'FC Twente kan tonnen aan televisiegelden mislopen bij besluit FOX'

17
'FC Twente kan tonnen aan televisiegelden mislopen bij besluit FOX'

FOX Sports heeft gedreigd om het laatste kwart van de televisiegelden van dit seizoen niet uit te betalen, als dit seizoen niet uitgespeeld wordt. Dat gaat om een bedrag van zo'n twintig miljoen euro.

Dat zou heel wat clubs veel geld gaan kosten, onder wie ook FC Twente. Als de competitie nu gestopt zou worden en FOX Sports besluit niet meer het laatste bedrag te betalen, dan lopen de Tukkers zo'n 680.000 euro mis qua televisiegelden, zo meldt het Algemeen Dagblad. FC Twente heeft de laatste jaren al flink wat televisiegelden moeten inleveren door matige prestaties.

Ajax zou het hardst worden getroffen, aangezien zij 2,5 miljoen euro zouden mislopen. Clubs als FC Emmen, RKC, Sparta en Fortuna Sittard worden dan minder hard getroffen, want zij zouden een half miljoen euro mislopen.

N.B.
De vier thuiswedstrijden in maart, april en mei gaan niet door vanwege het coronavirus. Twentefans.nl en TwenteInsite.nl zijn daarom een ludieke actie gestart en hopen dat FC Twente hierdoor niet te veel horeca-inkomsten misloopt. Wil jij alsnog een bedrag voor 'bier en beenham' overmaken? #StortVoorTwente.

U kunt de 'vrije gift' naar boven of beneden bijstellen.

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 4 Apr 2020 om 14:32
    • Quote van 3 Apr 2020 om 16:18
      Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik zou in dit geval als clubs solidair het verlies nemen en fox lekker de tyfus laten krijgen. Toen ik dit las direct het abbo opgezegt, gezondheid staat niet op 1 bij sommigen
    Als het om geld gaat is 99% niet solidair.
  • 4 Apr 2020 om 14:31
    • Quote van 3 Apr 2020 om 18:44
      Fox opgezegd
    Ik ook. Weg ermee.
  • 4 Apr 2020 om 09:31
    • Quote van 3 Apr 2020 om 22:06
      vooral doen, dan betalen ze al helemaal niet meer.
    Jij zou dus Fox blijven sponsoren terwijl zij niet meer hetgeen kunnen bieden waar jij voor betaald?
  • 4 Apr 2020 om 09:13
    • Quote van 3 Apr 2020 om 22:06
      vooral doen, dan betalen ze al helemaal niet meer.
    Nou ja dan denk ik dat dat einde van fox is als men dit zou gaan doen want dan gaan de mensen allemaal opzeggen
  • 3 Apr 2020 om 22:06
    • Quote van 3 Apr 2020 om 18:44
      Fox opgezegd
    vooral doen, dan betalen ze al helemaal niet meer.
  • 3 Apr 2020 om 20:09
    • Quote van 3 Apr 2020 om 16:20
      En wat voor sancties dan geldboete bij ik weet niet hoeveel noodlijdende clubs hebben ze straks helemaal niks meer vieze ratten zijn het
    Sanctie zou zijn uitsluiting van Europees voetbal. Tenminste dat is genoemd. Kan me niet voorstellen dat ze dit gaan doen wanneer ook landen met grootmachten besluiten de competitie te stoppen.
  • 3 Apr 2020 om 19:25
    Nooit Fox gehad
  • 3 Apr 2020 om 18:44
    Fox opgezegd
  • 3 Apr 2020 om 17:34
    • Quote van 3 Apr 2020 om 16:18
      Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik zou in dit geval als clubs solidair het verlies nemen en fox lekker de tyfus laten krijgen. Toen ik dit las direct het abbo opgezegt, gezondheid staat niet op 1 bij sommigen
    Kan contractueel niet kerel....
  • 3 Apr 2020 om 17:14
    UEFA staat in Europa voor Duitsland, Engeland, Italie, Spanje en Frankrijk. Die landen bepalen allesen de rest mag meelopen en mond houden. Nu er nog miljarden te verdelen zijn zal de UEFA alles op alles zetten dat geld nog binnen te halen. Wordt augustus niet gehaald dan maar september of oktober.Gespeeld zal er worden goedschiks of kwaadschiks maakt voor de UEFA niet uit. Arbeidskontrakten zijn makkelijk te omzeilen. De kontrakten worden verlengd en willen spelers dat niet krijgen ze een speel verbodtot aan de nieuwe competitie. De UEFA heeft maar één macht die sterker is en dat is Corona.


  • 3 Apr 2020 om 16:20
    • Quote van 3 Apr 2020 om 16:07
      Die corrupte bende bij de UEFA. Die zijn nog een graadje erger dan de KNVB.
    En wat voor sancties dan geldboete bij ik weet niet hoeveel noodlijdende clubs hebben ze straks helemaal niks meer vieze ratten zijn het
  • 3 Apr 2020 om 16:18
    Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik zou in dit geval als clubs solidair het verlies nemen en fox lekker de tyfus laten krijgen. Toen ik dit las direct het abbo opgezegt, gezondheid staat niet op 1 bij sommigen
  • 3 Apr 2020 om 16:11
    • Quote van 3 Apr 2020 om 14:41
      Heb met ook vernomen dat de UEFA dreigt met sancties als de clubs weigeren te voetballen. Maar wat wil de UEFA nu beginnen als de burgemeesters de wedstrijden gaan verbieden ?.... Dan Hej Géén Poot Om Op Te Stoan beste UEFA !
    Nou en er is nu maar een regel de koppen bij elkaar (dan bedoel ik de voetballanden)en samen stoppen met de competitie.
  • 3 Apr 2020 om 16:07
    • Quote van 3 Apr 2020 om 14:41
      Heb met ook vernomen dat de UEFA dreigt met sancties als de clubs weigeren te voetballen. Maar wat wil de UEFA nu beginnen als de burgemeesters de wedstrijden gaan verbieden ?.... Dan Hej Géén Poot Om Op Te Stoan beste UEFA !
    Die corrupte bende bij de UEFA. Die zijn nog een graadje erger dan de KNVB.
  • 3 Apr 2020 om 15:40
    Tja.....jarenlang wanbeleid (blijven) voeren. Daar pluk je nu de vruchten van alszijnde FC Twente.....

    Het is diep triest, maar kan er ook wel weer om lachen. Kom op mensen....doneer...zelfs wanneer Tedjen en Gracia blijven zitten.

    Hahahaha....hoe gek kan iemand zijn?
  • 3 Apr 2020 om 14:47
    Altijd beter dan degraderen
  • 3 Apr 2020 om 14:41
    Heb met ook vernomen dat de UEFA dreigt met sancties als de clubs weigeren te voetballen. Maar wat wil de UEFA nu beginnen als de burgemeesters de wedstrijden gaan verbieden ?.... Dan Hej Géén Poot Om Op Te Stoan beste UEFA !
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›