Rutten: ''Bij FC Twente zitten veel successupporters in het stadion''

44
Rutten: ''Bij FC Twente zitten veel successupporters in het stadion''

Fred Rutten waarschuwt de supporters van FC Twente om het verwachtingspatroon bij te stellen. De oud-trainer van FC Twente, die nu adviseur is van de Raad van Commissarissen, vindt dat de lat te hoog ligt.

"Vergeet niet dat de er een enorme druk op het elftal ligt", zegt Rutten in gesprek met De Twaalfde Man. "Op papier is FC Twente nog steeds de vierde club van Nederland. In werkelijkheid bestaat alleen dat beeld nog. In het stadion zitten veel successupporters. Je moet echter wel weten waar deze club vandaan komt."

Rutten verwacht dat FC Twente nog tijd nodig heeft om op te klimmen. "Deze regio kijkt al snel naar iedere boodschap, zeker als die toekomstgericht is. Dan blijft die hangen. Een aantal jaren terug werd er alleen gesproken over een stip aan de horizon. Dat is mooie taal van een manager, maar niemand is ooit bij de horizon geweest, hè?", aldus Rutten, die wel vol lof is over de FC Twente-supporters.

"De club heeft het beste publiek van het land", meent de oud-trainer. "Buiten Feyenoord heeft geen enkele club zulke hondstrouwe fans. Ze blijven er altijd achter staan, dat is een groot compliment waard en kan een enorme steun voor het elftal betekenen."

N.B.
De vier thuiswedstrijden in maart, april en mei gaan niet door vanwege het coronavirus. Twentefans.nl en TwenteInsite.nl zijn daarom een ludieke actie gestart en hopen dat FC Twente hierdoor niet te veel horeca-inkomsten misloopt. Wil jij alsnog een bedrag voor 'bier en beenham' overmaken? #StortVoorTwente.

U kunt de 'vrije gift' naar boven of beneden bijstellen.

44 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 Apr 2020 om 22:24
    Ikzeg. Geachte heer fred. Eigenlijk moeten wij weg blijven want wat u nu uitkraamt van, succes support, u bent dus groot geworden door succes support. Of bent u nu in een maal bekeert en staat u het toe dat deze sport mensen het moeilijk hebben. Ook u stond ooit in het veld en er werd toen gebikkeld. Ik zie nu watjes lopen, en nee fred, wij zijn geen support die denken dat wij fctwente elke wedstrijd winnen. Nee fred wij willen wel graag voetbal zien en geen watjes die na enkele minuten geen meter meer kunnen lopen. Maar u moet echt beter weten. Een tukker wil vecht lust en mentaliteit zien en graag jongens zien die trots zijn om voor fctwente te willen voetballen. Maar geen slapjanusen. En als ik u zo hoor praten staat u achter wat er gaande is. Nou dan ben ik al vanaf 1965 een succes support. Die nu echt voor het laatst er ben geweest. Dan ben ik een succes support die deze slape bende niet meer wil mee maken. En dan laat ik mij helemaal niet uit over onze geweldige trainer. Ik had van u echt meer verwacht. Net als toen u weg ging naar schalke hmmmmm dat was weer om de pegels daar waar alles om draait.
  • 5 Apr 2020 om 17:50
    • Quote van 5 Apr 2020 om 16:51
      Hoezo "succes" supporters het zit week in week uit vol en zelden aanschouwen we een succesje,dus was is zijn definitie van een succes supporter? Ok we verwachten veel meer en willen beter,maar is dat nou niet precies wat een topsporter ook moet willen beter en meer successen? Vroeger noemde men dat een topsport klimaat.
    +896

