FC Twente denkt aan voorbereiding in Duitsland: ''Kijken of dat kan''

15
FC Twente denkt aan voorbereiding in Duitsland: ''Kijken of dat kan''

De selectie van FC Twente zal dit seizoen niet meer in groepsverband trainen. De ploeg van trainer Gonzalo Garcia stond woensdag voor het laatst gezamenlijk op het trainingsveld, dat meldt TC Tubantia

De spelers van FC Twente volgen de komende dagen nog wel een individueel programma, maar vanaf begin juli start de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Alle spelers met een aflopend contract en de huurlingen zullen dan niet meer op het trainingsveld staan.

"We gaan vanaf juli werken in blokken", zegt algemeen directeur Paul van der Kraan in gesprek met TC Tubantia. "Dat betekent dat de spelers een paar weken trainen, dan een paar dagen vrij zijn en weer aan het volgende blok beginnen."

FC Twente bekijkt de mogelijkheden om in de voorbereiding uit te wijken naar Duitsland. "Want daar kun je onder normale omstandigheden trainen", aldus Van der Kraan. "We zijn het aan het onderzoeken of dat kan."

"Ik verwacht dat elke club dat wil, vandaar dat ik nu graag een accommodatie wil boeken en niet over drie weken", vervolgt hij. "Ons voordeel is dat we hier zo de grens over zijn. Wij hoeven dan ook niet met een bus, maar kunnen gewoon met auto's gaan."

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 May 2020 om 23:33
    Is dat geen dure aangelegenheid? !
  • 20 May 2020 om 21:40
    Im Wald Schweine suchen
  • 20 May 2020 om 18:19
    • Quote van 20 May 2020 om 17:54
      En dan aan alle kanten voorbij gelopen worden..... #kindergarten
    Niet iedereen,, maar sommige/meeste kunnen makkelijk mee in de eredivisie, alleen fysik mag er bij de meeste nog wat bij. En uiteraard ervaring.
  • 20 May 2020 om 18:14
    • Quote van 20 May 2020 om 17:24
      1 auto is genoeg ;), we hebben maar 4 spelers en een trainer en TD hebben we ook niet. Michel Preud'homme gaat voor 1 juni beslissen of hij doorgaat bij Standard Luik als trainer/TD. Ik zou hem graag nog eens terug zien bij FC Twente. Qua salaris moet hij haarbaar zijn want Standard kan hem ook niet veel bieden met de huidige financiële malaise daar.
    Als die haalbaar is. We hebben nog meer spelers dan je denkt hoor: aburjania en nakamura zijn bijv voor 2 seizoenen gehuurd. julio, menig en selahi hebben nog een jaar contract, en dan heb je die talenten en de keepers (behalve de lange) nog.
  • 20 May 2020 om 17:54
    • Quote van 20 May 2020 om 17:26
      Geef die jeugdspelers gewoon een kans zoals vd Gouw, Everink, Hilgers, Driezen, Lopes Cabral, Bosch, Roemeratoe, Zerrouki, van Leeuwen, Ruperti, Seppenwoolde, Marsman en Rots.
    En dan aan alle kanten voorbij gelopen worden..... #kindergarten
  • 20 May 2020 om 17:26
    • Quote van 20 May 2020 om 16:58
      De talenten hebben al een nieuw contract ondertekent. Maar of ze goed genoeg zijn? Bosch, Roemeratoe, Zerrouki en Wieffer maar eens inpassen in het elftal. Is nog steeds akelig stil qua spelers/TD/trainer.
    Geef die jeugdspelers gewoon een kans zoals vd Gouw, Everink, Hilgers, Driezen, Lopes Cabral, Bosch, Roemeratoe, Zerrouki, van Leeuwen, Ruperti, Seppenwoolde, Marsman en Rots.
  • 20 May 2020 om 17:24
    1 auto is genoeg ;), we hebben maar 4 spelers en een trainer en TD hebben we ook niet. Michel Preud'homme gaat voor 1 juni beslissen of hij doorgaat bij Standard Luik als trainer/TD. Ik zou hem graag nog eens terug zien bij FC Twente. Qua salaris moet hij haarbaar zijn want Standard kan hem ook niet veel bieden met de huidige financiële malaise daar.
  • 20 May 2020 om 16:58
    • Quote van 20 May 2020 om 16:42
      Alle speleds met aflopend contract zullen niet meer op het veld staan. Neem aan dat er voor die tijd nog wel spelers op nieuw een contract ondertekenen
    De talenten hebben al een nieuw contract ondertekent. Maar of ze goed genoeg zijn? Bosch, Roemeratoe, Zerrouki en Wieffer maar eens inpassen in het elftal. Is nog steeds akelig stil qua spelers/TD/trainer.
  • 20 May 2020 om 16:42
    Alle speleds met aflopend contract zullen niet meer op het veld staan. Neem aan dat er voor die tijd nog wel spelers op nieuw een contract ondertekenen
  • 20 May 2020 om 16:33
    Eerst maar is trainer en TD he
  • 20 May 2020 om 16:25
    • Quote van 20 May 2020 om 15:41
      Dat is nou juist niet de bedoeling... Snap je?
    Sommigen heb de sloap nog niet uut ;-)
  • 20 May 2020 om 15:47
    • Quote van 20 May 2020 om 15:25
      Waarom geen binding met je regio. Gratis tip: zat goede hotels hier of ze slapen thuis, zoek een aantal mooie accommodaties rondom 30 km van Enschede en train om de twee dagen ergens anders, ik denk dat ieder dorp met veel belangstelling richting de training komt.
    ??? zeker grote feest tent er naast en alleen maar corona van de tap ???
  • 20 May 2020 om 15:42
    • Quote van 20 May 2020 om 15:25
      Waarom geen binding met je regio. Gratis tip: zat goede hotels hier of ze slapen thuis, zoek een aantal mooie accommodaties rondom 30 km van Enschede en train om de twee dagen ergens anders, ik denk dat ieder dorp met veel belangstelling richting de training komt.
    ik wist niet dat PvdK ook de trainingen ging verzorgen..tuurlijk we hebben nog geen trainer -:))
  • 20 May 2020 om 15:41
    • Quote van 20 May 2020 om 15:25
      Waarom geen binding met je regio. Gratis tip: zat goede hotels hier of ze slapen thuis, zoek een aantal mooie accommodaties rondom 30 km van Enschede en train om de twee dagen ergens anders, ik denk dat ieder dorp met veel belangstelling richting de training komt.
    Dat is nou juist niet de bedoeling... Snap je?
  • 20 May 2020 om 15:25
    Waarom geen binding met je regio. Gratis tip: zat goede hotels hier of ze slapen thuis, zoek een aantal mooie accommodaties rondom 30 km van Enschede en train om de twee dagen ergens anders, ik denk dat ieder dorp met veel belangstelling richting de training komt.
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›