Crisis raakt Twente hard: ''Scheelt zo'n één tot twee miljoen euro''

8
Crisis raakt Twente hard: ''Scheelt zo'n één tot twee miljoen euro''

De coronacrisis heeft een enorme impact op de voetbalwereld. Hoewel de grote buitenlandse clubs het moeten hebben van de tv-gelden, geldt dat niet voor de Nederlandse clubs zoals FC Twente.

"De schade is groot. Terwijl buitenlandse clubs voor vijftig, zestig procent drijven op tv-inkomsten, is dat in Nederland maar twintig procent", zo weet sportmarketeer Chris Woerts. "Wij zijn veel meer afhankelijk van seizoenkaarten en businessseats.''

''Ajax heeft zo’n 2500 businessseats en Feyenoord en PSV ongeveer tweeduizend. Nou, dan gaat het hard als ze ongeveer vijf- of zesduizend euro per stoel betalen. Ook de hele infrastructuur eromheen valt weg, want je verdient aan de catering, events en bijeenkomsten in het stadion. Voor een club als FC Twente scheelt dat netto één tot twee miljoen euro per jaar."

 

8 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 May 2020 om 19:27
    • Quote van 21 May 2020 om 23:20
      T'is wat of niet Henkie?
    Of ben jij dat soms incognito? !
  • 21 May 2020 om 23:20
    • Quote van 21 May 2020 om 21:47
      Idd, de boel alleen maar opjutten !
    T'is wat of niet Henkie?
  • 21 May 2020 om 22:12
    Ik log nu even uit redactie.
  • 21 May 2020 om 22:10
    Sowieso schijtziek van we lopen zo veel mis en dan weer zoveel dat weten we wel inmiddels als je nix te melden hebt graag zeg nix.of moet er nog meer geld uit de supporters getrokken worden??
  • 21 May 2020 om 22:10
    Sowieso schijtziek van we lopen zo veel mis en dan weer zoveel dat weten we wel inmiddels als je nix te melden hebt graag zeg nix.of moet er nog meer geld uit de supporters getrokken worden??
  • 21 May 2020 om 21:47
    • Quote van 21 May 2020 om 21:38
      Alweer??? Dat weten we nu wel hoe jij er over denkt, dus gasten stop met deze bullshit dubbel te plaatsen.
    Idd, de boel alleen maar opjutten !
  • 21 May 2020 om 21:43
    • Quote van 21 May 2020 om 21:38
      Alweer??? Dat weten we nu wel hoe jij er over denkt, dus gasten stop met deze bullshit dubbel te plaatsen.
    Beter nepnieuws dan geen nieuws
  • 21 May 2020 om 21:38
    Alweer??? Dat weten we nu wel hoe jij er over denkt, dus gasten stop met deze bullshit dubbel te plaatsen.
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›