FC Twente profiteert mee van transfer Ziyech naar Chelsea

12
FC Twente profiteert mee van transfer Ziyech naar Chelsea

Hakim Ziyech vertrekt aankomende zomer van Ajax naar Chelsea. De aanvallende middenvelder/buitenspeler speelde in het verleden echter ook voor FC Twente, dat daardoor een aanzienlijk bedrag van Ajax ontvangt.

Het voetbalblad Voetbal International rekende namelijk uit dat FC Twente ongeveer € 400.000 ontvangt. "Komende zomer verhuist Hakim Ziyech voor 44 miljoen euro van Ajax naar Chelsea. Het is een volgend voorbeeld dat opleiden loont: meerdere partijen profiteren immers van deze toptransfer.''

''Een transfer als die van Ziyech is een ecosysteem op zich. Niet alleen de technicus, zijn zaakwaarnemer en Ajax profiteren ervan, maar ook zijn vorige clubs FC Twente (400.000 euro) en SC Heerenveen (1,5 miljoen) krijgen een deel van de opbrengst'', zo schrijft VI.

N.B.
De vier thuiswedstrijden in maart, april en mei gaan niet door vanwege het coronavirus. Twentefans.nl en TwenteInsite.nl zijn daarom een ludieke actie gestart en hopen dat FC Twente hierdoor niet te veel horeca-inkomsten misloopt. Wil jij alsnog een bedrag voor 'bier en beenham' overmaken? #StortVoorTwente.

U kunt de 'vrije gift' naar boven of beneden bijstellen.

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Apr 2020 om 05:05
    • Quote van 4 Apr 2020 om 12:44
      Kunnen we trouwens de nieuwe jaarkaarten voor 2020-2021 niet alvast kopen zodat de club kan blijven bestaan?
    Ikzeg. Fct tukker. Ik ben het nu niet met u eens. Voor mij wacht ik voor het eerst in mijn leven als support af, wat er gaat gebeuren zo als ik al eerder aangaf. Out met ccc en ted en holcher. Zo niet dan ga ik out.
  • 5 Apr 2020 om 01:45
    • Quote van 4 Apr 2020 om 12:44
      Kunnen we trouwens de nieuwe jaarkaarten voor 2020-2021 niet alvast kopen zodat de club kan blijven bestaan?
    Wordt tijd dat er weer grote sponsoren gaan investeren zoals Arke, Grolsch en Hartman al doen en deden in het heden en verleden.
  • 5 Apr 2020 om 01:42
    • Quote van 4 Apr 2020 om 19:43
      Mee profiteren? 4 ton is niks. J. v. Halst heeft zijn Amsterdamse vriendjes mooi geholpen en ons een poot uitgedraaid! Als we in NL willen dat we ons blijven ontwikkelen en niet te ver wegzakken, dan moeten we onderlinge afspraken maken. D.w.z dat als topclub een speler bij subtopclubs weghaalt ze sowieso een doorverkoop percentage krijgen van 15pct. Beginnende bij 25 als een speler al na 1 seizoen voor een mega bedrag weg gaat naar het buitenland, daarna 20 en uiteindelijk in ieder geval 15. Op die manier kunnen 'kleiner' clubs de doorstroom van talenten blijven garanderen en blijft ook het kwaliteitsverschil aanvaadbaar.
    Tegenwoordig zijn hoge transferbedragen niet meer zo makkelijk als we doorverkooppercentages van 15 tot 25 procent willen dan gaan de spelers of transfervrij weg omdat ze dan met zaakwaarnemer meer tekengeld kunnen vangen of we krijgen minder hoge transfersom bij hoger percentage. We moeten gewoon weer spelers met kwaliteit hebben zowel mentaal goed als fysiek en technisch gewoon complete spelers niet alleen maar leuke meevoetballers en straatjochies.
  • 4 Apr 2020 om 19:43
    Mee profiteren? 4 ton is niks. J. v. Halst heeft zijn Amsterdamse vriendjes mooi geholpen en ons een poot uitgedraaid! Als we in NL willen dat we ons blijven ontwikkelen en niet te ver wegzakken, dan moeten we onderlinge afspraken maken. D.w.z dat als topclub een speler bij subtopclubs weghaalt ze sowieso een doorverkoop percentage krijgen van 15pct. Beginnende bij 25 als een speler al na 1 seizoen voor een mega bedrag weg gaat naar het buitenland, daarna 20 en uiteindelijk in ieder geval 15. Op die manier kunnen 'kleiner' clubs de doorstroom van talenten blijven garanderen en blijft ook het kwaliteitsverschil aanvaadbaar.
  • 4 Apr 2020 om 15:11
    Dit betekent alweer een stukje om te overleven nog 2 ton en dan hoef je je in elk geval niet meer druk te maken om het tv geld kassa
  • 4 Apr 2020 om 14:29
    • Quote van 4 Apr 2020 om 12:44
      Kunnen we trouwens de nieuwe jaarkaarten voor 2020-2021 niet alvast kopen zodat de club kan blijven bestaan?
    Je kunt een riante donatie doen.....
  • 4 Apr 2020 om 14:28
    • Quote van 4 Apr 2020 om 12:44
      Kunnen we trouwens de nieuwe jaarkaarten voor 2020-2021 niet alvast kopen zodat de club kan blijven bestaan?
    Ja bij mij kun je alvast reserveren en een aanbetaling doen dan wel het hele bedrag betalen. Laat maar even weten hoe/wanneer je wenst te betalen.
  • 4 Apr 2020 om 13:30
    • Quote van 4 Apr 2020 om 13:25
      Hoe gek ben jij dan?
    Heel gek hahahaha
  • 4 Apr 2020 om 13:25
    • Quote van 4 Apr 2020 om 12:44
      Kunnen we trouwens de nieuwe jaarkaarten voor 2020-2021 niet alvast kopen zodat de club kan blijven bestaan?
    Hoe gek ben jij dan?
  • 4 Apr 2020 om 12:44
    Kunnen we trouwens de nieuwe jaarkaarten voor 2020-2021 niet alvast kopen zodat de club kan blijven bestaan?
  • 4 Apr 2020 om 11:57
    • Quote van 4 Apr 2020 om 11:46
      Ik dacht dat bij doorverkoop een bedrag van 1 miljoen is afgesproken dat heeft van Halst toen medegedeeld liever een vast bedrag dan een percentage maar hij is en was geen zakenman ik hoor daar niks meer over??????
    Van Halst had geen doorperkooppercentage afgesproken, maar een aantal bonussen die in totaal konden oplopen tot 1 miljoen. Die zijn al lang ontvangen door Twente. Dit is extra.
  • 4 Apr 2020 om 11:46
    Ik dacht dat bij doorverkoop een bedrag van 1 miljoen is afgesproken dat heeft van Halst toen medegedeeld liever een vast bedrag dan een percentage maar hij is en was geen zakenman ik hoor daar niks meer over??????
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›