UEFA-voorzitter: ''Publiek keert sneller terug dan men denkt''

18
UEFA-voorzitter: ''Publiek keert sneller terug dan men denkt''

UEFA-voorzitter Aleksander Ceferin is ervan overtuigd dat er weer snel publiek aanwezig mag zijn bij wedstrijden. Door de coronacrisis is dat nu nog niet mogelijk.

"Het is een serieuze situatie, maar het zwakt nu af en we zijn meer op onze hoede", zegt Ceferin in gesprek met The Guardian. "We weten meer over het virus en sowieso ben ik een optimistisch persoon. Ik hou niet van het beeld dat we moeten wachten op een tweede, derde of misschien wel een vijfde golf. Mensen zullen op een dag sterven, maar moeten we ons nu echt zorgen maken? Ik denk het niet."

Ceferin kijkt ook optimistisch de toekomst in. "We zijn er klaar voor en volgen de richtlijnen van de autoriteiten, maar ik weet honderd procent zeker dat het voetbal zoals we dat kennen met de supporters heel snel terug zal keren."

Door de coronacrisis heeft de UEFA het EK al moeten verplaatsen. Iets waar hij niet van kon slapen. "Ik kon niet slapen tot vier uur in de ochtend. Op dat moment nam ik die beslissing en daarna viel ik een paar uur in slaap."

Ceferin weet vrij zeker dat het EK volgend jaar wel doorgaat. "Ja, ik zou niet weten waarom niet. Ik denk niet dat dit virus voor altijd zal blijven. Ik denk dat de dingen sneller zullen veranderen dan men denkt."

18 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 May 2020 om 18:27
    • Quote van 22 May 2020 om 14:47
      Lets agree to disagree en hopen dat het normale leven (dus GEEN 1.5M bullshit) snel weer terug is, zodat we een lekker biertje kunnen pakken.
    Ja man dat komt wel weer
  • 22 May 2020 om 14:50
    • Quote van 22 May 2020 om 14:02
      Die president in Brazilië is net zo een mongool als Trumph echt schandalig
    Ik durf te stellen dat hij nog een slag erger is dan Trump
  • 22 May 2020 om 14:47
    • Quote van 22 May 2020 om 14:01
      Ha keer ik ben het 9 van de 10 keer met je eens maar bij deze niet, ik denk dat het zeer zeker geen onnodig paniek ok is, en wat je zegt over onderliggende aandoeningen klopt niet, mijn maat in Italy die daar overleden is was op en top fit, was nog 3 keer per week in de sportschool te vinden, echt was in topconditie. En toch stierf hij door Corona. Dus ben het niet met je eens wat deze ziekte Betreft. Kijk naar die mo gool van een Trumph zegt ook dat er bijna niets aan de hand is,nee maar de arme Latinos en zwarte mensen sterven daar bij bosjes en nog, maar omdat die mongool Trumph ze de dood in jaagt door fabrieken endergelijke weer te openen, en de laagstbetaalden zijn weer de klos, doordat die mongool Trumph het verzekeringsbeleid in de gezondheidzorg ook toegankelijk had gemaakt voor de armen, heeft die mongool dat als eerste afgeschaft. Daardoor kunnen er velen niet eens meer naar een dokter of ziekenhuis. Ik hoop dat die mongool Trumph inslaapt en niet wakker word. Ik gun niemand om te sterven aan dit kut virus maar hem wel. Het draait leen maar om geld. Maar onderschat dit virus niet keerl. betreft
    Lets agree to disagree en hopen dat het normale leven (dus GEEN 1.5M bullshit) snel weer terug is, zodat we een lekker biertje kunnen pakken.
  • 22 May 2020 om 14:02
    • Quote van 22 May 2020 om 13:39
      Vandaar dat nu ineens de ic's overvol raken. In Brazilië zijn al een kwart miljoen mensen dood dat heb je echt niet met een griepepidemie.
    Die president in Brazilië is net zo een mongool als Trumph echt schandalig
  • 22 May 2020 om 14:01
    • Quote van 22 May 2020 om 13:13
      98% was 55+ met een onderliggende aandoening.

