Stadion FC Twente vol met kinderen? ''Dat heeft de sympathie''

8
Stadion FC Twente vol met kinderen? ''Dat heeft de sympathie''

Vanwege de coronacrisis kan er tot 1 september niet gevoetbald worden, maar de grote vraag is of er volgend seizoen wel supporters bij de wedstrijden welkom zijn. Eric Gudde beseft dat het spelen voor een beperkt aantal fans veel haken en ogen kent. 

"Dat lijkt bijna onhaalbaar, omdat je dan ook veel handhavers nodig hebt. De supporters zitten dan overal in de stad", liet hij weten voor de camera van de NOS. "Vanwege die handhavers heb je financieel meer nodig dan dat er inkomsten zijn door het publiek in de stadions", aldus Gudde. 

Toch ziet de algemeen directeur van de KNVB wel diverse mogelijkheden om niet in een leeg stadion te hoeven spelen. "Je kan bijvoorbeeld met kinderen wel veel dingen doen, dat heeft de sympathie, maar het moet ook in een businessmodel blijven passen", benadrukt Gudde. 

8 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 May 2020 om 16:51
    • Quote van 19 May 2020 om 17:05
      En wie haalt die kinderen dan op bij het stadion, andere kinderen? Wat een waterhoofd die gast
    Laat ze lekker zelf rijden. Het zijn kinderen geen gehandicapten
  • 19 May 2020 om 20:21
    • Quote van 19 May 2020 om 16:15
      Dat moet toch te regelen zijn,de FC Twente express, geloof dat de kids club van ons 4000 leden heeft,heb je de kant van P toch aardig vol zitten,vraag 1 euro entree,dat moet toch te regelen zijn, trouwens over anderhalf meter afstand,mensen uit dezelfde huishouding mogen wel bij elkaar zitten toch, benieuwd wat de KNVB gaat voorstellen.
    Moet je wel verlengen anders opzouten
  • 19 May 2020 om 18:56
    • Quote van 19 May 2020 om 17:05
      En wie haalt die kinderen dan op bij het stadion, andere kinderen? Wat een waterhoofd die gast
    Papa en/of mama knuppeldik bij Molly of België en de kinderen redt zich maar.
  • 19 May 2020 om 17:05
    En wie haalt die kinderen dan op bij het stadion, andere kinderen? Wat een waterhoofd die gast
  • 19 May 2020 om 16:48
    • Quote van 19 May 2020 om 16:04
      Ik vraag me af hoe Gudde dat voor zich ziet. M'n neefje en nichtje van dan 6 worden in Almelo op de trein gedropt, redden zichzelf in het stadion en komen ook zelfstandig weer terug?
    Bij Ajax hebben ze daar ervaring mee. Je kan schoolklassen en sportclubs uitnodigen met begeleiders.
  • 19 May 2020 om 16:15
    • Quote van 19 May 2020 om 16:04
      Ik vraag me af hoe Gudde dat voor zich ziet. M'n neefje en nichtje van dan 6 worden in Almelo op de trein gedropt, redden zichzelf in het stadion en komen ook zelfstandig weer terug?
    Dat moet toch te regelen zijn,de FC Twente express, geloof dat de kids club van ons 4000 leden heeft,heb je de kant van P toch aardig vol zitten,vraag 1 euro entree,dat moet toch te regelen zijn, trouwens over anderhalf meter afstand,mensen uit dezelfde huishouding mogen wel bij elkaar zitten toch, benieuwd wat de KNVB gaat voorstellen.
  • 19 May 2020 om 16:04
    Ik vraag me af hoe Gudde dat voor zich ziet. M'n neefje en nichtje van dan 6 worden in Almelo op de trein gedropt, redden zichzelf in het stadion en komen ook zelfstandig weer terug?
  • 19 May 2020 om 13:54
    Ben ik de enige die deze titel nogal “opvallend” vindt?
zaterdag 24 oktober 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›