SC Cambuur-fans balen: ''Stel dat FC Twente bovenaan stond...''

21
SC Cambuur-fans balen: ''Stel dat FC Twente bovenaan stond...''

SC Cambuur en De Graafschap hebben het kort geding dat de clubs tegen de KNVB hadden aangespannen verloren. Een zure avond voor vele Cambuur-supporters, zo ook voor Kees Elzinga. De voorzitter van de Kern van Cambuur kan de beslissing van de rechter moeilijk begrijpen.

"Ik kan alleen maar zeggen: shit. Het is triest", vertelt Elzinga in gesprek met Omroep PowNed. "Dan kun je wel een leuk verhaal houden van: het had ook andersom gekund. Maar ja, wat hebben wij daar aan. De beslissing had op sportieve gronden gemaakt moeten worden. Niet in de vorm van een juridisch steekspel."

"Stel dat FC Twente bovenaan stond in de Keuken Kampioen Divisie. Dacht je dan werkelijk dat ze die nog een jaar zouden laten zitten? Die waren dan echt gepromoveerd. Zo simpel ligt het. Het is echt uithuilen en volgend seizoen weer opnieuw beginnen. Dan moeten we ervoor zorgen dat de club er weer is. Een ding is zeker: die tienduizend Cambuur-supporters, die zijn er dan wel", aldus Elzinga.

21 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 May 2020 om 15:54
    • Quote van 15 May 2020 om 15:50
      Depressief Messi?
      Wij kunnen erover meepraten hebben ook deze ellende gehad. Toen gewonnen. Helaas hebben Cambuur en De Graafschap verloren. Onterecht. Slechte advocaat.
    Ik Deprie nope. Ben dat gejank van andere clubs over onze club wel zo zat.
  • 15 May 2020 om 15:51
    • Quote van 15 May 2020 om 15:31
      En Feyenoord-Utrecht niet vergeten!
    Yep, was ik vergeten maar die natuurlijk ook.
    Wat een gemakzucht van de KNVB.
    Echt hollands beleid.
  • 15 May 2020 om 15:50
    • Quote van 15 May 2020 om 15:30
      Der is maar 1 goeie Fries en dat is een diepvries de rest votdermet. Dikke jankers wat hebben wij er mee te maken niks nada betrek ons er niet bij.
    Depressief Messi?
    Wij kunnen erover meepraten hebben ook deze ellende gehad. Toen gewonnen. Helaas hebben Cambuur en De Graafschap verloren. Onterecht. Slechte advocaat.
  • 15 May 2020 om 15:31
    • Quote van 15 May 2020 om 13:40
      Begrijp ook niet waarom ze niet gewoon een degradatie promotie duel houden tussen de laatste twee van de Mickey Mouse competitie en de nummer 1 en 2 van de Kale Kut Divisie.Ook een duel tussen Ajax en Az was gepast geweest om de kampioen aan te wijzen van dit verloren seizoen.Gemiste kans. In Duitsland voetballen ze gewoon weer, waarom hier dan niet? Daar hebben ze nog gezond verstand.
    En Feyenoord-Utrecht niet vergeten!
  • 15 May 2020 om 15:30
    Der is maar 1 goeie Fries en dat is een diepvries de rest votdermet. Dikke jankers wat hebben wij er mee te maken niks nada betrek ons er niet bij.
  • 15 May 2020 om 15:16
    Ikzeg. Geachte heer, u gaat wel weer ver om steeds ons fctwente er bij te halen. De geweldige (k) nvb. Is nog nooit voor ons fctwente geweest en ook niet in het jaar van de eland in onze wijk wat zeg ik hele wijken.
  • 15 May 2020 om 14:53
    Wat een zielige kneuzen zeg. De KNVB wilde Twente destijds dolgraag terug zetten.
  • 15 May 2020 om 13:45
    Wat een onzin alsof de KNVB ooit op de hand van twente zou zijn!!!!
  • 15 May 2020 om 13:45
    • Quote van 15 May 2020 om 12:11
      Nee, dit is voor Cambuur gewoon echt KUT. Ik heb niks met Cambuur, maar als je zo’n straatlengte voorstaat is dit wel heel zuur. Zowel financieel voor de club als voor de supporters.
    Dat ben ik met je eens, maar dat vingertje wijzen...
  • 15 May 2020 om 13:40
    Begrijp ook niet waarom ze niet gewoon een degradatie promotie duel houden tussen de laatste twee van de Mickey Mouse competitie en de nummer 1 en 2 van de Kale Kut Divisie.Ook een duel tussen Ajax en Az was gepast geweest om de kampioen aan te wijzen van dit verloren seizoen.Gemiste kans. In Duitsland voetballen ze gewoon weer, waarom hier dan niet? Daar hebben ze nog gezond verstand.
  • 15 May 2020 om 13:15
    Laat de knvb de wedstrijden nr.17 tegen de nr.2 en de nr. 18 tegen de nr.1 keuken competitie spelen, zowel thuis en uit , dan hebben ze het zelf in de hand alle 4 de clubs !
  • 15 May 2020 om 12:46
    Dom volk, als de knvb ons ergens mee heeft geholpen was dat degraderen, niet promoveren
  • 15 May 2020 om 12:25
    Heel zuur voor cambuur, maar wij hebben nou niet de KNVB aan onze zijde. Die zouden ons zeer zeker nog een jaar laten zitten.
  • 15 May 2020 om 12:23
    • Quote van 15 May 2020 om 12:11
      Nee, dit is voor Cambuur gewoon echt KUT. Ik heb niks met Cambuur, maar als je zo’n straatlengte voorstaat is dit wel heel zuur. Zowel financieel voor de club als voor de supporters.
    +1
  • 15 May 2020 om 12:11
    • Quote van 15 May 2020 om 11:58
      Calimero gedrag
    Nee, dit is voor Cambuur gewoon echt KUT. Ik heb niks met Cambuur, maar als je zo’n straatlengte voorstaat is dit wel heel zuur. Zowel financieel voor de club als voor de supporters.
  • 15 May 2020 om 12:11
    • Quote van 15 May 2020 om 11:58
      Calimero gedrag
    Nee, dit is voor Cambuur gewoon echt KUT. Ik heb niks met Cambuur, maar als je zo’n straatlengte voorstaat is dit wel heel zuur. Zowel financieel voor de club als voor de supporters.
  • 15 May 2020 om 11:58
    Calimero gedrag
  • 15 May 2020 om 11:50
    Huilie huilie
  • 15 May 2020 om 11:42
    Oh oh Twente word er weer bijgetrokken. Zal wel jaloezie zijn van clubs.
  • 15 May 2020 om 11:35
    • Quote van 15 May 2020 om 11:31
      Stel stel stel.. Stel als we onderaan stonden.. dan bleven we er alsnog in! Trololo
    Nou dat weet ik niet bij de KNVB met ene Jan Smit en Eric Gudde aan het bewind.
  • 15 May 2020 om 11:31
    Stel stel stel.. Stel als we onderaan stonden.. dan bleven we er alsnog in! Trololo
zaterdag 24 oktober 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›