      Uiteraard respect voor alle slachtoffers en nabestaanden maar bij een flinke griepepidemie hebben we meer slachtoffers.
    Ha keer ik ben het 9 van de 10 keer met je eens maar bij deze niet, ik denk dat het zeer zeker geen onnodig paniek ok is, en wat je zegt over onderliggende aandoeningen klopt niet, mijn maat in Italy die daar overleden is was op en top fit, was nog 3 keer per week in de sportschool te vinden, echt was in topconditie. En toch stierf hij door Corona. Dus ben het niet met je eens wat deze ziekte Betreft. Kijk naar die mo gool van een Trumph zegt ook dat er bijna niets aan de hand is,nee maar de arme Latinos en zwarte mensen sterven daar bij bosjes en nog, maar omdat die mongool Trumph ze de dood in jaagt door fabrieken endergelijke weer te openen, en de laagstbetaalden zijn weer de klos, doordat die mongool Trumph het verzekeringsbeleid in de gezondheidzorg ook toegankelijk had gemaakt voor de armen, heeft die mongool dat als eerste afgeschaft. Daardoor kunnen er velen niet eens meer naar een dokter of ziekenhuis. Ik hoop dat die mongool Trumph inslaapt en niet wakker word. Ik gun niemand om te sterven aan dit kut virus maar hem wel. Het draait leen maar om geld. Maar onderschat dit virus niet keerl. betreft
  • 22 May 2020 om 13:39
    • Quote van 22 May 2020 om 13:13
      98% was 55+ met een onderliggende aandoening.

      Uiteraard respect voor alle slachtoffers en nabestaanden maar bij een flinke griepepidemie hebben we meer slachtoffers.
    Vandaar dat nu ineens de ic's overvol raken. In Brazilië zijn al een kwart miljoen mensen dood dat heb je echt niet met een griepepidemie.
  • 22 May 2020 om 13:13
    • Quote van 22 May 2020 om 10:04
      Sterkte. Ook zo'n misverstand. "Het is alleen gevaarlijk voor ouderen ons kan niks gebeuren".
    98% was 55+ met een onderliggende aandoening.

