''Bij FC Twente hebben ze nog steeds heimwee naar Preud'homme''

27
''Bij FC Twente hebben ze nog steeds heimwee naar Preud'homme''

Michel Preud'homme wordt gezien als een van de succesvolste trainers uit de historie van FC Twente. De Belgische oefenmeester was slechts één seizoen werkzaam in Enschede, maar won de nodige prijzen.

Zo pakte Preud'homme in het seizoen na de landstitel van 2010 de Johan Cruijff Schaal en de KNVB-beker. Daarnaast bereikte FC Twente de kwartfinale van de Europa League en werd pas op de slotdag de koppositie in de Eredivisie uit handen gegeven aan Ajax. Preud'homme is momenteel hoofdtrainer bij Standard Luik, maar vertrekt mogelijk bij de Belgische topclub.

"Bij Twente hebben de Tukkers nog steeds heimwee naar de Waal", schrijft columnist Hugo Camps in Het Laatste Nieuws. "Preud'homme is een volbloed eenling. De voorzitter van FC Twente vroeg steller dezes eens of ik wist hoe hij precies in elkaar zat. Nee, meneer de president, dat weet niemand. Zelfs als hij dolenthousiast staat te dansen, danst hij nog alleen. In interieure ballingschap, bijna."

"Preud'homme beraadt zich over zijn toekomst bij Standard", vervolgt de columnist. "De club zit te dicht op de huid van Michel. Er is geen contrapunt, niet in het bestuur, niet in de ­spelersgroep. Preud'homme kan niet zonder vijandelijke linies. In zijn diepste wezen is hij een rebel."

"Hij wil de club die al zo kreupel door het leven gaat (licentie, financiën…) geen extra dreun geven. Maar de vreugde van coach en ­ondervoorzitter te zijn, is ­uitgeput. Preud'homme wil van het ­familiaire juk af. Afstand. Op naar een nieuw weeshuis waar ­eenlingen zichzelf kunnen zijn. Michel blijft een hotelganger met wiebelend thuisfront. Het leven op de tast…", aldus Camps.

