Bijen onzeker over toekomst: ''Zijn nog geen gesprekken geweest''

29
Bijen onzeker over toekomst: ''Zijn nog geen gesprekken geweest''

Peet Bijen heeft nog geen duidelijkheid gekregen van FC Twente. De verdediger die afgelopen seizoen vaak de aanvoerdersband droeg, heeft een aflopend contract. Of hij volgend jaar nog in Enschede voetbalt is nog altijd onduidelijk.

Bijen maakt duidelijk dat hij het liefst bij FC Twente blijft. "Er zijn nog geen gesprekken geweest", geeft hij aan tegenover TC/Tubantia. "Eerst moet er een nieuwe technisch directeur en een trainer komen. Als het zover is, verwacht ik dat ze met me gaan praten. Ik ben een jongen van de club, kom uit de eigen jeugd, hopelijk heb ik een streepje voor. Ik zou het gek vinden om volgend jaar niet in het rood te spelen of geen thuisduels in De Grolsch Veste te spelen."

De verdediger heeft geduld. "Er zijn zoveel onzekere factoren. Sinds ik betaald voetbal speel, kwam er bijna elk jaar een nieuwe trainer, die kan het wel of niet in je zien zitten. Hoe langer je meeloopt, hoe meer je daarin je draai gaat vinden. Er is altijd wel belangstelling, maar ik wil sowieso eerst het verhaal van FC Twente afwachten."

Omdat veel clubs nu weinig geld hebben voor aankopen, gaan ze voor transfervrije spelers. Daarom lijkt Bijen een goede onderhandelingspositie te hebben. "Transfervrij zijn is een prima positie. Maar ik vind zekerheid ook fijn", aldus Bijen.

29 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 May 2020 om 13:50
    • Quote van 20 May 2020 om 12:30
      Verlengen,
      Samen met Julio is het toch gewoon een degelijk centrum.
    Helemaal eens. Bijen wordt hier altijd afgebrand. Toegegeven hij heeft fouten gemaakt maar samen met Pleguezuelo het sterkste centrum dit seizoen geweest. Die vullen elkaar goed aan. Bijen voor de hoge ballen, want koppen kan ie en Pleguezuelo voor het voetballende opbouwende. Daarbij vind ik dat je jongens uit eigen jeugd altijd voordeel vd twijfel moet geven. Maar helaas worden juist jongens uit de regio heel snel kapot gemaakt hier, nooit begrepen.
  • 20 May 2020 om 17:16
    • Quote van 20 May 2020 om 13:51
      Peet laten gaan of de concurrentie aangaan. Geen basisplaats beloven en minder salaris. Daarnaast kijken of je Justin Hoogma (Hoffenheim) kan huren.
    Kunnen we toch nooit betalen verdiend daar al 4 ton en Hoogma gaat nooit naar ons Twente met zijn Heracles verleden.
  • 20 May 2020 om 15:20
    • Quote van 20 May 2020 om 14:17
      Verrader, Bijen lekker laten gaan, en die verdediger van Volendam ( ben de naam even kwijt) ophalen, die is zeker niet minder, en als we toch in Volendam zijn dan maar meteen de Trainer meenemen( nadeel is dat hij net bijgetekend heeft ) en die aanvaller inpikken !
    Tik jij de afkoopsommen even af?
  • 20 May 2020 om 14:17
    • Quote van 20 May 2020 om 10:07
      Wat vind jij dan Henk? Peetken verlengen of op de keien trappen? Welke betaalbare alternatieven zijn er voorhanden die beter zijn als reserve verdediger Peetken?