    Zo is het, als je geen verwachtingen meer hebt kun je net zo goed niet kijken.
    We moeten weer een club worden waar men trots op is. De spelers moeten weer voelen waarvoor ze mogen voetballen. Clubliefde. Geen bij elkaar gepakt zooitje of passanten. Die maken alle verwachtingen kapot.
  • 5 Apr 2020 om 16:56
    • Quote van 5 Apr 2020 om 16:51
      Hoezo "succes" supporters het zit week in week uit vol en zelden aanschouwen we een succesje,dus was is zijn definitie van een succes supporter? Ok we verwachten veel meer en willen beter,maar is dat nou niet precies wat een topsporter ook moet willen beter en meer successen? Vroeger noemde men dat een topsport klimaat.
    100+ YNWA
  • 5 Apr 2020 om 16:55
    • Quote van 5 Apr 2020 om 13:42
      Is toch gewoon een feit? In de glory jaren is Twente van 13.000 naar 30.000 stadion plaatsen gegaan. Dus een groot gedeelte is aangehaakt qua jaarkaart in de succes jaren. Ik vind mezelf realistisch maar elke supporter is van nature “blind” en ziet altijd eerder de mogelijke en kansen voor zijn club. Je koopt toch elk jaar een seizoenkaart met de hoop / droom op een top jaar. Vroeger was dat mee doen boven in , tegenwoordig droom je van misschien kans maken om mee te doen voor Europees. Heel stiekem
    En wie zal het weten als ze 20 jaar geleden ook plaats voor 30.000 man hadden gehad had het wellicht ook vol gezeten,bedoel met 13.000 zat het ook vol idd dat die anderen later kwamen zegt niets over succes,maar over vraag en aanbod van plekken in het stadion!
  • 5 Apr 2020 om 16:51
    Hoezo "succes" supporters het zit week in week uit vol en zelden aanschouwen we een succesje,dus was is zijn definitie van een succes supporter? Ok we verwachten veel meer en willen beter,maar is dat nou niet precies wat een topsporter ook moet willen beter en meer successen? Vroeger noemde men dat een topsport klimaat.
  • 5 Apr 2020 om 15:15
    • Quote van 5 Apr 2020 om 13:57
      En na 6 jaar klotevoetbal zitten er nog steeds minimaal 25.000 man, dan kan je toch niet zeggen dat ze allemaal successupporters zijn?
    Daarom reageer ik ook op het feit dat succes supporters in deze context gelijk wordt gezet aan supporters die met het succes gekomen zijn. Daarbij hoopte en droom ik als supporter stiekem altijd iets meer dan realistisch is. Maar dat is mijn rode bril:)
  • 5 Apr 2020 om 14:49
    • Quote van 5 Apr 2020 om 14:18
      Successupporters, succesondernemers, succesarbeiders, successierechten, succescoach, succesformule, etc etc etc..............
      Wat is er mis met succes?
    Hopenlijk komt er straks nog een succes ondernemer voorbij,om de financiële gaten te dichten.
  • 5 Apr 2020 om 14:18
    Successupporters, succesondernemers, succesarbeiders, successierechten, succescoach, succesformule, etc etc etc..............
    Wat is er mis met succes?
  • 5 Apr 2020 om 13:57
    • Quote van 5 Apr 2020 om 13:42
      Is toch gewoon een feit? In de glory jaren is Twente van 13.000 naar 30.000 stadion plaatsen gegaan. Dus een groot gedeelte is aangehaakt qua jaarkaart in de succes jaren. Ik vind mezelf realistisch maar elke supporter is van nature “blind” en ziet altijd eerder de mogelijke en kansen voor zijn club. Je koopt toch elk jaar een seizoenkaart met de hoop / droom op een top jaar. Vroeger was dat mee doen boven in , tegenwoordig droom je van misschien kans maken om mee te doen voor Europees. Heel stiekem
