'KNVB zet vol in op doorspelen: play-offs naar enkel duel'

30
'KNVB zet vol in op doorspelen: play-offs naar enkel duel'

De KNVB wil de Eredivisie dit seizoen nog altijd afronden. De voetbalbond peinst er niet over om de competitie nu stop te zetten.

Dat heeft de KNVB dinsdagmiddag laten weten in conference calls met de Nederlandse clubs, dat meldt het Algemeen Dagblad. Als het RIVM akkoord gaat hoopt de KNVB dat clubs half mei weer mogen trainen en dan zouden half juni de inhaalwedstrijden AZ – Feyenoord en FC Utrecht – Ajax gespeeld kunnen worden. 

In het weekend daarna wil de voetbalbond de competitie hervatten, maar die duels zullen waarschijnlijk wel zonder publiek afgewerkt moeten worden. De Eredivisie zal dan tot eind juli doorlopen ook wordt de bekerfinale tussen FC Utrecht en Feyenoord voor het einde van de competitie gespeeld. De play-offs worden ingekort en zullen uit een enkel duel bestaan.

30 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 8 Apr 2020 om 10:59
    Vraag nu eens aan de burgemeesters van die steden met een eredivisie club of zij spelen met of zonder publiek toestaan. Dan weet je al bij voorbaat dat de competitie niet wordt hervat.