      Nou kom op Henk....verras me eens met je ideeën?
    Verrader, Bijen lekker laten gaan, en die verdediger van Volendam ( ben de naam even kwijt) ophalen, die is zeker niet minder, en als we toch in Volendam zijn dan maar meteen de Trainer meenemen( nadeel is dat hij net bijgetekend heeft ) en die aanvaller inpikken !
  • 20 May 2020 om 13:51
    Peet laten gaan of de concurrentie aangaan. Geen basisplaats beloven en minder salaris. Daarnaast kijken of je Justin Hoogma (Hoffenheim) kan huren.
  • 20 May 2020 om 13:21
    • Quote van 20 May 2020 om 13:01
      Bijen is geen topper , en volgens mij had hij ook een dik salaris , hij zal wel niet blij zijn halvering van zijn inkomen.
    Geen idee hoe hoog Peet precies zit, maar een halvering van het salaris zal voor een groot aantal transfervrije spelers sowieso het geval zijn.
  • 20 May 2020 om 13:19
    • Quote van 20 May 2020 om 10:38
      Niet verlengen daar Bijen tot nu toe alleen met een sterke man naast zich uit de verf komt, dit is te weinig voor Twente. Persoonlijk vind ik Bijen een 13 in dozijn speler die je voor minder geld ook wel kunt krijgen.
    Je kan Peet moeilijk verwijten dat hij niet overeind blijft als hij alleen maar zwakke schakels om zich heen heeft. Naast diverse geschikte cv's heeft hij naar behoren gepresteerd. Bijen zal echter wel in het nieuwe salarishuis moeten passen.
  • 20 May 2020 om 13:01
    • Quote van 20 May 2020 om 12:24
      Namen DenH....namen!
    Bijen is geen topper , en volgens mij had hij ook een dik salaris , hij zal wel niet blij zijn halvering van zijn inkomen.
  • 20 May 2020 om 12:46
    • Quote van 20 May 2020 om 12:44
      Van der Heijden wil niet eens naar Twente. Buiten dat is het maar zeer de vraag of hij er een tonnetje of vier op achteruit wil gaan. Van Wuijtens moet je maar afwachten of hij naar Twente wil en bereid is veel salaris in te leveren. Röseler is echt niet beter dan Bijen en of hij goedkoper is is ook nog maar de vraag.
    We kunnen desnoods jos hooiveld nog vragen of hij nog een jaartje mee wil doen:)
  • 20 May 2020 om 12:44
    • Quote van 20 May 2020 om 12:38
      Meest onrealistische is vd heijden van feyenoord heeft aangetoond prima in de middenmoot mee te kunnen maar is niet goed genoeg voor feyenoord, hij zal dus een stapje terug moeten en dus ook een deel van zn feyenoord salaris in moeten leveren. 2e Stijn wuytens van az. heeft het prima gedaan bij az en willem 2, is niet zo geweldig dat hij nog een stap omhoog kan maken dus blijft rond dit niveau hangen. 3e is röseler van vvv, heeft het prima gedaan in de eredivisie bij vvv en salaris zou geen probleem moeten zijn.
    Van der Heijden wil niet eens naar Twente. Buiten dat is het maar zeer de vraag of hij er een tonnetje of vier op achteruit wil gaan. Van Wuijtens moet je maar afwachten of hij naar Twente wil en bereid is veel salaris in te leveren. Röseler is echt niet beter dan Bijen en of hij goedkoper is is ook nog maar de vraag.
  • 20 May 2020 om 12:38
    • Quote van 20 May 2020 om 12:24
      Namen DenH....namen!
    Meest onrealistische is vd heijden van feyenoord heeft aangetoond prima in de middenmoot mee te kunnen maar is niet goed genoeg voor feyenoord, hij zal dus een stapje terug moeten en dus ook een deel van zn feyenoord salaris in moeten leveren. 2e Stijn wuytens van az. heeft het prima gedaan bij az en willem 2, is niet zo geweldig dat hij nog een stap omhoog kan maken dus blijft rond dit niveau hangen. 3e is röseler van vvv, heeft het prima gedaan in de eredivisie bij vvv en salaris zou geen probleem moeten zijn.
  • 20 May 2020 om 12:30
    Verlengen,
    Samen met Julio is het toch gewoon een degelijk centrum.
  • 20 May 2020 om 12:24
    • Quote van 20 May 2020 om 11:40
      Ik heb nu al 3 centrale verdedigers uit de eredivisie gezien die transfervrij zijn na dit seizoen die 3 klassen beter zijn dan bijen waarvan er 2 miss een beetje duur zijn en 1 sws betaalbaar is .
    Namen DenH....namen!
  • 20 May 2020 om 12:22
    • Quote van 20 May 2020 om 11:40
      Ik heb nu al 3 centrale verdedigers uit de eredivisie gezien die transfervrij zijn na dit seizoen die 3 klassen beter zijn dan bijen waarvan er 2 miss een beetje duur zijn en 1 sws betaalbaar is .
    Welke spelers zijn dat? Moet eerlijk bekennen dat ik weinig andere wedstrijden dan van Twente heb gezien.
  • 20 May 2020 om 12:07
    • Quote van 20 May 2020 om 12:03
      Alleen voor fors minder salaris anders wegwezen.
    Idd, miss komt hij als glazenwasser nog van pas.
  • 20 May 2020 om 12:03
    Alleen voor fors minder salaris anders wegwezen.
  • 20 May 2020 om 11:40
    • Quote van 20 May 2020 om 11:25
      "Ik zit niet zo goed in de spelersmaterie dat ik zo spelers kan opnoemen".


