BREAKING | FC Twente legt grote talenten vast: ''Lang op gewacht''

17
BREAKING | FC Twente legt grote talenten vast: ''Lang op gewacht''

Rohat Agca (18) en Giovarny Sluiter (18) hebben een contract getekend bij de academie FC Twente/Heracles Almelo, zo laat de club uit Enschede weten via de officiële kanalen. De twee talenten zullen volgend seizoen spelen in de Onder 21-selectie. 

“Dit contract is een mooie beloning, ik heb er lang op gewacht”, vertelt Agca op de website van de club uit Enschede. “Ik heb altijd een leuke tijd in de Academie gehad en ik kijk er naar uit om er een mooi vervolg aan te geven bij Onder 21. Dit seizoen heb ik al ook vaker met het eerste team op het veld gestaan en richting het nieuwe seizoen wil ik vanuit Onder 21 zo goed mogelijk aanhaken bij de eerste selectie en hopelijk minuten maken", legt hij uit. 

Sluiter vult hem aan. “Nu zo snel mogelijk die volgende stap maken en aansluiting vinden bij het eerste elftal. Ik heb altijd met veel plezier in de Academie gespeeld en het perfect naar mijn zin gehad. Volgend seizoen Onder 21. Afgelopen periode heb ik al een aantal keer met de spelers van de selectie op het veld gestaan en dan merk je dat je nog volwassener moet zijn als voetballer. Godfried Roemeratoe en Ramiz Zerrouki zijn spelers die me dan goed helpen, dat is fijn.”