  • 8 Apr 2020 om 10:30
    • Quote van 7 Apr 2020 om 18:05
      Pure angst van de KNVB naar de UEFA toe. Ze zijn echt helemaal leip daar in Zeist. In eerste plaats vanwege de gezondheid van iedereen, dus ook de voetballers. Die kunnen lastig 1,5m afstand houden tijdens de wedstrijd. In de tweede plaats betaald voetbal hoort met publiek.
    Dan handhaven we ons wel makkelijk, want wij spelen het hele jaar al op 1,5 meter afstand van onze tegenstander. Wij beheersen dat spelletje prima. Zone dekking wordt het ook wel genoemd ;)
  • 8 Apr 2020 om 10:19
    • Quote van 8 Apr 2020 om 10:00
      Denk hetzelfde als de burgemeester van Eindhoven,hoofd veiligheid regiogemeenten,die was heel duidelijk,niet spelen zonder publiek, veiligheid in het geding,ivm samenscholing supporters,dus geen evenementen vergunning, wat gaat de KNVB doen als er in de ene regio wel gespeeld gaat worden,en de ander het verbied?
    Volgens de burgemeester van Eindhoven is dit aan de gemeente zelf en niet aan de veiligheidsregio. Inmiddels zijn er al meer burgemeesters die tegen zijn. De aanwezige burgemeester heeft de KNVB al gewaarschuwd dat het heel lastig wordt. Ik vind het ook knap asociaal van de KNVB om totaal geen rekening te houden met bv de inzet van politie.
  • 8 Apr 2020 om 10:00
    • Quote van 8 Apr 2020 om 09:41
      Wat vindt Onno hiervan?
    Denk hetzelfde als de burgemeester van Eindhoven,hoofd veiligheid regiogemeenten,die was heel duidelijk,niet spelen zonder publiek, veiligheid in het geding,ivm samenscholing supporters,dus geen evenementen vergunning, wat gaat de KNVB doen als er in de ene regio wel gespeeld gaat worden,en de ander het verbied?
  • 8 Apr 2020 om 09:41
    Wat vindt Onno hiervan?
  • 8 Apr 2020 om 01:08
    • Quote van 7 Apr 2020 om 18:29
      Ik denk dat dit superveel indruk zou maken en dat ze direct alles intrekken wat ze nu hebben besloten
    Die naam heb je niet echt tactisch gekozen
  • 7 Apr 2020 om 21:27
    Tijd dat de harde kernen in Ned stelling nemen..'geen voetbal zonder fans!' Anders gaan we de stad in :))
  • 7 Apr 2020 om 20:56
    • Quote van 7 Apr 2020 om 18:29
      Ik denk dat dit superveel indruk zou maken en dat ze direct alles intrekken wat ze nu hebben besloten
    Hoe jou fluitje werkt weten we nu wel. Gewoon fluiten en doorlopen ok!!!
  • 7 Apr 2020 om 20:29
    • Quote van 7 Apr 2020 om 19:28
      Totale waanzin wat de knvb wil. Dit is niet uitvoerbaar in de praktijk in de theorie is van alles mogelijk. Maar in de praktijk betekent dit geen publiek in het stadion betekent supporters buiten het stadion. Dit valt onmogelijk te handhaven door de politie en de burgemeesters die hun goedkeuring hier onmogelijk voor kunnen geven.
    Idd. Ik hoop dat de mafklappers bij de bond hebben opgelet bij de persconferentie van een uurtje terug. Het gaat langer duren, dus einde seizoen
  • 7 Apr 2020 om 19:34
    • Quote van 7 Apr 2020 om 19:13
      Weten jullie nog? Jong Ajax uit? We komen met z'n allen bewust de boel saboteren onder het mom van een pilsje drinken... Bibberende Amsterdamse driehoek met als gevolg: afgelasting. Ook in dit geval simpel te organiseren en bijzonder effectief.
    Precies dat ga je krijgen en supporters groepen wat afgaan spreken. Dus seizoen is over. Alleen wil de KNVB de beslissing zelf niet nemen en wachten ze op de UEFA dat gaat doen over 1,5 / 2 maand
  • 7 Apr 2020 om 19:28
    Totale waanzin wat de knvb wil. Dit is niet uitvoerbaar in de praktijk in de theorie is van alles mogelijk. Maar in de praktijk betekent dit geen publiek in het stadion betekent supporters buiten het stadion. Dit valt onmogelijk te handhaven door de politie en de burgemeesters die hun goedkeuring hier onmogelijk voor kunnen geven.
  • 7 Apr 2020 om 19:17
    • Quote van 7 Apr 2020 om 19:13
      Weten jullie nog? Jong Ajax uit? We komen met z'n allen bewust de boel saboteren onder het mom van een pilsje drinken... Bibberende Amsterdamse driehoek met als gevolg: afgelasting. Ook in dit geval simpel te organiseren en bijzonder effectief.
    100+
  • 7 Apr 2020 om 19:13
    Weten jullie nog? Jong Ajax uit? We komen met z'n allen bewust de boel saboteren onder het mom van een pilsje drinken... Bibberende Amsterdamse driehoek met als gevolg: afgelasting. Ook in dit geval simpel te organiseren en bijzonder effectief.
  • 7 Apr 2020 om 18:55
    • Quote van 7 Apr 2020 om 18:12
      Ik zoek iemand die tegen betaling een goede anti Knvb website kan op zetten waarin ik en medestanders hun woede kunnen uiten. Want de knvb is een ordinaire geld makende bond en verder niets. Wij in Enschede wisten al dat ze toen al geen gevoel in hun flikker hadden tijdens de vuurwerkramp, we moesten spelen tegen Feyenoord!!! Ze zijn niets veranderd stelletje egoïsten zonder enig respect voor de mensen die knokken voor hun leven schandalig . Ik hoor graag van een iemand die een goede Anti Knvb site kan maken ivm dit verschrikkelijke virus.
    Toen had FC Twente ook gewoon moeten zeggen: wat denken jullie zelf mafklappers?! Voetballen na de vuurwerkramp? No fucking way.
