Van der Kraan: ''Er is nog met geen enkele trainer gesproken''

27
Van der Kraan: ''Er is nog met geen enkele trainer gesproken''

FC Twente is druk op zoek naar een opvolger voor de vertrekkende technisch directeur Ted van Leeuwen. Algemeen directeur Paul van der Kraan verwacht snel witte rook in De Grolsch Veste.

"Ik verwacht dat de technisch directeur er voor 1 juni zeker is", zegt Van der Kraan bij Groot Onderhoud. "Daarna zal de td op zoek gaan naar de trainer. Er is nog met geen enkele trainer gesproken. Er zijn wel ideeën over de kandidaten, maar dat zijn dan de ideeën die binnen FC Twente leven."

De nieuwe trainer moet waarschijnlijk net als de nieuwe technisch directeur een assessment afleggen. "Ook daar moet je op die manier naar kijken en op de goede manier mee omgaan. Ik heb aan de voorkant wel graag de wetenschap of die trainer en td op een goede manier met elkaar kunnen samenwerken", aldus Van der Kraan, die ook heeft gekeken naar Heracles Almelo met de aanstelling van Frank Wormuth.

"Ik vind wel dat ze het vernieuwend hebben aangepakt, fantastisch", reageert de algemeen directeur, die andere invloeden gebruikt. "Ik heb heel recent gelezen hoe de New York Yankees het aanpakken. Die maken de vijf kandidaten bekend en die komen allemaal een dag langs. Aan het einde van de dag maken ze kennis met de pers en kunnen zij vragen stellen."

"Als die vijf dagen voorbij zijn, trekt het bestuur zich terug en bepalen ze hun keuze", vervolgt hij. "Die vijf kandidaten hebben gesproken met de medestafleden, een delegatie van het personeel en een deel van de spelers. Dat is een heel open traject, heel vernieuwend. Ik vond het wel heel interessant om te lezen. We kunnen leren van andere sporten en de goede dingen meenemen."

27 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 May 2020 om 08:31
    • Quote van 20 May 2020 om 20:00
      Hou eens op te zeiken over het assessment... Dat is heel normaal tegenwoordig. Bijna iedereen die op een management functie soliciteerd krijgt te maken met een 360, of psychometrische test.
    En ik kan je vertellen uit ervaring!, dat al het nieuwe gezeik, meestal weer terug valt in het oude.
  • 21 May 2020 om 09:59
    En dit is overigens mede een reden dat ik nog niet heb verlengd.....

