FC Twente om tafel met advocaat en FBO: ''Niet verrast worden''

17
FC Twente om tafel met advocaat en FBO: ''Niet verrast worden''

FC Twente wil uiterlijk midden volgende week goed voor ogen hebben wat de mogelijke gevolgen zijn van een herstart van het seizoen. Hiertoe willen de Enschedeërs zo snel mogelijk met een jurist en de FBO (de Federatie voor Betaald Voetbal Organisaties) om tafel. 

Bij FC Twente lopen zestien verbintenissen af op 30 juni, inclusief die van trainer Gonzalo Garcia. "Er zitten hier nog wel wat haken en ogen aan", laat algemeen directeur Paul van der Kraan weten aan TC Tubantia. "Moet je alle spelers nu bijvoorbeeld een maand doorbetalen, of moet je een deel van die spelers voor een maand contracteren?"

Een afspraak met een jurist dus heeft hoge prioriteit, maar ook de FBO kan een belletje verwachten. "En ik wil woensdag de FBO bellen. Er zal ongetwijfeld ook een schrijven van de KNVB komen, maar wij willen met Twente goed voorbereid zijn. We willen tempo maken, zodat we niet verrast worden. Ik heb met Ted van Leeuwen (de technisch directeur, red.) afgesproken dat we midden volgende week alles in kaart willen hebben", aldus Van der Kraan. 

N.B.
De vier thuiswedstrijden in maart, april en mei gaan niet door vanwege het coronavirus. Twentefans.nl en TwenteInsite.nl zijn daarom een ludieke actie gestart en hopen dat FC Twente hierdoor niet te veel horeca-inkomsten misloopt. Wil jij alsnog een bedrag voor 'bier en beenham' overmaken? #StortVoorTwente.

U kunt de 'vrije gift' naar boven of beneden bijstellen.

