FC Twente krijgt trainersadvies: ''Zou voor Erwin Koeman gaan''

37
FC Twente krijgt trainersadvies: ''Zou voor Erwin Koeman gaan''

FC Twente neemt waarschijnlijk afscheid van trainer Gonzalo Garcia. De Tukkers moeten dan op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer. Zaakwaarnemer René Wagelaar heeft wel een advies.

"Ik zou wel voor Erwin Koeman willen gaan", zegt Wagelaar bij VoetbalTijd. "Hij past bij de streek en heeft een heel goed internationaal netwerk. Ik weet zelf dat het een goede en normale vent is. Hij heeft een goede kijk op voetbal en houdt van erop kletsen. Dus niet het tiki-taka wat we nu hebben gehad, maar echt voetbal met passie en strijd naar voren toe. Ik zou met Erwin Koeman wel in zee durven."

Wagelaar weet dat de nieuwe trainer bij FC Twente een lastige klus staat te wachten. "Het wordt financieel moeilijk door corona. Ze hebben geen selectie met waarde en moeten vijftien nieuwe spelers hebben. Ze hebben geen jeugd die direct klaar staat om te debuteren. Van alle kanten wordt het heel pittig", aldus de spelersmakelaar.

37 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 May 2020 om 08:16
    • Quote van 4 May 2020 om 20:23
      Samen bij PSV als assistent van Hiddink,dus Rutten Engelse manager TD en op het veld,en Erwin als veldtrainer,Fred is niet meer echt goed ter been na zijn heupoperatie,hoop toch zo dat dit gaat gebeuren,en dan Theo . Janssen ,als tweede assistent,dan hebben we een Technische staf met ervaring en veel voetbal wijsheid,die jonge spelers beter maken,en met een duidelijke voetbalvisie.
    Dit zou helemaal geweldig zijn Ep. Dan nog Brama als elftalleider en het feest kan beginnen. ;)
  • 5 May 2020 om 07:31
    • Quote van 4 May 2020 om 23:31
      Geen jeugd die direct klaarstaat? Kom nou Wagelaar... geen jeugd van jou zeker! Er staan zeker 3 of 4 jeugdspelers klaar... vorig jaar al maar je moet ze wel willen inzetten i.p.v. spelers halen uit de kokers van medewerkers. Kom nou toch man!
    Zerrouki, roemeratoe en Bosch kom ik op. Wie nog meer denk je?
  • 5 May 2020 om 05:56
    • Quote van 4 May 2020 om 22:26
      Fred met wandelstok is nog steeds dezelfde Fred ;-)
    En tien keer beter dan wat er nu rondloopt als trainer.
  • 4 May 2020 om 23:31
    Geen jeugd die direct klaarstaat? Kom nou Wagelaar... geen jeugd van jou zeker! Er staan zeker 3 of 4 jeugdspelers klaar... vorig jaar al maar je moet ze wel willen inzetten i.p.v. spelers halen uit de kokers van medewerkers. Kom nou toch man!
  • 4 May 2020 om 22:26
    • Quote van 4 May 2020 om 20:23
      Samen bij PSV als assistent van Hiddink,dus Rutten Engelse manager TD en op het veld,en Erwin als veldtrainer,Fred is niet meer echt goed ter been na zijn heupoperatie,hoop toch zo dat dit gaat gebeuren,en dan Theo . Janssen ,als tweede assistent,dan hebben we een Technische staf met ervaring en veel voetbal wijsheid,die jonge spelers beter maken,en met een duidelijke voetbalvisie.
    Fred met wandelstok is nog steeds dezelfde Fred ;-)
  • 4 May 2020 om 22:11
    • Quote van 4 May 2020 om 20:23