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 May 2020 om 21:35
    • Quote van 13 May 2020 om 20:28
      De jongens waar ik op doel: v Leeuwen, Hilgers, Acga,Everink,Oosterwolde kunnen het zeker aan. Deze heren hebben in hun jonge jaren Twente meerdere jaren kampioen gemaakt en een niveau laten promoveren. Deze jongens zijn meer dan gemiddeld goed. Bij een AZ hadden ze al wel hun debuut gemaakt maar in de afgelopen jaren was de jeugd eerder een last want ze zaten de buitenlandse handel in de weg. Begrijp je wat ik bedoel. Er was geen club belang maar wringen belang, eigen b.v.tjes met eigen spelers kokers
    Komt zat talent aan ind. Maar je kunt ze natuurlijk nooit zo meteen voor de leeuwen gooien.
  • 13 May 2020 om 21:34
    • Quote van 13 May 2020 om 17:10
      Hahaha godverdomme ey tedje weg en direct worden er een aantal jeugdspelers vastgelegd/verlengd
    Onder Ted verlengden er ook eens 5 tegelijk. Zielig namen zwartmaken dit
  • 13 May 2020 om 20:35
    Twente en Heracles kunnen 50/50 gebruik maken van hun diensten. Als Hcles 1 of Twente 1 serieus belangstelling heeft voor een spelers (en Hcles volgt ze ook zeer nauw met grote belangstelling) dan bepaalt de speler zelf waar hij voor wil gaan spelen . Dus Twente.... bied ze serieus een plek bij 1,laat ze meetrainen want anders pakt H cles ze heel snel op.
  • 13 May 2020 om 20:29
    • Quote van 13 May 2020 om 20:28
      De jongens waar ik op doel: v Leeuwen, Hilgers, Acga,Everink,Oosterwolde kunnen het zeker aan. Deze heren hebben in hun jonge jaren Twente meerdere jaren kampioen gemaakt en een niveau laten promoveren. Deze jongens zijn meer dan gemiddeld goed. Bij een AZ hadden ze al wel hun debuut gemaakt maar in de afgelopen jaren was de jeugd eerder een last want ze zaten de buitenlandse handel in de weg. Begrijp je wat ik bedoel. Er was geen club belang maar wringen belang, eigen b.v.tjes met eigen spelers kokers
    Wringen belang= eigen belang
  • 13 May 2020 om 20:28
    • Quote van 13 May 2020 om 18:17
      Dat is de grote vraag idd. Ik heb liever een ola John dan 3 van die half doorgebroken spelers die na een paar jaar in de Jupiler Leage voetballen.
    De jongens waar ik op doel: v Leeuwen, Hilgers, Acga,Everink,Oosterwolde kunnen het zeker aan. Deze heren hebben in hun jonge jaren Twente meerdere jaren kampioen gemaakt en een niveau laten promoveren. Deze jongens zijn meer dan gemiddeld goed. Bij een AZ hadden ze al wel hun debuut gemaakt maar in de afgelopen jaren was de jeugd eerder een last want ze zaten de buitenlandse handel in de weg. Begrijp je wat ik bedoel. Er was geen club belang maar wringen belang, eigen b.v.tjes met eigen spelers kokers
  • 13 May 2020 om 20:28
    • Quote van 13 May 2020 om 18:17
      Dat is de grote vraag idd. Ik heb liever een ola John dan 3 van die half doorgebroken spelers die na een paar jaar in de Jupiler Leage voetballen.
    De jongens waar ik op doel: v Leeuwen, Hilgers, Acga,Everink,Oosterwolde kunnen het zeker aan. Deze heren hebben in hun jonge jaren Twente meerdere jaren kampioen gemaakt en een niveau laten promoveren. Deze jongens zijn meer dan gemiddeld goed. Bij een AZ hadden ze al wel hun debuut gemaakt maar in de afgelopen jaren was de jeugd eerder een last want ze zaten de buitenlandse handel in de weg. Begrijp je wat ik bedoel. Er was geen club belang maar wringen belang, eigen b.v.tjes met eigen spelers kokers
  • 13 May 2020 om 19:05
    • Quote van 13 May 2020 om 18:48
      Beide clubs hebben inderdaad evenveel recht, nu is het aan spelers zelf. Wij hebben het voordeel dat de meeste de opleiding van twente doorlopen zijn en daardoor vaak de keuze op twente valt, 1 maar, dan moeten ze wel perspectief zien en dus ook debuteren. Daarna kan heracles niks meer doen om het talent aan zich te binden.
    Oke duidelijk
  • 13 May 2020 om 18:48
    • Quote van 13 May 2020 om 18:42
      Nu de jeugdopleiding 50/50 is hebben de spelers dan zelf keus voor welke club ze willen spelen? Hoe werkt dat eigenlijk
    Beide clubs hebben inderdaad evenveel recht, nu is het aan spelers zelf. Wij hebben het voordeel dat de meeste de opleiding van twente doorlopen zijn en daardoor vaak de keuze op twente valt, 1 maar, dan moeten ze wel perspectief zien en dus ook debuteren. Daarna kan heracles niks meer doen om het talent aan zich te binden.
  • 13 May 2020 om 18:42
    • Quote van 13 May 2020 om 17:35
      En er komen er nog meer! Eindelijk weer tijd voor eigen jeugd. We hebben een aantal zeer sterke spelers uit de o19 die al vorig jaar de voorbereiding hebben meegedaan (en dat heel goed deden) met 1 maar je moet ze wel de kans geven en ze willen opleiden. Eigenlijk de meest normale manier van werken. Waarom heb he anders jeugd ? En we hebben meerdere jeugdspelers met het niveau voor 1! Maar er werd nauwelijks serieus naar omgekeken. Andere belangen. Dit lijkt een goede hun van een nieuwe koers. Nu doorzetten en die jongens ook structureel laten meetrainen met 1 en ze laten debuteren
    Nu de jeugdopleiding 50/50 is hebben de spelers dan zelf keus voor welke club ze willen spelen? Hoe werkt dat eigenlijk
  • 13 May 2020 om 18:42
    • Quote van 13 May 2020 om 18:35
      Nu heb ik een vraag, die jongens hebben getekend bij de twente/Heracles academie. De rechten zijn 50/50 kan Heracles deze jongens nu dan ook nog op pikken??
    Ik denk dat je gelijk hebt.
  • 13 May 2020 om 18:35
    Nu heb ik een vraag, die jongens hebben getekend bij de twente/Heracles academie. De rechten zijn 50/50 kan Heracles deze jongens nu dan ook nog op pikken??
  • 13 May 2020 om 18:17
    • Quote van 13 May 2020 om 18:07
      Tja, ben benieuwd of ze het aankunnen. Eigen jeugd is het mooiste, maar of het niveau van de academie op dit moment voldoende is vraag ik me af.
    Dat is de grote vraag idd. Ik heb liever een ola John dan 3 van die half doorgebroken spelers die na een paar jaar in de Jupiler Leage voetballen.
  • 13 May 2020 om 18:07
    Tja, ben benieuwd of ze het aankunnen. Eigen jeugd is het mooiste, maar of het niveau van de academie op dit moment voldoende is vraag ik me af.
  • 13 May 2020 om 17:37
    Gefeliciteerd jongens! Maak er wat moois van