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 8 Apr 2020 om 22:50
    • Quote van 8 Apr 2020 om 19:58
      Jeetje, zelfs dat kun je niet eens fatsoenlijk neerkalken hier. Je bent niet zo snugger het gekkehenkie.
    Het?
  • 8 Apr 2020 om 19:58
    • Quote van 8 Apr 2020 om 18:13
      Ach pisvlekkie, jammer dat je ouders het niet niet met een sisser op de kachel hebben afgedaan !
    Jeetje, zelfs dat kun je niet eens fatsoenlijk neerkalken hier. Je bent niet zo snugger het gekkehenkie.
  • 8 Apr 2020 om 18:17
    • Quote van 8 Apr 2020 om 18:13
      Ach pisvlekkie, jammer dat je ouders het niet niet met een sisser op de kachel hebben afgedaan !
    Keal keal keal wat loa'j oe toch weer goan... Tjonge jonge jonge jonge!
  • 8 Apr 2020 om 18:13
    • Quote van 8 Apr 2020 om 15:44
      Aan het werk ? Die tijd heb ik gehad gekkehenkie. Blijkt wel weer dat je een bravo bent met je koekwaus. Hup snel terug naar beneden de riolen
    Ach pisvlekkie, jammer dat je ouders het niet niet met een sisser op de kachel hebben afgedaan !
  • 8 Apr 2020 om 15:44
    • Quote van 8 Apr 2020 om 15:06
      Ga aan het werk koekwaus !
    Aan het werk ? Die tijd heb ik gehad gekkehenkie. Blijkt wel weer dat je een bravo bent met je koekwaus. Hup snel terug naar beneden de riolen
  • 8 Apr 2020 om 15:06
    • Quote van 8 Apr 2020 om 12:23
      Ach daar hebben we gekkehenkie weer. Jammer dat je altijd huilend wegloopt als je met feiten wordt geconfronteerd.
    Ga aan het werk koekwaus !
  • 8 Apr 2020 om 12:25
    • Quote van 8 Apr 2020 om 12:14
      Laat de KNVB flink bij lappen. Die hebben geld genoeg in kas om de clubs te compenseren. Ajax als champions leage deelneemer een deel van het startgeld laten verdelen onder de resterende clubs en je bent al een heel eind.
    Als ze ballen zouden hebben in Zeist zouden ze dit gisteren zelf ter sprake hebben gebracht. Mooi dat AZ met een initiatief is gekomen
  • 8 Apr 2020 om 12:23
    • Quote van 8 Apr 2020 om 12:11
      Aldus de voetbal professor !
    Ach daar hebben we gekkehenkie weer. Jammer dat je altijd huilend wegloopt als je met feiten wordt geconfronteerd.
  • 8 Apr 2020 om 12:14
    • Quote van 8 Apr 2020 om 10:15
      Zitten we straks weer in februari in de voorbereiding. Ben daar wel een keer klaar mee. De oplossing hoeft niet eens zo moeilijk te zijn. Tv gelden komende 2 (minimaal) eerlijker verdelen. Competitie nu stoppen zodat de UEFA volgend jaar zijn EK kan laten plaats vinden. Als je door gaat in de zomer dan krijgen de spelers niet voldoende rust en kom je dus flink in de problemen in de 2e helft van het seizoen. De clubs met een grote selectie hebben daar flink voordeel van. Voor het financiële gemis moeten ze maar een offer vragen aan de spelers en TS. Ook kan de UEFA daar samen met de KNVB een rol in spelen om te zorgen dat er geen clubs omvallen ( soepeler licentieregelement bv).
    Laat de KNVB flink bij lappen. Die hebben geld genoeg in kas om de clubs te compenseren. Ajax als champions leage deelneemer een deel van het startgeld laten verdelen onder de resterende clubs en je bent al een heel eind.
  • 8 Apr 2020 om 12:11
    • Quote van 8 Apr 2020 om 10:15
      Zitten we straks weer in februari in de voorbereiding. Ben daar wel een keer klaar mee. De oplossing hoeft niet eens zo moeilijk te zijn. Tv gelden komende 2 (minimaal) eerlijker verdelen. Competitie nu stoppen zodat de UEFA volgend jaar zijn EK kan laten plaats vinden. Als je door gaat in de zomer dan krijgen de spelers niet voldoende rust en kom je dus flink in de problemen in de 2e helft van het seizoen. De clubs met een grote selectie hebben daar flink voordeel van. Voor het financiële gemis moeten ze maar een offer vragen aan de spelers en TS. Ook kan de UEFA daar samen met de KNVB een rol in spelen om te zorgen dat er geen clubs omvallen ( soepeler licentieregelement bv).
    Aldus de voetbal professor !
  • 8 Apr 2020 om 11:47
    Het uitspelen van de competitie lijkt mij helemaal niet realistisch met de huidige maatregelen en de vooruitzichten. Naarmate de tijd vordert wordt het steeds onwaarschijnlijker. Er zitten zoveel haken en ogen aan (juridisch, arbeidsrechterlijk, sportief, gezondheidtechnisch, kalendertechnisch, openbare orde etc.) dat het bijna onmogelijk wordt. We kunnen beter de realiteit accepteren en een streep onder de competitie zetten. Het meest simpele scenario is net als in het amateurvoetbal: geen degradanten, geen promovendi, volgend seizoen met dezelfde ploegen opnieuw beginnen. Ook Europees voetbal nu stoppen, en na de zomer met dezelfde ploegen opnieuw beginnen. We mogen al blij zijn als er in september weer 'normaal' gevoetbald kan worden.
  • 8 Apr 2020 om 11:01