      En juist dat is de fout die je maakt. Je moet namelijk niet vergeten dat alternatieven niet zo eenvoudig te vinden zijn die beter....en ook nog eens goedkoper zijn.
    Ik heb nu al 3 centrale verdedigers uit de eredivisie gezien die transfervrij zijn na dit seizoen die 3 klassen beter zijn dan bijen waarvan er 2 miss een beetje duur zijn en 1 sws betaalbaar is .
  • 20 May 2020 om 11:25
    • Quote van 20 May 2020 om 11:03
      Ik zit niet zo goed in de spelersmaterie dat ik zo spelers kan opnoemen wel kan ik zien dat Bijen te weinig kwaliteit heeft voor Twente tenzij je de drempel wel erg laag wilt leggen.
      Op zich kun je je ook afvragen hoe realistisch het is dat Bijen zou blijven (hij wil graag maar hoe graag wil hij nog voor (maar) 2 ton salaris?). Je kunt beter je geld uitgeven aan een goede trainer en TD daar deze zichzelf teruggaan verdienen. Bijen is een clubman maar kwaliteit moet leidend zijn.
    "Ik zit niet zo goed in de spelersmaterie dat ik zo spelers kan opnoemen".


    En juist dat is de fout die je maakt. Je moet namelijk niet vergeten dat alternatieven niet zo eenvoudig te vinden zijn die beter....en ook nog eens goedkoper zijn.
  • 20 May 2020 om 11:03
    • Quote van 20 May 2020 om 10:42
      Ook voor jou geldt.....noem ze eens op dan, de verdedigers die goedkoper en beter zijn dan Peetken?
    Ik zit niet zo goed in de spelersmaterie dat ik zo spelers kan opnoemen wel kan ik zien dat Bijen te weinig kwaliteit heeft voor Twente tenzij je de drempel wel erg laag wilt leggen.
    Op zich kun je je ook afvragen hoe realistisch het is dat Bijen zou blijven (hij wil graag maar hoe graag wil hij nog voor (maar) 2 ton salaris?). Je kunt beter je geld uitgeven aan een goede trainer en TD daar deze zichzelf teruggaan verdienen. Bijen is een clubman maar kwaliteit moet leidend zijn.
  • 20 May 2020 om 11:01
    Gewoon laten bijtekenen. Is een degelijke verdediger met een hart voor de club, die je ook een tijdje op de bank kunt zetten zonder dat ie meteen moeilijk gaat doen. Bovendien wil de club toe naar een herkenbaar team met minder exoten en meer spelers uit de regio. Ik moet ook nog zien of er betere alternatieven zijn.
  • 20 May 2020 om 10:42
    • Quote van 20 May 2020 om 10:38
      Niet verlengen daar Bijen tot nu toe alleen met een sterke man naast zich uit de verf komt, dit is te weinig voor Twente. Persoonlijk vind ik Bijen een 13 in dozijn speler die je voor minder geld ook wel kunt krijgen.
    Ook voor jou geldt.....noem ze eens op dan, de verdedigers die goedkoper en beter zijn dan Peetken?
  • 20 May 2020 om 10:38
    Niet verlengen daar Bijen tot nu toe alleen met een sterke man naast zich uit de verf komt, dit is te weinig voor Twente. Persoonlijk vind ik Bijen een 13 in dozijn speler die je voor minder geld ook wel kunt krijgen.
  • 20 May 2020 om 10:07
    • Quote van 20 May 2020 om 10:02
      Gelukkig heb jij niets te vertellen bij deze mooie club !
    Wat vind jij dan Henk? Peetken verlengen of op de keien trappen? Welke betaalbare alternatieven zijn er voorhanden die beter zijn als reserve verdediger Peetken?


    Nou kom op Henk....verras me eens met je ideeën?
  • 20 May 2020 om 10:02
    • Quote van 20 May 2020 om 09:37
      De meest zinvolle post in dit topic.....


      Mijn mening betreffende Peetken is verlengen, maar dan wel in de rol van reserve verdediger.
    Gelukkig heb jij niets te vertellen bij deze mooie club !
  • 20 May 2020 om 09:37
    • Quote van 20 May 2020 om 09:27
      Logisch toch. Moet eerst td en trainer komen. Dan pas kun je alle spelers duidelijkheid geven waar contract van afloopt. Daarom ook actie DIRECTIE want anders lopen er wat naar een andere club
    De meest zinvolle post in dit topic.....


    Mijn mening betreffende Peetken is verlengen, maar dan wel in de rol van reserve verdediger.
  • 20 May 2020 om 09:28
    • Quote van 20 May 2020 om 09:24
      Wegwezen
    En dan nog een extra speler moeten aantrekken in deze slangenkuil, met geld dat we niet hebben.
  • 20 May 2020 om 09:27
    Logisch toch. Moet eerst td en trainer komen. Dan pas kun je alle spelers duidelijkheid geven waar contract van afloopt. Daarom ook actie DIRECTIE want anders lopen er wat naar een andere club