    En na 6 jaar klotevoetbal zitten er nog steeds minimaal 25.000 man, dan kan je toch niet zeggen dat ze allemaal successupporters zijn?
  • 5 Apr 2020 om 13:42
    • Quote van 4 Apr 2020 om 15:14
      Als Rutten dat bedoeld heeft hij er bar weinig van begrepen.
    Is toch gewoon een feit? In de glory jaren is Twente van 13.000 naar 30.000 stadion plaatsen gegaan. Dus een groot gedeelte is aangehaakt qua jaarkaart in de succes jaren. Ik vind mezelf realistisch maar elke supporter is van nature “blind” en ziet altijd eerder de mogelijke en kansen voor zijn club. Je koopt toch elk jaar een seizoenkaart met de hoop / droom op een top jaar. Vroeger was dat mee doen boven in , tegenwoordig droom je van misschien kans maken om mee te doen voor Europees. Heel stiekem
  • 5 Apr 2020 om 13:08
    Als het stadion vol succes supporters zat dan was het stadion leeg geweest. Wat een onzin.
  • 5 Apr 2020 om 12:32
    • Quote van 5 Apr 2020 om 10:30
      Hahahaha jij zat zeker bij ze aan tafel he.
    Riooljournalistiek van de bovenste plank
  • 5 Apr 2020 om 10:49
    3 G is toch per 1 april aan de kant gezet, nou Fred uitgespeeld word er waarschijnlijk toch wel ( alles draait om geld ) dus ga er maar van uit eerst zonder publiek en misschien later met. Dus Fred grijp je kans houd ons er in komoptaaaaa
  • 5 Apr 2020 om 10:30
    • Quote van 5 Apr 2020 om 08:24
      Rutten heeft het woord succes supporter helemaal niet gebruikt dat maakt de media er van
    Hahahaha jij zat zeker bij ze aan tafel he.
  • 5 Apr 2020 om 09:36
    • Quote van 5 Apr 2020 om 08:24
      Rutten heeft het woord succes supporter helemaal niet gebruikt dat maakt de media er van
    Jij was bij het interview? Denk overigens dat hij zich wat ongelukkig uitdrukt. Hoop dat hij eindelijk eens een echte functie oppakt want hij zegt wel verstandige dingen
  • 5 Apr 2020 om 09:19
    ik heb begrepen dat Fred en Ted dikke maatjes waren en zijn ..Als dit de voorbode is dat het gewoon verder gaat zoals het ging dan is FCT ten dode opgeschreven ...dan jagen ze zelfs de laatste meest verstokte supporters het stadion uit..
  • 5 Apr 2020 om 08:27
    • Quote van 4 Apr 2020 om 23:09
      Als je de afgelopen maanden in het stadion hebt gezeten ben je een die hard supporter. Bij het voetbal wat GG ons heeft voorgeschoteld zijn de successupporters allang verdwenen.
    Klopt stadion werd ook steeds lege al met al. Tja week in week uit je zelf een KUT avond bezorgen is eigenlijk ook best wel raar en pijnlijk.
  • 5 Apr 2020 om 08:24
    Rutten heeft het woord succes supporter helemaal niet gebruikt dat maakt de media er van
  • 5 Apr 2020 om 01:03
    • Quote van 4 Apr 2020 om 22:46
      Wordt hij gevraagd en geeft hij een heel klein beetje prijs van zijn visie.... is het ook niet goed. Hoezo supporters deugen niet? Hij heeft het over te hoge verwachtingen.... dat is correct, toch?
    Ja man, doe niet zo achterlijk,