  • 7 Apr 2020 om 18:54
    • Quote van 7 Apr 2020 om 17:31
      Eerst volhouden, er word absoluut niet gespeeld zonder publiek. Wat een boevenbende is het daar toch. Dit is als het doorgaat zonder publiek je reinste competitievervalsing.
    Competitievervalsing hebben we al gehad. AZ in het ADO stadion. Op kunstgras....
  • 7 Apr 2020 om 18:40
    • Quote van 7 Apr 2020 om 18:12
      Ik zoek iemand die tegen betaling een goede anti Knvb website kan op zetten waarin ik en medestanders hun woede kunnen uiten. Want de knvb is een ordinaire geld makende bond en verder niets. Wij in Enschede wisten al dat ze toen al geen gevoel in hun flikker hadden tijdens de vuurwerkramp, we moesten spelen tegen Feyenoord!!! Ze zijn niets veranderd stelletje egoïsten zonder enig respect voor de mensen die knokken voor hun leven schandalig . Ik hoor graag van een iemand die een goede Anti Knvb site kan maken ivm dit verschrikkelijke virus.
    @di , ik doe met je mee. Want ik vind het een gigantisch mooi idee van jou. Ze gaan daar bij de KNVB over lijken, tis gewoon een grove schande. Ik wil dan graag mijn bijdrage leveren om samen met anderen de kosten zo laag mogelijk te houden.
  • 7 Apr 2020 om 18:29
    • Quote van 7 Apr 2020 om 18:12
      Ik zoek iemand die tegen betaling een goede anti Knvb website kan op zetten waarin ik en medestanders hun woede kunnen uiten. Want de knvb is een ordinaire geld makende bond en verder niets. Wij in Enschede wisten al dat ze toen al geen gevoel in hun flikker hadden tijdens de vuurwerkramp, we moesten spelen tegen Feyenoord!!! Ze zijn niets veranderd stelletje egoïsten zonder enig respect voor de mensen die knokken voor hun leven schandalig . Ik hoor graag van een iemand die een goede Anti Knvb site kan maken ivm dit verschrikkelijke virus.
    Ik denk dat dit superveel indruk zou maken en dat ze direct alles intrekken wat ze nu hebben besloten
  • 7 Apr 2020 om 18:12
    Ik zoek iemand die tegen betaling een goede anti Knvb website kan op zetten waarin ik en medestanders hun woede kunnen uiten. Want de knvb is een ordinaire geld makende bond en verder niets. Wij in Enschede wisten al dat ze toen al geen gevoel in hun flikker hadden tijdens de vuurwerkramp, we moesten spelen tegen Feyenoord!!! Ze zijn niets veranderd stelletje egoïsten zonder enig respect voor de mensen die knokken voor hun leven schandalig . Ik hoor graag van een iemand die een goede Anti Knvb site kan maken ivm dit verschrikkelijke virus.
  • 7 Apr 2020 om 18:05
    Pure angst van de KNVB naar de UEFA toe. Ze zijn echt helemaal leip daar in Zeist. In eerste plaats vanwege de gezondheid van iedereen, dus ook de voetballers. Die kunnen lastig 1,5m afstand houden tijdens de wedstrijd. In de tweede plaats betaald voetbal hoort met publiek.
  • 7 Apr 2020 om 18:04
    • Quote van 7 Apr 2020 om 17:35
      Hier kan gewoon een snel eind aan komen als de burgermeester zeggen: “ Hier wordt niet gevoetbald !!” DAAG KNVB , DAAG UEFA !!!
    Ik denk dat elke burgemeester voor een openbare orde-probleem vreest als wedstrijden zonder publiek worden afgewerkt. Voor de politie-inzet die nodig is om te zorgen dat er geen groepen supporters samenkomen bij het stadion of elders in de speelsteden is momenteel geen draagvlak. Bovendien zullen vele andere evenementen zijn afgelast en is geen supporter in het buitenland op vakantie. Dit maakt de kans op toestroom van supporters richting gesloten stadions alleen maar groter.
  • 7 Apr 2020 om 17:51
    Gewoon op wedstrijddagen met 10.000 man buiten de veste gaan staan als ze nodig willen voetballen
  • 7 Apr 2020 om 17:48
    • Quote van 7 Apr 2020 om 17:32
      Bom er op heb ze bericht gestuurd wil eingelijk anti knvb site op zetten ik ga dit nu even uit zoeken. Het is een schande wat hier gebeurt!!!! Ze moeten zich kapot schamen.
    Rustig Ja Die, let op je bloeddruk.
  • 7 Apr 2020 om 17:43
    Mag er vanaf half mei getraind worden dan??
  • 7 Apr 2020 om 17:35
    Hier kan gewoon een snel eind aan komen als de burgermeester zeggen: “ Hier wordt niet gevoetbald !!” DAAG KNVB , DAAG UEFA !!!
  • 7 Apr 2020 om 17:34
    Ik dacht dat de supporter ook een stem had? 70% is tegen. Zo ook de clubs! En de knvb gaat het hier voor het zeggen krijgen? Ik zou zeggen laat de clubs individueel de stekker er uit trekken doei
  • 7 Apr 2020 om 17:33
    • Quote van 7 Apr 2020 om 17:32
      Bom er op heb ze bericht gestuurd wil eingelijk anti knvb site op zetten ik ga dit nu even uit zoeken. Het is een schande wat hier gebeurt!!!! Ze moeten zich kapot schamen.
    Money rules!
  • 7 Apr 2020 om 17:32
    Bom er op heb ze bericht gestuurd wil eingelijk anti knvb site op zetten ik ga dit nu even uit zoeken. Het is een schande wat hier gebeurt!!!! Ze moeten zich kapot schamen.
  • 7 Apr 2020 om 17:31
    Eerst volhouden, er word absoluut niet gespeeld zonder publiek. Wat een boevenbende is het daar toch. Dit is als het doorgaat zonder publiek je reinste competitievervalsing.
  • 7 Apr 2020 om 17:25
    Hier zakt toch je broek vanaf