27 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 May 2020 om 08:05
    Mooi die foto waardoor je aan het gezicht van Skreuder kunt zien dat hij een natte wind heeft gelaten. :))
  • 21 May 2020 om 22:52
    • Quote van 21 May 2020 om 16:49
      oke kost wat meer maar hij maakt spelers echt beter..levert dan ook gewoon geld op .. hieropan met den kerl.
    Voor 1 juni gaat hij een beslissing maken. Er was een gerucht dat hij naar Antwerp zou gaan maar die hebben al iemand anders.
  • 21 May 2020 om 16:49
    • Quote van 21 May 2020 om 13:59
      Inderdaad,heeft al gezegd als trainer te stoppen bij Luik, kwaliteit kost geld, liever eerst investeren in hem,beste trainer die ik ooit heb gezien op het trainingsveld bij ons,geef hem een dubbelfunctie,ben je ineenkeer klaar,past uitstekend bij ons en niet onbelangrijk ligt zeer goed bij de kritische achterban, laat ze maar een poging wagen.
    oke kost wat meer maar hij maakt spelers echt beter..levert dan ook gewoon geld op .. hieropan met den kerl.
  • 21 May 2020 om 15:43
    Valckx wordt het ook niet. Die heeft al 4 of 5 spelers vastgesteld voor het komende seizoen voor VVV. Past indien zin wel bij ons, want is niet vies van bier en kan ie lekker aan de Grolsch
  • 21 May 2020 om 15:40
    • Quote van 21 May 2020 om 14:39
      Vanaf zaterdag mag er weer gevoetbald worden maar alleen met familie. De wedstrijd Volendam tegen Urk begint zaterdag om 14.30
    :-)
  • 21 May 2020 om 14:40
    • Quote van 21 May 2020 om 14:39
      Vanaf zaterdag mag er weer gevoetbald worden maar alleen met familie. De wedstrijd Volendam tegen Urk begint zaterdag om 14.30
    Hahaha
  • 21 May 2020 om 14:39
    Vanaf zaterdag mag er weer gevoetbald worden maar alleen met familie. De wedstrijd Volendam tegen Urk begint zaterdag om 14.30
  • 21 May 2020 om 14:14
    • Quote van 21 May 2020 om 14:09
      Het is absoluut mijn favoriete kandidaat, zoals ik eerder heb gezegd. Hij is in principe vrij, heeft inmiddels de schaapjes op het droge. Kent niet alleen de Belgische competitie, maar heeft ook nog goede contacten in bijv. Portugal. Ik zou zeggen een dubbel rol met naast hem een jonge trainer die met hem meeloopt. Dan kan Preud'homme over 3 jaar nog verder als alleen een TD voor nog 2 jaar. Een 5 jarig plan.
    Het is financieel waarschijnlijk niet haalbaar.
  • 21 May 2020 om 14:09
    • Quote van 21 May 2020 om 13:59
      Inderdaad,heeft al gezegd als trainer te stoppen bij Luik, kwaliteit kost geld, liever eerst investeren in hem,beste trainer die ik ooit heb gezien op het trainingsveld bij ons,geef hem een dubbelfunctie,ben je ineenkeer klaar,past uitstekend bij ons en niet onbelangrijk ligt zeer goed bij de kritische achterban, laat ze maar een poging wagen.
    Het is absoluut mijn favoriete kandidaat, zoals ik eerder heb gezegd. Hij is in principe vrij, heeft inmiddels de schaapjes op het droge. Kent niet alleen de Belgische competitie, maar heeft ook nog goede contacten in bijv. Portugal. Ik zou zeggen een dubbel rol met naast hem een jonge trainer die met hem meeloopt. Dan kan Preud'homme over 3 jaar nog verder als alleen een TD voor nog 2 jaar. Een 5 jarig plan.
  • 21 May 2020 om 14:03
    • Quote van 21 May 2020 om 13:59
      Inderdaad,heeft al gezegd als trainer te stoppen bij Luik, kwaliteit kost geld, liever eerst investeren in hem,beste trainer die ik ooit heb gezien op het trainingsveld bij ons,geef hem een dubbelfunctie,ben je ineenkeer klaar,past uitstekend bij ons en niet onbelangrijk ligt zeer goed bij de kritische achterban, laat ze maar een poging wagen.
    Idd ja... kent vast grote talenten uit de belgische competitie kan die er een paar meenemen
  • 21 May 2020 om 14:03
    • Quote van 21 May 2020 om 13:59
      Inderdaad,heeft al gezegd als trainer te stoppen bij Luik, kwaliteit kost geld, liever eerst investeren in hem,beste trainer die ik ooit heb gezien op het trainingsveld bij ons,geef hem een dubbelfunctie,ben je ineenkeer klaar,past uitstekend bij ons en niet onbelangrijk ligt zeer goed bij de kritische achterban, laat ze maar een poging wagen.
    Idd ja... kent vast grote talenten uit de belgische competitie kan die er een paar meenemen
  • 21 May 2020 om 13:59
    • Quote van 21 May 2020 om 13:42
      Direct een contract laten tekenen..
    Inderdaad,heeft al gezegd als trainer te stoppen bij Luik, kwaliteit kost geld, liever eerst investeren in hem,beste trainer die ik ooit heb gezien op het trainingsveld bij ons,geef hem een dubbelfunctie,ben je ineenkeer klaar,past uitstekend bij ons en niet onbelangrijk ligt zeer goed bij de kritische achterban, laat ze maar een poging wagen.
  • 21 May 2020 om 13:42
    Direct een contract laten tekenen..
  • 21 May 2020 om 13:32
    • Quote van 21 May 2020 om 13:06
      Als Standard hem kan betalen dan kunnen wij dat ook!!!!Standard is zo goed als failliet
    Een kat in t nou maakt rare sprongen
  • 21 May 2020 om 13:06
    • Quote van 21 May 2020 om 12:40
      Elk mens met verstand weet dat hij voor Twente bijna niet te halen is en als dat al lukt zeker niet voor 3 jaar.
    Als Standard hem kan betalen dan kunnen wij dat ook!!!!Standard is zo goed als failliet
  • 21 May 2020 om 13:01
    Ik zeker! Mooi voetbal!
  • 21 May 2020 om 13:01
    Ik zeker! Mooi voetbal!
  • 21 May 2020 om 12:56
    1 risico ...alles wat hierna genoemd word is minder ...
  • 21 May 2020 om 12:50
    Mocht hij haalbaar zijn, zou het de meest geschikte trainer zijn. Misschien wilt die wilt hij zijn klus hier nog afronden toen hij ons verliet voor Saudi-Arabië. Als Preud’Homme komt ligt hij gelijk goed bij de achterban, iets van zijn laatste paar voorgangers niet hadden. Dit zouden weinig trainers bij ons hebben.
  • 21 May 2020 om 12:40
    • Quote van 21 May 2020 om 12:08
      Zou een hele goede en succesvolle beslissing kunnen zijn. Geweldige trainer met een onuitputtelijke drive. Niet verder zoeken en deze geniale man aanstellen voor 3 jaar.
    Elk mens met verstand weet dat hij voor Twente bijna niet te halen is en als dat al lukt zeker niet voor 3 jaar.
  • 21 May 2020 om 12:35
    Ik zie hem hier nog het liefst, maar hij is vast onbetaalbaar voor ons !
  • 21 May 2020 om 12:29
    • Quote van 21 May 2020 om 12:19
      Successen uit t verleden (in totaal andere tijd qua budget en materiaal) bieden geen succes garantie voor toekomst. Hij is wel een goede trainer. Dat moet ik jullie wel nageven.
    Geweldige Trainer met passie en drive,ophalen zou ik zeggen
  • 21 May 2020 om 12:19
    Successen uit t verleden (in totaal andere tijd qua budget en materiaal) bieden geen succes garantie voor toekomst. Hij is wel een goede trainer. Dat moet ik jullie wel nageven.
  • 21 May 2020 om 12:14
    Zou deze meneer ook zelf wel interesse hebben in Twente ?
  • 21 May 2020 om 12:13
    • Quote van 21 May 2020 om 12:08
      Zou een hele goede en succesvolle beslissing kunnen zijn. Geweldige trainer met een onuitputtelijke drive. Niet verder zoeken en deze geniale man aanstellen voor 3 jaar.
    heeft verstand van het spelletje maar daar horen ook de spelers bij. Hij is welkom ..
  • 21 May 2020 om 12:08
    • Quote van 21 May 2020 om 12:06
      Direct terughalen als de mogelijkheid er is
    Zou een hele goede en succesvolle beslissing kunnen zijn. Geweldige trainer met een onuitputtelijke drive. Niet verder zoeken en deze geniale man aanstellen voor 3 jaar.
  • 21 May 2020 om 12:06
    Direct terughalen als de mogelijkheid er is