      Samen bij PSV als assistent van Hiddink,dus Rutten Engelse manager TD en op het veld,en Erwin als veldtrainer,Fred is niet meer echt goed ter been na zijn heupoperatie,hoop toch zo dat dit gaat gebeuren,en dan Theo . Janssen ,als tweede assistent,dan hebben we een Technische staf met ervaring en veel voetbal wijsheid,die jonge spelers beter maken,en met een duidelijke voetbalvisie.
    Zie mijn berichtje van een paar uur geleden. Had toen nog niet aan jansen gedacht
  • 4 May 2020 om 21:34
    • Quote van 4 May 2020 om 20:23
      Samen bij PSV als assistent van Hiddink,dus Rutten Engelse manager TD en op het veld,en Erwin als veldtrainer,Fred is niet meer echt goed ter been na zijn heupoperatie,hoop toch zo dat dit gaat gebeuren,en dan Theo . Janssen ,als tweede assistent,dan hebben we een Technische staf met ervaring en veel voetbal wijsheid,die jonge spelers beter maken,en met een duidelijke voetbalvisie.
    Dat zou mooi zijn idd
  • 4 May 2020 om 21:28
    Laat Koeman maar komen. Moeten er wel 11 spelers zijn anders loopt hij alleen op het trainingsveld
  • 4 May 2020 om 21:17
    • Quote van 4 May 2020 om 20:23
      Samen bij PSV als assistent van Hiddink,dus Rutten Engelse manager TD en op het veld,en Erwin als veldtrainer,Fred is niet meer echt goed ter been na zijn heupoperatie,hoop toch zo dat dit gaat gebeuren,en dan Theo . Janssen ,als tweede assistent,dan hebben we een Technische staf met ervaring en veel voetbal wijsheid,die jonge spelers beter maken,en met een duidelijke voetbalvisie.
    Dit zou geweldig zijn
  • 4 May 2020 om 20:57
    Erwin Koeman heeft het bij die andere clubs max 2 jaar volgehouden.. weet niet of je daar aan moet beginnen...
  • 4 May 2020 om 20:34
    • Quote van 4 May 2020 om 20:23
      Samen bij PSV als assistent van Hiddink,dus Rutten Engelse manager TD en op het veld,en Erwin als veldtrainer,Fred is niet meer echt goed ter been na zijn heupoperatie,hoop toch zo dat dit gaat gebeuren,en dan Theo . Janssen ,als tweede assistent,dan hebben we een Technische staf met ervaring en veel voetbal wijsheid,die jonge spelers beter maken,en met een duidelijke voetbalvisie.
    Dat is een erg mooi plaatje zeg, geweldig zelfs. Weet je toevallig wat er ongeveer gaat gebeuren, Eppie?
  • 4 May 2020 om 20:25
    • Quote van 4 May 2020 om 20:23
      Samen bij PSV als assistent van Hiddink,dus Rutten Engelse manager TD en op het veld,en Erwin als veldtrainer,Fred is niet meer echt goed ter been na zijn heupoperatie,hoop toch zo dat dit gaat gebeuren,en dan Theo . Janssen ,als tweede assistent,dan hebben we een Technische staf met ervaring en veel voetbal wijsheid,die jonge spelers beter maken,en met een duidelijke voetbalvisie.
    het ideale plaatje..
  • 4 May 2020 om 20:23
    • Quote van 4 May 2020 om 19:37
      Hebben Erwin Koeman en Fred Rutten ook samengewerkt ? ik dacht het wel ... zou ook kunnen trainer Koeman en td Rutten
    Samen bij PSV als assistent van Hiddink,dus Rutten Engelse manager TD en op het veld,en Erwin als veldtrainer,Fred is niet meer echt goed ter been na zijn heupoperatie,hoop toch zo dat dit gaat gebeuren,en dan Theo . Janssen ,als tweede assistent,dan hebben we een Technische staf met ervaring en veel voetbal wijsheid,die jonge spelers beter maken,en met een duidelijke voetbalvisie.
  • 4 May 2020 om 20:12
    • Quote van 4 May 2020 om 19:55