    Uiteraard respect voor alle slachtoffers en nabestaanden maar bij een flinke griepepidemie hebben we meer slachtoffers.
  • 22 May 2020 om 13:12
    Mooi, meer en meer ogen gaan open ivm die CoronaHysterie.
  • 22 May 2020 om 10:56
    Die man heeft een probleem: hij denkt teveel.
  • 22 May 2020 om 10:04
    • Quote van 21 May 2020 om 22:20
      De broer van mijn allerbeste vriend is bezweken aan Covid-19, een kerngezonde sportman, jonge leeftijd en geen afscheid MOGEN nemen van zijn vrouw, kinderen en moeder, hij is in zijn eentje gestorven. Ik walg van zulke uitspraken zoals deze pipo en Trump, volg je eigen gezonde verstand beste medemensen, blijf alert
    Sterkte. Ook zo'n misverstand. "Het is alleen gevaarlijk voor ouderen ons kan niks gebeuren".
  • 22 May 2020 om 00:06
    • Quote van 21 May 2020 om 22:42
      Ook een maat van mij in Italië ook gezonde gast vrouw kinderen ook overleden heel triest ik bel af en toe zijn vader maar die mensen, met name vrouw en Kids zijn helemaal ontredderd. En ja dan hoor je deze klootzsk lekker makkelijk praten en dan loopt de grootste idioot Trumph nog op deze aarde rond, maar daar komt nu aan het licht dat vooral de donkere en Latinos sterven aan het virus, en dan wil die mongool alles open hooien fabrieken, kantoren, en hij vergeet dat alle laag opgeleide mensen veelal donkere en Latinos zijn, dus vi d deze hufter Trumph het niet erg dat deze mensen sterven. Hij heeft het zorgstelsel nadat Obama dat had ingevoerd finaal afgebroken. Iedereen lult over China, Rusland maar de grootste gevaarlijke gek die met mensenlevens speelt is Trumph. Ik gun niemand om te sterven maar hij mag vannacht inslapen en niet meer wakker worden.
    https://youtu.be/F00X0SB99vY Kijk hier maar naar, dan weet je hoe ziek die Trump is in zijn hoofd....
  • 21 May 2020 om 22:42
    • Quote van 21 May 2020 om 22:20
      De broer van mijn allerbeste vriend is bezweken aan Covid-19, een kerngezonde sportman, jonge leeftijd en geen afscheid MOGEN nemen van zijn vrouw, kinderen en moeder, hij is in zijn eentje gestorven. Ik walg van zulke uitspraken zoals deze pipo en Trump, volg je eigen gezonde verstand beste medemensen, blijf alert
    Ook een maat van mij in Italië ook gezonde gast vrouw kinderen ook overleden heel triest ik bel af en toe zijn vader maar die mensen, met name vrouw en Kids zijn helemaal ontredderd. En ja dan hoor je deze klootzsk lekker makkelijk praten en dan loopt de grootste idioot Trumph nog op deze aarde rond, maar daar komt nu aan het licht dat vooral de donkere en Latinos sterven aan het virus, en dan wil die mongool alles open hooien fabrieken, kantoren, en hij vergeet dat alle laag opgeleide mensen veelal donkere en Latinos zijn, dus vi d deze hufter Trumph het niet erg dat deze mensen sterven. Hij heeft het zorgstelsel nadat Obama dat had ingevoerd finaal afgebroken. Iedereen lult over China, Rusland maar de grootste gevaarlijke gek die met mensenlevens speelt is Trumph. Ik gun niemand om te sterven maar hij mag vannacht inslapen en niet meer wakker worden.
  • 21 May 2020 om 22:20
    De broer van mijn allerbeste vriend is bezweken aan Covid-19, een kerngezonde sportman, jonge leeftijd en geen afscheid MOGEN nemen van zijn vrouw, kinderen en moeder, hij is in zijn eentje gestorven. Ik walg van zulke uitspraken zoals deze pipo en Trump, volg je eigen gezonde verstand beste medemensen, blijf alert
  • 21 May 2020 om 21:36
    De wereld is verrot jongs van zo een organisatie als de uefa is mag je toch een verstandiger antwoordt verwachten. Nee deze mafkezen zitten de hele dag net als Dagobert Duck met € en $ tekens in de ogen. Hoe kun je als nitwits hier uitspraken over doen? Echt het is binnen de uefa en fifa een complete maffia clan stelletje mafketels.
  • 21 May 2020 om 20:44
    Ikzeg. U bent een voorzitter van de grootste voetbal evenement van de wereld. En u praat of er totaal niets aan de hand is, ongelooflijk, u moet weten dat over de hele wereld dagelijks nog mensen sterven, toon respect voor iedereen die ook maar iets in het leven staat. Respect is helaas bij u ver te zoeken. Ik heb respect voor al deze mensen die onder ons door deze virus zijn besmet en ik hoop dat iedereen die nog die gelukkig deze virus niet heeft ook met respect behandelen. Iedereen die ik ben vergeten blijf gezond.
  • 21 May 2020 om 20:43
    Die gast spoort niet. Hij heeft geen enkel bewijs dat het heel snel goed komt. Hier blijkt weer uit dat dit soort gasten alleen dit soort baantjes krijgen door vriendjespolitiek en corruptie.
  • 21 May 2020 om 20:08
    Mafkees
  • 21 May 2020 om 18:59
    Familie van Trump zeker.
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›