    Ik wil eerst weten wie de TD en trainer worden.
  • 21 May 2020 om 09:52
    • Quote van 20 May 2020 om 17:48
      Wat een dom gelul hieronder.....met alleen maar jeugdspelers gaan we het niet redden. Dan wordt het juist een speeltuin. Almahdi zou een absolute aanwinst/versterking zijn voor dit armoedige, kinderlijke en middelmatige elftal!
    Maar Karim wil volgens Ja Die voorlopig nog niet voor FC Twente spelen Berry. Misschien tegen die tijd dat hij zich met een rollator over het veld beweegt?
  • 21 May 2020 om 09:50
    • Quote van 20 May 2020 om 17:05
      Schiet nou maar op, zag vanmiddag Karim in de stad, even staan babbelen maar komt dut seizoen nog niet terug. Jammer symphatieke gast en echte tukker hoor
    Karim wil nu niet? Dan helemaal niet meer. Zakkenvullers oprott'n aub.....
  • 21 May 2020 om 09:08
    De TD wordt denk ik een Auslaender. Een te bekende TD uit Nederland kan men niet betalen. Een " lullen-als-brugman" type en een man met weinig ervaring krijgen ze de achterban over zich heen. In geval van een buitenlander, ook als het niet direct een bekende naam is, krijgt van de Kraan misschien het voordeel van de twijfel, als hij de assessment overleefd
  • 21 May 2020 om 05:36
    • Quote van 20 May 2020 om 17:48
      Wat een dom gelul hieronder.....met alleen maar jeugdspelers gaan we het niet redden. Dan wordt het juist een speeltuin. Almahdi zou een absolute aanwinst/versterking zijn voor dit armoedige, kinderlijke en middelmatige elftal!
    Alleen speelt hij op de enige positie die al ruim voorzien is.
  • 20 May 2020 om 23:39
    • Quote van 20 May 2020 om 20:30
      Ja Die.
    Ik heb gezegd dat hij zij dat hij nu nog niet zou komen, maar laten we eerlijk zijn Amhadi toffe gast, maar ik denk niet dat hij even aan mij zal melden ik ben in gesprek met Twente. Ik denk dat als hij wel gesprekken zou hebben dit ook zou zeggen van nee er speelt nog niets. Maar volgende week lees je El Amhadi naar Twente haha.
  • 20 May 2020 om 22:29
    • Quote van 20 May 2020 om 17:52
      Zekers. Zal ook de nodige ervaring met zich meenemen.
    Zeker dachten we bij josje hooijveld,lekker geld opstrijken hele seizoen maar 45 min spelen
  • 20 May 2020 om 22:26
    • Quote van 20 May 2020 om 18:03
      Ga heen als die gast het achterste van zijn tong misschien ook niet wil laten zien en laat me je zeggen hij zag er top fit uit, en het zou super zijn als hij nog eens terug komt
    Spelers boven 36 niet meer aan beginnen
  • 20 May 2020 om 21:51
    Vielleicht Deutsch reden eine aus der MOF hohlen. Ik heb van Utrechtse fan vernomen dat Klop nog wel belang heeft.
  • 20 May 2020 om 20:30
    • Quote van 20 May 2020 om 18:37
      Hahaha zoals bij de yenkees. We zijn GVD een provincie club Van Der Kraan. Gewoon een trainer en een TD aanstellen en verder niet interessant gaan doen we zijn hier in Twente.
    Het is ook NOOIT goed !
  • 20 May 2020 om 20:30
    • Quote van 20 May 2020 om 19:45
      Wie zegt dat hij niet wil komen?
    Ja Die.
  • 20 May 2020 om 20:04
    • Quote van 20 May 2020 om 17:48
      Wat een dom gelul hieronder.....met alleen maar jeugdspelers gaan we het niet redden. Dan wordt het juist een speeltuin. Almahdi zou een absolute aanwinst/versterking zijn voor dit armoedige, kinderlijke en middelmatige elftal!
    Echt geweldig hoe sommigen cq. bijna allen de namen van spelers verkeerd typen. Manman.
  • 20 May 2020 om 20:00
    Hou eens op te zeiken over het assessment... Dat is heel normaal tegenwoordig. Bijna iedereen die op een management functie soliciteerd krijgt te maken met een 360, of psychometrische test.
  • 20 May 2020 om 19:55
    • Quote van 20 May 2020 om 18:37
      Hahaha zoals bij de yenkees. We zijn GVD een provincie club Van Der Kraan. Gewoon een trainer en een TD aanstellen en verder niet interessant gaan doen we zijn hier in Twente.
    Aparte opmerking van je
  • 20 May 2020 om 19:45
    • Quote van 20 May 2020 om 17:55
      Ja maar als hij komend seizoen niet wil komen, komt ie op zijn vroegst het seizoen daarna. Wat moeten we met een speler van 37? Hoe fit is hij dan nog? Hij wil blijkbaar pas komen als ze hem nergens anders meer willen hebben.
    Wie zegt dat hij niet wil komen?
  • 20 May 2020 om 19:01
    • Quote van 20 May 2020 om 18:37
      Hahaha zoals bij de yenkees. We zijn GVD een provincie club Van Der Kraan. Gewoon een trainer en een TD aanstellen en verder niet interessant gaan doen we zijn hier in Twente.
    Ja lekker op gevoel aanstellen en dan over een jaar weer een nieuwe. Yeehaa
  • 20 May 2020 om 18:37
    Hahaha zoals bij de yenkees. We zijn GVD een provincie club Van Der Kraan. Gewoon een trainer en een TD aanstellen en verder niet interessant gaan doen we zijn hier in Twente.
  • 20 May 2020 om 18:03
    • Quote van 20 May 2020 om 17:15
      Hou toch op gaat alleen voor geld, maar als hij nieuwe seizoen niet wil dan helemaal niet hoeven geen bejaarden reünie hier.
    Ga heen als die gast het achterste van zijn tong misschien ook niet wil laten zien en laat me je zeggen hij zag er top fit uit, en het zou super zijn als hij nog eens terug komt
  • 20 May 2020 om 17:55
    • Quote van 20 May 2020 om 17:52
      Zekers. Zal ook de nodige ervaring met zich meenemen.
    Ja maar als hij komend seizoen niet wil komen, komt ie op zijn vroegst het seizoen daarna. Wat moeten we met een speler van 37? Hoe fit is hij dan nog? Hij wil blijkbaar pas komen als ze hem nergens anders meer willen hebben.
  • 20 May 2020 om 17:52
    • Quote van 20 May 2020 om 17:48
      Wat een dom gelul hieronder.....met alleen maar jeugdspelers gaan we het niet redden. Dan wordt het juist een speeltuin. Almahdi zou een absolute aanwinst/versterking zijn voor dit armoedige, kinderlijke en middelmatige elftal!
    Zekers. Zal ook de nodige ervaring met zich meenemen.
  • 20 May 2020 om 17:48
    Wat een dom gelul hieronder.....met alleen maar jeugdspelers gaan we het niet redden. Dan wordt het juist een speeltuin. Almahdi zou een absolute aanwinst/versterking zijn voor dit armoedige, kinderlijke en middelmatige elftal!
  • 20 May 2020 om 17:41
    • Quote van 20 May 2020 om 17:15
      Hou toch op gaat alleen voor geld, maar als hij nieuwe seizoen niet wil dan helemaal niet hoeven geen bejaarden reünie hier.
    Idd gelul , moeten we straks blij zijn dat een 37 jarige nog even komt ballen , fct is geen speeltuin
  • 20 May 2020 om 17:32
    Aub geen oude koeien van 30+ meer ophalen, brama en sander bij het team is al zat ervaring. Liever het geld voor dure oude koe in goede td/trainer/jeugd steken
  • 20 May 2020 om 17:31
    Ze pakken het m.i. goed aan. Niet over één nacht ijs gaan en geen paniek-invulling. Weloverwogen besluit nemen is prima. Er is nu ook duidelijkheid dat er voor 1 juni een nieuwe TD is.
  • 20 May 2020 om 17:15
    • Quote van 20 May 2020 om 17:05
      Schiet nou maar op, zag vanmiddag Karim in de stad, even staan babbelen maar komt dut seizoen nog niet terug. Jammer symphatieke gast en echte tukker hoor
    Hou toch op gaat alleen voor geld, maar als hij nieuwe seizoen niet wil dan helemaal niet hoeven geen bejaarden reünie hier.
  • 20 May 2020 om 17:05
    Schiet nou maar op, zag vanmiddag Karim in de stad, even staan babbelen maar komt dut seizoen nog niet terug. Jammer symphatieke gast en echte tukker hoor
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›