Garcia: ''Daar had ik al vanaf de tweede minuut spijt van''

14
Garcia: ''Daar had ik al vanaf de tweede minuut spijt van''

Gonzalo Garcia heeft gemengde gevoelens overgehouden aan zijn periode als hoofdtrainer van FC Twente. De oefenmeester, die onlangs te horen kreeg dat zijn aflopende contract niet zal worden verlengd, laat weten dat hij het afgelopen seizoen vooral veel geleerd heeft.

Garcia erkent dat hij ook een grote fout heeft gemaakt. "Ik denk in de uitwedstrijd tegen RKC Waalwijk in december", vertelt hij voor de camera van Veronica Inside. "Toen heb ik de manier van spelen aangepast en daar had ik al vanaf de tweede minuut spijt van. Dat zal ik ook nooit weer doen", aldus Garcia, die weinig woorden meer vuil wil maken over het 'gedoe' rond clubicoon Wout Brama. 

"Ik wil er eigenlijk niet al teveel over zeggen. Voor mij was hij één van de spelers en de keuzes die ik gemaakt heb waren volgens mij de beste", vervolgt hij. "En de beslissingen werden niet allen gemaakt door mij. Die werd samen gemaakt door verschillende mensen. Maar uiteindelijk ben ik wel het gezicht. Ik heb gedaan waarvan ik dacht dat het goed was", besluit Garcia. 

14 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 May 2020 om 15:03
    Bij RKC heeft GG zijn gelijk proberen te halen ten koste van het resultaat. Die wedstrijd zou je nog eens moeten nakijken. Daar is Brama vermoord door GG en een aantal spelers.
  • 14 May 2020 om 10:17
    • Quote van 14 May 2020 om 08:30
      Hij geeft pas nadat is aangegeven dat zijn contract niet verlengd wordt aan dat hij hiervoor open staat. Gedurende het seizoen hebben we hier niets van gezien. Er was geen begeleiding nodig, dus blijkbaar vond GG dat hij alles al wist. Nu geeft hij aan dat hij veel heeft geleerd en hier in de toekomst wat aan heeft. Ik heb liever een trainer die zelf wat minder leert en kan zorgen dat zijn spelers beter worden cq beter gaan presteren.
    Zo is het maar net. Het idee dat wij een vrijblijvend proeflaboratorium zijn, waar iedereen maar zijn eigen gang kan gaan, moet nu maar eens afgelopen zijn.
  • 14 May 2020 om 08:30
    • Quote van 13 May 2020 om 19:20
      Goed verhaal van de trainer gargia staat open voor overleg geeft fouten toe. Hopelijk een goede club voor hem waar hij zichzelf kan doorontwikkelen tot een goede en ervaren trainer.
    Hij geeft pas nadat is aangegeven dat zijn contract niet verlengd wordt aan dat hij hiervoor open staat. Gedurende het seizoen hebben we hier niets van gezien. Er was geen begeleiding nodig, dus blijkbaar vond GG dat hij alles al wist. Nu geeft hij aan dat hij veel heeft geleerd en hier in de toekomst wat aan heeft. Ik heb liever een trainer die zelf wat minder leert en kan zorgen dat zijn spelers beter worden cq beter gaan presteren.
  • 13 May 2020 om 21:38
    Er zit zeker potentie in die trainer
  • 13 May 2020 om 19:20
    Goed verhaal van de trainer gargia staat open voor overleg geeft fouten toe. Hopelijk een goede club voor hem waar hij zichzelf kan doorontwikkelen tot een goede en ervaren trainer.
  • 13 May 2020 om 18:37
    • Quote van 13 May 2020 om 17:39
      Ten eerste, is dit geschreven door een pas gearriveerde Turk?
      Ten tweede, laffe herder Garcia. Jij bent hoofdtrainer, jij beslist. Niet Ted, niet Boschker. Dus nu niet stellen dat besluiten samen en/of door anderen gemaakt worden. Brama-gate is slechts 1 van de issues, de allergrootste is simpelweg het bullshit noemen van het accepteren van een ervaren assistent. Geen enkele supporter was voor ontslag, iedereen gunde je een kans, meerdere zelfs, niet omdat je het nu zo geweldig deed maar PUUR omdat de FCT supporter geen ontslagen wilde zien. Nog NOOIT lag de lat zo laag, en toch heb je dat weten te verneuken. Knap, erg knap. Had je gewoon de hand van Rutten gepakt, gewoon in de media hem als mentor en steunpilaar neergezet, dan was je hoogstwaarschijnlijk gewoon nog trainer geweest.
    Eens. Het erge is dat hij dacht het wel alleen te kunnen. Deze man zal nooit een goede hoofdtrainer worden. Zijn instelling is gewoon niet geschikt
  • 13 May 2020 om 17:55
    • Quote van 13 May 2020 om 17:39
      Ten eerste, is dit geschreven door een pas gearriveerde Turk?
      Ten tweede, laffe herder Garcia. Jij bent hoofdtrainer, jij beslist. Niet Ted, niet Boschker. Dus nu niet stellen dat besluiten samen en/of door anderen gemaakt worden. Brama-gate is slechts 1 van de issues, de allergrootste is simpelweg het bullshit noemen van het accepteren van een ervaren assistent. Geen enkele supporter was voor ontslag, iedereen gunde je een kans, meerdere zelfs, niet omdat je het nu zo geweldig deed maar PUUR omdat de FCT supporter geen ontslagen wilde zien. Nog NOOIT lag de lat zo laag, en toch heb je dat weten te verneuken. Knap, erg knap. Had je gewoon de hand van Rutten gepakt, gewoon in de media hem als mentor en steunpilaar neergezet, dan was je hoogstwaarschijnlijk gewoon nog trainer geweest.
    Totaal mee eens
  • 13 May 2020 om 17:39
    Ten eerste, is dit geschreven door een pas gearriveerde Turk?
    Ten tweede, laffe herder Garcia. Jij bent hoofdtrainer, jij beslist. Niet Ted, niet Boschker. Dus nu niet stellen dat besluiten samen en/of door anderen gemaakt worden. Brama-gate is slechts 1 van de issues, de allergrootste is simpelweg het bullshit noemen van het accepteren van een ervaren assistent. Geen enkele supporter was voor ontslag, iedereen gunde je een kans, meerdere zelfs, niet omdat je het nu zo geweldig deed maar PUUR omdat de FCT supporter geen ontslagen wilde zien. Nog NOOIT lag de lat zo laag, en toch heb je dat weten te verneuken. Knap, erg knap. Had je gewoon de hand van Rutten gepakt, gewoon in de media hem als mentor en steunpilaar neergezet, dan was je hoogstwaarschijnlijk gewoon nog trainer geweest.
  • 13 May 2020 om 17:29
    Dat was niet de enige wedstrijd waar hij mensen op de verkeerde plek zette.
  • 13 May 2020 om 17:23
    Goed dat ie weg is ... totaal ongeschikt
  • 13 May 2020 om 17:23
    Goed dat ie weg is ... totaal ongeschikt
  • 13 May 2020 om 16:57
    'Had ik na 2 minuten al spijt van' Toen had hij dus nog 88 minuten om de zaak te corrigeren. We mogen onze handen dichtknijpen dat hij geen contract meer krijgt. Eintracht Bentheim zoekt nog een ' blinde geleidehond'
  • 13 May 2020 om 16:51
    Droeftoeter, ben helemaal klaar met die man !
  • 13 May 2020 om 16:48
    Doei zakkenwasser die nooit naar iemand wou luisteren!
zaterdag 24 oktober 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›