    • Quote van 8 Apr 2020 om 09:14
      Een aantal clubs (ook Twente) weet bij doorgang competitie pas in augustus in welke competitie ze volgend jaar spelen. 2 weken om een selectie te maken, jaarkaarten en skyboxen te verkopen etc, waar je normaliter 3 maanden de tijd voor hebt. Ik heb een alternatief bedacht waar je dit probleem mee oplost. Je speelt (als het van het RIVM mag) de competitie uit in de zomer, maar er zijn geen degradanten. Volgend jaar 20 clubs. Uefa, knvb tevreden en alle clubs kunnen nu al plannen maken voor seizoen 20/21.Ik denk dat ik dit maar naar Leon en KNVB mail.
    Dit vind ik ook het meest realistische scenario. Dan net zoals in Engeland geen winterstop en een lekker vol programma met de feestdagen, op deze manier zorg je ervoor dat de competitie niet uitloopt en krijg je net als in Engeland mooie dagen zoals boxing day op 2e kerstdag
  • 8 Apr 2020 om 10:34
    • Quote van 8 Apr 2020 om 09:36
      Je zult solidariteit moeten bieden en zodoende kunnen alle clubs nu al plannen maken. Voor geen enkel club is er dan meer onzekerheid. Twente is ook gebaat bij duidelijkheid want er lopen 17 contracten af. Die gaan in de zomer echt niet vol gas aan de bak....
    Dus een bewezen eredivisieclub kan volgend seizoen ten koste van een aangewezen promovendus degraderen en dan verwacht je evenzeer "solidariteit" van diezelfde promovendus? Dat de gepromoveerde club dan stelt dat ze niet sportief, maar dankzij de coronacrisis een stapje omhoog zijn gegaan en dus ten bate van de degradant weer een stapje terug doen? Solidariteit houdt simpelweg in dat je je eigenbelang niet boven het belang van een ander stelt, omdat dat beter is voor iedereen. Het meest eerlijk is mijns inziens dan ook om zowel geen verliezers als winnaars aan te wijzen.
  • 8 Apr 2020 om 10:15
    • Quote van 8 Apr 2020 om 09:14
      Een aantal clubs (ook Twente) weet bij doorgang competitie pas in augustus in welke competitie ze volgend jaar spelen. 2 weken om een selectie te maken, jaarkaarten en skyboxen te verkopen etc, waar je normaliter 3 maanden de tijd voor hebt. Ik heb een alternatief bedacht waar je dit probleem mee oplost. Je speelt (als het van het RIVM mag) de competitie uit in de zomer, maar er zijn geen degradanten. Volgend jaar 20 clubs. Uefa, knvb tevreden en alle clubs kunnen nu al plannen maken voor seizoen 20/21.Ik denk dat ik dit maar naar Leon en KNVB mail.
    Zitten we straks weer in februari in de voorbereiding. Ben daar wel een keer klaar mee. De oplossing hoeft niet eens zo moeilijk te zijn. Tv gelden komende 2 (minimaal) eerlijker verdelen. Competitie nu stoppen zodat de UEFA volgend jaar zijn EK kan laten plaats vinden. Als je door gaat in de zomer dan krijgen de spelers niet voldoende rust en kom je dus flink in de problemen in de 2e helft van het seizoen. De clubs met een grote selectie hebben daar flink voordeel van. Voor het financiële gemis moeten ze maar een offer vragen aan de spelers en TS. Ook kan de UEFA daar samen met de KNVB een rol in spelen om te zorgen dat er geen clubs omvallen ( soepeler licentieregelement bv).
  • 8 Apr 2020 om 09:36
    Je zult solidariteit moeten bieden en zodoende kunnen alle clubs nu al plannen maken. Voor geen enkel club is er dan meer onzekerheid. Twente is ook gebaat bij duidelijkheid want er lopen 17 contracten af. Die gaan in de zomer echt niet vol gas aan de bak....
  • 8 Apr 2020 om 09:27
    • Quote van 8 Apr 2020 om 09:14
      Een aantal clubs (ook Twente) weet bij doorgang competitie pas in augustus in welke competitie ze volgend jaar spelen. 2 weken om een selectie te maken, jaarkaarten en skyboxen te verkopen etc, waar je normaliter 3 maanden de tijd voor hebt. Ik heb een alternatief bedacht waar je dit probleem mee oplost. Je speelt (als het van het RIVM mag) de competitie uit in de zomer, maar er zijn geen degradanten. Volgend jaar 20 clubs. Uefa, knvb tevreden en alle clubs kunnen nu al plannen maken voor seizoen 20/21.Ik denk dat ik dit maar naar Leon en KNVB mail.
    Kan je mij dan uitleggen waarom je geen degradanten maar wel promovendi wil aanwijzen?
  • 8 Apr 2020 om 09:14
    Een aantal clubs (ook Twente) weet bij doorgang competitie pas in augustus in welke competitie ze volgend jaar spelen. 2 weken om een selectie te maken, jaarkaarten en skyboxen te verkopen etc, waar je normaliter 3 maanden de tijd voor hebt. Ik heb een alternatief bedacht waar je dit probleem mee oplost. Je speelt (als het van het RIVM mag) de competitie uit in de zomer, maar er zijn geen degradanten. Volgend jaar 20 clubs. Uefa, knvb tevreden en alle clubs kunnen nu al plannen maken voor seizoen 20/21.Ik denk dat ik dit maar naar Leon en KNVB mail.
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›