    dan zeg je toch geen successupporters tegen de hondstrouwe aanhang, dat is gewoon een scheldwoord,
    de definitie van successupporter is hier totaal de plank misslaan, en dat is wat iedereen hier bedoeld, maar ja, jij moet er altijd een
    andere draai aan geven, te hoge verwachtingen hebben is toch iets anders.
  • 4 Apr 2020 om 23:52
    • Quote van 4 Apr 2020 om 23:09
      Als je de afgelopen maanden in het stadion hebt gezeten ben je een die hard supporter. Bij het voetbal wat GG ons heeft voorgeschoteld zijn de successupporters allang verdwenen.
    Haha ja idd.
  • 4 Apr 2020 om 23:09
    Als je de afgelopen maanden in het stadion hebt gezeten ben je een die hard supporter. Bij het voetbal wat GG ons heeft voorgeschoteld zijn de successupporters allang verdwenen.
  • 4 Apr 2020 om 22:55
    • Quote van 4 Apr 2020 om 19:23
      Hij bedoelt gewoon dat veel supporters ongeduldig zijn en te hoge verwachtingen hebben. Dat denk ik ook (overigens betrap ik mezelf er ook vaak op)
    Onzin, ik denk dat de meeste supporters alleen maar willen dat we er in blijven. De rest is alleen maar meegenomen.
  • 4 Apr 2020 om 22:48
    • Quote van 4 Apr 2020 om 19:41
      Wie heeft gezegd dat hij geen adviseur meer wilde zijn voor de RVC?
    Niemand.... hij heeft enkel aangegeven geen trainer te willen zijn, maar dat is al even geleden.... Als hij het al niet eens is met de visie t.a.v. de jeugdopleiding, zal hij m.i. bij zijn standpunt blijven..... Zonder zeggenschap over talenten, kan hij niets.....
  • 4 Apr 2020 om 22:47
    Dooie mus!
  • 4 Apr 2020 om 22:46
    • Quote van 4 Apr 2020 om 16:11
      Fred is op dreef nu de competitie stil ligt het hele jaar en seizoen hoor je hem niet en nu deugd er van alles niets. Samenwerking is niets, supporters deugen niet.
    Wordt hij gevraagd en geeft hij een heel klein beetje prijs van zijn visie.... is het ook niet goed. Hoezo supporters deugen niet? Hij heeft het over te hoge verwachtingen.... dat is correct, toch?
  • 4 Apr 2020 om 22:45
    • Quote van 4 Apr 2020 om 14:25
      Rutten met z'n achterhaalde ONZIN. Successupporters zitten er al een jaar of 10 niet meer. Of noemt hij de mensen die na de degradatie in de KKD de club allemaal trouw bleven nu echt successupporters. Wordt een beetje moe van deze man die iedere baan die hij aangeboden krijgt van Twente met enig verantwoordelijkheid standaard afwijst maar nu dan wrl aan de zijlijn weer "prachtige teksten" heeft.
    Klopt.... ONZIN.... Jammer dat je niet weet wat hij pro deo allemaal doet.....
  • 4 Apr 2020 om 22:05
    Hieruit lijkt het alsof Ritten kritiek onterecht vind en dus wil dat GG blijft. Gelukkig is gebleken dat men niet naar Rutten luistert dus kunnen we afscheid nemen van GG.
  • 4 Apr 2020 om 20:13
    • Quote van 4 Apr 2020 om 19:23
      Hij bedoelt gewoon dat veel supporters ongeduldig zijn en te hoge verwachtingen hebben. Dat denk ik ook (overigens betrap ik mezelf er ook vaak op)
    Is het een te hoge verwachtingen of is het dat met name de trainer ons met zijn rare systeem, opstellingen en wissels onnodig in de problemen brengt ? Dat laatste, daar is het genot mee begonnen, had GGG gewoon gedaan met zijn opstellingen etc dan was er niets aan de hand geweest
  • 4 Apr 2020 om 19:49
    Natuurlijk heeft Fred rutten hier groot gelijk in. Het verwachtingspatroon is bij een deel van de supporters niet meer realistisch. Fctwente is op dit moment geen top of subtop de doelstelling was voor dit seizoen ook niet gelijk weer degraderen en overleven in de eredivisie. Dit zegt toch genoeg.
  • 4 Apr 2020 om 19:41
