrijden ook inclusief kan doen ? !
    Als GGG nog aan het roer staat ben je rap door de bekerwedstrijden heen volgend seizoen... Verder natuurlijk niks terug eisen.
  • 2 Apr 2020 om 14:46
    • Quote van 2 Apr 2020 om 13:42
      Ik zou ook niet weten waarom ik het geld terug wil. Dus de derving die ze oplopen zijn de versnaperingen ( dat is natuurlijk veel veld) en de niet verkochte plekken
    Inderdaad,denk dat niemand zijn geld terug wil,eerst deze crisis weer overleven,laat ze duidelijk zijn, stoppen met de competitie,net als in België.
  • 2 Apr 2020 om 14:08
    • Quote van 2 Apr 2020 om 12:36
      Als je een beetje supporter bent, eis je dat niet terug natuurlijk. Misschien dat FCTWENTE dan volgend seizoen de bekerwedstrijden ook inclusief kan doen ? !
    Mooie oplossing inderdaad. Oh en het echte verlies zit hem natuurlijk in de catering omzet.
  • 2 Apr 2020 om 13:42
    Ik zou ook niet weten waarom ik het geld terug wil. Dus de derving die ze oplopen zijn de versnaperingen ( dat is natuurlijk veel veld) en de niet verkochte plekken
  • 2 Apr 2020 om 13:12
    Twentefans zet het in gang
  • 2 Apr 2020 om 13:06
    Een echte supporter wil het restgeld niet terug!!!
  • 2 Apr 2020 om 13:02
    Nu kan de KNVB er achter aan. Stopzetten!
  • 2 Apr 2020 om 12:58
    Competitie Belgie stop gezet!
  • 2 Apr 2020 om 12:48
    De rest van Nederland heeft duidelijk nog steeds geen idee hoe tukkers denken, leven en doen. Gejank om een compensatie van die paar wedstrijden. NEE HOOR. Vallen opstaan en weer doorgaan.
  • 2 Apr 2020 om 12:36
    Als je een beetje supporter bent, eis je dat niet terug natuurlijk. Misschien dat FCTWENTE dan volgend seizoen de bekerwedstrijden ook inclusief kan doen ? !
  • 2 Apr 2020 om 12:30
    Ik hoef mijn geld ook niet terug. Wellicht kan twente een site maken waarbij een ieder vrijwillig kan aangeven het geld niet terug te hoeven. Scheelt ze op voorhand veel geld. Maken we ook weer indruk in NL.
  • 2 Apr 2020 om 12:29
    Hallo wij zijn Fc Twente waarom zouden we dat geld terug willen??? Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen!
  • 2 Apr 2020 om 12:24
    Nu het trouwens toch over seizoenskaarten gaat: Ik heb een seizoenskaart op Vak-P, vanaf september zit ik echter een half jaar in Spanje voor school (als alles doorgaat). Ik wil echter ivm de lange wachtrij mijn SCC wel behouden. Ik vroeg me af of er iemand is die er belang bij heeft om de eerste seizoenshelft mijn SCC op vak P over te nemen. Gr Joske
  • 2 Apr 2020 om 12:23
    Me too
  • 2 Apr 2020 om 12:21
    • Quote van 2 Apr 2020 om 12:17
      Ik hoef dat geld niet terug. De club kan het beter gebruiken .!
    Voor mij geld precies hetzelfde!
  • 2 Apr 2020 om 12:18
    • Quote van 2 Apr 2020 om 12:17
      Ik hoef dat geld niet terug. De club kan het beter gebruiken .!
    Precies, ze gaan er van uit dat iedereen zijn geld terug wil Als ze de trainer en TD er uit gooien dan mogen ze het van mij houden :)
  • 2 Apr 2020 om 12:17
    Ik hoef dat geld niet terug. De club kan het beter gebruiken .!
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›