Wagenaar over loonoffer FC Twente: ''Bedrag stel ik ter discussie''

15
Wagenaar over loonoffer FC Twente: ''Bedrag stel ik ter discussie''

De spelers van FC Twente hebben een akkoord bereikt over een loonoffer. De club uit Enschede bespaart daardoor zo'n 250.000 euro.

"Dat bedrag stel ik wel ter discussie", reageert Fardau Wagenaar bij De Ballen Verstand. "Waar is die 250.000 euro op gebaseerd? Op welke periode is dat gebaseerd bijvoorbeeld. Dat gaan wij deze week uitzoeken."

Collega Leon ten Voorde vindt het in ieder geval goed dat de spelers salaris inleveren. "De supporters komen altijd maar terug en er is altijd weer een beroep op gedaan, ook in de Eerste Divisie. Het wordt nu ook tijd, dat is heel clichématig en simpel gesteld, dat er van die andere kant wat komt", aldus de journalist.

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 May 2020 om 21:54
    Aanvulling Daarnaast maakt de spelersgroep en technische staf volgens algemeen directeur Paul der Kraan nog een loonoffer over de maanden mei en juni. Daarmee komt het bedrag in zijn totaliteit - zoals bekend - op een kwart miljoen euro.
  • 20 May 2020 om 21:53
    ENSCHEDE - Het bedrag van 250.000 euro dat FC Twente bespaart dankzij de spelersgroep, is voor een groot deel ‘bonusgerelateerd’.  De spelers zien af van de premie die stond op het behoud van het eredivisieschap.  Aldus TCTubantia
  • 20 May 2020 om 18:08
    • Quote van 20 May 2020 om 14:09
      Fardau, ga eens op zoek naar een groot geschapen kerel en Dau die Far in je reet. Nodig desnoods Leon uit om te komen kijken....zou jullie allebei goed doen. Jij blij, Leon blij, en daarna niet meer altijd zo pessimistisch lullen...de spelers en staf leveren geld in en jij gaat moeilijk doen?
    Goeie hoor!!!!!
  • 20 May 2020 om 17:18
    • Quote van 20 May 2020 om 13:51
      Ja ze komen de club tegemoet ook ik zou wel willen weten hoe en Wat en wat de directie heeft ingeleverd bij de sponsoren en supporters praat je over miljoenen de directie zegt?????Dat ze zullen inleveren maar hoeveel ik vind dat er niks mis mee is om dit uit te zoeken.
    Zo moeilijk kan dat niet zijn. Hier zijn collectieve afspraken over gemaakt, waarbij wordt gewerkt met een bepaalde staffel. Van Wissing had op basis hiervan berekend dat de spelersbegroting 7 miljoen zou zijn. Ik denk dat hij buiten de staf en de directie heeft gerekend aangezien zij ook in moeten leveren. De 250k is logischerwijs over de maand juni. De salarissen van mei hadden reeds betaald moeten zijn en juli valt in een nieuw boekjaar. Aanvullingen /correcties van insiders zijn uiteraard welkom.
  • 20 May 2020 om 16:31
    • Quote van 20 May 2020 om 16:19
      Gebaar van de spelers,trainers en directie is gewoon goed, kunnen hun zelf een voorbeeld aan nemen, Tubantia staat ook op omvallen,bijna geen reclame inkomsten meer, denk niet dat ze dat gaan doen,dan zeggen ze contract is contract.
    Hahaha
  • 20 May 2020 om 16:19
    • Quote van 20 May 2020 om 15:29
      Erg pientere opmerking. Je zoekt het maar uit......

    Gebaar van de spelers,trainers en directie is gewoon goed, kunnen hun zelf een voorbeeld aan nemen, Tubantia staat ook op omvallen,bijna geen reclame inkomsten meer, denk niet dat ze dat gaan doen,dan zeggen ze contract is contract.
  • 20 May 2020 om 15:29
    Erg pientere opmerking. Je zoekt het maar uit......

  • 20 May 2020 om 14:43
    Brengen ze eindelijk een loonoffer is het volgens mevrouw Wagenaar ook weer niet goed.
  • 20 May 2020 om 14:10
    Tis ook nóóit goed !
  • 20 May 2020 om 14:09
    Fardau, ga eens op zoek naar een groot geschapen kerel en Dau die Far in je reet. Nodig desnoods Leon uit om te komen kijken....zou jullie allebei goed doen. Jij blij, Leon blij, en daarna niet meer altijd zo pessimistisch lullen...de spelers en staf leveren geld in en jij gaat moeilijk doen?
  • 20 May 2020 om 13:51
    • Quote van 20 May 2020 om 12:38
      Oald wief! Ze komen de club tenminste tegemoet!
    Ja ze komen de club tegemoet ook ik zou wel willen weten hoe en Wat en wat de directie heeft ingeleverd bij de sponsoren en supporters praat je over miljoenen de directie zegt?????Dat ze zullen inleveren maar hoeveel ik vind dat er niks mis mee is om dit uit te zoeken.
  • 20 May 2020 om 13:14
    Door dit soort stellingen van zowel Fardau als Leon, krijg de club nooit de rust, die de club moet hebben. Dit bedoel ik dus met de club schade toerichten of kapot schrijven. Hier moet echt een HALT op komen, want loopt helemaal de verkeerde kant uit. Ik heb het al eerder gezegd. De clubwatchter moet gewisseld worden voor een andere persoon. Fadau kiest voor Heracles en hoort meer afstand te nemen van Twente. Er zijn genoeg andere potentiele clubwatchters. Leon en Fardau zijn te emotioneel betrokken geweest bij de club en dat laat hun niet meer los.
  • 20 May 2020 om 12:54
    En jij iets uitzoeken, pfffff, zoekt alweer iets om mee te stoken, flikker toch op naar heracles, samen met die klojo Leon
  • 20 May 2020 om 12:54
    En jij iets uitzoeken, pfffff, zoekt alweer iets om mee te stoken, flikker toch op naar heracles, samen met die klojo Leon
  • 20 May 2020 om 12:38
    Oald wief! Ze komen de club tenminste tegemoet!
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›