    • Quote van 4 Apr 2020 om 18:54
      Waarom is Fred hier zo vaak te zien? Hij wou toch niks meer met Twente te maken hebben?
    Wie heeft gezegd dat hij geen adviseur meer wilde zijn voor de RVC?
  • 4 Apr 2020 om 19:23
    Hij bedoelt gewoon dat veel supporters ongeduldig zijn en te hoge verwachtingen hebben. Dat denk ik ook (overigens betrap ik mezelf er ook vaak op)
  • 4 Apr 2020 om 18:54
    Waarom is Fred hier zo vaak te zien? Hij wou toch niks meer met Twente te maken hebben?
  • 4 Apr 2020 om 18:42
    Fred mag op rotten
  • 4 Apr 2020 om 18:25
    • Quote van 4 Apr 2020 om 16:11
      Fred is op dreef nu de competitie stil ligt het hele jaar en seizoen hoor je hem niet en nu deugd er van alles niets. Samenwerking is niets, supporters deugen niet.
    +1, laat Fred nu ook maar zijn mond houden.
  • 4 Apr 2020 om 17:09
    • Quote van 4 Apr 2020 om 14:58
      Denk dat hij bedoeld dat veel supporters kwamen toen twente succes had en daar dan alles aan spiegelen.
    Die supporters zitten er nu toch nog steeds, ook in de eerste divisie zaten er 30.000 man, of de journalist heeft het verkeerd opgeschreven, of Rutten is helemaal van’t padje
  • 4 Apr 2020 om 16:20
    Dit heb ik nog nie vaak meegemaakt ???? wat een waus
  • 4 Apr 2020 om 16:12
    • Quote van 4 Apr 2020 om 14:25
      Rutten met z'n achterhaalde ONZIN. Successupporters zitten er al een jaar of 10 niet meer. Of noemt hij de mensen die na de degradatie in de KKD de club allemaal trouw bleven nu echt successupporters. Wordt een beetje moe van deze man die iedere baan die hij aangeboden krijgt van Twente met enig verantwoordelijkheid standaard afwijst maar nu dan wrl aan de zijlijn weer "prachtige teksten" heeft.
    Die prachtige teksten leert hij van TED.
  • 4 Apr 2020 om 16:11
    Fred is op dreef nu de competitie stil ligt het hele jaar en seizoen hoor je hem niet en nu deugd er van alles niets. Samenwerking is niets, supporters deugen niet.
  • 4 Apr 2020 om 15:14
    • Quote van 4 Apr 2020 om 14:58
      Denk dat hij bedoeld dat veel supporters kwamen toen twente succes had en daar dan alles aan spiegelen.
    Als Rutten dat bedoeld heeft hij er bar weinig van begrepen.
  • 4 Apr 2020 om 14:58
    • Quote van 4 Apr 2020 om 14:07
      Successupporters zitten per definitie niet meer in een stadion als er geen succes is Don Fredo. En dat succes is er al een jaar of 6 niet meer. Volgens mij bedoelt hij het niet verkeerd maar moet hij de term ‘ te hoge verwachting supporter’ gebruiken. Maar ja, dat bekt niet lekker.
    Denk dat hij bedoeld dat veel supporters kwamen toen twente succes had en daar dan alles aan spiegelen.
  • 4 Apr 2020 om 14:25
    Rutten met z'n achterhaalde ONZIN. Successupporters zitten er al een jaar of 10 niet meer. Of noemt hij de mensen die na de degradatie in de KKD de club allemaal trouw bleven nu echt successupporters. Wordt een beetje moe van deze man die iedere baan die hij aangeboden krijgt van Twente met enig verantwoordelijkheid standaard afwijst maar nu dan wrl aan de zijlijn weer "prachtige teksten" heeft.
  • 4 Apr 2020 om 14:07
    Successupporters zitten per definitie niet meer in een stadion als er geen succes is Don Fredo. En dat succes is er al een jaar of 6 niet meer. Volgens mij bedoelt hij het niet verkeerd maar moet hij de term ‘ te hoge verwachting supporter’ gebruiken. Maar ja, dat bekt niet lekker.
  • 4 Apr 2020 om 13:45
    Ik snap zijn punt maar de term successupporters past niet helemaal.
  • 4 Apr 2020 om 13:42
    Te hoge verwachtigen maakt je geen successupporter.
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›