      Sturing gaat weer terug naar zijn oude functie.
    das prima past precies bij hem is een vitesseman.
  • 4 May 2020 om 19:55
    • Quote van 4 May 2020 om 19:22
      Als vd Kraan nog heel even wacht komt Edward Sturing (Vitesse) vrij. Die nieuwe TD daar gaat voor andere route. Kraantje kent Sturing. Sturing had ook al eerder aangegeven op eigen benen te willen staan. Geen slechte.
    Sturing gaat weer terug naar zijn oude functie.
  • 4 May 2020 om 19:55
    Lijkt me een optie om te overwegen. Maar ik geloof niet dat hij in het verleden erg succesvol was of wel?
  • 4 May 2020 om 19:48
    • Quote van 4 May 2020 om 19:40
      wat was int verleden precies het probleem van Erwin Koeman met Fc Utrecht..
    Hij baalde van de barre trainingsaccomodatie en er was weinig prive voor spelers. Het was een vissekom.
  • 4 May 2020 om 19:40
    wat was int verleden precies het probleem van Erwin Koeman met Fc Utrecht..
  • 4 May 2020 om 19:37
    Hebben Erwin Koeman en Fred Rutten ook samengewerkt ? ik dacht het wel ... zou ook kunnen trainer Koeman en td Rutten
  • 4 May 2020 om 19:35
    • Quote van 4 May 2020 om 18:34
      Die zit toch al bij NAC?
    Niet meer geloof ik
  • 4 May 2020 om 19:34
    • Quote van 4 May 2020 om 18:50
      gewoon die Koeman geen kapsones geen dominee zoals Ron Jans ..heeft goed netwerk en voor hem kiezen de spelers eerder m.n de nieuwe..
    Hoezo dominee?
  • 4 May 2020 om 19:22
    Als vd Kraan nog heel even wacht komt Edward Sturing (Vitesse) vrij. Die nieuwe TD daar gaat voor andere route. Kraantje kent Sturing. Sturing had ook al eerder aangegeven op eigen benen te willen staan. Geen slechte.
  • 4 May 2020 om 19:10
    • Quote van 4 May 2020 om 18:09
      Ron Jans en Peter Hyballa zie ik ook graag komen
    Ik ook wel !
  • 4 May 2020 om 19:09
    Dit is het eerste verstandige wat ik lees van die Walgelaar !
  • 4 May 2020 om 18:50
    gewoon die Koeman geen kapsones geen dominee zoals Ron Jans ..heeft goed netwerk en voor hem kiezen de spelers eerder m.n de nieuwe..
  • 4 May 2020 om 18:48
    Ik kan er mee leven als hij komt. Alles beter dan Maaskant, dan kun je nog beter Garcia houden.
  • 4 May 2020 om 18:44
    • Quote van 4 May 2020 om 18:36
      UtrechtseTukker de sukkel!! Hoop stiekem op Erwin of Jans :)
    Ik ben ook voor beide namen. Alfons Groenendijk, daar moet je niet eens aan denken.
  • 4 May 2020 om 18:36
    UtrechtseTukker de sukkel!! Hoop stiekem op Erwin of Jans :)
  • 4 May 2020 om 18:34
    • Quote van 4 May 2020 om 18:09
      Ron Jans en Peter Hyballa zie ik ook graag komen
    Die zit toch al bij NAC?
  • 4 May 2020 om 18:25
    Laat Koeman maar komen.
  • 4 May 2020 om 18:13
    • Quote van 4 May 2020 om 18:09
      Ron Jans en Peter Hyballa zie ik ook graag komen
    Peter Hezbollah......schei toch uut Dennis.
  • 4 May 2020 om 18:09
    Ron Jans en Peter Hyballa zie ik ook graag komen
  • 4 May 2020 om 17:57
    Kan er mee eens zijn
  • 4 May 2020 om 17:57
    Ik zou het een goede combinatie vinden met Rutten, zoals al eerder door mensen gemeld is. Wel jammer van Swetselaar dat hij meldt dat er te weinig jeugd is, terwijl hij zelf bepaalde jongens heeft laten vertrekken. Om het geld.
  • 4 May 2020 om 17:54
    Doen!